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Cercanías Sevilla
Cercanías Sevilla
el Aljarafe a La Cartuja en Cercanías en cuatro años
CRISTINA ORTEGA. 14.11.2006 Enviar a un amigo Versión para imprimir
El Plan crea dos nuevas líneas y 17 estaciones. Atenderá a 200.000 personas más de ocho pueblos y diez zonas de la capital. Costará 129 millones de euros.
Los casi 77.000 vecinos de ocho pueblos del Aljarafe Norte podrán acercarse hasta Sevilla en tren dentro de cuatro años. El Ministerio de Fomento va a ampliar la red de Cercanías con dos nuevas líneas.
A través de la línea férrea a Huelva crearán la C-5 (Sevilla-Benacazón). Consta de 32 km y seis estaciones con aparcamientos: Benacazón, Sanlúcar la Mayor, OlivaresVillanueva, Salteras-Valencina, Santiponce y Camas, y llegará hasta Santa Justa. Todas tendrán que construirse, excepto las de Olivares-Villanueva y Sanlúcar la Mayor, donde se remodelarán las ya existentes.
Además, los más de 15.000 trabajadores de la Isla de la Cartuja y los 11.000 vecinos de San Jerónimo también podrán moverse en tren en 2009 ó 2010. La C-2 unirá Santa Justa, San Jerónimo, el Estadio Olímpico y la Cartuja. En esta línea, de 11,7 km, se tendrá que construir la estación de San Jerónimo, que servirá de intercambiador con la C-5, y remodelar la de la Cartuja, en muy malas condiciones.
El Ministerio inicia ahora los trámites de las dos nuevas líneas y de la ampliación de la red que ya existe. Las obras comenzarán en un año.
Plan de cercanías
C-4: Cinco nuevas estaciones por los nuevos desarrollos urbanísticos: Calonge-Buenaire, Infanta Elena, Guadaíra-Pablo de Olavide, El Pítamo y Pineda.
C-1: Tres más: El Cáñamo, Pino Montano y La Salud.
Trenes: Seis trenes Civia: tres, para el Aljarafe; dos, para la Cartuja; y uno, para la red actual. Ahora hay 13 trenes.
Población: Cuando el plan esté concluido llegarán a más de un millón de personas. Ahora el Cercanías cubre 818.000 habitantes.
Longitud: Pasará de 193 kilómetros a 236.
Estaciones: La red contará con 17 nuevas estaciones. Esto supone que tendrá, en total, 39, frente a las 22 que existen en la actualidad.
Servicios: Ofrecerá casi el doble. De 140 servicios diarios pasará a 270.
Inversión: Un total de 129 millones de euros.
http://www.20minutos.es/noticia/172158/ ... Cercanias/
CRISTINA ORTEGA. 14.11.2006 Enviar a un amigo Versión para imprimir
El Plan crea dos nuevas líneas y 17 estaciones. Atenderá a 200.000 personas más de ocho pueblos y diez zonas de la capital. Costará 129 millones de euros.
Los casi 77.000 vecinos de ocho pueblos del Aljarafe Norte podrán acercarse hasta Sevilla en tren dentro de cuatro años. El Ministerio de Fomento va a ampliar la red de Cercanías con dos nuevas líneas.
A través de la línea férrea a Huelva crearán la C-5 (Sevilla-Benacazón). Consta de 32 km y seis estaciones con aparcamientos: Benacazón, Sanlúcar la Mayor, OlivaresVillanueva, Salteras-Valencina, Santiponce y Camas, y llegará hasta Santa Justa. Todas tendrán que construirse, excepto las de Olivares-Villanueva y Sanlúcar la Mayor, donde se remodelarán las ya existentes.
Además, los más de 15.000 trabajadores de la Isla de la Cartuja y los 11.000 vecinos de San Jerónimo también podrán moverse en tren en 2009 ó 2010. La C-2 unirá Santa Justa, San Jerónimo, el Estadio Olímpico y la Cartuja. En esta línea, de 11,7 km, se tendrá que construir la estación de San Jerónimo, que servirá de intercambiador con la C-5, y remodelar la de la Cartuja, en muy malas condiciones.
El Ministerio inicia ahora los trámites de las dos nuevas líneas y de la ampliación de la red que ya existe. Las obras comenzarán en un año.
