Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Re: Idees confuses d'algú que hauria de saber-ne més

Entrada Autor: nicolas » Diumenge 16/10/2011 22:16

Guigui ha escrit:Parlant amb una persona que teòricament està ficada en el tema, em va dir que el Corredor Mediterrani es plantejava com a doble corredor d'AV i mixt a partir de l'LAV i la via convencional existent. Afirmava que, amb els serveis que quedaven alliberats de la via actual un cop hi hagués LAV fins a Figueres, quedarien solcs lliures per a mercaderies. Fins aquí, el que va dir.

Ara bé, d'una banda, això significaria alliberar un solc per hora, com a tal potser suficient per a cobrir la demanda de mercaderies, tenint en compte, a més, la franja nocturna. Però què passa amb l'ample UIC? Haurien de circular en via única, i els trens de passatgers d'ample ibèric en via doble, com està passant ara? Com ho pensen fer al nucli de rodalia de Barcelona, amb circulació densa a partir de Sant Celoni i especialment Granollers? I com hi pensen encabir la futura rodalia de Girona?

Tot plegat em fa dubtar que sigui aquesta la idea...
No acabo de entenderlo...
De dónde es la persona, si se puede saberlo? Lo digo porque eso diría mucho sobre desde qué perspectiva lo dice, no es lo mismo el significado de ¨corredor mediterráneo¨ para Fomento, para la UE, para la Generalitat o para Ferrmed. Todos tienen concepciones, presupuestos y plazos diferentes en la cabeza (lo que están ¨plantenado¨).

Lo que no acabo de entender, es cómo pueden seguir planteándose que la AV es para pasajeros y las ¨convecionales¨ para mercaderías, sin explicar cómo van a hacer el bendito cambio de ancho... Porque no es obvio que esté incluido en planteamiento, no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/10/2011 22:24

nicolas ha escrit:De dónde es la persona, si se puede saberlo?
Tot el que us puc dir, és que es tractava d'un polític català força ficat en el tema, almenys de portes enfora. Sobre la seva identitat, podeu especular, que hi posaré cara de pòquer cibernètic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/10/2011 13:01

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... redor.html

Embús al coll d'ampolla del corredor

Les obres per superar l'actual via única entre Vandellòs i Tarragona continuen parades onze anys després de l'inici
El tram al final serà d'ample mixt


17/10/11 02:00 - vandellòs i l'hospitalet - Òscar Palau

Un túnel amb la boca tapiada. Un gran herbassar. Una plataforma ocupada per ramats d'ovelles i cicloturistes allà on fa anys que hauria de passar l'Euromed. Aquestes són les imatges desoladores que ofereixen avui les obres del corredor mediterrani entre Vandellòs i Tarragona, la variant que ha de treure el tren dels principals nuclis turístics de la Costa Daurada i posar fi al gran coll d'ampolla de tot l'eix, l'únic tram encara de via única.

Els treballs, de fet, van començar fa uns deu anys i la plataforma està llesta des de final del 2003 a l'altura de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. “Però es va parar perquè es va dir que s'havia d'acabar de definir l'estació central i el traçat cap a Tarragona, i no s'ha reprès”, lamenta l'alcalde, Alfons Garcia.

El BOE publicava el gener passat, de cop, l'adjudicació dels tres grans contractes encallats des de feia anys que permetran completar el recorregut, d'uns 40 km (vegeu gràfic a la plana següent) i que en total pugen a uns 205 milions: la col·locació i electrificació de les vies, el ramal per fer possible l'accés de l'alta velocitat a Tarragona pel nord i l'estació de Cambrils. Això va fer llançar les campanes al vol al Ministeri de Foment, que assegura, encara ara, que l'obra estarà en servei el 2013.

Però el que és cert és que els treballs encara no s'han iniciat enlloc i que, segons els calendaris de la licitació, no s'acabaran abans de tres anys. “Suposo que és per un problema de liquiditat, però no hi ha hagut rescissió de contracte i això és una bona notícia, perquè els pressupostos de l'Estat estan prorrogats per a l'any vinent, i això vol dir que inclouran les mateixes partides previstes el 2010”, explica el diputat socialista Francesc Vallès.

