Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
A FCMB es pot circular a contravia?
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
A FCMB es pot circular a contravia?
és que tenia entès que no (per exemple quan un tren es passa de frenada mai torna enrera), però l'altre dia vaig ser testimoni d'una "circulació" en contravia i sense tracció ni ma ni meno ni ma ni meno
ES PELIGROSO ASOMARSE
Si no tens permis del CCM, no pots circular en cap moment a contravia. Si passa que el primer vagó no s'ha pogut aturar a temps i es troba a dins del tunel, doncs missatge al passatge: "Senyors Passatgers, a causa d'una incidencia no podem obrir portes en aquesta estació, disculpin les molesties". Es mes, si algun cap ho veu, li pot caure el pel al motorista i es pot quedar amb un parell de dies amb suspensio de sou i de treball.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
la situació era diferent, un tren es va quedar aturat sortint de l'estació just al principi del túnel, segur que tenia permís del CCM perquè la cosa va portar el seu temps, després ho explico amb pèls i senyals (mecàniques)
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
explico la situació:
arribo jo a l'andana de Joanic, direcció Trinitat Nova (via 2?), i veig que hi ha un 1100 al final, aturat (jo començo a pensar que això pot ser interessant ), vaig fins al final de l'andana, i allà està el cotxe 1114 , la dues terceres parts dins el túnel, una tercera part a l'estació (la segona porta quedava a mitges dins l'andana només), ple de gent a dins, i la iluminació d'emergència posada (o sigui, quasi a les fosques). El convoi feia sorolls de tant en tant, algun amago com de moure's, però l'únic que feia era caure uns centímetres enrera i aturar-se (de Joanic a Alfons X hi ha una pendent considerable), fins i tot va baixar i pujar el pantògraf un o dos cops, però re de re. La gent de dins del tren es va anar estressant, fins que un moment donat van tirar de l'alarma, van obrir l'ultima porta i van començar a sortir, els primers força enfadats per cert. Just en aquell moment era quan arribaven per l'andana 3 vigilants de seguretat, dels que van de verd (empresa Euse?), que van ajudar a baixar a la gent (els trens queden molt alts al principi de l'andana allà, i a més s'havien d'aguantar les portes obertes), quan va haver baixat tothom van discutir entre ells què feien, un deia d'obrir la porta d'entre cotxe i cotxe i anar desallotjant el tren, però resulta que no tenen la clau que obre les portes (!!!!), tenen una conversa per walkie amb la central digna de les histories de la ops! mili "aquí equipo de seguridá, etamo en yoaní en el tren averiao, que hasemo? cambio" a tot això arriben un parell d'empleats de TMB (camises a ratlles), que tampoc acaben de solucionar res, quan finalment apareix per allà el motorista (que no feia molta pinta de ser gaire experimentat que diguem), i entren a la cabina del cotxe de cua el motorista i els altres dos de tmb, i el motorista intenta desfrenar el tren sense gaire èxit que diguem, s'estan com 5 minuts (força tensos) així, mentre per l'emisora anven cridant el número de torn del tren, sense que ningú dels presents contestés res (!!!), finalment un dels temeberos obre un armariet de dalt, toca no se què i efectivament el tren es desfrena i cau enrera tota la longitud de l'estació, de fet gairebé es passa de frenada i entra al túnel direcció Verdaguer! Obre les portes i baixa tothom.
El motorista i tot el sèquit tornen al cap de l'andana, el motorista entra a cabina i tanca les portes, intenta engegar però el tren només fa un moviment mínim endavant mentre sona com si saltés un fusible per entendre'ns, i es queda mort altre cop. Per l'emisora li diuen que intenti activar només la primera unitat, al final aconsegueix fer-ho (per cert es fa en un armari sota el panell de comanament) i per fi pot sortir de l'estació a uns 10-15km/h com a molt.
ale, final de l'anècdota
a tot això, trobo força greu que els segurates no portin clau per poder obrir les portes, que es tiri de l'alarma i el motorista no aparegui fins al cap de cinc minuts...no em vull imaginar si hagués sigut una cosa més greu de l'estil d'un incendi, com es desallotja el tren? Ah, i el motorista molt expert no se'l veia, no se si m'explico...
arribo jo a l'andana de Joanic, direcció Trinitat Nova (via 2?), i veig que hi ha un 1100 al final, aturat (jo començo a pensar que això pot ser interessant ), vaig fins al final de l'andana, i allà està el cotxe 1114 , la dues terceres parts dins el túnel, una tercera part a l'estació (la segona porta quedava a mitges dins l'andana només), ple de gent a dins, i la iluminació d'emergència posada (o sigui, quasi a les fosques). El convoi feia sorolls de tant en tant, algun amago com de moure's, però l'únic que feia era caure uns centímetres enrera i aturar-se (de Joanic a Alfons X hi ha una pendent considerable), fins i tot va baixar i pujar el pantògraf un o dos cops, però re de re. La gent de dins del tren es va anar estressant, fins que un moment donat van tirar de l'alarma, van obrir l'ultima porta i van començar a sortir, els primers força enfadats per cert. Just en aquell moment era quan arribaven per l'andana 3 vigilants de seguretat, dels que van de verd (empresa Euse?), que van ajudar a baixar a la gent (els trens queden molt alts al principi de l'andana allà, i a més s'havien d'aguantar les portes obertes), quan va haver baixat tothom van discutir entre ells què feien, un deia d'obrir la porta d'entre cotxe i cotxe i anar desallotjant el tren, però resulta que no tenen la clau que obre les portes (!!!!), tenen una conversa per walkie amb la central digna de les histories de la ops! mili "aquí equipo de seguridá, etamo en yoaní en el tren averiao, que hasemo? cambio" a tot això arriben un parell d'empleats de TMB (camises a ratlles), que tampoc acaben de solucionar res, quan finalment apareix per allà el motorista (que no feia molta pinta de ser gaire experimentat que diguem), i entren a la cabina del cotxe de cua el motorista i els altres dos de tmb, i el motorista intenta desfrenar el tren sense gaire èxit que diguem, s'estan com 5 minuts (força tensos) així, mentre per l'emisora anven cridant el número de torn del tren, sense que ningú dels presents contestés res (!!!), finalment un dels temeberos obre un armariet de dalt, toca no se què i efectivament el tren es desfrena i cau enrera tota la longitud de l'estació, de fet gairebé es passa de frenada i entra al túnel direcció Verdaguer! Obre les portes i baixa tothom.
