Reforma de la sèrie 2000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/06/2016 19:16

Actualitzo llista doncs:
2001-2004: Reformat, en servei. (06-06-2016)
2005-2008: Reformant-se
2009-2012: Original, en servei.
2013-2016: Original, en servei.
2017-2020: Original, en servei.
2021-2024: Original i disseny de proves, en servei.


El metro de Barcelona amb motoristes!

ManuFerrandiz_126
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: ManuFerrandiz_126 » Dilluns 06/06/2016 19:24

Gràcies!!!pensava que hi havien menys,almenys sé que als 2000 els hi queden minim 20 anys ara que els han reformat



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dilluns 06/06/2016 20:29

Ja he estat voltant una estona per la L3 i he pogut viatjar en la 2000 reformada. La veritat és que estic més content que amb les 3000/4000, aquesta vegada sembla que s'hi han esforçat més. Se'm fa estrany que hi hagi tant espai per a PMR, però em sembla una bona aposta també pel fet que hi ha un munt d'estacions amb accessos als extrems del tren i la gent tendeix a acumular-se per allà. Segur que en hora punta hi cabrà més gent.

També estic content amb els seients del costat del passadís, que són més amples que els altres. El que m'ha semblat incòmode és que la tapa de l'extintor sobresurt uns dos dits de la paret i si seus just a l'últim seient et claves la vora a l'espatlla. Això també passa (i també a les 3000/4000) amb els seients més a prop de les portes i les barres per agafar-se: la part horitzontal queda massa baixa i se t'acaba clavant a l'espatlla.

Un últim detall que no s'ha comentat: les portes han perdut l'acabat metàl·lic a l'interior. Ara tenen un acabat clar molt semblant al de les 5000/6000. Us deixo una foto d'això.
Fitxers adjunts
WP_20160606_18_53_06_Pro.jpg
WP_20160606_18_53_06_Pro.jpg (34.92 KiB) Visualitzat 16082 cops



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 06/06/2016 20:35

Markitus ha escrit:Ja he estat voltant una estona per la L3 i he pogut viatjar en la 2000 reformada. La veritat és que estic més content que amb les 3000/4000, aquesta vegada sembla que s'hi han esforçat més. Se'm fa estrany que hi hagi tant espai per a PMR, però em sembla una bona aposta també pel fet que hi ha un munt d'estacions amb accessos als extrems del tren i la gent tendeix a acumular-se per allà. Segur que en hora punta hi cabrà més gent.

També estic content amb els seients del costat del passadís, que són més amples que els altres. El que m'ha semblat incòmode és que la tapa de l'extintor sobresurt uns dos dits de la paret i si seus just a l'últim seient et claves la vora a l'espatlla. Això també passa (i també a les 3000/4000) amb els seients més a prop de les portes i les barres per agafar-se: la part horitzontal queda massa baixa i se t'acaba clavant a l'espatlla.

Un últim detall que no s'ha comentat: les portes han perdut l'acabat metàl·lic a l'interior. Ara tenen un acabat clar molt semblant al de les 5000/6000. Us deixo una foto d'això.
En que comenteu de les portes pot ser que es tracti d'un simple vinil a sobre la part metàlica? O efectivament han canviat les portes senceres?


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/06/2016 20:36

oriolp13 ha escrit:
Markitus ha escrit:Ja he estat voltant una estona per la L3 i he pogut viatjar en la 2000 reformada. La veritat és que estic més content que amb les 3000/4000, aquesta vegada sembla que s'hi han esforçat més. Se'm fa estrany que hi hagi tant espai per a PMR, però em sembla una bona aposta també pel fet que hi ha un munt d'estacions amb accessos als extrems del tren i la gent tendeix a acumular-se per allà. Segur que en hora punta hi cabrà més gent.

