Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1778
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/11/2013 14:54

La segona part de la noticia, amb la aparaició dels 114, llegi-ho sí us plau:

http://www.europapress.cat/economia/not ... 14724.html
BARCELONA, 31 Ago. (EUROPA PRESS) -

NOUS TRENS
Ticó preveu que l'octubre del 2014 ja estigui circulant la comanda realitzada a Alstom de 24 trens 113 que el Govern català va encarregar i pels quals va invertir uns 156 milions d'euros amb l'objectiu de modernitzar la flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda derivada de l'ampliació de la línia del Vallès a Sabadell i Terrassa.
FGC té el primer comboi des del 28 de març, que està en període de proves i estarà operatiu l'octubre d'aquest any, quan es realitzarà el primer viatge inaugural de la sèrie 113, que substitueix a la 111 i que disposa d'uns trens tenen una capacitat per a 780 passatgers.
L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo.

Pot ser el final dels 111, mes aprop que mai?

wefer
Administrador
Entrades: 7250
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 21/11/2013 15:02

122-042-132 ha escrit:Pot ser el final dels 111, mes aprop que mai?
Segur que sí. No crec que sigui el moment més adequat per anar desfent-se de trens que encara poden durar uns quants anys més... però és el que hi ha.

UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3990
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 21/11/2013 15:47

No és la seva fi del tot. En deixaran unes quantes per el ramal del Tibidabo i crec que també Reina Elisenda.

Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 21/11/2013 15:52

122-042-132 ha escrit: L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo.
De debó havien arribat a encarregar 24 trens iguals, i s'han adonat que a la L7 no cabrien -i per tant han "retallat" a tres cotxes la comanda per a 5 trens- després d'haver fet ja la comanda?

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 21/11/2013 17:01

no m'extranyaria gens...i si és veritat diria molt de la gent que té llocs de responsabilitat en aquest país (i de qui els nomena, qui els assessora i qui els fiscalitza)

ES PELIGROSO ASOMARSE

alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 22/11/2013 15:16

Fran-Ikarus ha escrit:
122-042-132 ha escrit: L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo.
De debó havien arribat a encarregar 24 trens iguals, i s'han adonat que a la L7 no cabrien -i per tant han "retallat" a tres cotxes la comanda per a 5 trens- després d'haver fet ja la comanda?
A ver, tan tontos no son, inicialmente se decía que se quedarían unas cuantas 111 para la L7, supongo que al final han optado por nuevos trenes de tres coches en lugar de reconstruir una flotilla de 111.
alf_ l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 22/11/2013 15:39, en total s’ha editat 1 vegada.

Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 22/11/2013 15:24

Pot ser el final dels 111, mes aprop que mai?
:o Vaia despilfarro! Però quina falta li fan a la L7???? Per les altres encara es pot entendre una mica perque poden anar amb 4 cotxes i a vegades van a petar, que jo fins i tot hagués encarregat cotxes remolc per fer els 111 de 4 o desmontar 1/3 dels 111 actuals i afegir cada 1 dels cotxes als altres, però aqui no, anem a llençar-ho tot o a malvendre-ho i a comprar cosa nova.
Vaig llegir que hi ha propostes de llei a la UE que permetrien ficar ma sobre els pressupostos dels estats membres, a veure si es veritat i deixen de permetre aquestes coses!!!

Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/11/2013 15:38

alf_ ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:
A ver, tan tontos no son, inicialmente se decía que se quedarían unas cuantas 111 para la L7, supongo que al final han optado por nuevos trenes de dos coches en lugar de reconstruir una flotilla de 111.
No sé si serán tan tontos o no, pero si de verdad necesitaban 24 trenes largos no creo que hayan sacrificado 5 sólo para poder sustituir las 111 de la L7 por los 5 trenes cortos equivalentes...

También puede ser que la noticia no sea rigurosa.