Plan de cercanías
C-4: Cinco nuevas estaciones por los nuevos desarrollos urbanísticos: Calonge-Buenaire, Infanta Elena, Guadaíra-Pablo de Olavide, El Pítamo y Pineda.
C-1: Tres más: El Cáñamo, Pino Montano y La Salud.
Trenes: Seis trenes Civia: tres, para el Aljarafe; dos, para la Cartuja; y uno, para la red actual. Ahora hay 13 trenes.
Población: Cuando el plan esté concluido llegarán a más de un millón de personas. Ahora el Cercanías cubre 818.000 habitantes.
Longitud: Pasará de 193 kilómetros a 236.
Estaciones: La red contará con 17 nuevas estaciones. Esto supone que tendrá, en total, 39, frente a las 22 que existen en la actualidad.
Servicios: Ofrecerá casi el doble. De 140 servicios diarios pasará a 270.
Inversión: Un total de 129 millones de euros.
http://www.20minutos.es/noticia/172158/ ... Cercanias/
trainman l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 17/01/2010 19:50, en total s’ha editat 1 vegada.
Presentada la ampliación de la Red de Cercanías, que beneficiará especialmente al Aljarafe
La Ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, presentó este lunes el plan de ampliación de la red ferroviaria de Cercanías de Sevilla, una iniciativa que pretende contribuir a descongestionar la saturación de tráfico que padece actualmente el Aljarafe.
En el acto de presentación estuvieron presentes varios alcaldes de los municipios beneficiados. La ampliación de la red se llevará a cabo en cuatro años y por fases. En la primera se acometerán las dos nuevas líneas de Aljarafe y Cartuja.
En el caso de la Línea del Aljarafe se utilizará la actual línea Sevilla-Huelva con algunas modificaciones. La actuación supone duplicar la vía en la zona de Los Naranjos y Cartuja, la construcción de cuatro estaciones -Camas, Santiponce, Salteras-Valencina y Benacazón-y la remodelación de las de Olivares-Villanueva y Sanlúcar la Mayor. Tendrá 32 kilómetros de longitud y prestará servicio a una población de 77.000 personas.
Por lo que respecta a la línea a la Cartuja, las actuaciones previstas incluyen la electrificación del tramo de 11,7 kilómetros entre Santa Justa y la isla, la construcción de la estación de San Jerónimo, que servirá de enlace con la línea del Aljarafe, y la remodelación de la estación de la Cartuja. El buen estado de la estación Estadio Olímpico no hará necesario remodelarla.
http://aljarafe.blogia.com/2006/111411- ... nte-al.php
La Ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, presentó este lunes el plan de ampliación de la red ferroviaria de Cercanías de Sevilla, una iniciativa que pretende contribuir a descongestionar la saturación de tráfico que padece actualmente el Aljarafe.
En el acto de presentación estuvieron presentes varios alcaldes de los municipios beneficiados. La ampliación de la red se llevará a cabo en cuatro años y por fases. En la primera se acometerán las dos nuevas líneas de Aljarafe y Cartuja.
En el caso de la Línea del Aljarafe se utilizará la actual línea Sevilla-Huelva con algunas modificaciones. La actuación supone duplicar la vía en la zona de Los Naranjos y Cartuja, la construcción de cuatro estaciones -Camas, Santiponce, Salteras-Valencina y Benacazón-y la remodelación de las de Olivares-Villanueva y Sanlúcar la Mayor. Tendrá 32 kilómetros de longitud y prestará servicio a una población de 77.000 personas.
Por lo que respecta a la línea a la Cartuja, las actuaciones previstas incluyen la electrificación del tramo de 11,7 kilómetros entre Santa Justa y la isla, la construcción de la estación de San Jerónimo, que servirá de enlace con la línea del Aljarafe, y la remodelación de la estación de la Cartuja. El buen estado de la estación Estadio Olímpico no hará necesario remodelarla.
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- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Mapas, mapas, mapas, mapas...
Saludos,
Sergio
Mapas, mapas, mapas, mapas...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Hola Sergio
En este documento de Fomento hay más información:
http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/82D8 ... 611132.pdf
Saludos
En este documento de Fomento hay más información:
http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/82D8 ... 611132.pdf
Saludos
- Santfeliuenc
- N10
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Hola,
Gracias. Ya tengo plano. Lógicamente en la web de RENFE no hay NADA.
