Torna el "Templete" de Antonio Palacios

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
ping
N5
N5
Entrades: 130

Torna el "Templete" de Antonio Palacios

Entrada Autor: ping » Dimecres 17/09/2008 20:27

http://www.elpais.com/articulo/espana/A ... nac_10/Tes

Com a curiositat, un "templete" o edicle original (sense estructura férrea) es conserva al poble natal del Sr. Palacios, Porriño, a Pontevedra.

Imatge

Imatge directa de El Pais.

Tercera intervencio relevant en quant al patrimoni del Metropolitano de Madrid.

Llastima que no tinguem a Gallardón a Barcelona.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/09/2008 0:32

Poso una part de la notícia del link:
El Ayuntamiento de Madrid peatonalizará un tramo de la céntrica calle Fuencarral, el que discurre entre las calles Hernán Cortés y Gran Vía, lo que mejorará la continuidad y la conexión con la Red de San Luis y Montera. Las obras de lo que el Ayuntamiento ha bautizado cono el Soho madrileño empezarán en 2009, durarán cuatro meses y costarán más de 2,7 millones de euros. El proyecto de remodelación contempla van a sustituir los pasos de peatones entre Gran Vía y Hortaleza por un único paso, que llevará desde Montera a Fuencarral. Además, se van a suprimir las paradas de autobuses y se va a levantar en la Red de San Luis, en el lugar que hoy ocupa una fuente, una réplica del antiguo templete diseñado por Antonio Palacios que estuvo ubicado allí entre 1918 y 1970. El templete tendrá fines meramente decorativos -antes tenía un ascensor-. La peatonalización supone cambios en los recorridos de tres líneas de autobuses: 3, 40 y 149.
Impresionant, com si aquí refessin el quiosc d'Urquinaona, o l'enderrocada estació d'Aragó.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 18/09/2008 1:35

Aqui em sembla que veurem com es carreguen dins de poc i completament la primera estacio subterranea d'Espanya.

Parlo de Triunfo-Norte.

Cultura Supermegafashion Vs. Cultura (a seques).

Hi han moltes diferencies estructurals, culturals i socials entre Madrid i Barcelona, que condicionen gairebe tot.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dijous 18/09/2008 8:23

És que potser a Madrid no han tingut escrúpuls per carregar-se un munt de coses de la seva història ferroviària? què me'n dius d'estacions com Plaza España de l'antic suburbano? com està Príncipe Pío? quant de temps va estar oblidada l'estació de Chamberí? com s'han remodelat moltes estacions del metro de Madrid?

I pel que fa a l'Arc de Triomf de Barcelona és una vergonya com està i ja és hora que s'hi facin obres, per cert segons el teu criteri, no es van carregar Nuevos Ministerios fa uns anys? suposo que deus preferir una estació sense ascensors on hi ve gent carregada de l'estació d'autobusos, amb filtracions per estar per sota del nivell freàtic, amb la taquilla tancada de fa dos anys i mig per la Inspecció de Treball, estació que per cert no és res de l'altre món arquitectònicament.

No serà més aviat què fa poc hi ha hagut algú de la Comunitat de Madrid que s'ha despertat amb aquest tema i s'han aconseguit fer algunes coses? El Gallardon fa la tira d'anys que volta per la política i mai havia fet res d'això no crec que sigui mèrit seu.

Com has dit tu mateix, les comparacions són odioses i més quan es fan sense cap criteri.

I jo no penso que hi hagi massa diferències estructurals, socials ni culturals entre Madrid i Barcelona.
ping ha escrit:Aqui em sembla que veurem com es carreguen dins de poc i completament la primera estacio subterranea d'Espanya.

Parlo de Triunfo-Norte.

Cultura Supermegafashion Vs. Cultura (a seques).

Hi han moltes diferencies estructurals, culturals i socials entre Madrid i Barcelona, que condicionen gairebe tot.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 18/09/2008 14:03

Plantejes el debat desde un punt de vista interesant. Ara no tinc temps, pero prometo exposarte un altre punt de vista.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 18/09/2008 19:29

Una noticia de 1999

http://www.elpais.com/articulo/madrid/P ... es?print=1

Una imatge (skyscrapercity, http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=65 , via google) del "templete" al seu lloc original i en l'actualitat.

Imatge

Una altra imatge (skyscrapercity, http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=61 , via google) del "templete" en el seu lloc original pel darrera.

Imatge

No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 18/09/2008 19:45

Responent a visir5704.

A tota Espanya es va patir el "desarrollisme" franquista, no tan sols a Barcelona. La diferencia més gran es que, fins a 1979, la Compañía del Metropolitano de Madrid va conservar la seva titularitat privada. Aixo va suposar moltes coses, d'entre altres, que els "clasicos" (el M1-R1, de 1919, entre d'altres) varen estar en servei fins 1989 i una extrema degradacio de totes les infraestructures, de tot tipus.

La coleccio de material rodant, conservada en diferents llocs, es fascinant i molt completa. A mes, molts "Clasicos" treballen cada nit en tasques de manteniment.

A Madrid, sense cap mena de promocio, s'en conserva un vestibul totalment original (Tirso de Molina). Sempre, malgrat totes les reformes, alguna coseta ha quedat. Aixo es frut d'una voluntat institucional.

