Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

TMB: 5000s vs 9000s

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Quin tren consideres més agradable pel viatger?

5000 de CAF
8
25%
9000 d'Alstom
11
34%
Caldrà esperar un temps perquè me'n faci una opinió ferma
13
41%
 
Vots totals: 32
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 30/11/2006 23:21

Hola:

Pero si els trens ara aniran solets automaticament, home!. Sense motorista ni res. El "no va mas" de la modernitat. Genial, fantastic, inconmensurable. Tot es controlara remotament des d'un punt allunyat i separat del passatge. Si es perfecte. No se perque et queixas, home. Si sera com una mena d'Ibertren pero a escala humana.

(comentari ple de sarcasme fins no poder mes.... per si no us adoneu)

Ja m'agradara veure com carai controlen un convoi que es "penja" i no respon a cap ordre.... Pero ves, aixo es el que importa, trens automatics, el "no va mas"....

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Ho dit: "Be water, my friend"



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 01/12/2006 8:21

Serie600 ha escrit:Hola:
El LLOP ha escrit:A més degut a la quantitat d'electrònica que equipen tant els 5000 com els 9000, una manera de sol.lucionar incidències es fent-lis un "reset" es a dir, desconectant-los completament i tornar-los a connectar.
"Be Windows, my friend"...... xD

El Llop, aixo que dius, ja m'ho va dir el meu ex-vei motorista retirat, aixi que per la meva banda, corroboro aquesta informacio.

En fi. Que els 1000 no eran tan dolents, no?. Al cap i a la fi han funcionat durant mes de 30 anys gairebe sense dir ni "mu" apenes.

Sal.lutacions:

Serie600
Doncs no, en realitat es "Be Linux, my friend".

:) :)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2399
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 01/12/2006 9:19

Jordilar ha escrit:Trobo que s'haurien d'evitar els sistemes operatius en els trens nous. Fixeu-vos que tant els 3000 i derivats porten el "SAC" i que no dóna cap tipus de problema, doncs es un sistema per informar i no intervenir a les funcions principals del tren.
Home, fins on em permeten arribar els meus tres anys de carrera i sis d'experiència laboral, diria que un SAC (acrònim molt comú a la indústria: Sistema d'Adquisició/Administració/Ajuda de/al/a la Control/Conducció) no és més que un software d'usuari que corre a un sistema operatiu concret. Antigament aquestes cosetes es desenvolupaven per Unix, però avui dia aquest entorn se sol deixar pels servidors als centres de control, mentre que l'aplicació client acostuma a còrrer sobre Windows o Linux.

Més que res perquè un programa que funcionés sense un S.O. a sota requeriria un hardware molt específic i massa car per implantar-lo a cada tren.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 01/12/2006 9:20

El LLOP ha escrit: Doncs no, en realitat es "Be Linux, my friend".
:) :)
Vols dir que els 5000 i/o els 9000 funcionen amb Linux :?:



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 01/12/2006 9:45

SAC: Sistema d'Alarmes Centralitzades

Si, el S.O. dels trens es Linux



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2399
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 01/12/2006 11:00

SAC: Servei/Sistema/Sant d'Adquisició/Administració/Atenció/Ajuda/Assistència/Alarmes/Auditoria/Andreu de/al/a la/i Control/Conducció/Client/Centralitzat/Continu(a)/Comtal

Dissenyeu qualsevol aplicació client-servidor, i segur que no us costarà res trobar-li un nom amb les sigles SAC.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/12/2006 12:55

Platanito ha escrit:Dissenyeu qualsevol aplicació client-servidor, i segur que no us costarà res trobar-li un nom amb les sigles SAC.
I sempre queda l'home del SAC :)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Vox
N8
N8
Entrades: 1260
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 01/12/2006 13:53

No era Sant Andreu Comtal? :) :) :)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 01/12/2006 14:19

El LLOP ha escrit:Si, el S.O. dels trens es Linux
Aleshores, perquè es penjen (o fan coses rares els ordinadors d'abord)?? De veres que ho atribuïa al Windows...és com els Ansaldos de MetroMadrid, que tothom diu que porten Windows com a S.O....


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
andr3u
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: andr3u » Divendres 01/12/2006 21:02

Hola gent!

Encara no he tingut l'honor de pujar en un 9000. :(

Una pregunta: per què coi foten tan de soroll els frens dels 5000? Comparat amb els 2000/2100 3000/4000, no hi ha color! A més és com un soroll de fregament mig metàlic... tenen sistemes molt diferents?

Apa salut!



