Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Jordi Freixas

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 14/08/2009 15:49

M'esteu dient que les Beh 4/8 circulen enganxades amb un maquinista a cada automotor???? Ja no hi ha marxa a la vista?

Si us plau!!!! Feu-ne fotos!!!! :o :o :o :o :o :o :o



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 14/08/2009 16:26

No, ho sento. No estaven ni enganxades. Però estava una darrere de l'altre, sense estar enganxades.
Quan reveli les fotos, ja ho veureu, el mateix que la E1 i E4 al dipòsit.
He fet fotos al cotxe de central de reserves 11, però no m'he pogut informar de si guarden els seients originals dels automotors o els reformats del Cotxe Cinema i Central de Reserves.
Els avistaments han estat:
GTW en doble tracció 3 vegades.
Automotor Taga 2 vegades.
Automotor Torreneules 2 vegades.
Als tallers del costat de l'edifici de l'estació no hi havia cap unitat.
També estaven carregant el tren d'aliments i basura (amb cotxe groc, cotxe frigorífic i L44).

La feina que queda per fer, doncs, és saber això del interiorisme original, i punt.
Reflexionant sobre l'ús dels furgons, veig en molt millor estat el K54 que no el K53, aquest últim es cau a trossos.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 14/08/2009 16:46

En pots fer fotos del vagó L?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Diumenge 16/08/2009 13:38

N'he fet, d'això no hi ha problema ;) .
Estic a Queralbs, he vist el mateix que preguntàveu l'altre dia amb 3! Automotors a Queralbs ara, amb el Taga, el Torreneules i el Puigmal. Per cert, no sé què li deu passar al Balandrau, doncs en 2 dies encara no l'he vist, la resta sí.
Penjaré les aproximadament 14 fotos (m'he passat, sí, però ja que estic fent un reconeixement de la línia...)


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Diumenge 16/08/2009 20:59

Esperem les fotos ben aviat.
Gràcies!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 16/08/2009 21:24

Masses fotos dius? Tu penja'n tantes com vulguis!!

Per cert... és possible que la teva càmera sigui analògica? Ho dic per un comentari que has posat.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 17:44

Bueno, és de les clàssiques. Les revelen, i llavors jo les escanejo el millor que puc, fent retocs amb el programa Picassa.
No disposo de càmera digital, si és això.
Aviso que serán unes 17 les fotos que penjaré.
També penjaré un esbós sobre l'interiorisme original dels vagons de 2a classe del cremallera, els dels seients de fusta.
Espero jo també que ens informis quan vagis a Núria, xevi ;) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:47

Per cert, en la pujada de Queralbs, a Queralbs només he observat les plataformes (no he pogut veure el 29, ho sento), i sí que de l'altre dia no paraven aquest cop de passar: 3 trens! Alhora, quan es tractava dels Beh. Primer junts durant tot el camí la A7 i la A6 i a continuació més retrasada la A5, donant-se la curiositat de 3 Beh en una sola via.
Un insensat passa la barrera de Queralbs (mooolt transitada, per cert), i per poc se l'endú una GTW.
A part d'això, ja veureu a les fotos.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 19:59

Doncs nano... et recomano altament que et passis a la càmera digital. No hi ha color, i n'hi han de bones. Potser et resultarà car, però la de diners que t'estalvies amb revel·lats és brutal.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 20:02

I és cert. Però fins que no tingui arreglat la greu avaria de l'ordinador que tinc, que només em deixa usar internet, open office (ni tan sols el word), adobe reader, picasa, passar escàner (i amb freqüents avaries), vaig fi. Entre d'altres.
Hi he pensat. Quan tingui certs afers sol·lucionats, potser pel gener, en tinc alguna ;) .
Per cert, com que no estic massa enterat, saps la cabuda que pot tenir una càmera digital en qüestió de fotografies? 180, 80, 70... És que així no caldria anar comprant càmeres per fotografiar trens sols.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 20:09

BB9200 ha escrit:Per cert, com que no estic massa enterat, saps la cabuda que pot tenir una càmera digital en qüestió de fotografies? 180, 80, 70... És que així no caldria anar comprant càmeres per fotografiar trens sols.
La targeta que ve de la botiga no sol ser gran cosa. Però en pots comprar de força capacitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 20:24

I pel que fa a la resta, e millor que pots fer és formatejar l'ordinador ;)



Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Dimarts 18/08/2009 16:36

Jo quan hi vaig anar, anaven tres automotors seguits, crec que eren el A5, A6 i A7. Anaven marxant a la vista un del altre. :o


Imatge

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:08

Clavat al que jo veig. Ara ho veureu. Per la tarda, al no haver tanta afluència de públic, circulen el Balandrau i el Puigmal, desplaçant molts cops al Taga i Torreneules a les cotxeres.
Moltes gràcies per l'informació de les fotos, és que m'hi acabo d'introduïr ;) .
Aquí les teniu totes:
image.jpg
image.jpg (69.45 KiB) Visualitzat 6177 cops
Aquí el tren de basura/alimentici, bastant carregat, amb el vagó petit L44, un dels frigorífics i el groc.
image.jpg
image.jpg (60.67 KiB) Visualitzat 6173 cops
Aquí el carro transbordador. Ens acostem a les cotxeres...
image.jpg
image.jpg (32.54 KiB) Visualitzat 6175 cops
I primera imatge de la E1 i E4 a la cotxera.
image.jpg
image.jpg (31.74 KiB) Visualitzat 6171 cops
Aquí la E1 i E4, de més a prop. La E4, la primera. Feia una olor a pintura...
image.jpg
image.jpg (68.41 KiB) Visualitzat 6172 cops
Sortint de les cotxeres, veiem els GTW...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:15

