Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

TMB: 5000s vs 9000s

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quin tren consideres més agradable pel viatger?

5000 de CAF
8
25%
9000 d'Alstom
11
34%
Caldrà esperar un temps perquè me'n faci una opinió ferma
13
41%
 
Vots totals: 32
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 21/11/2006 10:03

En metring preguntava si es pot comparar com es viatjava en el 100 i el 5000/9000. Salvant les diferències, jo ho definiria com "AMPLITUD"



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/11/2006 10:31

(Aquí faria falta una icona babejant a mars)
Jo vaig entrar en un, quan van fer l'exposició dels 150 anys del ferrocarril, a l'estació de França, i em va deixar parada precisament això, la gran amplitut, i també les bombetes, la distribució dels seients...en fi, tot ell, quina preciositat!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/11/2006 10:32

Pensa que els 100 eren de gàlib ample, i els 5000/9000 són de gàlib normal. Espera't a que arribin els 6000... aquests sí que seran comparables als 100.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/11/2006 10:34

Ja, ja ho sé, però per exemple, els 4000 ja no tenen tant espai, tot i ser de la mateixa línia.
Ah! I les finestres ovalades...



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 21/11/2006 21:21

Els 6000, seràn molt mes petits que els 100s, penseu que els 100s son/eren molt alts.


Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/11/2006 21:29

Ja m'ho imaginava, perquè diria que eren més grans que els 400 i tot.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 21/11/2006 21:35

Si, els 200 i 400 de dalt eren mes o menys plans, i en canvi els 100 eren rodons, lu bo que tenia aquest material (100-200-300-400-600), era que era un material molt robust i dur, em refereixu, que a la seva estructura era molt bona, per posar un exemple, crec que eren els 100, 200 i 400 que el terra era de cimen, a part que era un material que sespatllava molt poc, li podies donar molta guerra durant molt de temps i el tren tirava de conya. Ara linconvenient del 300 era que portava els calderins d'aire comprimit masa petits.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 23/11/2006 4:53

Hola:

Jo que consti que no es per fer-li la pilota a en Jamiro, pero m'agraden mes els 9000, els trobo mes "trens" que els 5000, no se. Es dificil explicar.

El soroll intern?, potser que hi facin una mica mes que els 5000, pero ja veus, per sentir segons quines converses.... Les frenades, aqui si que us dono la rao, foten un bon sotrac al frenar. Ahir tarde vaig agafar el 205 de la L2 i home, sotragava bastant al frenar, sobre tot al final de la frenada.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Si, Jamiro, ja esbrinare de qui son els convois del metro d'Estocolm, pero com resulti que son de CAF, ara no et deprimeixis..... :D



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 23/11/2006 9:32

Serie-1000-metro ha escrit:el terra era de cimen
Ni els vaixells tenien estructures de ciment....

Sobre els 9000, a mi l'il·luminació m'agrdada més. Interiorment es gairebé igual que el 5000, però el que he trobat es que el pupitre de conducció sembla de joguina.

Salut,



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2399
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 23/11/2006 10:00

Serie600 ha escrit:El soroll intern?, potser que hi facin una mica mes que els 5000, pero ja veus, per sentir segons quines converses....
Interessant apunt. De fet, quan tinc la desgràcia de patir un 5000 trobo a faltar la pantalla sonora dels 1000, que evitava haver de sentir la típica conversa de nengs, verduleres o sudamericans hiperventilats.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dijous 23/11/2006 21:03

Misatge per Jordilar....

Mestas dient que dic una trola? O et refereixes a que eren trens mes durs que un vaixell?



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 23/11/2006 21:40

Em refería a que sería rar, pesat i fràgil equipar el terra d'un tren amb planxes de formigó i ,per tant, aquesta dada crec que es incerta. Com a comparació he dit que els vaixells no fan us del ciment.

Salut,



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dijous 23/11/2006 21:46

Avera, no es una dada que magi tret de la butxaca, sensillament es una dada obtinguda de persones empleats al metro, que han treballat amb aquets trens, sels coneixen, els han remenat, i tots diuen el mateix, que el terra era de cimen.

No es una cosa que m'ha dit el veí de la germana del marit de la meva tieta, sino una cosa que m'han dit gent, que ha cunduit aquets trens.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 23/11/2006 22:23

Serie600 ha escrit:Si, Jamiro, ja esbrinare de qui son els convois del metro d'Estocolm, pero com resulti que son de CAF, ara no et deprimeixis..... :D
Els C20 són d'Adtranz, m'hi vaig fixar aquest estiu :D



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 23/11/2006 22:48

Hola:

Javi82, has anat a Estocolm?...... ( :'( llagrimeta de nostalgia).

Digue'm que has pujat al metro i t'ha agradat.... si us plau!..... (que si no em causaras una "depre")

Sal.lutacions:

Serie600

PD1: De bitxos com els que portas d'avatar en tinc un a casa :D
PD2: Has entrat en un Teknik Magassinet o en un Class Olhson?.... (off topic)



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Divendres 24/11/2006 17:54

A mi me pareció mas pequeño el 9000 que el 5000 y lo de la frenada no me esperaba que fuese más ruidosa que la del 5000, pero sí lo es, para que luego digán que lo hecho en casa está peor, no obstante me gusta más el diseño externo del 9000 que el del 5000,

Un error de ingeniera que tienen los 5000 es que la frenada es muy progresiva entonces tienen que frenar antes que los 2100 cosa que estos tienen unos frenos mucho mejor calculados, además el panel del 5000 parece el del civia. Otro error de los 5000 es que los terminales de los florecentes de los 500 están a las vista del publico por lo tanto el graciosillo de turno ya sabe que hacer, pero weno el 5000 me gusta mucho... :)


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 24/11/2006 20:46

Cert, un cop, vaig veure que la placa que tapava un, estava una mica caiguda. Així, és podia "extraviar" algún fluorescent.



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Divendres 24/11/2006 21:19

metring ha escrit:Cert, un cop, vaig veure que la placa que tapava un, estava una mica caiguda. Així, és podia "extraviar" algún fluorescent.
En un 5000 que hi ha a la L3 que passar per plaça espanya a les 9:10 en direcció Zona Universitaria, això que dius de la placa del florescent fins fa poc es notaba una mica, a mes a mes hi ha algunes xapas del sostre deformades i semblan que no acabin d'encaixar bé del tot, -com els cotxes de joguina cutres que las portes no tancan bé o sobresurten-.


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Divendres 24/11/2006 23:39

Jordilar ha escrit:Em refería a que sería rar, pesat i fràgil equipar el terra d'un tren amb planxes de formigó i ,per tant, aquesta dada crec que es incerta. Com a comparació he dit que els vaixells no fan us del ciment.

Salut,
No se si els 100 tenien components de formigó o morter, pero en el món nàutic existeixen els vaixells de ferro ciment:

http://www.fao.org/docrep/003/V9468S/V9468S00.HTM

No es un material molt extés, pero "haberlos haylos".



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 25/11/2006 16:46

Ho sento però tècnicament els 9000s són superiors als 5000s. Es poden discutir detalls estètics com els que comenteu però no hi ha color quant a temes enginyerils. Es Alstom, nena.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”