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 01/12/2006 21:08

El LLOP ha escrit:He parlat amb un dels meus contactes a la L2 i es veu que encara que els 5000 han sortit fets un nyap, els 9000 no es queden enrera. Pel que m'ha dit, ja hi han queixes per part dels motoristes pel nivell de soroll que han d'aguantar durant el servei, i també per les brusques frenades que fa el tren (també hi han hagut reclamacions per aquest motiu). A més degut a la quantitat d'electrònica que equipen tant els 5000 com els 9000, una manera de sol.lucionar incidències es fent-lis un "reset" es a dir, desconectant-los completament i tornar-los a connectar. Aixó es fa amb els 5000 però no està permés fer-ho als 9000 degut a que tarden una eternitat en connectar-se, la qual cosa fa que no sigui operativa aquesta acció ja que seria necessari parar la línia amb el conseqüent perjudici pel passatger, per aquest motiu s'opta per canviar el tren.
Es una infirmació de segona mà, però bastant fiable.
És el que passa per posar un tren dissenyat per tenir conducció totalment automàtica (ATC) per una línia sense aquest sistema. El disseny de les 9000s en principi no havia de tenir cabina, però clar els de TMB són uns torracollons i volen JA els trens... :D

Si us dic la veritat, no paro de sentir comentaris a Santa Perpètua de l'estil "caldrà baixar al Triangle del Metro" a fer modificacions i tal... :o

Torno a incidir que encara som en proves i poc a poc solucionarem tots els defectes de la sèrie. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 01/12/2006 22:59

Hola:

Ja esta. Els trens van amb Linux pero las MAE's i el "Canal Metro" van Windows, per aixo aquestas hosties. L'inteface Linux<->Windows no esta prou depurat. El tema es sol.lucionaria amb un servidor Apache amb una API en hibrid BASIC-COBOL.

(parida "Made in Serie600" del mes, ho sento xD )
JaMiRo! ha escrit:Torno a incidir que encara som en proves i poc a poc solucionarem tots els defectes de la sèrie. ;)
Aixo es sol.lucionaria deixant-se de tanta ai carai! cibernetica i recuperant el factor huma. Emprar la tecnologia no es dolent, pero nomes en la cuantitat suficient para que no d'estorbi ni produeixi problemes de funcionament.

Sempre em ve al cap el capitol dels Simpsons "Marge contra el monorail". I tinc por... molta por.

Sal.lutacions:

Serie600



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 02/12/2006 1:02

La tecnologia ha de servir per a ajudar a les persones, no per substituir-les
Més que res que si no arribarem a Matriu... :)



Vox
N8
N8
Entrades: 1260
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 02/12/2006 17:10

BARCELONA, 2020

(Constantino Romero)

"A principios del siglo XXI, la Alstom Corporation desarrolló un nuevo tipo de conducción llamada ATC, un tren virtualmente idéntico a los que eran conducidos por humanos, y conocido como Serie 9000.

Los Serie 9000 eran superiores en velocidad y capacidad de frenada, y bastante más propensos a los errores que los trenes de anterior generación.

En la desastrosa Línea 9, los 9000 fueron utlizados como trenes experimentales en la arriesgada misión de unir Santa Coloma y Badalona con el Puerto y el Aeropuerto de Barcelona.

Brigadas de freaks especiales, con el nombre de Freak Runners, tenían ordenes de desactivar cualquier 9000 que detectaran y reemplazarlas por las 1000 que, pese a los rumores, jamás fueron destruidas, sino almacenadas en un bosque catalán.

A esto no se le llamó retiro.... Se le llamó ENTESA

Vox



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 02/12/2006 18:00

Vostè és un friki, eh? :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 02/12/2006 19:31

Per cert, ja que van en Linux:

Codi: Selecciona’ls tots

sudo kill -9 5000
sudo kill -9 9000
:D



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 05/12/2006 23:28

Hola:
Vox ha escrit:BARCELONA, 2020

(Constantino Romero)

"A principios del siglo XXI, la Alstom Corporation desarrolló un nuevo tipo de conducción llamada ATC, un tren virtualmente idéntico a los que eran conducidos por humanos, y conocido como Serie 9000.

Los Serie 9000 eran superiores en velocidad y capacidad de frenada, y bastante más propensos a los errores que los trenes de anterior generación.

En la desastrosa Línea 9, los 9000 fueron utlizados como trenes experimentales en la arriesgada misión de unir Santa Coloma y Badalona con el Puerto y el Aeropuerto de Barcelona.

Brigadas de freaks especiales, con el nombre de Freak Runners, tenían ordenes de desactivar cualquier 9000 que detectaran y reemplazarlas por las 1000 que, pese a los rumores, jamás fueron destruidas, sino almacenadas en un bosque catalán.

A esto no se le llamó retiro.... Se le llamó ENTESA

Vox
Collo, que bo!.... :)

M'acabo d'imaginar aixo amb la veu del "Tino" Romero, i se m'han possat els cabells de punta....

Sal.lutacions:

Serie600



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 06/12/2006 14:53

En un bosc, o una xatarrería :'(



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”