Saludos,
Sergio
Gracias. Ya tengo plano. Lógicamente en la web de RENFE no hay NADA.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Claro q no hay nada, pq esto lo hace el Ministerio de Fomento, no Renfe. Por tanto, la información la tienes en la web del Ministerio de Fomento, no en la de Renfe.
Clar,a altres llocs fan de tot,i a ón fa falta de veritat,no fan res.trainman ha escrit:Del Aljarafe a La Cartuja en Cercanías en cuatro años
CRISTINA ORTEGA. 14.11.2006 Enviar a un amigo Versión para imprimir
El Plan crea dos nuevas líneas y 17 estaciones. Atenderá a 200.000 personas más de ocho pueblos y diez zonas de la capital. Costará 129 millones de euros.
Los casi 77.000 vecinos de ocho pueblos del Aljarafe Norte podrán acercarse hasta Sevilla en tren dentro de cuatro años. El Ministerio de Fomento va a ampliar la red de Cercanías con dos nuevas líneas.
A través de la línea férrea a Huelva crearán la C-5 (Sevilla-Benacazón). Consta de 32 km y seis estaciones con aparcamientos: Benacazón, Sanlúcar la Mayor, OlivaresVillanueva, Salteras-Valencina, Santiponce y Camas, y llegará hasta Santa Justa. Todas tendrán que construirse, excepto las de Olivares-Villanueva y Sanlúcar la Mayor, donde se remodelarán las ya existentes.
Además, los más de 15.000 trabajadores de la Isla de la Cartuja y los 11.000 vecinos de San Jerónimo también podrán moverse en tren en 2009 ó 2010. La C-2 unirá Santa Justa, San Jerónimo, el Estadio Olímpico y la Cartuja. En esta línea, de 11,7 km, se tendrá que construir la estación de San Jerónimo, que servirá de intercambiador con la C-5, y remodelar la de la Cartuja, en muy malas condiciones.
El Ministerio inicia ahora los trámites de las dos nuevas líneas y de la ampliación de la red que ya existe. Las obras comenzarán en un año.
Plan de cercanías
C-4: Cinco nuevas estaciones por los nuevos desarrollos urbanísticos: Calonge-Buenaire, Infanta Elena, Guadaíra-Pablo de Olavide, El Pítamo y Pineda.
C-1: Tres más: El Cáñamo, Pino Montano y La Salud.
Trenes: Seis trenes Civia: tres, para el Aljarafe; dos, para la Cartuja; y uno, para la red actual. Ahora hay 13 trenes.
Población: Cuando el plan esté concluido llegarán a más de un millón de personas. Ahora el Cercanías cubre 818.000 habitantes.
Longitud: Pasará de 193 kilómetros a 236.
Estaciones: La red contará con 17 nuevas estaciones. Esto supone que tendrá, en total, 39, frente a las 22 que existen en la actualidad.
Servicios: Ofrecerá casi el doble. De 140 servicios diarios pasará a 270.
Inversión: Un total de 129 millones de euros.
http://www.20minutos.es/noticia/172158/ ... Cercanias/
Hace más de 10 años (tal vez más de 15), en aquellos tiempos en que RENFE editaba los horarios de toda la red en una guía (sí, sí...), recuerdo que en la red de cercanías Sevilla (en aquellos tiempos recién creada), figuraba como "línea en proyecto" una línea Sevilla-La Palma del Condado.
Han tenido que pasar más de 10 años para que el proyecto empiece a hacerse realidad...
Hablando de todo, ni una palabra de reabrir esa línea que jamás de los jamases debiera haberse cerrado: Sevilla-Alcalá de Guadaira-Carmona.
Por un lado me alegra que AL FIN se cree la línea de cercanías reaprovechando la línea de Huelva (aunque más corta de como aparecía en aquellos horarios de hace años...).
Por otro lado me mosquea el pasotismo de las cabezas pensantes hacia la línea de Carmona...línea que sólo necesita una RVB(*) y unos 592 para funcionar hasta Alcalá de Guadaira sin demasiado lío...si electrificasen y reconstruyesen hasta Carmona...¡¡¡albricias!!!
