Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Dubte sobre els TALGO de la serie III en amunt...
Dubte sobre els TALGO de la serie III en amunt...
Dono per suposat, que el TALGO II no ho portava. Però sabeu si en els TALGO posteriors, TOTS els trens que estan actualment en circulació d'aquestes series porten incorporat de serie el sistema de canvi d'ample d'eix, o només ho porten els que realitzen els trajectes que impliquen haver de canviar d'amplada?
Los Talgo de 3ª generación la gran mayoría no lo tienen, los únicos son los Talgo 3 RD. Después, todos los Talgo de 4ª generación tampoco tienen el sistema de cambio de ancho. A partir de la 4ª generación ya si que todos lo tienen.
Els 130 i els 102, no serna per casualitat els "Patos" d'Alta Velocitat?
I quin és aquell que estan provant ara amb una nova màquina TALGO elèctrica? (que no té res a veure amb els "Patos")
És el prototip Talgo Pendular. És una branca a la que se li han anat afegint modificacions a mesura que s'ha anat innovant, i ara se la treu a passejar amb la Trav-Ca, la locomotora de la que parles.Jordi Freixas ha escrit:I quin és aquell que estan provant ara amb una nova màquina TALGO elèctrica? (que no té res a veure amb els "Patos")
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I una cosa... el de la serie IV, no serà per casualitat el Talgo Pendular? I aquest anava sense ample variable?
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
La Bíblia de TALGO l'ha fet en Christian Torrego, crec que és conegut per aquí (almenys a es.rec.trenes i a tranvia si que ho és).
Tot el que vulguis i més de TALGO molt ben explicat en francès, amb traducció al castellà i a l'anglès a:
http://talgo.ifrance.com/talgo/
La Trav-ca és un prototip de locomotora que bàsicament està provant els bogis tractors de rodadura desplaçable (ample variable *) que portaran (o porten) les tractores del s. 130 (que és un TVII amb tracció pròpia). Elèctricament no té res a veure amb les tractores 130, ja que aquestes són Bombardier (família TRAXX) i la Trav-ca porta tecnologia TEAM, empresa basca que ja va desenvolupar la part elèctrica del tramvia de Bilbao. Ambdues són d'ample 1435 i 1668 i funcionen en 3KVcc i en 25KVca.
* Talgo parla de Rodadura Desplaçable (RD, per als amics) i CAF d'Ample Variable (la VA de BRAVA vol dir exactament això).
Salut !!
Tot el que vulguis i més de TALGO molt ben explicat en francès, amb traducció al castellà i a l'anglès a:
http://talgo.ifrance.com/talgo/
La Trav-ca és un prototip de locomotora que bàsicament està provant els bogis tractors de rodadura desplaçable (ample variable *) que portaran (o porten) les tractores del s. 130 (que és un TVII amb tracció pròpia). Elèctricament no té res a veure amb les tractores 130, ja que aquestes són Bombardier (família TRAXX) i la Trav-ca porta tecnologia TEAM, empresa basca que ja va desenvolupar la part elèctrica del tramvia de Bilbao. Ambdues són d'ample 1435 i 1668 i funcionen en 3KVcc i en 25KVca.
* Talgo parla de Rodadura Desplaçable (RD, per als amics) i CAF d'Ample Variable (la VA de BRAVA vol dir exactament això).
Salut !!