És un cas semblant al de l'estació central prevista al sud de l'aeroport de Reus, on els treballs sí que van arribar a començar el 2010, però es van aturar al cap d'uns mesos per falta de diners de Foment. “Està dotada i l'aposta hi és, però no té sentit continuar aquesta obra si tot va més lent”, justifica el diputat.

El retard, com a mínim, servirà per esmenar algun error. Vallès confirma, per exemple, que ja està decidit que les vies que es muntaran entre Vandellòs i l'estació central (des d'aquí fins a Perafort, on connecta amb la línia de TAV Madrid-Barcelona, ja és tota en ample europeu) ja duran el tercer rail incorporat, és a dir, seran d'ample ibèric i europeu alhora, quan aquest no es preveia d'entrada en el projecte original. De fet, el tram hauria d'entrar en el projecte per col·locar el tercer rail entre Barcelona i València que el ministre Blanco va anunciar al juliol que es licitaria al setembre, si bé fins ara no se n'ha sabut res més.

Cronologia d'una obra inacabable

Desembre de 1997

Es redacta l'estudi informatiu per a la nova variant de la línia entre Vandellòs i Tarragona, que duplicarà les vies i s'adequarà a 220 km/h. El juny de 1998 s'aprova definitivament.

Febrer de 1998

En paral·lel, s'adjudica la redacció del projecte de la plataforma. Vista la complexitat, es divideix en dos subtrams, al sud i el nord de Cambrils. El primer projecte s'entrega el febrer de 1999 i el segon, al setembre.

Maig del 2000

Comencen les obres al subtram I, amb la previsió que la línia entri en servei el 2005. El subtram II, però, està aturat en espera de definir el traçat, l'estació central a Tarragona i les connexions amb el port i l'aeroport. El setembre del 2001 s'acaba de perforar el túnel de les Rojales i el novembre del 2003 s'enllesteix la plataforma.

Desembre del 2001

S'aprova l'estudi informatiu de la connexió entre el corredor mediterrani i la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona, que modifica en part el subtram II. El tràmit ambiental, però, no s'aprova fins al març del 2003. El projecte també es divideix en dos, a partir de l'autovia Reus-Salou, i inclou un ramal d'accés a Tarragona.

Juliol del 2005

El nou govern de l'Estat es compromet a desbloquejar el subtram II, almenys fins a Vila-seca, i licita les obres de la plataforma. També desbloqueja finalment la connexió amb el TAV, on adjudica obres a partir de l'octubre del 2006. Foment hi destina grans partides a partir del 2007 i promet que el 2011 estarà tot el corredor llest.

Gener del 2011

La plataforma està avançada o gairebé acabada a tota la línia, però la crisi frena la resta. Finalment, el 22 de gener es publica al BOE l'adjudicació de la col·locació de les vies, l'electrificació i el ramal fins a Tarragona.

Un túnel nou que ja és obsolet i una estació fantasma

A banda del desbrossament que caldrà aplicar a la plataforma, l'abandó de les obres obligarà a fer retocs més grans, com el del túnel de les Rojales, entre l'Hospitalet de l'Infant i la central de Vandellòs, de vora un quilòmetre i que, de fet, estava acabat. El greu accident de 1999 al túnel del Mont Blanc va fer canviar la normativa europea, que no és aplicable als túnels anteriors a aquesta, però sí als posteriors, com és el cas. “Ara cal un sistema d'evacuació cada 500 metres, així que s'haurà de foradar l'espai protegit de la Rojala i la platja del Torn per fer-lo”, explica Garcia, que recorda que, a més, “afecta la zona Penta (de seguretat nuclear)”. Foment ha redactat un projecte amb tres possibles sortides i l'Ajuntament ja hi ha presentat al·legacions perquè “tingui les mínimes afeccions”. L'expedient, en tot cas, no ha rebut ni la declaració d'impacte ambiental “i encara està en fase molt incipient”. Però sense aquesta actuació, no hi haurà túnel.