España, sol y sombra...
(*)RVB: renovación de vía y balasto.
Han tenido que pasar más de 10 años para que el proyecto empiece a hacerse realidad...
Hablando de todo, ni una palabra de reabrir esa línea que jamás de los jamases debiera haberse cerrado: Sevilla-Alcalá de Guadaira-Carmona.
Por un lado me alegra que AL FIN se cree la línea de cercanías reaprovechando la línea de Huelva (aunque más corta de como aparecía en aquellos horarios de hace años...).
Por otro lado me mosquea el pasotismo de las cabezas pensantes hacia la línea de Carmona...línea que sólo necesita una RVB(*) y unos 592 para funcionar hasta Alcalá de Guadaira sin demasiado lío...si electrificasen y reconstruyesen hasta Carmona...¡¡¡albricias!!!
España, sol y sombra...
(*)RVB: renovación de vía y balasto.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 19/11/2006 17:34, en total s’ha editat 1 vegada.
Calma...una cosa no treu l´altra.Mako448 ha escrit:
Clar,a altres llocs fan de tot,i a ón fa falta de veritat,no fan res.
Sevilla ho necessita, i molt.
En comparació, l´àrea metropolitana de Sevilla, que és semblant a la de València, és la pitjor dotada de totes les grans ciutats espanyoles.
Saps el que és un embús a les 14:30 a l´entrada de Sevilla venint de Sanlúcar la Mayor per l´autovia, amb 41ºC i una humitat del 80%?
Jo sí, i no li ho desitjo ni al pitjor dels meus enemics.
Sevilla ho necessita de veritat.
Això no treu que la xarxa de rodalies de BCN s´estigui cobrint de glòria amb les avaries, retards a les obres, falta de trens, línies de metro que no s´inauguren mai...etc.
Però és que a Sevilla estem parlant d´una de les línies IM-PRES-CIN-DI-BLES i que fa més de 10 anys que s´hauria d´haver obert (sempre segons la RENFE...).
És com si a BCNs´haguéssin creat totes les línies de rodalies RENFE BCN excepte la C4...
Jo dic que val,ho han fet bé,peró a altres nuclis de rodalies no fan res per mijorar,i tot que tenen projectes bons,peró sempre l'acaben retrasant,els nuclis de Barcelona i valència,i també el de Murcia són els que necesita més inversió,i al contrari,són les que foment inverteix menys.A barcelona tothom sap el que passa,peró a valència,per exemple,falta línies ,sobretot allargaments,només hi ha una conexió valència-Alacant amb unes frequencies que fan pena,i ivertint una mica,podría veure 3 conexions ferroviariès i amb mijor frequencies,frequencies a rodalia València son per mi dolentes,un tren cada 30 minuts els laborables em sembla una presa de pél,i una hoa els dissabtes encara més,falten trens,sempre van amb simple,etc....437.001 ha escrit:Calma...una cosa no treu l´altra.Mako448 ha escrit:
Clar,a altres llocs fan de tot,i a ón fa falta de veritat,no fan res.
Sevilla ho necessita, i molt.
En comparació, l´àrea metropolitana de Sevilla, que és semblant a la de València, és la pitjor dotada de totes les grans ciutats espanyoles.
Saps el que és un embús a les 14:30 a l´entrada de Sevilla venint de Sanlúcar la Mayor per l´autovia, amb 41ºC i una humitat del 80%?
Jo sí, i no li ho desitjo ni al pitjor dels meus enemics.
Sevilla ho necessita de veritat.
Això no treu que la xarxa de rodalies de BCN s´estigui cobrint de glòria amb les avaries, retards a les obres, falta de trens, línies de metro que no s´inauguren mai...etc.
Però és que a Sevilla estem parlant d´una de les línies IM-PRES-CIN-DI-BLES i que fa més de 10 anys que s´hauria d´haver obert (sempre segons la RENFE...).
És com si a BCNs´haguéssin creat totes les línies de rodalies RENFE BCN excepte la C4...
I a Mùrcia mijor no parlen,a més d'ultilizar material diésel,i fer noves línies de rodalies Alacant-Villena i Alacant-Torrevella ultilizant un ramal de mercaderies que no sé si existeix,i Murcia-Cartagena,mirá sí ´´es fàcil peró no,pasen de tot i no fan res.
