Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Dubte sobre els TALGO de la serie III en amunt...

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Jordi Freixas

Dubte sobre els TALGO de la serie III en amunt...

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/11/2006 5:34

Dono per suposat, que el TALGO II no ho portava. Però sabeu si en els TALGO posteriors, TOTS els trens que estan actualment en circulació d'aquestes series porten incorporat de serie el sistema de canvi d'ample d'eix, o només ho porten els que realitzen els trajectes que impliquen haver de canviar d'amplada?



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dissabte 18/11/2006 9:03

Los Talgo de 3ª generación la gran mayoría no lo tienen, los únicos son los Talgo 3 RD. Después, todos los Talgo de 4ª generación tampoco tienen el sistema de cambio de ancho. A partir de la 4ª generación ya si que todos lo tienen.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/11/2006 20:21

Els 130 i els 102, no serna per casualitat els "Patos" d'Alta Velocitat?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 19/11/2006 22:59

I quin és aquell que estan provant ara amb una nova màquina TALGO elèctrica? (que no té res a veure amb els "Patos")



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 19/11/2006 23:12

Jordi Freixas ha escrit:I quin és aquell que estan provant ara amb una nova màquina TALGO elèctrica? (que no té res a veure amb els "Patos")
És el prototip Talgo Pendular. És una branca a la que se li han anat afegint modificacions a mesura que s'ha anat innovant, i ara se la treu a passejar amb la Trav-Ca, la locomotora de la que parles.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/11/2006 22:10

I una cosa... el de la serie IV, no serà per casualitat el Talgo Pendular? I aquest anava sense ample variable?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 21/11/2006 14:36

La Bíblia de TALGO l'ha fet en Christian Torrego, crec que és conegut per aquí (almenys a es.rec.trenes i a tranvia si que ho és).

Tot el que vulguis i més de TALGO molt ben explicat en francès, amb traducció al castellà i a l'anglès a:

http://talgo.ifrance.com/talgo/

La Trav-ca és un prototip de locomotora que bàsicament està provant els bogis tractors de rodadura desplaçable (ample variable *) que portaran (o porten) les tractores del s. 130 (que és un TVII amb tracció pròpia). Elèctricament no té res a veure amb les tractores 130, ja que aquestes són Bombardier (família TRAXX) i la Trav-ca porta tecnologia TEAM, empresa basca que ja va desenvolupar la part elèctrica del tramvia de Bilbao. Ambdues són d'ample 1435 i 1668 i funcionen en 3KVcc i en 25KVca.

* Talgo parla de Rodadura Desplaçable (RD, per als amics) i CAF d'Ample Variable (la VA de BRAVA vol dir exactament això).

Salut !!



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”