Tant o més preocupat està l'Ajuntament per la futura estació sobre el nou corredor, de la qual no té ni projecte. A la primavera, Foment es va gastar 340.000 euros per fer recréixer andanes, posar marquesines i arreglar l'estació actual, que s'ha de desballestar en breu, quan entri en servei la nova línia. “Està bé perquè era lamentable el seu estat, però això fa pensar que potser el projecte final no va tan ràpid”, sospita l'alcalde.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 17/10/2011 21:14

http://www.ara.cat/societat/corredor_me ... 42751.html
SOCIETAT
Blanco prepara una 'festa' a Barcelona per celebrar la decisió del Corredor Mediterrani
El gest del ministre de convocar a la societat civil catalana per dimecres a la tarda a la Llotja de Mar s'interpreta com un aval al projecte, encara que es desconeix el traçat definitiu

CARLES ARBOLÍ Barcelona | Actualitzada el 17/10/2011 19:51
El ministre de Foment, José Blanco, ha donat ordres d'organitzar aquest dimecres a Barcelona un acte amb la societat civil per, suposadament, celebrar la inclusió del Corredor Mediterrani a la xarxa de projectes prioritaris de la Comissió Europea. La decisió definitiva s'ha de fer pública dimecres al migdia a Brusel·les per part de l'eurocomissari de Transports i vicepresident de la Comissió Europea, Siim Kallas, tot i que el gest de Blanco ja es pot interpretar com un sí europeu al Corredor Mediterrani.

Tot i això, es desconeix si el traçat escollit serà el que connnecta Algesires i Barcelona pel litoral, que és el que demana Catalunya, o bé s'optarà per un model híbrid que, des d'Algesires, connectarà amb Madrid i d'allà a Barcelona amb una antena fins a València.

L'acte que està preparant Foment a Barcelona es farà a la Llotja de Mar i compta amb el suport de la Cambra de Comerç. Blanco ja s'ha mostrat públicament en diverses ocasions plenament convençut que el Corredor Mediterrani serà al llistat d'eixos prioritaris a partir d'aquest 19 d'octubre en què culminen mesos de negociacions per situar el corredor al mapa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 0:19

Apa, a vendre la seva aposta quixotesca com una victòria. I la festa, la pagarem nosaltres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 18/10/2011 0:24

:) :) :) :) :)
Viva la pepa,jua,jua,jua,jua,jua,em vec a Pepiño comprant al Makro de Zona Franca,llaunes i botelles de Coca-cola,Fanta de llimona i taronja,cervesses, patates,ganxitos,atmetlles,etc,etc,etc,etc,etc,amb el carnet del Makro del ministeri de foment,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua........
Com s'enterin a Saragossa......en algun forum hi correran xispes i els catalans serem el mès dolents del mon mondial,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua,jua..............
xD xD xD xD xD



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 18/10/2011 9:49

Hola,

Comentarios "divertidos y decorativos" al margen, la realidad es la que es y si al final se opta porque Europa clasifique como apto para ser subvencionado con fondos comunitarios el corredor, al ser declarado de interés continental, nos beneficiaremos todos, la subvención vendrá para el mismo sitio hacia donde hubiese venido si se hubiese seleccionado el otro corredor (el TCP) y además no hay que olvidar que el 20% de ese corredor mediterráneo ya está hecho.

Desde Lleida, Tarragona y Barcelona se puede conectar desde hace casi un año con Francia y ya hay circulaciones de mercancías posibles y factibles para todo aquel que quiera, pueda y las necesite.

Eso sí, cuando se dé la elección final, siempre habrá quien del resultado favorable tenga alguna queja, algo con lo que protestar y motivos para sentirse nuevamente, la víctima. Eso sí, la realidad seguirá siendo la que es y es que hace ya tiempo que Cataluña está conectada a Europa vía ferrocarril y que hemos sido los primeros en tal hecho.

Solamente añadir que al eje Mediterráneo hay que añadir un eje del Cantábrico de Bilbao a La Coruña, una variante Atlántica de Coruña a Vigo a este eje Cantábrico y por supuesto un eje del Ebro que una Bilbao con Zaragoza, ya que la conexión de este eje del Ebro hacia Barcelona en ancho UIC ya está construida (otra realidad). Y del mismo modo que es esencial la conexión mediteránea litoral, lo es la llegada a Algeciras que ahora mismo está mucho más cercana por Málaga y procedente de Córdoba y Madrid que no ejecutando nuevas obras por otro sitio, aunque serían necesarias.