No és cert que a València hi calguin més inversions que a Sevilla.Mako448 ha escrit: Jo dic que val,ho han fet bé,peró a altres nuclis de rodalies no fan res per millorar,i tot que tenen projectes bons,peró sempre l'acaben retrasant,els nuclis de Barcelona i València,i també el de Múrcia són els que necesita més inversió,i al contrari,són les que foment inverteix menys.
Comparativament la xarxa de rodalies Sevilla és molt més reduïda i necessita créixer, tot i que la població és semblant a la de València.
Per tant, Sevilla està molt pitjor dotada en transport públic de gran capacitat (no té ni tramvia ni metro, només rodalies) que no València, que té les tres coses i en plena expansió (tot i que potser s´expandeixi més FGV que no RENFE).
NO dic que la situació a València sigui perfecta, sinó que, comparant-la amb Sevilla, és molt millor la situació valenciana que la de la capital andalusa, tot i que la població de les dues provincies sigui molt semblant.Mako448 ha escrit: A Barcelona tothom sap el que passa, però a València, per exemple, falten línies, sobretot allargaments, només hi ha una connexió València-Alacant amb unes freqüències que fan pena,i invertint una mica, s´hi podrien veure 3 connexions ferroviàries i amb mi[b+ll[/b]ors freqüències, freqüències que a rodalia València son per mi dolentes, un tren cada 30 minuts els feiners em sembla una presa de pèl, i una hora els dissabtes encara més, falten trens, sempre van en simple, etc....
Que hi hagi pocs regionals de València a Alacant no hi té res a veure, no estem parlant de regionals, sinó de rodalies. Tingues en compte a més la volta que fan els trens per villena i Elda degut a que la línia litoral entre València i alacant no existeix (bé, JA NO...).
És cert, però el nucli de rodalies d´Alacant i Múrcia mou un nombre molt menor d´habitants.Mako448 ha escrit:I de Múrcia millor no parlem, a més d'utilitzar material dièsel, i fer noves línies de rodalies Alacant-Villena i Alacant-Torrevieja utilitzant un ramal de mercaderies que no sé si existeix, i Múrcia-Cartagena, mira si és fàcil, però no, passen de tot i no fan res.
I sí, la línia de Villena no es fa servir a ple rendiment, hi ha molts menys trens que no hi hauria d´haver.
Quant a la línia de Torrevieja, és un altre cas típc de línia que MAI de la vida s´hauria d´haver tancat al servei de viatgers i que avui seria molt i molt rentable. Però va ser víctima de la crisi de 1985...
Però en cap cas es pt comparar el moviment de viatgers de la zona Alacant/Elx/Múrcia amb la de Sevilla, que és la quarta ciutat d´Espanya.
A Torrevieja es parla castellà, no valencià.
Home,esque la zona aquella;Elda+Petrer+Villena+Novelda+Sant Vicenç de Calders+Alacant+Elx+Torrevella+Crevillent+Callosa de Segura+Oriola+Murcia+Alcantarilla+Cartagena+Molina de Segura+Cieza+Albatera+Llorca+Torrevella+Aguilas+els altres pobles sumen un bon nombre d'habitants,i tenir rodalies per tota aquella zona ho veig essencial.Jo faria així el nucli de rodalies Murcia/Alacant:437.001 ha escrit:
És cert, però el nucli de rodalies d´Alacant i Múrcia mou un nombre molt menor d´habitants.
I sí, la línia de Villena no es fa servir a ple rendiment, hi ha molts menys trens que no hi hauria d´haver.
Quant a la línia de Torrevieja, és un altre cas típc de línia que MAI de la vida s´hauria d´haver tancat al servei de viatgers i que avui seria molt i molt rentable. Però va ser víctima de la crisi de 1985...
Però en cap cas es pt comparar el moviment de viatgers de la zona Alacant/Elx/Múrcia amb la de Sevilla, que és la quarta ciutat d´Espanya.
R1 Murcia-Lorca/Agulàs
R2 Murcia-Alacant
R3 Murcia-Cartagena
R4 Murcia-Cieza
R5 Alacant-Villena
R6 Alacant-Torrevella,
no costa molt fer aixó,si l'infraestructura ja està feta.