Crec que no hi ha res a comparar en cap cas vers Barcelona, per haver-ne patit una completa destruccio a tots els aspectes que he citat.

A tot arreu s'han fet barrabasades. Malgrat aixo, a Madrid hi queda alguna cosa. A Barcelona, gairebe RES.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 18/09/2008 20:33

ping ha escrit:No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.
Edicle d'Urquinaona

Imatge



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 18/09/2008 20:37

ping ha escrit:No he vist mai cap foto tan tan bona pel davant i el darrere de Urquinaona o Lesseps. I, en tot cas, no es conserva cap vestigi.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 18/09/2008 20:40

doncs està claríssim. Darrera. :riure :riure :riure



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 18/09/2008 20:54

Je Je Je



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Divendres 19/09/2008 9:19

A veure em penso que t'estàs equivocant, en primer lloc estàs caient i vols que caiem en allò de que és sempre millor allò de fora, pel que fa al tema d'aquest fòrum simplement és que una cosa que en el seu moment va desaparèixer es torna a posar, una cosa ben viable aquí.

La conservació de material rodant del Metro de Madrid, és una mica millor que la del Metro de BArcelona però no un model a seguir, quan parles de l'estat del Metro de Madrid l'any 1979 oblides l'estat del de Barcelona a la mateixa època, amb els 300 que van inaugurar el metro en servei, i els 100 que encara prestaven algun servei, el fet que s'hagin conservat alguns vehicles aquí i allà és més la voluntat d'algunes persones que una veritable voluntat institucional, i el fet que s'utilitzin per vies i obres, no és més que la tàctica que s'ha utilitzat tota la vida quan es volia preservar algun vehicle i no hi havia cap possibilitat de fer-ho com a tal, buscar-li una utilitat, n'hi ha una altra, amagar-lo, i la voluntat institucional a Madrid per tirar endavant coses com la restauració de l'estació de Metro de Chamberí és de fa quatre dies, és a dir tampoc ens porten una gran avantatge, en aquest aspecte.

Pel que fa a la voluntat institucional, és cert que aquí n'hi ha poca, però potser tampoc s'ha sabut buscar, però a començament dels 80 aquesta voluntat institucional va permetre coses com l'Exposició "Trens i Estacions", i actualment que es vagi parlant de crear un museu del metro tot i que a poc a poc, així que tampoc estem tan malament, tot i que no estem bé.

Per cert ja que estàs ben informat del material preservat al metro de Madrid, què s'ha conservat dels trens de la sèrie 300 de 2a sèrie i dels 1000?
ping ha escrit:Responent a visir5704.

A tota Espanya es va patir el "desarrollisme" franquista, no tan sols a Barcelona. La diferencia més gran es que, fins a 1979, la Compañía del Metropolitano de Madrid va conservar la seva titularitat privada. Aixo va suposar moltes coses, d'entre altres, que els "clasicos" (el M1-R1, de 1919, entre d'altres) varen estar en servei fins 1989 i una extrema degradacio de totes les infraestructures, de tot tipus.

La coleccio de material rodant, conservada en diferents llocs, es fascinant i molt completa. A mes, molts "Clasicos" treballen cada nit en tasques de manteniment.

A Madrid, sense cap mena de promocio, s'en conserva un vestibul totalment original (Tirso de Molina). Sempre, malgrat totes les reformes, alguna coseta ha quedat. Aixo es frut d'una voluntat institucional.

Crec que no hi ha res a comparar en cap cas vers Barcelona, per haver-ne patit una completa destruccio a tots els aspectes que he citat.

A tot arreu s'han fet barrabasades. Malgrat aixo, a Madrid hi queda alguna cosa. A Barcelona, gairebe RES.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 19/09/2008 13:19

No et fixis unicament als "Classicos" de servei interior ni als 300 del Suburbano de Caravanchel (que gairebe esta tota la serie actualment sense desballestar apartada) ni als mil (que hi han cotxes preservats per institucions i particulars). Fixat be a Cuatro Vientos, hi ha gairebe una parelleta de cada tipus de classic preservat tal i com van deixar de prestar servei.

I del Trens i Estacions, memorable sense cap dubte, pero ... fa 26 anys! Jo gairebe ni em recordo.

Aixo de models a seguir en quant a preservacio, em sembla que a tota Espanya no hi ha cap...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/09/2008 13:34

ping ha escrit:[...]

Aixo de models a seguir en quant a preservacio, em sembla que a tota Espanya no hi ha cap...
Sí que n'hi ha un: Eusko Tren (no hi ha com tenir diners...) i el museu d'Azpeitia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 19/09/2008 14:23

Un museu que deixa desballestar la 7408 (que tenia asignada) i, a canvi, preserva un automotor portugues?

No es aixo l'idea que jo tinc de preservar...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/09/2008 14:50

La 7400 no era de l'associació de San Sebastian (o Irún) ??

Gràcies.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Divendres 19/09/2008 15:14

De San Sebastian, com la Zorroza (ex-BP) i la Maite (ex CAF, ex SM) que sí son a Azpeitia.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”