"Camp de Yebes": quantes n'hi ha?
"Camp de Yebes": quantes n'hi ha?
Vull dir, quantes estacions ha construït Adif en els últims anys, ja siguin d'AV, convencionals o mixtes, situades a les quimbambes enlloc de l'antiga, molt més cèntrica?
Hi ha els casos de Camp de Tarragona i Yebes i està a punt de perpetrar-se Vilafant. Antequera-Santa Ana n'és un altre exemple o no?
Hi ha els casos de Camp de Tarragona i Yebes i està a punt de perpetrar-se Vilafant. Antequera-Santa Ana n'és un altre exemple o no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo crec que Santa Ana si es podria afegir a la llista. I d'altres no se m'acut bàsicament perquè de convencional no se n'ha fet cap en els últims anys diria jo. Tot lo nou es alta velocitat i no en tenim tanta!
Puente Genil-Herrera, potser?
A la LAV Madrid-Valladolid, crec que l´estació de Segovia no estarà massa cèntrica, i la d´Olmedo de Adaja no sé si tampoc...
A la LAV Madrid-Valladolid, crec que l´estació de Segovia no estarà massa cèntrica, i la d´Olmedo de Adaja no sé si tampoc...
He estat mirant el cas aquest concret de Puente Genil i aquesta estació esta situada a la provincia de Sevilla, sent Puente Genil de la provincia de Córdoba. L'estació està situada a uns 10 km de la localitat. D'altra banda, està també a uns 10 km d'Estepa437.001 ha escrit:Puente Genil-Herrera, potser?
No hi ha una estació de la LAV que va crear fins i tot un municipi nou? Sí, allò que en diuen especulació...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
L'Aldea - Amposta, Benicàssim i la futura Cambrils, al Corredor Mediterrani.
De LAV, crec que a part de Camp de Tarragona, Guadalajara-Yebes, Figueres-Vilafant, Puente Genil-Herrera, Antequera-Sta.Ana, Segòvia i Olmedo, també pot comptar la de La Sagra, a prop de Toledo, que crec que en un futur pot tenir servei comercial i tinc entès que en un futur, quan es faci la LAV Olmedo-Zamora-Lubián-Ourense, es construirà una estació a Medina del Campo fora del nucli urbà.
Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha
De LAV, crec que a part de Camp de Tarragona, Guadalajara-Yebes, Figueres-Vilafant, Puente Genil-Herrera, Antequera-Sta.Ana, Segòvia i Olmedo, també pot comptar la de La Sagra, a prop de Toledo, que crec que en un futur pot tenir servei comercial i tinc entès que en un futur, quan es faci la LAV Olmedo-Zamora-Lubián-Ourense, es construirà una estació a Medina del Campo fora del nucli urbà.
Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Bé, doncs ja posats Madrid-Puerta de Atocha està més lluny del centre de la ciutat q l'antiga Atocha , Sevilla-Santa Justa queda més lluny que Sevilla-Plaza de Armas i la de Còrdova soterrada tb està com uns 400 metres més allunyada del centre de la ciutat q l'antiga.Túnels del Garraf ha escrit:Ah! Se m'oblidava, si es fes Madrid-Abroñigal, també quedaria més allunyada del centre que Atocha
A Burgos tinc entès que aniran pel mateix camí.
A l'Hospitalet de l'Infant ja fa temps que hi ha construida la plataforma i de la mateixa manera que a Cambrils. Cap a l'interior.
A l'Hospitalet de l'Infant ja fa temps que hi ha construida la plataforma i de la mateixa manera que a Cambrils. Cap a l'interior.
La futura estació de Burgos no està tan allunyada del centre, al revés, han posat l'estació allà on la ciutat està creixent, de forma que quedará en un extrem però no quedarà aïllada. Estarà millor comunicada amb la ciutat que no pas l'estació actual.
Em rectifico amb el cas de l'Hospitalet de l'Infant. També s'està construïnt prop de la plataforma, de moment sense servei, en el costat més proper al mar. En un màxim de 5 anys no hi hauria d'haver més de 200 metres entre l'estació i algun habitatge.
Llegiu aquest interessantíssim reportatge sobre l'estació de Burgos a http://esperandoaltren.blogspot.com/search/label/Tren Pel que sembla, no va ser gaire bona idea la nova, a 6 km. de l'antiga.
Havent-hi passat algunes vegades, puc afirmar que, sense ser un cas clamorós com Camp o Yebes, Burgos Rosa de Lima cau en un extrem (en el sentit més literal de la paraula) de la ciutat, i els voltants de l'estació estan dominats per terrenys per edificar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
L'estació antiga de Renfe estava a 600 metres de l'estació d'autobusos. L'estació actual Burgos-Rosa de Lima està a 6,2 km. Visca la intermodalitat!
(millor dit, visca l'especulació immobiliària a la traça antiga del ferrocarril i al sector de la nova estació)
(millor dit, visca l'especulació immobiliària a la traça antiga del ferrocarril i al sector de la nova estació)
A més, si llegiu els comentaris de l'article, els qui tenen negocis a l'estació nova, estan morts de fàstic, no guanyen prou com per a que els hi compensi tenir un comerç allà (us sona la història?).
Otras estaciones alejadas de los núcleos urbanos son las de Requena-Utiel y Cuenca en la LAV. En el caso de la primera, la estación se sitúa a la altura de San Antonio, al lado de la A-3 y la seguda, también se que queda algo alejada del casco urbano, pero no se exactamente cuanto.
Nois no us penseu pas que aquest fet s'ha començat a donar actualment, no em direu que fa 100 anys les estacions de Manresa, Manlleu o Alp per posar uns exemples estaven molt a prop del centre si actualment des del centre de les poblacions respectives ja tardes mes de 1/2 hora caminant.
De nou al FTC
La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.Guigui ha escrit:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Bueno, respondiéndome al comentario sobre la línea convencional en Cuenca. Parece ser que al final no se realizará semejante despropósito de sacar la línea fuera de la ciudad junto a la LAV... Todo indica que el despropósito que se realiza es que el mismo día de la puesta en marcha de la LAV Madrid-Cuenca-Valencia/Albacete la línea Aranjuez-Valencia se clausurará entre Tarancón y Utiel. Es decir, que a toda la provincia de Cuenca tan solo se la deja con 2 estaciones: Cuenca AV y Tarancón.594-001-0 ha escrit:Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.Guigui ha escrit:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.
Me lo creo, muchas veces, que no se dupliquen vías, la localización de las estaciones, etc., és cosa de los ayuntamientos.594-001-0 ha escrit:Bueno, y después está el que el ayuntamiento en cuestión quiera o no. Al ayuntamiento de Cuenca se le ofreció lo mismo que a Zaragoza y Lleida: By-pass y un ramal a la estación actual para los trenes de la LAV que pare. Pues dijeron que no. Y aún quiere el Ayto. Cuenca que la línea convencional se saque también de la ciudad y pase junto a la LAV bordeando la ciudad.Guigui ha escrit:La qüestió és diferent. Si no posaven les estacions a tocar del nucli urbà (cas de Manlleu), era per no desviar massa la línia. Però en cap cas és el mateix avui, on posen l'estació expressament a les quimbambes (Tarragona, Burgos, etc.) quan allí on es troba podria passar-hi el by-pass, mentre que per als trens que tinguin parada a la ciutat corresponent podrien fer un enllaç amb l'estació prèviament existent, que no costaria tant. Vegeu, si no, el cas de Lleida.