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 22/11/2013 15:54

Fran-Ikarus ha escrit: No sé si serán tan tontos o no, pero si de verdad necesitaban 24 trenes largos no creo que hayan sacrificado 5 sólo para poder sustituir las 111 de la L7 por los 5 trenes cortos equivalentes...
Cierto. Tal vez hicieron el cálculo de 24 trenes pensando en la cola de maniobras de Pl. Catalunya para permitir un tren cada 90 segundos. Ahora sobran trenes y para no cancelar parte del pedido habrían hecho este trato de hacer cinco de ellos para la L7. Estoy de acuerdo que es una cagada en toda la línea, y os sugiero que hagáis lo mismo que yo y pongáis una reclamación a FGC por despilfarrar el dinero que es de todos.

Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Divendres 22/11/2013 20:57

Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat

Renfe445
N10
N10
Entrades: 4520
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 22/11/2013 22:07

Albert Llauger ha escrit:Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
Però no ho entenc. Dieu que han de tenir un gàlib més petit o és que simplement quatre cotxes no caben en les estacions del ramal?

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440

Entrada Autor: Miquel » Divendres 22/11/2013 22:31

Renfe445 ha escrit:
Albert Llauger ha escrit:Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
Però no ho entenc. Dieu que han de tenir un gàlib més petit o és que simplement quatre cotxes no caben en les estacions del ramal?
És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.

El metro de Barcelona amb motoristes!

Renfe445
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 22/11/2013 23:48

Miquel ha escrit:És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
Llavors la llargada dels trens és el gàlib. I si entra un tren com una 112 seria més o menys com Peu del Funicular, que un cotxe es queda dins el túnel, si no m'equivoco.

Es que em faig un cacau mental amb els problemes de la L7. :?

frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 23/11/2013 0:09

Renfe445 ha escrit:
Miquel ha escrit:És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
Llavors la llargada dels trens és el gàlib. I si entra un tren com una 112 seria més o menys com Peu del Funicular, que un cotxe es queda dins el túnel, si no m'equivoco.

Es que em faig un cacau mental amb els problemes de la L7. :?
No, el gàlib no te res a veure amb la llargada dels cotxes, el problema de la llargada, es que el canvi d'agulles de l'estació d'Avinguda Tibidabo és just a la sortida, per tant, si un tren de 4 cotxes arriba a aquesta estació, la cua del tren s'atura damunt del canvi d'agulles impedint que el tren pugui invertir la marxa per la via descendent, es per aquest motiu que cap 112 entra al ramal.
El segon problema és el del servei comercial amb passatge, les andanes del ramal sols permeten 3 cotxes.

El metro de Barcelona amb motoristes!

Guigui
Administrador
Entrades: 23818
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/11/2013 9:45

Renfe445 ha escrit:Llavors la llargada dels trens és el gàlib.
No. El gàlib és la secció transversal d'un vehicle; és a dir, amplada i alçada. En el cas del ferrocarril, és determinant per saber si encaixa a la volta d'un túnel, entre andanes, sota la catenària, etc.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

Renfe445
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 23/11/2013 10:16

Guigui ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Llavors la llargada dels trens és el gàlib.
No. El gàlib és la secció transversal d'un vehicle; és a dir, amplada i alçada. En el cas del ferrocarril, és determinant per saber si encaixa a la volta d'un túnel, entre andanes, sota la catenària, etc.
Llavors una 112 que entri al ramal no cabrà a les estacions per la llargada, però també son massa amples i alts per entrar al túnel?

frankrodriguez.net

Guigui
Administrador
Entrades: 23818
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/11/2013 10:28

Això sembla, però el tema del gàlib al túnel de Balmes és força controvers.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

122-042-132
N9
N9
Entrades: 1778
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 23/11/2013 10:39

NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!

Renfe445
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 23/11/2013 14:03

122-042-132 ha escrit:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!
Gràcies per l'aclariment! A veure si salven les 111!

frankrodriguez.net

Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dissabte 23/11/2013 14:44

122-042-132 ha escrit:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Doncs jo creia que amb 30 anys encara podia servir perfectament un tren, veient que en alguns llocs funcionen trens de 50 anys o més en servei normal :?

Ara, si retiren les 111 que en preservin una almenys.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”