També estic content amb els seients del costat del passadís, que són més amples que els altres. El que m'ha semblat incòmode és que la tapa de l'extintor sobresurt uns dos dits de la paret i si seus just a l'últim seient et claves la vora a l'espatlla. Això també passa (i també a les 3000/4000) amb els seients més a prop de les portes i les barres per agafar-se: la part horitzontal queda massa baixa i se t'acaba clavant a l'espatlla.

Un últim detall que no s'ha comentat: les portes han perdut l'acabat metàl·lic a l'interior. Ara tenen un acabat clar molt semblant al de les 5000/6000. Us deixo una foto d'això.
En que comenteu de les portes pot ser que es tracti d'un simple vinil a sobre la part metàlica? O efectivament han canviat les portes senceres?
Ho ignoro, però això no és nou, diria que hi ha 2 o 3 2000's en servei amb aquestes portes des de fa molts mesos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dilluns 06/06/2016 21:08

oriolp13 ha escrit:En que comenteu de les portes pot ser que es tracti d'un simple vinil a sobre la part metàlica? O efectivament han canviat les portes senceres?
Dubto molt que hagin canviat les portes senceres, deu ser un vinil de color. Jo també he vist algunes 3000 amb vinils a les portes (no m'estranya tenint en compte com estan algunes de vandalitzades), però diria que són transparents.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 06/06/2016 23:05

Sí, además en todas las puertas tienen una luz que parpadea junto al aviso de cierre de puertas (creo que lo he repetío 300000 veces xD ). Aun así es bastante discreto y deberían de haber puesto algo más vistoso, y también en la cara externa de las puertas también.

He visto 3000 que llevan un plástico en las puertas por lo de las rayadas. Me gusta el acabado que han hecho en los 2000 con las puertas. Segurísimo que no las cambiaron.

Otra cosa, los estribos de las puertas de los 2000 los han modificado o ya eran así? Porque en los 3000 y 4000 hay una parte del estribo que es más ancha.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/06/2016 23:26

Renfe445 ha escrit:Sí, además en todas las puertas tienen una luz que parpadea junto al aviso de cierre de puertas (creo que lo he repetío 300000 veces xD ). Aun así es bastante discreto y deberían de haber puesto algo más vistoso, y también en la cara externa de las puertas también.

He visto 3000 que llevan un plástico en las puertas por lo de las rayadas. Me gusta el acabado que han hecho en los 2000 con las puertas. Segurísimo que no las cambiaron.

Otra cosa, los estribos de las puertas de los 2000 los han modificado o ya eran así? Porque en los 3000 y 4000 hay una parte del estribo que es más ancha.
L'acabat de les portes dels 2000, ja hi eren amb anterioritat en alguns dels trens d'aquesta sèrie ;) Tanmateix, tant 2000 com 3000 porten el vinil transparent per les ratllades.

Sobre l'estrep, fins on m'he fixat no hi ha hagut cap modificació, i són iguals als dels 3000. De fet, són els 4000 els que el tenen un estep més llarg per compensar que són més estrets que els 400, i segons sembla, temps enrere calia aquesta prolongació.
He de suposar que la mida dels estreps dels 6000 és la mateixa que la dels 5000 :/


El metro de Barcelona amb motoristes!

ManuFerrandiz_126
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: ManuFerrandiz_126 » Dimarts 07/06/2016 7:55

Ojalá en su día los 3000/4000 que reformaron los hubiesen reformado igual que los 2000,los detalles que tienen estos últimos son de mejores acabados,claro que también ,cosas como el pasillo era evidente que no estaría tan bien en las 3000/4000 ya que no estaban diseñadas para tener el pasillo intercomunicador,ahora las puertas de los 2000 yo juraría que son iguales,sólo han cambiado el vinilo,en algún 3000 de l'L3 también estaba ,como anteriormente han comentado



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 07/06/2016 9:49

Creo que cuando reformaron los 3000 y 4000 no tenían presupuesto suficiente para poder hacerla en bastante más profundidad, pero con los 2000 tienen más juego.