I ho ampliaria amb:
R7 Alacant-Alcoi,peró aquesta seria la construcció d'una línia que mai l'ha van acabar de construir,infraestructura nova.
Sant Vicent del Raspeigorique ha escrit:Sant Vicenç del Raspeig.
orique ha escrit:Sí, que allí es parla valencià...
Ei, no em malinterpreteu.
No vull dir de cap manera que una línia Alacant-Villena de rodalies no sigui necessària, que ho és i molt (com també ho serien una fins a Torrevieja i una fins a Cartagena).
És cert que la província d´Alacant és la cinquena d´Espanya en població, i que és una infrastructura que fa molta falta.
Succeeix que la congestió a l´accés oest a Sevilla a les hores punta ha arribat al cènit.
No és el cas encara a Alacant (a l´hivern), degut a que tot i que la població sigui només una mica inferior a la de la província de Sevilla, els seus nuclis importants de població (Alacant, Elx, Orihuela, Elda/Petrer, Villena, Torrevieja, Benidorm, Alcoi) estan més dispersos i tenen la població més repartida i, més important, cadascun dels nuclis de població viu d´una cosa diferent. En canvi, Sevilla és la quarta ciutat d´Espanya per sí sola, i sí que fa d´imant molt fort respecte a les altres ciutats de la província.
Darrer factor: la xarxa d´autovies alacantina está més desenvolupada proporcionalment parlant que la sevillana.
No vull dir de cap manera que una línia Alacant-Villena de rodalies no sigui necessària, que ho és i molt (com també ho serien una fins a Torrevieja i una fins a Cartagena).
És cert que la província d´Alacant és la cinquena d´Espanya en població, i que és una infrastructura que fa molta falta.
Succeeix que la congestió a l´accés oest a Sevilla a les hores punta ha arribat al cènit.
No és el cas encara a Alacant (a l´hivern), degut a que tot i que la població sigui només una mica inferior a la de la província de Sevilla, els seus nuclis importants de població (Alacant, Elx, Orihuela, Elda/Petrer, Villena, Torrevieja, Benidorm, Alcoi) estan més dispersos i tenen la població més repartida i, més important, cadascun dels nuclis de població viu d´una cosa diferent. En canvi, Sevilla és la quarta ciutat d´Espanya per sí sola, i sí que fa d´imant molt fort respecte a les altres ciutats de la província.
Darrer factor: la xarxa d´autovies alacantina está més desenvolupada proporcionalment parlant que la sevillana.
I als estius per les cpmarques d'Alacant i Murcia hi ha més gent que a Barcelona i l'àrea metropolitanà,o sigui que un nucli de rodalies a aquella zona és vital per la gent que hi viu que és molta i per els turistes,aquella zona en epoca estival hi ha més gent que a Barcelona.
Jo faria aixì:
R1 Murcia-Aguilàs
R2 Murcia-Alacant
R3 Alacant-Villena
R4 Alacant-Torrevella
R5 Murcia-Cartagena
R6 Murcia-Cieza
I una de construcció novao recuperant un ferrocarril que mai s'ha acabat de construir-se.
R7 Alacant-Alcoi
I una altre que estaria gestionat per FGV(tipus R5 i R6 a FGC),que ja està feta i tot,l'únic seria mijors frequencies i menys parades facultatives
R8 Alacant-Dénia
Així és tindria un nucli Alacant-Múrcia com s'ha de tenir,i que transportaria molts viatgers sobretot a l'estiu.
Jo faria aixì:
R1 Murcia-Aguilàs
R2 Murcia-Alacant
R3 Alacant-Villena
R4 Alacant-Torrevella
R5 Murcia-Cartagena
R6 Murcia-Cieza
I una de construcció novao recuperant un ferrocarril que mai s'ha acabat de construir-se.
R7 Alacant-Alcoi
I una altre que estaria gestionat per FGV(tipus R5 i R6 a FGC),que ja està feta i tot,l'únic seria mijors frequencies i menys parades facultatives
R8 Alacant-Dénia
Així és tindria un nucli Alacant-Múrcia com s'ha de tenir,i que transportaria molts viatgers sobretot a l'estiu.