Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 15/08/2007 14:28

ai carai! per cert... l'últim cop que vaig anar a Nuria, vaig fotografiar a la E1 amb el vagó 21. Mentre jo estava allà, el tren no es va moure de la mateixa via secundaria.

Algú m'en pot exlicar el motiu? Em pensava que es tractava d'un tren especial, ja que el dissabte en qüestió, s'hi celebrava un casament a Nuria, però per baixar els convidats es va utilitzar com a tren especial a un tren Stadler.
Fitxers adjunts
2006_07070059 bis.jpg
2006_07070059 bis.jpg (180.84 KiB) Visualitzat 3225 cops



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 15/08/2007 16:09

Jo fa un any quan hi vaig anar també vaig veure la E.1 allà dalt. No he pujat gaires cops a Núria, així que desconec si és normal o no tenir-la allà, però suposo que la deuen tenir per casos d'emergència, per si a l'última baixada van tots els trens plens i cal baixar a algú més.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 15/08/2007 16:16

El diumenge passat vaig passar-me per Ribes per veure si podia enxampar l'A5 però no va haver-hi manera. Suposo que el deurien tindre aturat a Núria.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 15/08/2007 16:56

Pel que jo sé, l'elèctrica només sol fer viatges de pujada en servei comercial. Té bastant limitada la velocitat de baixada i això desquadra totalment el gràfic de trens, especialment en caps de setmana en què la línia s'explota al màxim de la seva capacitat.

Ara bé, s'han donat casos :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 15/08/2007 17:21

Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.

Aneu fent llista per ser traccionats per E4.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 28/08/2007 17:29

A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
PD: També m'agradaria saber el motiu exacte pels quals aquesta composició es troba aparcada a la via 3.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/08/2007 17:40

Jordi Freixas ha escrit:A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
Posaria la mà al foc que sí, que es pot comprovar aquesta afirmació en algun registre.

:yo

PD: Si us plau, gràcies i de res.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 28/08/2007 17:55

Ja bueno... però en quin?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 28/08/2007 20:09

Per comprovar aquestes coses, només has de fer un truc a Vall de Núria i t'ho explicaran. En ser una locomotora més lenta que els automotors actuals no s'hi inscriu bé en les malles actuals i a més s'ha de maniobrar a les terminals, la qual cosa la fa excloure al tram més llarg. Podrien creuar-la a Fontalba però això els obliga a establir blocatge telefònic o autoritzacions d'ultrapassament de senyals en vermell i no ho fan per capritx.

Ara bé, realment no et cal comprovar res. L'any passat aquestes locomotes van recórrer 47 kms mentre que els automotors en van recórrer 155722. Aquesta dada és prou indicadora de les ganes que hi ha de treure a línia les locomotores elèctriques.

La locomotora es manté dalt en temporada alta només; el motiu oficial que em dóna FGC no m'acaba de convéncer, però crec que mentre vagin justos de material mòbii i hi hagi perill d'esllavissades de rocs la tindran allà dalt.
Jordi Freixas ha escrit:A veure una cosa. Necessito saber urgentment si es pot comprovar la següent afirmació en algun registre:
Els trens traccionats per elèctriques E1 i E4 només circulen amb viatgers entre Ribes i Queralbs. En queda exclòs el tram Queralbs-Núria per raons d'explotació i seguretat. De buit, autoritzades per tota la línia.
PD: També m'agradaria saber el motiu exacte pels quals aquesta composició es troba aparcada a la via 3.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 29/08/2007 3:53

No ho acabo d'entendre això que la tenen allà en temporada alta.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 29/08/2007 10:00

Fins quin dia la tindran a dalt la E1? Ho dic perquè vull pujar a Núria no sé si el cap de setmana del 8-9, l'11 o el 15-16 de setembre i ja que hi som doncs m'agradaria veure-la a la via 3 de Núria. També tinc ganes de veure la DM6 i l'A5 reformat. A veure si tinc sort! :D



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 16/09/2007 23:08

Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
Fitxers adjunts
P9150056.JPG
automotor a5 per dins
P9150056.JPG (47.8 KiB) Visualitzat 4565 cops



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/09/2007 1:57

davidbarna ha escrit:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.
És curiós, perquè quan la setmana passada vaig estar a Nuria, això dels trens reformats és una de les coses que va sortir en una petita conversa amb un maquinista, a qui li vaig preguntar si és que efectivament, pensaven deixar tots els trens vells com l'A5. Després de dir-me que sí, va continuar amb alguna cosa així com... "ara els faran com aquesta caqueta... això sí: els frens no els arreclaran".

Ho deixo aquí.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 17/09/2007 14:28

davidbarna ha escrit:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
:riure xD Suposo que deus ser qui em va saludar després no? :P



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dilluns 17/09/2007 21:20

Trenscat ha escrit:
davidbarna ha escrit:Ahir vaig estar a Núria i, casualment, vaig poder accedir a l'automotor renovat. Aquí teniu una foto. Veient l'estat dels automotors no renovats, penso que ha estat una bona idea: sembla que han fet els canvis estrictament imprescindibles, i que per fer-los s'han basat en l'experiència prèvia.

Per cert, fixeu-vos en qui apareix a la part esquerra de la foto, al fons :roll:
:riure xD Suposo que deus ser qui em va saludar després no? :P
Efectivament: només podia ser un friki dels trens xD



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 21/09/2007 20:39

Molt pròximament hi ha dos operacions amb desina ex-CGFC a realitzar a Ribes-Vila.

Alguns ja m'enteneu.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 24/09/2007 0:12

liniadelRipollés ha escrit:ex-CGFC
Una pregunta... això pot tenir a veure amb una companyia que es diu Ferrocarrils de Montanya de Grans Pendents?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 24/09/2007 11:07

Exacte. ünicament dir que la dresina que utilitzen a Núria prové dels catalans i no té roda dentada.
fantito ha escrit:No. Una cosa es la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans i l'atre Ferrocarrils de Muntanya i Grans Pendents.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3178
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 24/09/2007 14:01

liniadelRipollés ha escrit:Exacte. ünicament dir que la dresina que utilitzen a Núria prové dels catalans i no té roda dentada.
Per la qual cosa sempre ha d'anar acoplada al costat muntanya de la locomotora.

Salut !!



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dijous 27/09/2007 22:51

Farà qüestió de 2 o 3 dies, es van endur l' A6 per a reformar com l' A5...



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”