Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 19/10/2006 20:17

Este fin de semana, Renfe ha puesto en servicio el cuarto tren Civia en el Núcleo de Cercanías de Barcelona. Desde el pasado mes de julio, ya se han incorporado seis de los ocho trenes previstos para este año (cuatro nuevos trenes Civia y 4 unidades 440) que han permitido la puesta en marcha la nueva línea 10, Barcelona França - Aeroport, y el incremento de plazas en horas punta en el resto de líneas.
--------------------------------------------------------------------------------

Renfe incorpora el cuarto tren Civia al servicio de Cercanías de Barcelona

· Hasta 2012, Renfe destinará 80 nuevos trenes Civia al Núcleo de Cercanías de Barcelona

10/10/2006. Los nuevos trenes han permitido restablecer la conexión sin transbordos Barcelona – Aeroport, y el aumento de hasta el 20% de plazas en la oferta de transporte en horas punta. Además, el incremento de unidades permite mantener la prolongación del recorrido entre Barcelona y Molins de Rei de la anterior línea del Aeropuerto (dos trenes por hora y sentido).

Para afrontar las demanda de transporte, Renfe ha programado dentro de su Plan Estratégico la asignación de 80 nuevos trenes Civia al Núcleo de Cercanías de Barcelona, con el siguiente calendario de implantación: 4 trenes en 2006, 14 en 2007, 23 en 2008, 10 en 2009, 12 en 2010 y 17 en 2012.

Trenes Civia

Civia es una plataforma tecnológica diseñada por Renfe para los servicios de Cercanías que abre una nueva etapa en el concepto de tren destinado al transporte masivo de viajeros en núcleos urbanos y metropolitanos. Los nuevos trenes están dotados de los últimos avances tecnológicos en seguridad, sostenibilidad, accesibilidad y confort.

Una de las características principales de los Civia es la modularidad, lo que permite formar composiciones de trenes que se adaptan a las necesidades de la demanda. De modo que se flexibiliza la oferta en función de periodos horarios o de las distintas líneas que forman la red de Barcelona. Estos servicios se podrán formar con dos, tres, cuatro o cinco coches y ofrecerán desde 414 plazas en un tren compuesto por dos coches hasta las 1.994 con 2 trenes de cinco coches.

El diseño interior de los nuevos trenes Civia ofrece espacios luminosos y diáfanos, con pasillos intercomunicadores que facilitan la movilidad interior. Además, se han instalado asientos ergonómicos y sistemas de vídeo con pantallas TFT. Por otra parte, los nuevos servicios disponen de sistemas de insonorización, así como de regulación automática de temperatura en función de la temperatura exterior. Todo ello empleando materiales con características ignífugas y de prestaciones antivandálicas, duraderos y de fácil limpieza. Además, para mejorar la seguridad interior se instalarán dos cámaras de videovigilancia en cada coche y se ha utilizado el mobiliario adecuado para procurar el mayor confort de los viajeros.

Los trenes tipo Civia son vehículos accesibles a las personas con movilidad reducida en cuyo diseño ha participado la Fundación ONCE. En estos nuevos servicios se ha construido una zona de suelo bajo lo que facilitará el acceso a nivel de andén.

La versatilidad y modularidad de los Civia, así como las tecnologías de última generación empleadas en su construcción ha permitido que este tren reduzca en más de un 30% el consumo energético respecto a los trenes que actualmente prestan servicio en la red de Cercanías de Barcelona. Entre sus equipos, estos trenes cuentan con un sistema de tracción y frenado que permite devolver energía a la red eléctrica cuando no está acelerando. Además, los Civia utilizan materiales reciclables, disponen de sistemas informatizados de climatización y líquidos refrigerantes no agresivos con el medio ambiente.

http://web02.renfe.es/rne/u08/GAP/PubPr ... enDocument



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 20/10/2006 19:20

20/10/06
Tren L'Hospitalet-Mataró
Unitat:465.014(A la porta de la cabina no porta la "c" de rodalies com les altres).
Hora sortida:16.47
A més m'he creuat amb tots els civie's,és a dir,els quatre civie's circulant.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 20/10/2006 20:13

No se quin Civia he vist :oops: Però ha sortit de l'Hospitalet a les 18 i poc i he anat mirant la TV aquella, on posaven imatges dels Civia, 447, 451, tava xulo :D

Això sí, fotia una olor a nou que tela, potser era de les últimes en arrivar.

