Per això considero imprescindible la implantació gradual de l'ample UIC a tota la Península Ibèrica i, per lògica geogràfica i de mobilitat, s'hauria de començar per Catalunya. En aquest sentit, seria molt útil l'adaptació de la línia de la Tor, de manera que pugui haver-hi connexions directes entre Barcelona i Tolosa i més enllà (Bordeus, París, etc.), tant de passatgers com de mercaderies.UT596001 ha escrit:Però tenint en compte que d'aquí a uns anyets (diuen 2009, jo no m'ho crec) tindrem una línia amb ample UIC fins a Le Soler (Perpinyà) doncs serien diners llançats a les escombraries.
Si es volen crear autèntiques autopistes ferroviàries per donar sortida al transport de Catalunya cap a França i tot Europa, no es pot carregar tot el pes a la línia del Rosselló. A més, és més curta la distància per la Cerdanya per arribar a l'oest, centre i nord de França i al Benelux. L'est de França, Itàlia, Suïssa, Alemanya i Europa central i oriental quedarien per l'altra.