El motorista i tot el sèquit tornen al cap de l'andana, el motorista entra a cabina i tanca les portes, intenta engegar però el tren només fa un moviment mínim endavant mentre sona com si saltés un fusible per entendre'ns, i es queda mort altre cop. Per l'emisora li diuen que intenti activar només la primera unitat, al final aconsegueix fer-ho (per cert es fa en un armari sota el panell de comanament) i per fi pot sortir de l'estació a uns 10-15km/h com a molt.
ale, final de l'anècdota
a tot això, trobo força greu que els segurates no portin clau per poder obrir les portes, que es tiri de l'alarma i el motorista no aparegui fins al cap de cinc minuts...no em vull imaginar si hagués sigut una cosa més greu de l'estil d'un incendi, com es desallotja el tren? Ah, i el motorista molt expert no se'l veia, no se si m'explico...
ES PELIGROSO ASOMARSE
Potser els cinc minuts que va trigar el motorista els va passar lluitant amb el passatge histèric...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
el que van fer per desfrenar el tren i poder-lo posar a l'andana (tocar la caixeta) es anul.lar el llaç d'emergència, que fa que el tren defreni. El que van fer per l'altra banda va ser sel.leccionar unitat ( a l'armariet d'abaix) que anul.la elèctricament una unitat avariada mitjançant l'obertura del disjuntor de la citada unitat.
Això ha estat avui? Ho dic per què el 1100 que he agafat avui a les 8.30 anava fatal, amb els mateixos "síntomes", tot i que no ha anat més enllà d'això.
Imagineu-vos passar el tros Passeig de Gràcia -> Urquinaona amb dificultats de tracció d'aquesta mena...
Imagineu-vos passar el tros Passeig de Gràcia -> Urquinaona amb dificultats de tracció d'aquesta mena...
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
això va ser ahirorique ha escrit:Això ha estat avui? Ho dic per què el 1100 que he agafat avui a les 8.30 anava fatal, amb els mateixos "síntomes", tot i que no ha anat més enllà d'això.
Imagineu-vos passar el tros Passeig de Gràcia -> Urquinaona amb dificultats de tracció d'aquesta mena...
per cert, què millor que quedar-se aturat just a l'alçada de l'enllaç amb la L3?
molt fàcil, quedar-se aturat a Correos!
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3716
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Em pregunto com van obrir la porta. Que jo sapiga l'alarma dels 1100 no es un desbloqueig de portes. O si? O es que van obrir a la força?Mortadel·lo ha escrit:(...) La gent de dins del tren es va anar estressant, fins que un moment donat van tirar de l'alarma, van obrir l'ultima porta i van començar a sortir, els primers força enfadats per cert. (...)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Les portes d'un 1100 són fàcils d'obrir, només cal una mica de força.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
victorcasta ha escrit:Les portes d'un 1100 són fàcils d'obrir, només cal una mica de força.
eeeeeeeeeeeeeefectivament, s'obren a base de bíceps
ES PELIGROSO ASOMARSE
Discrepo. Trobo molt més interessant fer-ho a l'alçada d'aquest túnel mític, i portar casualment una llanterna, un arnès, una corda amb un ganxo... i tenir bona punteria per enganxar-la de l'argolla dalt del tram de doble alçada (on l'antic pont metàl.lic) per elevar-se a puls i fer fotos des de dalt de tot!Mortadel·lo ha escrit: per cert, què millor que quedar-se aturat just a l'alçada de l'enllaç amb la L3?
molt fàcil, quedar-se aturat a Correos!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
vigila no enganxis la catenària i fem platanito fregitPlatanito ha escrit:Discrepo. Trobo molt més interessant fer-ho a l'alçada d'aquest túnel mític, i portar casualment una llanterna, un arnès, una corda amb un ganxo... i tenir bona punteria per enganxar-la de l'argolla dalt del tram de doble alçada (on l'antic pont metàl.lic) per elevar-se a puls i fer fotos des de dalt de tot!Mortadel·lo ha escrit: per cert, què millor que quedar-se aturat just a l'alçada de l'enllaç amb la L3?
molt fàcil, quedar-se aturat a Correos!
ES PELIGROSO ASOMARSE
Hola:
Quines ganes de fer espel.leologia metrera tenim! (m'apunto! ) per segons quines zones del metro.....
Sal.lutacions:
Serie600
Quines ganes de fer espel.leologia metrera tenim! (m'apunto! ) per segons quines zones del metro.....
Sal.lutacions:
Serie600