Veo difíciles los compromisos en fechas que se están barajando de 2012, 2013 y 2014 para que el corredor completo esté operativo en 2020, como se dice, especialmente cuando aún no se conoce oficialmente el alcance real de dicho corredor, si llegará a Alicante, si llegará a Cartagena, a Almería... veremos el día 19 cómo queda definido.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/10/2011 19:28

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 0?id=51885

El conseller Recoder ofereix la conferència Corredor del Mediterrani. Oportunitats i reptes per Catalunya

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, oferirà demà dimecres, 19 d’octubre, la conferència Corredor del Mediterrani. Oportunitats i reptes per Catalunya, en el marc del Barcelona Meeting Point.

La conferència tindrà lloc, a les 9.00 hores, a Fira de Barcelona (Av. Maria Cristina. Pavelló número 8. Clúster d’Espais Productius).

19-10-2011 09.00 | Fira de Barcelona (av. Maria Cristina. Pavelló número 8. Clúster d'Espais Productius) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, oferirà la conferència Corredor del Mediterrani. Oportunitats i reptes per Catalunya, en el marc del Barcelona Meeting Point.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 18/10/2011 19:44

No fem cap porra per demà? ;-)



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimarts 18/10/2011 20:18

Barça 3 - Victoria Plzen 0..........o no es d'aixo lo de la porra?
(es per treure una mica de dramatisme al tema,ho sento.....)
:) :) :) :) :) :) :) :)
Al dia 20 hagi lo que ho hagi el sol sortirá pel mateix lloc i tots serem mès o menys feliços.........



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 19/10/2011 12:46

Hola,

Decían que la decisión sería hoy a mediodía... a ver qué sale, aunque nunca lloverá a gusto de todos:

De un lado:
http://www.lavanguardia.com/local/valen ... raneo.html

Del otro:
http://economia.e-noticies.es/espana-y- ... 57527.html

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 19/10/2011 13:23




Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 19/10/2011 13:24

Hola,

Pues sí al Corredor Mediterráneo y completo, según parece...

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... eo-1188303

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... tario.html

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 19/10/2011 13:25

http://www.ara.cat/societat/Brusselles- ... 42600.html
SOCIETAT
Brussel·les declara prioritari el Corredor Mediterrani
L'eix ferroviari connectarà el 2030 els ports de Barcelona, Tarragona i València amb Cartagena, Almeria i Algesires

LAIA FORÈS Brussel·les | Actualitzada el 19/10/2011 12:52
Ja és oficial. El Corredor Mediterrani ja és una prioritat de la Comissió Europea pel 2030. Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria.

Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires. L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 19/10/2011 13:27

http://www.ara.cat/politica/presidenta- ... 42577.html
La presidenta d'Aragó, sobre el Corredor: "Hem perdut una batalla, però no la guerra"
Rudi dóna per fet que la Comissió Europea escollirà el Corredor Mediterrani i ho atribueix a la "desídia" de l'executiu de Zapatero per defensar el Corredor Central

ARA Madrid | Actualitzada el 19/10/2011 11:19
La presidenta d'Aragó, Luisa Fernanda Rudi, ha donat per fet que el corredor ferroviari projectat per connectar l'Estat amb Europa a través del Pirineu central "caurà" i no serà escollit per la Comissió Europea per a la Xarxa Bàsica Transeuropea. Als esmorzars informatius d'Europa Press ha denunciat que des que el PSOE va arribar a l'executiu, el 2004, "totes les gestions per accelerar" el corredor per Aragó "han quedat paralitzades" per la "desídia" del govern espanyol. "Hem perdut una batalla, però no la guerra", ha manifestat Rudi, que ha afegit que a partir d'ara "farem pedagogia a la resta d'Espanya i a Europa". Rudi considera que ambdós corredors són "compatibles" perquè són "diferents".



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 19/10/2011 13:31

http://www.ara.cat/societat/Corredor_Me ... 42575.html
SOCIETAT
Recoder recorda al govern espanyol que els accessos a la nova terminal del Port són clau per "optimitzar" el Corredor Mediterrani
El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama al govern espanyol que no oblidi les inversions "pendents" que formen part de l'eix ferroviari

ACN Barcelona | Actualitzada el 19/10/2011 11:07
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, demana al govern espanyol que no s'oblidi de la resta d'inversions "pendents" que formen part del Corredor Mediterrani i que són "clau" per a la seva "optimització".

