No acabo de entenderlo...Guigui ha escrit:Parlant amb una persona que teòricament està ficada en el tema, em va dir que el Corredor Mediterrani es plantejava com a doble corredor d'AV i mixt a partir de l'LAV i la via convencional existent. Afirmava que, amb els serveis que quedaven alliberats de la via actual un cop hi hagués LAV fins a Figueres, quedarien solcs lliures per a mercaderies. Fins aquí, el que va dir.
Ara bé, d'una banda, això significaria alliberar un solc per hora, com a tal potser suficient per a cobrir la demanda de mercaderies, tenint en compte, a més, la franja nocturna. Però què passa amb l'ample UIC? Haurien de circular en via única, i els trens de passatgers d'ample ibèric en via doble, com està passant ara? Com ho pensen fer al nucli de rodalia de Barcelona, amb circulació densa a partir de Sant Celoni i especialment Granollers? I com hi pensen encabir la futura rodalia de Girona?
Tot plegat em fa dubtar que sigui aquesta la idea...
De dónde es la persona, si se puede saberlo? Lo digo porque eso diría mucho sobre desde qué perspectiva lo dice, no es lo mismo el significado de ¨corredor mediterráneo¨ para Fomento, para la UE, para la Generalitat o para Ferrmed. Todos tienen concepciones, presupuestos y plazos diferentes en la cabeza (lo que están ¨plantenado¨).
Lo que no acabo de entender, es cómo pueden seguir planteándose que la AV es para pasajeros y las ¨convecionales¨ para mercaderías, sin explicar cómo van a hacer el bendito cambio de ancho... Porque no es obvio que esté incluido en planteamiento, no?