9000-Civia-5000, bona tarda he tingut: els tres nous trens de BCN, i per ara em quedo així:

1. Civia
2. 9000
3. 5000


Vox



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/10/2006 20:18

Això és cert, els trens nous tenen una olor molt peculiar. Recordo quan van arribar els 4000, oloraven, amb perdó, a pipi de gat :oops:



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 20/10/2006 21:09

metring ha escrit:Això és cert, els trens nous tenen una olor molt peculiar. Recordo quan van arribar els 4000, oloraven, amb perdó, a pipi de gat :oops:
Ostres, allò si que va ser un impacte. Veure els 3000 i 4000 era veure trens modernísims!! Ara els 9000, 5000, Civia.. Xulísims però coi, no es el mateix :'(

Moment nostalgia OFF.

Vox



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 762
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 24/10/2006 21:06

Dissabte, 21 d´octubre, la unitat Civia 465.009, a la via 18 de l´Hospitalet sense prestar servei.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 24/10/2006 21:15

Parlant de Civie's,quan tornaràn a posar la informació a les pantalles,esque aquells videos,de "cada día,más y más...,rodalies nou concepte de tren,etc..la veritat és fa fart, a més sempre que vaig al Civia la gent és queixa de la falta d'informació dins del tren,ja que no s'indiquen les estacions com abans.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 26/10/2006 15:22

26/10/06

Tren L'Hospitalet Mataró.
Hora sortida:12.47
Unitat:465.09,per fi,han cambiat les informacions a les pantalles,i s'ha adaptat,posant les línies correctes de rodalies amb el coor que correspon,i a més també sortia els logos de FGC i TRAN,a part del del metro de Barcelona,i la pantalla està en català/castellà
Tren Mataró-L'Hospitalet
Hora que ha passat per Montgat direcció Hospi:13,28
Unitat:465.014,aquesta encara segueixen posant DVD's



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 26/10/2006 16:49

Mako448 ha escrit:Unitat:465.014,aquesta encara segueixen posant DVD's
La 014 ahir o abans d'ahir era a Palencia, així que dubto una mica que avui pugui estar a BCN...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 26/10/2006 17:33

aarongilp ha escrit:
Mako448 ha escrit:Unitat:465.014,aquesta encara segueixen posant DVD's
La 014 ahir o abans d'ahir era a Palencia, així que dubto una mica que avui pugui estar a BCN...
Puc ben jurar que avui he pujat a la 465-514 o 465-014(Em sembla que és el mateix,peró no n'estic segur,si algú m'ho pot confirmar)



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 762
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 26/10/2006 17:43

Mako448 ha escrit:
aarongilp ha escrit:
Mako448 ha escrit:Unitat:465.014,aquesta encara segueixen posant DVD's
La 014 ahir o abans d'ahir era a Palencia, així que dubto una mica que avui pugui estar a BCN...
Puc ben jurar que avui he pujat a la 465-514 o 465-014(Em sembla que és el mateix,peró no n'estic segur,si algú m'ho pot confirmar)
Sí que és el mateix, és per distingir el cotxes motors: 465-001/465-501; en conseqüència: 465-014/465-514. I el viatge de Palència a Barcelona és de vuit hores (en Talgo i amb parades), potser el Civia s´ho hagi fet en menys temps encara... ;) :!:

Salutacions.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 04/11/2006 1:38

Avui mateix he pujat a la 014, de Badalona a Plaça Catalunya.

Aquesta no feia pas gens d'olor a nou com si feia una unitat que vaig agafar el passat 20 d'octubre a l'Hospitalet. Juraria que no era ni la 009 ni la 010, així que deuria ser la 3a o 4a que arrivaven a BCN (si la 014 es la 4a en arrivar, llavors la que vaig pujar era la 3a :D).

A la d'avui, la 014, hi havia info als monitors.

Per alguna rao aquesta 014 no l'he trovada tant "sòlida" tant "tren" com la 009. Deuen ser tonteries meves :?

