Plataformes antiferrocarril/Fenomen NIMBY

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Plataformes antiferrocarril/Fenomen NIMBY

Entrada Autor: joarló88 » Dimarts 01/09/2009 4:11

M'agradaria encetar aquest tema relacionat amb totes aquelles plataformes, associacions, lobbies, etc., que treballen amb l'objectiu de truncar o modificar projectes ferroviaris, amb l'objectiu que no els expropiïn la caseta del gos, els NIMBY. El cas més conegut és el de l'"AVE pel litoral".

Però a Mallorca hi hagut dos casos:
1. Malauradament, el perllongament de la línia de la Pobla a Alcúdia no es farà aquesta legislatura per les pressions entre la Conselleria i l'Ajuntament (els uns volien un traçat i els altres un altre). Parlant clar, l'Ajuntament està collat pels cacics del poble.

http://dbalears.cat/actualitat/Balears/ ... -fara.html

2. A la comarca del Llevant està en projecte (a punt de licitar, i amb les unitats construint-se a can Vossloh) la reobertura de la línia Manacor-Artà amb el mateix traçat que FEVE va robar a la comarca en 1977. Doncs resulta que ha sorgit una plataforma, "Alternativa al tren" (ja us n'he parlat), formada per immobiliaris, propietaris, expropiats i tutti quanti, que s'hi oposa. El més graciós de tot plegat és que fan servir arguments ecologistes, com ara que reobrir aquesta línia suposarà asfaltar l'equivalent a 30 km de carril d'autovia. Us enllaço una article en què hi parla.

http://resumdepremsa.caib.es/dossier/ca ... 2009-08-26

Després d'això? Quins moviments tàctics, interessos obscurs (i no tan obscurs) han posat pals a les rodes a la mobilitat pública?



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimarts 01/09/2009 13:55

Jo afegiria el lobby PP-PSOE contra el corredor del mediterrani.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/09/2009 21:15

El problema de tot és l'educació, i després la formació democràtica. En un país on tothom només veu drets però cap deure, és normal veure plataformes d'aquest tipus. A sobre, les administracions tampoc no donen l'exemple.

En fi, d'on no n'hi ha, no en pot rajar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 02/09/2009 14:28

Mes Nimby:
El vigia
Varios municipios de Tarragona rechazan la reapertura de la línea Reus-Roda para carga

(19:19 | 01/09/2009)

El Consell Comarcal y varios municipios que se verían afectados consideran que ya han pagado suficiente cuota de solidaridad



Los planes del ministerio de Fomento de potenciar las líneas ferroviarias de mercancías se han recibido con frialdad por los municipios de Tarragona afectados, en principio, por un futuro corredor ferroviario que aprovecharía la antigua línea Reus-Roda de Barà.

Los alcaldes están de acuerdo en recuperar esta línea, pero para pasajeros, no mercancías. Este tramo, por otra parte, ha desaparecido en gran parte de su trazado al ser trama urbana o solaparse con la línea de alta velocidad ferroviaria entre Madrid y Barcelona.

Fomento ya ha hecho llegar el borrador de esta futura línea, pero tanto el Consell Comarcal del Tarragonès como varios municipios que se verían afectados por el trazado consideran que ya han pagado suficiente cuota de solidaridad soportando infraestrecturas que dejan más problemas que beneficios.

En este sentido, Eudald Roca, presidente del Consell y alcalde de la Secuita, advierte que “atraviesa la comarca de punta a punta y dudamos que sea la mejor opción para mercancías peligrosas”.

Cabe remarcar que el propio Consell Comarcal del Tarragonès pretendía transformar la línea en una vía verde, pero ya ha desistido.

Ningún municipio quiere la línea cerca de su núcleo urbano. El Morell y la Pobla sugieren que se desvíe hacia el área de Constantí, donde ya existen infraestructuras logísticas y ferroviarias y donde desde el Govern de la Generalitat se prevé implantar una macroplataforma multimodal que dé servicio a las mercancías del puerto de Tarragona y del aeropuerto de Reus.

Otra sugerencia de ambos ayuntamientos es que la vía se instaure en el barrio tarraconense de Sant Salvador, mientras que estos ayuntamientos también piden que se aleje, tanto de las ciudades como de los polígonos petroquímicos por motivos de seguridad.

Prevista en el PNI
Por otro lado, cabe recordar que el Pacto Nacional de Infraestructura de la Generalitat, anunciado por Joaquim Nadal en el último Cercle d’Infraestructures de la temporada pasada, también apuesta por la línea Reus-Roda, pero Josep Pla, alcalde de Perafort, recuerda que “la normativa de la Generalitat también prohibe edificar junto a zonas de peligro y aquí hablamos de convoyes larguísimos y a gran velocidad pasando por en medio de nuestros pueblos, es incompatible”.

Por su parte, Pere Guinovart, alcalde del Morell, defiende la opción apoyada por todos, convertirla en una vía de pasajeros, una anilla ferroviaria y no “más trinchamiento para nosotros sin beneficios”.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 02/09/2009 22:22

Quina muntanya de rucades.
Per començar, el diari El Vigía d´on és? No l´havia sentit mai anomenar...
Per continuar, quina diferència hi ha que hi passin mercaderies? Això no exclou que hi passin viatgers...
I de totes maneres, si la línia s´obrís per a mercaderies, seria un primer pas, evidentment seria molt més fàcil de fer circualr trens de viatgers per una línbia oberta al tràfic de mercaderies que no per una línia tancada.
Per altra banda el periodista comet errades, no és cert que en gran part s´hagi desmantellat el traçat, només es tracta d´unes centenes de metres als voltants de Camp de Tarragona AVE i d´un pas a nivell a La Pobla de Montornès, la resta de la via està "intacta"...



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”