Recoder ha recordat a l'Estat que no ha complert amb el seu compromís d'ampliar els accessos ferroviaris i viaris al Port de Barcelona i que l'octubre del 2013, quan entri en funcionament la "terminal de mercaderies més gran d'Europa", aquests quedaran petits. El conseller ho ha dit des del Barcelona Meeting Point.

Tot i que ha demanat "prudència", s'ha mostrat optimista amb la decisió de la CE sobre el que ha definit que serà la "Via Augusta del segle XXI". "L'Estat ha estat incapaç de finalitzar els accessos a la futura terminal de contenidors del Port de Barcelona", ha afegit. El conseller ha reiterat, com ja va fer el president del Port, Sixte Cambra, recentment, que els accessos "provisionals" desenvolupats pel govern espanyol "es quedaran petits" perquè la terminal ferroviària projectada "no està construïda".

Recoder ha destacat que la futura infraestructura, que entrarà en funcionament l'octubre de l'any 2013, suposarà dotar Barcelona de la terminal de mercaderies "més gran d'Europa", amb un "trànsit constant" de contenidors. I que la solució "provisional" plantejada per Madrid no es podia allargar més d'un any i mig. Aquesta, ha afegit, "és una inversió clau" i "estratègica" per al present i futur de Catalunya, ja que donarà sortida a les exportacions.

Unes exportacions que, amb un creixement del 17,2% el 2010, són un dels motors juntament amb el turisme per sortir de la crisi, ha insistit el conseller.

En aquest sentit, i repetint una idea de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, que "Catalunya serà logística o no serà", Recoder ha reiterat que els ports de Barcelona i Tarragona seran la "punta de llança" de les terminals logístiques perquè Catalunya sigui, amb l'eix ferroviari Barcelona-València-Múrcia, "la porta d'entrada i sortida" d'Europa des de la Mediterrània.

Finalment, el conseller ha explicat que des del passat mes de juny, la seva conselleria ha engegat reunions amb el govern espanyol i els ajuntaments per estudiar la viabilitat logística i econòmica per ubicar quatre terminals més de referència a l'Empordà, el Penedès, el Vallès i el Prat de Barcelona. Unes terminals que tindrien un "disseny funcional" i que estarien connectades amb xarxa viària i ferroviària d'amplada internacional.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 19/10/2011 13:43

Hola,
jaezcurra ha escrit:Finalment, el conseller ha explicat que des del passat mes de juny, la seva conselleria ha engegat reunions amb el govern espanyol i els ajuntaments per estudiar la viabilitat logística i econòmica per ubicar quatre terminals més de referència a l'Empordà, el Penedès, el Vallès i el Prat de Barcelona. Unes terminals que tindrien un "disseny funcional" i que estarien connectades amb xarxa viària i ferroviària d'amplada internacional.
Y aquí volvemos a lo de siempre: la aparición de las plataformas del "NO" a todo. Recordemos a aquellos del "no al CIM del Vallés", los del "no al CIM del Penedés"...

Si lo que hacemos y conseguimos por un lado lo frenamos con juicios y demandas por otro, al final, ese tiempo que se pierde, es el que luego se necesitaba para haber estado actualizados el día D a la hora H que es de lo que se queja el artículo este al principio. Lo que no se dice es por qué se ha retrasado todo y cuántas demandas locales hubo por temas de "sí, pero por mi jardín no", "ok, pero por mi casa no", "la estación aquí no, pero allí sí", "el AVE por el litoral", "bajo la Sagrada Familia, no, que se caerá", etc. Todo eso son retrasos no imputables a quien no se pueden imputar.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimecres 19/10/2011 16:22

Guigui ha escrit:http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... redor.html

Embús al coll d'ampolla del corredor

Les obres per superar l'actual via única entre Vandellòs i Tarragona continuen parades onze anys després de l'inici
El tram al final serà d'ample mixt
Hombre, quizá una de las causas del retraso haya que buscarla sobre el terreno (BOE de 16/05/2011):