Vox



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 04/11/2006 12:51

La 014 és la 4a en estar per BCN i ahir la vaig veure fent un Hospitalet - Calella (el de les 17.50 de l'Hospi). I la veritat és que estava un pèl bruta...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 07/11/2006 17:47

Ahir vaig pillar dues Civia, sort :D

514 a Badalona (destí BCN), sobre les 13h.

513 a Plaça Catalunya (destí Mataró) sobre les 18h.

La primera confirmo que no fa olor a nou (i te sentit un cop llegit el que comenta l'aaron) però la 513 SÍ.

Cada dia m'agrada més com penquen, sembla que no vagin depres però cullò :D

Això sí, les 447 la velocitat es nota més, sobre tot en acceleració, es el tren que més m'agrada com surt (quan es pot fer a lo bestia, clar).

Vox



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 07/11/2006 19:10

Vox ha escrit:Ahir vaig pillar dues Civia, sort :D

514 a Badalona (destí BCN), sobre les 13h.

513 a Plaça Catalunya (destí Mataró) sobre les 18h.

La primera confirmo que no fa olor a nou (i te sentit un cop llegit el que comenta l'aaron) però la 513 SÍ.

Cada dia m'agrada més com penquen, sembla que no vagin depres però cullò :D

Això sí, les 447 la velocitat es nota més, sobre tot en acceleració, es el tren que més m'agrada com surt (quan es pot fer a lo bestia, clar).

Vox
Quan vaig veure el Civia sortir va passar per les agulles de sortida de Sants via 2 a uns 60 km/h aproximadament, velocitat que mantenia des d'abans d'arribar a la corba que fa la via i l'andana a dretes...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 07/11/2006 22:05

A les 18:45 ha passat un civia 465-010 per Plaça Catalunya,direcció Hospitalet,ja posen les pantalles d'informacióm,peró ojo!,que ha passat una cosa una mica rara a la panttalla,avui,entre sants i hospi.
A veure,no sé,com explicar-me,sabeu que a dalt posa la destinació,i el fons,el color de la línia,i la part esquerra de dalt el número de la línia,doncs no sé que ha fet el maquinista que de repot programa el tram Sants-Hospitalet com si fos un R4,és a dir,amb el petit fons de dalt taronja,la destinació,aixì sí,Hospitalet,i la línia,4,quan el civia feia R1,entre catalunya i Sants estava programant bé,com sé fes un R1
A més era un R1 perqué a Hospitalet posava corrspondència amb línies 3,4, de rodalies,encara que el tren en l'últim tram estiguès programant com R4.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 07/11/2006 22:06

Mako448 ha escrit:A les 18:45 ha passat un civia 465-010 per Plaça Catalunya,direcció Hospitalet,ja posen les pantalles d'informacióm,peró ojo!,que ha passat una cosa una mica rara a la panttalla,avui,entre sants i hospi.
A veure,no sé,com explicar-me,sabeu que a dalt posa la destinació,i el fons,el color de la línia,i la part esquerra de dalt el número de la línia,doncs no sé que ha fet el maquinista que de repot programa el tram Sants-Hospitalet com si fos un R4,és a dir,amb el petit fons de dalt taronja,la destinació,aixì sí,Hospitalet,i la línia,4,quan el civia feia R1,entre catalunya i Sants estava programant bé,com sé fes un R1
A més era un R1 perqué a Hospitalet posava corrspondència amb línies 3,4, de rodalies,encara que el tren en l'últim tram estiguès programant com R4.
Hum... s'haurà d'investigar :D



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 07/11/2006 22:50

Em fa olor de prolongació dels CIVIA a Molins, tot i que preferiria que fos per la branca de Terrassa. :D :D



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 07/11/2006 22:51

Jo crec que els pròxims Civie's que portin aniràn a parar a la R4 i faran els serveis Hospitalet-Terrassa.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 07/11/2006 23:03

Mako448 ha escrit:Jo crec que els pròxims Civie's que portin aniràn a parar a la R4 i faran els serveis Hospitalet-Terrassa.
No especulem sense saber res...perquè després vindrà algú altre, llegirà això i es pensarà que ès veritat.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”