Nous rodalies Renfe de dos pisos

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Re: Nous rodalies Renfe de dos pisos

Entrada Autor: albe6 » Dijous 02/12/2021 18:12

Fa poc s'ha anunciat que, per tancar l'absorció de Bombardier, Alstom havia de fer desinversions.

Doncs bé, les desinversions s'han concretat en la venda de la planta de Reichshoffen (França) i les plataformes Talent 3 i Coradia Polyvalent a CAF.

Són només els últims regionals i intercitys francesos bimodals? O es tota la plataforma sencera? (italia, Holanda en tenen en diferents versions). Pot afectar als nous trens per a Renfe si s'ofertaven dins de la familia Coradia?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 26/04/2022 20:48

El president de RENFE, Isaías Táboas, ha visitat la maqueta a escala real dels STADLER a l'Estudi Ferran Sendra de Cornellà de Llobregat:



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 20/10/2022 15:08

El govern espanyol autoritza Renfe a comprar 69 trens de Rodalies i 32 MD per a Catalunya

Fins ara, l'operadora havia demanat a la Generalitat signar contracte si volia rebre nou material


https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... a-77456148
https://www.lavanguardia.com/vida/20221 ... spaso.html
https://www.emporda.info/economia/2022/ ... 80204.html

Disposición adicional séptima. [...]

Se autoriza a Renfe Operadora, E.P.E., a incrementar su endeudamiento en una cantidad equivalente a la que resulte de los pagos que deba realizar Renfe Viajeros en cada ejercicio como consecuencia de la ejecución, a implementar, de las opciones de compra de 69 trenes de Cercanías de Gran Capacidad y de 32 trenes para servicios de Media Distancia, amparadas en los correspondientes procedimientos de suministro de material adjudicados o pendientes de adjudicación a la fecha de entrada en vigor de este real decreto-ley, hasta un máximo de 879,3 millones.
https://boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2022-17040


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 06/11/2022 13:44

Cada vegada avança més la renovació de flota. Queda menys per tenir les 450 i 451.



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Diumenge 06/11/2022 19:29

sag470 ha escrit:
Diumenge 06/11/2022 13:44
Cada vegada avança més la renovació de flota. Queda menys per tenir les 450 i 451.
Jo reformaria les 450/451 per MD.


Imatge

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 06/11/2022 22:51

Com seria la reforma? Qualsevol inversió pasa per adaptar-les a PMR.
El més senzill seria mantenir les 450 a Cercanías incorporant 2 cotxes motors intermedis adaptats a PMR per fer composicions M-R-R-M-M-R-R-M i 200 m de longitud, similars a les noves Stadler.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 06/11/2022 23:04

Personalment 450/451 mai m'han semblat adeqüades per a un servei de rodalia. Potser aquell directe que a partir de Sitges no parava en cap.
Aquestes unitats anirien de luxe als regional express.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 07/11/2022 16:06

sag470 ha escrit:
Diumenge 06/11/2022 22:51
Com seria la reforma? Qualsevol inversió pasa per adaptar-les a PMR.
El més senzill seria mantenir les 450 a Cercanías incorporant 2 cotxes motors intermedis adaptats a PMR per fer composicions M-R-R-M-M-R-R-M i 200 m de longitud, similars a les noves Stadler.
No sé que tan senzill seria aconseguir cotxes motor PMR per encaixar-los en aquestes unitats que ja tenen 30 anys, a més de que serien vides útils molt diferents. Els bucs potser els queden 10-20 anys, llavors després que es fa amb aquells cotxes motors?

Jo també pensó que millor seria reformar-los per MD i intentar treure'ls 20 anys de servei més, temps per mirar de trobar nous trens de dos pisos per regionals.

El que veuria seria fer dos tipus de trens "Buquenstein":
Una serie de Bucs de 6 cotxes amb les motrius actuals i dos cotxes PMR nous per tren. Hi han 36 motrius, llavors 18 trens de sis cotxes. Vida útil 10-20 anys.
Una serie de Bucs constituida amb dos cotxes dels actuals, dos cotxes PMR nous, i dues motrius noves. Quan es retirin els altres Bucs, substituir els cotxes vells d'aquests amb els cotxes PMR. Vida útil d'aquests trens com si siguéssin nous, osigui uns 30-40 anys.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 07/11/2022 21:09

Jo crec que es podria fer alguna adaptació, total segur que a Alstom o a CAF encara tindran les cotes desades en algun calaix... :D

No ara, hi ha casos de cotxes extra fets durant molts anys més tard, per exemple l'A8 del cremallera de Núria o els trailers de la sèrie 1100 FMB.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 08/11/2022 0:53

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 07/11/2022 21:09
Jo crec que es podria fer alguna adaptació, total segur que a Alstom o a CAF encara tindran les cotes desades en algun calaix... :D

No ara, hi ha casos de cotxes extra fets durant molts anys més tard, per exemple l'A8 del cremallera de Núria o els trailers de la sèrie 1100 FMB.
Els primers trens de rodalies de dos pisos a Suïssa, construïts 1989-97 i que funcionen com a composicions fixes de Rc-R-R-Loc (les locomotores, irònicament, son la sèrie 450) van rebre cotxes de pis baix al voltant de 2011, un per composició. Els cotxes sobrants es van ajuntar per trens de reforç amb locomotores de la serie 420 adaptades per servei de rodalies.

Crec que segurament es més fàcil o bé motrius velles amb cotxes nous, o motrius noves amb cotxes vells. Combinar motrius de generacions potser és més problema, ja només per la vida útil diferent.
Fitxers adjunts
Rheinbrücke_Eglisau_06.05.2016_(26916610246).jpg
Rheinbrücke_Eglisau_06.05.2016_(26916610246).jpg (126.16 KiB) Visualitzat 5129 cops



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 17/12/2022 16:27

Renfe firma la compra de 97 nous trens per a Rodalies de Catalunya
Amb aquesta firma, Alstom construirà a Santa Perpètua de Mogoda 49 trens de 100 metres per un import de 367,6 milions d’euros. Stadler proveirà el servei de Rodalies de Catalunya amb 20 trens de 200 metres i una inversió de 307,7 milions. Per la seva part, CAF fabricarà 28 trens de Mitjana Distància que es destinaran als serveis Regionals de Rodalies de Catalunya i una inversió de 183 milions d’euros.

Dels 101 trens nous totals, 56 substituiran el material de més antiguitat i els altres 45 permetran incrementar el parc a Catalunya per atendre la nova demanda prevista.
Imatge

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... Nous-trens
https://www.rtve.es/play/videos/linform ... a/6757624/





Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dijous 15/06/2023 14:08




Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 05/12/2023 20:35

ÚLTIMA HORA: Surt de la nau de muntatge d'Albuixec la primera unitat Stadler enllestida:



Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”