Notícies SFM i Sóller

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
booze
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: Mallorca nord

El tren ja arriba soterrat a Palma | Fotos i Vídeo

Entrada Autor: booze » Dijous 21/09/2006 18:06

Després de 131 anys, les vies del tren arriben soterrades a Palma.

Aquest dilluns passat es va inaugurar l'estació subterrànea Jacint Verdaguer, que consta de 4 vies i dues andanes. D'aquestes 4 vies, 2 seran usades pel primer metro de l'illa, que s'inaugurarà el febrer de 2007. Les altres 2 són ja usades per SFM en les línies que recorren l'illa i arriben a Sa Pobla, i Manacor, passant en ambdos casos per Inca.

L'estació forma part del "corredor ferroviari", un projecte de soterrament d'uns 2,5 Km dels quals ja estan enllestits 1,5. L'any 2007 obrirà l'estació intermodal de Palma, on arribaran aquestes 4 vies, i es crearan 5 andanes i 10 vies. A més, serà el punt d'arribada i sortida de la línea 1 de metro i d'un gran nombre d'autobusos interurbans, amb 30 darsenes. L'operació també inclou un aparcament per a 300 vehicles i un gran parc metropolità a la superfície coberta. Amb tot, l'inversió efectuada és de 250€M.

Abans de tot, el recorregut de la L1 del metro. Podeu observar que Jacint Verdaguer, l'estació que s'ha obert, será la segona del corredor ferroviari.

Imatge

Podeu veure el corredor i les víes en placa:
Imatge

Per les vies de l'esquerra hi circularà el Metro
Imatge

Andana. Com podeu veure, els trens són diesel. Per tant el soroll i l'ambient és i serà infernal fins que s'electrifiqui la línia.
Imatge

Mirant cap a la Plaça d'Espanya, on estarà ubicada l'estació intermodal i on encara hi estan treballant.
Imatge

La estació està situada a prop de la superfície i hi arriba llum natural. Al llarg de tot el corredor hi ha obertures per tal que entri la llum. L'estació intertmodal estarà plena de claraboies. Un plantejament força encertat, al meu parer.
Imatge

Detall del mobiliari:
Imatge

Senyalització. El que em va sobtar és que només la megafonia informa a on es dirigeixen els trens i com el soroll dels trens és infernal, és impossible saber on va cada tren sense preguntar-ho >:(
Imatge

Mirant cap a Inca
Imatge

Entrada
Imatge

Bonus Track: Estat actual de les obres de l'estació intermodal. Es poden observar les obertures per tal que entri la llum.
Imatge

----

VIDEO. Podeu veure el recorregut complet del túnel en aquest vídeo que he preparat. Dura uns 2minuts i mig, però val la pena :-)

http://www.youtube.com/watch?v=eZP8-j2mF6g

----

Esper que us agradi!



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 21/09/2006 18:40

Booze, quin monstre q estàs fet!! :reve

I la banda sonora del video, inmillorable, això si q és tenir bon gust 8)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 21/09/2006 18:42

)))3

Ueeeeee! Un altre metrooooooooooooooooooooooooooooooo molt proper que visitar!

Per cert, la senyalètica em recorda moltíssim als FGC-Llobregat Anoia... :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 21/09/2006 19:00

Aquest és el problema. Un altre metro.

Com ha canviat Palma des del 1997... mai més viatges organitzats!!! >:(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 21/09/2006 19:04

orique ha escrit:Aquest és el problema. Un altre metro.
:llengua

Quin problema té el Metro de Palma?

:D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 21/09/2006 19:06

Que abans era un tren molt maco. Encara que haig d'aplaudir la millora general de la xarxa, i les reobertures :plas



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/09/2006 19:43

Ostres, quina canya!!!!!! Quan torni, no reconeixerè la P. Espanya!!!!!



Avatar de l’usuari
booze
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: Mallorca nord

Entrada Autor: booze » Dijous 21/09/2006 21:04

Bé, potser aquestes dues noves estacions si que faran que el trajecte duri uns minuts més, però donat que el corredor està preparat per circular força ràpid, i abans en superfície anava molt lent, el temps tampoc diferirà en excés.

Aquests anys, SFM ha fet un esforç per millorar el temps de viatge ja que s'han dividit serveis en directes i indirectes. Els directes es paren a tots els municipis fins a Marratxí (a uns 10Km de Palma) i ja no es tornen a parar fins a l'estació final. Alhora hi ha un servei apart entre Marratxí i Palma que és més de caràcter metropolità. Amb aquesta mesura s'han estalviat més de 5 minuts, i la velocitat mitjana és lleguremant inferior als 60Km/h.

A més, les noves estacions permentran acursar els temps de viatge ja que els estudiants de la UIB i treballadors del Poligon de Son Castelló no hauran d'arribar a Palma i podran fer trasbord molt abans :)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 21/09/2006 21:07

orique ha escrit:Que abans era un tren molt maco. Encara que haig d'aplaudir la millora general de la xarxa, i les reobertures :plas
Aaaah, pensava... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 21/09/2006 21:16

Horrorós.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 21/09/2006 22:22

liniadelRipollés ha escrit:Horrorós.
:pal

Tinc les meves discrepàncies amb vostè en temes estrictament de Metro. Recordo que vaig sentir horroritzat com deia que li tenia mania als 1000s...