image.jpg
image.jpg (62.99 KiB) Visualitzat 6164 cops
I aquí veiem els GTW. Ens van passar de prop. Hi havia bastanta gent a dins. Va frenar quasibé de cop :) .
image.jpg
image.jpg (71.29 KiB) Visualitzat 6165 cops
Passa el Taga direcció Ribes-Enllaç. Pròximament passarà el Torreneules, que es queda a Ribes-Vila.
image.jpg
image.jpg (69.37 KiB) Visualitzat 6166 cops
I vet-li aquí que ens saluda el Torreneules, 8 segons després.
image.jpg
image.jpg (59.88 KiB) Visualitzat 6166 cops
I aquí esperarà el Torreneules 10 minuts fins que regresi el Taga de Ribes-Enllaç.
image.jpg
image.jpg (60.53 KiB) Visualitzat 6166 cops
I aquí segueix esperant el Taga encara. De mentres, el tren alimentari va carregant.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:27

image.jpg
image.jpg (53.61 KiB) Visualitzat 6150 cops
I aquí arriba el Taga. Un cop a l'andana, es fa l'intercanvi de maquinistes, els passatgers pujen a les 2 unitats i primer marxa el Torreneules. 1 minut després marxa el Taga.
image.jpg
image.jpg (39.05 KiB) Visualitzat 6150 cops
Observant amb deteniment el banc, m'hi fixo amb la placa ''Monistrol-Montserrat'', què fa aquesta placa a la línia de Núria? Tindria que estar en el museu de Monistrol!
image.jpg
image.jpg (42.94 KiB) Visualitzat 6151 cops
I, ja marxant cap a casa, fotografio el nº11 ''Central de Reserves''. Com podreu comprovar, està transformat per la meitat, no sé si l'altra també l'hauran transformat. Evidentment no hi vaig entrar. Hola? Sí és que m'agradaria fer unes fotos per el FTC Magazine :P .

I aquest dilluns vaig anar a Queralbs. Vaig pujar en el Taga fins a Queralbs.
image.jpg
image.jpg (75.32 KiB) Visualitzat 6147 cops
A Queralbs, amb el Taga i el Torreneules a la imatge, però en realitat més enrere hi havia el Puigmal. Feia un sol que torrava, cosa que no vaig calcular bé, i d'aquí el color vermellós de la imatge :'( . Tot i així, la imatge no ha quedat malament.
image.jpg
image.jpg (61.21 KiB) Visualitzat 6146 cops
I aquí es pot comprovar el Taga, el Torreneules i el Puigmal, fent canvi d'interventor/Maquinista, esperant els GTW procedents de Núria.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:40

image.jpg
image.jpg (62.2 KiB) Visualitzat 6128 cops
Aquí per fi baixen els GTW cap a Ribes. El Taga se'n va d'inmediat, però per sort el Torreneules i el Puigmal es queden una estona més. Molta gent al cremallera.
image.jpg
image.jpg (70.38 KiB) Visualitzat 6130 cops
Dos generacions del cremallera.
image.jpg
image.jpg (80.63 KiB) Visualitzat 6129 cops
I maquinària d'obres a Queralbs. L'objectiu, el cotxe nº29, no hi era, però la resta estava.

I després, no sense abans dinar, vaig baixar amb els GTW.
Espero que us hagin agradat. Algunes són de mala qualitat, però vaig fer el que vaig poder.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:54

Dir una cosa: El meu pare va dir que els seients de la exposició de Ribes-Vila (crec que ja m'enteneu), són dels originals de fusta de 2a classe dels cotxes de cremallera. Basant-se en aquesta afirmació (el meu pare ha anat moltes vegades al cremallera), almenys 1 o 2 seients dels antics es conserven.

Recordar que qui estigui interessat en el tema, a Trobades i Esdeveniments hi ha organitzada una sortida a Ribes per tractar temes del Cremallera, fer visita a les instal·lacions, etc.
Doncs fins passat demà, que me n'aniré a Llançà!


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 19/08/2009 15:14

Interessant... varies coses:

1- Per què es maten en mantenir "vives" les elèctriques si no hi ha cap interés en posar-les de nou a la via?

2- Què té exactament de diferent això dels automotors circulant junts respecte abans? Que van més junts ara que abans? Jo ja havia arribat a veure (al setembre del 2007) els quatre automotors Beh 4/8 estacionats a Ribes Enllaç i Núria. Les parades inermitges no ho abria dir, però sí que els intèrvals entre cadascun... si no era un minut també... per allà estaria la cosa. Potser aquí el que s'hauria de veure és entre dues estacions quina distancia porten l'un respecte a l'altre.

3- Jo hagués pujat a la "central de reserves". Que potser me n'haguéssin fet fora, però jo hi hauria pujat. Però creu-me, que quan tinguis la càmera digital, et canviarà molt la percepció de les coses a l'hora de fer fotos ;)



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 19/08/2009 19:14

Oficialment, estan catalogades com a "locomotores de reserva".

Ara fa uns pocs anys (2 o tres, no ho recordo) hi ha haver una brutal nevada que va obligar a tancar el cremallera al públic. A línia treia neu la llevaneus L9 amb tracció de la dièsel. Ara bé, es va arribar a preparar l'antiga llevaneus per sortir a línia vistes les condicions extremes que hi havia. No va arribar a sortir, però en teoria l'hagués traccionada una elèctrica.

Jordi Freixas ha escrit:Interessant... varies coses:

1- Per què es maten en mantenir "vives" les elèctriques si no hi ha cap interés en posar-les de nou a la via?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”