Ante la Sección Octava de la Sala de lo Contencioso-Administrativo de la Audiencia Nacional, C/ Prim, 12, 28004 Madrid, los ayuntamientos de Vilaseca, Vandellos i L'Hospitalet de L'Infant, Mont-Roig del Camp y Cambrils, han interpuesto Recurso Contencioso-Administrativo n.º 453/2011 contra la Resolución de fecha 26 de octubre de 2010 de la Secretaría de Estado de Planificación e Infraestructuras sobre Aprobación del Expediente de Información Pública y Audiencia del "Estudio Informativo de la Línea Electrica de 45 kV, para el suministro de energía a las subestaciones de tracción de la Conexión Ferroviaria "Corredor Mediterráneo-L.A.V. Madrid-Barcelona-Frontera francesa".

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 49 de la Ley 29/98 de 13 de julio, reguladora de la Ley Contencioso-Administrativa (BOE 14-7-1998), y en el artículo 59 de la Ley 4/1999, de modificación de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, mediante el presente anuncio se comunica a todos los posibles interesados a fin de que sirva de emplazamiento y puedan comparecer en forma legal y en el plazo de nueve días ante la referida Sala.

Madrid, 6 de mayo de 2011.- El Subdirector General de Planificación y Proyectos. Fdo.: Francisco Javier Sánchez Ayala.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 19/10/2011 16:35

Hola,

Lo dicho, eso es a lo que me refería en anteriores intervenciones. Cuando plataformas, colectivos, asociaciones, ayuntamientos, etc. interponen todo tipo de demandas y denuncias imaginables para que "por aquí no pase...", "que por aquí no se haga así y se haga de otra forma", etc. pues lógicamente las cosas tardan más y antes de echar la culpa a quien sea del retraso, pues igual hay que mirar a ver quién es realmente quien lo está retrasando, cuáles son las causas de ese retraso y analizarlo globalmente. Hay partidos por ejemplo, que viven de protestar y quejarse eternamente y a nivel local y con este tipo de demandas, que en la práctica retrasan y entorpecen la obra, favorecen la gran mentira de que Fomento retrasa la obra y que por culpa de blablablablabla esto no se mueve, sigue así sin hacerse y sobre esta base seguir y seguir y seguir con la cantinela de siempre.

Y, ojo, con ello no quiero dejar de quitarle responsabilidad a quien la tiene puesto que esos retrasos, en ocasiones son por las razones comentadas, pero en otras ocasiones no. Y estos temas, bien es cierto que podrían ir mucho más deprisa de lo que van en la realidad.

Así que... "ni tanto, ni tan calvo". La responsabilidad de algo así nunca es de nadie al 100%, sino que se suele repartir entre varias causas.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dimecres 19/10/2011 17:46

Hola,

Lo dicho, eso es a lo que me refería en anteriores intervenciones. Cuando plataformas, colectivos, asociaciones, ayuntamientos, etc. interponen todo tipo de demandas y denuncias imaginables para que "por aquí no pase...", "que por aquí no se haga así y se haga de otra forma", etc. pues lógicamente las cosas tardan más y antes de echar la culpa a quien sea del retraso, pues igual hay que mirar a ver quién es realmente quien lo está retrasando, cuáles son las causas de ese retraso y analizarlo globalmente. Hay partidos por ejemplo, que viven de protestar y quejarse eternamente y a nivel local y con este tipo de demandas, que en la práctica retrasan y entorpecen la obra, favorecen la gran mentira de que Fomento retrasa la obra y que por culpa de blablablablabla esto no se mueve, sigue así sin hacerse y sobre esta base seguir y seguir y seguir con la cantinela de siempre.

Y, ojo, con ello no quiero dejar de quitarle responsabilidad a quien la tiene puesto que esos retrasos, en ocasiones son por las razones comentadas, pero en otras ocasiones no. Y estos temas, bien es cierto que podrían ir mucho más deprisa de lo que van en la realidad.

Así que... "ni tanto, ni tan calvo". La responsabilidad de algo así nunca es de nadie al 100%, sino que se suele repartir entre varias causas.

Saludos,
Sergio
Estic d'acord amb tu però tampoc ens hem de empassar-ho tot.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”