:D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 22/09/2006 0:56

Molt curiosa la senyalètica de l'estació, que com ja heu dit s'assembla enormement a la Llobregat-Anoia. De fet, a primer cop d'ull ho semblava del tot. Suposo que ho deu fer perquè les dues són amb el fons blanc i lletra tipus Helvètica.

Per cert, suposo que a l'estació hi ha alguna mena de ventilador tipus Plaça Espanya quan encara hi arribaven regularment els MAN dièsel no? De tota manera, realment el soroll ha de ser horrós. Per quan tenen previst l'electrificació de la línia d'Inca? Està previst electrificar tota la xarxa de SFM i per tant canviar tots els trens actuals?

Algun dia hauré de passar de nou per Mallorca. Encara recordo quan vaig estar-hi l'any 1993 i vaig anar en tren de Mallorca a Inca quan encara eren de FEVE i amb els MAN "originals"! Realment deu estar tot irreconeixible totalment. Sort del Tren de Sóller, que aquest sí que poc deu haver canviat :roll:



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 22/09/2006 10:10

Qui ha conegut l'estació no soterrada de Palma ha de dir Horrorós.

Respecte el Tren de Sóller, l'únic canvi és que ara es dediquen a exposar quadros al preu i al cost que sigui i que han comprat un UNILOCK dièsel bivial per manteniment.

Trenscat ha escrit:Molt curiosa la senyalètica de l'estació, que com ja heu dit s'assembla enormement a la Llobregat-Anoia. De fet, a primer cop d'ull ho semblava del tot. Suposo que ho deu fer perquè les dues són amb el fons blanc i lletra tipus Helvètica.

Per cert, suposo que a l'estació hi ha alguna mena de ventilador tipus Plaça Espanya quan encara hi arribaven regularment els MAN dièsel no? De tota manera, realment el soroll ha de ser horrós. Per quan tenen previst l'electrificació de la línia d'Inca? Està previst electrificar tota la xarxa de SFM i per tant canviar tots els trens actuals?

Algun dia hauré de passar de nou per Mallorca. Encara recordo quan vaig estar-hi l'any 1993 i vaig anar en tren de Mallorca a Inca quan encara eren de FEVE i amb els MAN "originals"! Realment deu estar tot irreconeixible totalment. Sort del Tren de Sóller, que aquest sí que poc deu haver canviat :roll:


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 22/09/2006 10:13

Que jo sàpiga l'estació encara no és de metro, sinó d'SFM, ja que el metro està en construcció, estarà electrificat i tot plegat.

Menys mal que a pocs metres passa el Ferrocarril de Sóller pel mig del carrer. Encara recordo aquella època en què deien que passaria per aquest horrorós forat que aquestes fotos ens han mostrat.

JaMiRo! ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Horrorós.
:pal

Tinc les meves discrepàncies amb vostè en temes estrictament de Metro. Recordo que vaig sentir horroritzat com deia que li tenia mania als 1000s...

:D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 22/09/2006 13:51

Gran reportatge!

[Per si us interessa, ja funciona SSC]



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/09/2006 15:37

liniadelRipollés ha escrit:Que jo sàpiga l'estació encara no és de metro, sinó d'SFM, ja que el metro està en construcció, estarà electrificat i tot plegat.

Menys mal que a pocs metres passa el Ferrocarril de Sóller pel mig del carrer. Encara recordo aquella època en què deien que passaria per aquest horrorós forat que aquestes fotos ens han mostrat.
Val, no t'enfadis! :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
booze
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: Mallorca nord

Entrada Autor: booze » Divendres 22/09/2006 20:01

Doncs jo tinc 23 anys i sempre he vist l'estació de Palma exactament igual que ara. No se a que et refereixes. La nova estació es subterrànea i es mantenen els edificis actuals.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 22/09/2006 20:40

Hola,

Muy buenas fotos. El video no sé si soy yo pero lo veo todo oscuro y negro.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
booze
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: Mallorca nord

Entrada Autor: booze » Dissabte 23/09/2006 10:40

^^ Es bastantante oscuro, pero se ven detalles como la parte donde empieza a descender el tren, la entrada de camiones, una estación fantasma, una hormigonera, un haz de luz desde una claraboya, y termina en la estación.

Si lo ves todo completamente oscuro, puede que sea tu pantalla, porque al principio hay luz exterior ^_^



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 23/09/2006 14:00

booze ha escrit:^^ Es bastantante oscuro, pero se ven detalles como la parte donde empieza a descender el tren, la entrada de camiones, una estación fantasma, una hormigonera, un haz de luz desde una claraboya, y termina en la estación.
ai carai!, quin nivell! Encara no és metro oficialment i ja tenen estacions fantasma! xD



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”