Et corregeixo. Manlleu es telecomanda des de Torelló.Jordilar ha escrit:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:
Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
Re: Ripoll - Puigcerdà amb la via en bon estat: 440 vs Civia
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3951
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- ABB_Traccion
- N7
- Entrades: 322
UT440_132M ha escrit:Diria que és compensada a 3000Vcc. No ho se segur.
Sí, ho és, ho posa a dalt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=144905#p144905
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Estic d'acord excepte en una cosa, els serveis La Tor/Puigcedà/Ripoll. Jo trobo que aquests, s'haurien de fer amb 470, no amb 448 ni 449, aquestes unitats millor per els serveis que tu has dit, i els de Saragossa.wefer ha escrit:Els serveis a Ripoll/Puigcerdà/La Tor de Querol, els de Tarragona/Tortosa, els de Girona/Figueres/PortBou i els de Lleida via Manresa s'haurien de fer exclusivament amb 448 i 449 que per això fóren dissenyats, sobretot els seus seients.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
A part de tot. El confort interior és molt millor i més efectiu pel que fa a les 448 per aquest tram en temporades d'hivern, al quedar les portes aillades de la resta del vagó. Amb les 470 s'hi van cobrir de glòria al limitar-se a ficar els seients més còmodes i fora. Enlloc de les 470, millor haver continuat amb les 440 que ja hi havien...
A part de tot. El confort interior és molt millor i més efectiu pel que fa a les 448 per aquest tram en temporades d'hivern, al quedar les portes aillades de la resta del vagó. Amb les 470 s'hi van cobrir de glòria al limitar-se a ficar els seients més còmodes i fora. Enlloc de les 470, millor haver continuat amb les 440 que ja hi havien...
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6994
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Més aviat del que depèn és de la relació pes/potència.victorcasta ha escrit:La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va.
Igualment i a falta de mirar les dades tècniques, és cert que potser les 448 en estat actual podrien tenir escassetat de potència per fer aquest trajecte. Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple. Una altra opció és remodelar només 3 o 4 eliminant-los al cotxe remolc, i fer-les circular amb composicions acoblades amb 448 normals. A Ribes, es quedaria la 448 normal, i d'allà cap amunt continuaria la unitat de dos cotxes, més que suficient per la demanda d'aquell tram.
O posar directament les 449. O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.victorcasta ha escrit:No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.
Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.
Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.
O sigui 448's de 2 vagons. De fet n'existeixen dues. Se sap si n'hi ha alguna altra?wefer ha escrit:Això es solucionaria simplement canviant-los la comfiguració per convertir-les en composicions Mc+Rc en doble, per exemple.
De fet, es podria aprofitar i fer-lo anar fins a Tolouse (previ intercanviador d'ample a La Tor de Querol).wefer ha escrit:O fins i tot, si la Renfe tingués menys manies, posar-hi un Talgo remolcat per locomotora convencional i que fos directe de BCN a Ripoll, ja que un tren pendular seria perfecte per guanyar temps en aquesta línia. Per la part francesa hi circulen trens convencionals sense cap mena de problema.
- 593Dromedario
- N6
- Entrades: 225
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Ja posats, abans de les 448, que restaurin les 444. I no ho dic casualment: les 448 tenen la mateixa potència que les seves antecessores, però amb una relació d'engranatges diferent que les permet arribar a 160 km/h [140 per la 444] a costa d'una acceleració encara menor. Les 444 són (o erenJordi Freixas ha escrit:Això ja s'havia parlat en el seu moment, i a mi mateix em va costar d'entendre al principi. El fet és que les 448 només tenen un sol cotxe motoritzat igual que les 440. Les 447 en canvi, tenen tracció a tots tres vagons i abans de la reforma no podien accedir més amunt de Ribes per temes de tensió de la catenaria, més que no pas de tracció en sí.victorcasta ha escrit:No cal que siguin de dos cotxes per pujar a Puigcerdà. De fet, hi estan pujant dobles de 447 i no passa res. La qüestió és la proporció de cotxes motors-cotxes remolcs de la composició que hi va. I una 448 només té un cotxe motoritzat.Jordi Freixas ha escrit:Les 470 són de tres cotxes. Ho tindrien fotut per fer el tram Ribes - La Tor de Querol, pel mateix motiu pels quals les suïsses i posteriorment les 440 que feien aquest tram eren de dos cotxes. Seria millor enviar-hi 449's o 448's de dos cotxes.
Una 440 en composició doble (4 vagons) sí que podia pujar sense problemes a l'anar en comandament múltiple.
Pel que fa a la baixada, tenir un o dos cotxes remolcs, és una qüestió de més o menys pes que ha de suportar el cotxe motor. A part d'això, no sé com deu anar la cosa amb les 447, però les 440 que circulaven pel tram Ribes - La Tor de Querol tenien el fre reostàtic reforçat per la baixada.
Partint d'aquesta base, una 448 (o una 470) de tres cotxes, podria donar molts problemes a aquesta línia. Ara bé... si enlloc d'això hi fiquen una 449, aquest possiblement ja seria un altre tema.
![Plorar :'(](./images/smilies/nou-plora.gif)
Naturalment, si les 440 senceres anaven molt apurades en aquell tram (per això circulaven amb 2 cotxes), les 448 encara serien pitjors, a més de tenir una velocitat màxima que no aprofitarien en cap tram de Barcelona a Puigcerdà.
Encara no sé si les 440 de Puigcerdà tenien el fre reforçat, he llegit més d'un cop tant que sí com que no. I també crec (si cap altre accident o desguàs recent ho ha fet canviar) que només una 448 (la 002) és de dos cotxes.
No recordo a on va ser, que vaig llegir que de cara l'excedent que hi hauria de locomotores 252 degut a la proliferació de l'AVE, moltes d'aquestes passarien a fer mercaderies. I que per aquest motiu, patirien algunes modificacions tècniques, de manera que passarien a tenir menys velocitat, però més potència per a poguer arrossegar llargues composicions de vagons mercants... o alguna cosa així.
No veig perquè no es podria aplicar aquesta norma també a les hipotètiques 448 que s'adjudiquessin a aquesta línia.
No veig perquè no es podria aplicar aquesta norma també a les hipotètiques 448 que s'adjudiquessin a aquesta línia.
Una forma molt françesa de comandar els enclavaments.Jordilar ha escrit:Actualment el tram Vic - Puigcerdà es controla amb Comandament Local a les principlas estacions i les altres es telecomanden des d'aquestes estacions. La cosa queda així:
Vic: Comandament Local.
Manlleu: Telecomandament des de Vic.
Torelló: Comandament Local.
Sant Quirze de Besora - Montesquiu: Telecomandament des de Torelló.
Ripoll: Comandament Local.
Ribes de Freser: Comandament Local.
Planoles: Telecomandament des de Ribes.
La Molina: Telecomandament des de Puigcerdà.
Puigcerdà: Comandament Local.
La Tour de Querol - Enveig: Comandament Local ( S.N.C.F. )
-
- N7
- Entrades: 454
- Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
- Contacta:
Doncs... n'estava conveçut de que n'hi havia una altra procedent d'algun altre accident.