Pero igualmente han contratado al mismo que diseñaba las carrocerías de Unicar... :x



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 07/06/2016 11:17

Aquest matí, el 2000R continuava circulant amb el torn 316!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dimarts 07/06/2016 11:19

Atenció al que diu l'article:

Amb posterioritat està previst, com a millora de l'accessibilitat, fer la substitució de l'actual maneta d'obertura de portes per un sistema de botó, i incloure un sistema de desenclavament de portes (un per vagó i costat), per facilitar l'evacuació d'emergència com als trens més moderns. També s'ha canviat la ubicació dels extintors per posar-los més a l'abast.

Adéu manetes?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 07/06/2016 12:00

Canviarien les portes, en aquest cas? Perquè canviar el sistema mantenint les portes actuals, no sé jo fins a quin punt es podria fer...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/06/2016 12:03

I per què fan la reforma en dues fases? No hauria tingut més lògica adaptar l'accionament de les portes aprofitant que ja feien la reforma?

Pel que fa a l'accionament pròpiament dit, finalment estarà a prova de tothom. La tira de vegades que he vist gent (tant indígenes com guiris) que era incapaç d'accionar la maneta perquè, en lloc de mantenir-la estirada fins que la porta es desbloquegés, la feien anar amunt i avall, sense donar temps al mecanisme perquè s'activés.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 07/06/2016 12:10

Jo ahir vaig pujar a Catalunya i em va agradar. El primer que em va xocar és que olorava a nou ( :) ) , la nova il·luminació, que portava l'aire condicionat a tope i que la megafonia estava altísima (igualet que els seus germans 3000...).

En general jo li poso un 9 sobre 10.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 07/06/2016 12:37

Parlant de manetes (off-topic), veig que si algú prova d'obrir la maneta en el moment entre que el tren para i desbloqueja la porta, aquesta porta triga una mica més en obrir que les altres. Ho he notat als 4000 de la línia 1, no sé si serà una sensació meva o si realment és així.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 07/06/2016 13:03

davroca5 ha escrit:que portava l'aire condicionat a tope i que la megafonia estava altísima (igualet que els seus germans 3000...).
No anéssim a perdre els vells costums...

Curiosament quadra amb els meus records personals d'estrena d'un 2000 (a la L3, M-R-M acoblat a M-M de 3000, tal i com van "debutar"), ja que, en el meu cas, va tenir lloc en ple estiu del 1993.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 07/06/2016 13:35

Fran-Ikarus ha escrit:Curiosament quadra amb els meus records personals d'estrena d'un 2000 (a la L3, M-R-M acoblat a M-M de 3000, tal i com van "debutar"), ja que, en el meu cas, va tenir lloc en ple estiu del 1993.
Y con la megafonía acelerada, no? :)



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 13/06/2016 18:31

Adolescent barceloní ha escrit:Parlant de manetes (off-topic), veig que si algú prova d'obrir la maneta en el moment entre que el tren para i desbloqueja la porta, aquesta porta triga una mica més en obrir que les altres. Ho he notat als 4000 de la línia 1, no sé si serà una sensació meva o si realment és així.
A les 3000 també passa.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 13/06/2016 19:54

adriaesc ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Parlant de manetes (off-topic), veig que si algú prova d'obrir la maneta en el moment entre que el tren para i desbloqueja la porta, aquesta porta triga una mica més en obrir que les altres. Ho he notat als 4000 de la línia 1, no sé si serà una sensació meva o si realment és així.
A les 3000 també passa.
No us en fieu, hi ha motoristes que van mig distrets i triguen uns segons de més a desbloquejar un costat de les portes. A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment. Si no ho fan i no s'han donat compte (error per part seva, ja que ho han de marcar només sortir de l'anterior estació), doncs entre que reaccionen, indiquen costat i habiliten obertura, han passat uns segons. :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”