FGC licita la nueva serie de trenes 115

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 12/03/2021 15:11

Informació del Diari de Terrassa

Els nous trens 115 arriben d'aquí a poques setmanes
12.03.2021 | 04:00

https://www.flickr.com/photos/145071795 ... 928108058/

Els 15 trens de la sèrie 115 que FGC ha comprat per a la línia del Vallès comencen a arribar a finals de març o principis del mes d'abril. L'entrega del primer vehicle s'espera per a les setmanes vinents. Un cop estigui a cotxeres, la companyia farà les proves d'homologació i els protocols previs a l'entrada en servei, uns tràmits que s'allargaran al voltant de sis mesos.

Abans de final d'any el primer dels 15 trens entrarà en servei a la línia vallesana i, a partir d'aquell moment, s'incorporarà un vehicle nou cada quinze dies.

L'arribada dels nous vehicles, que ha construït la suïssa Stadler Rail per un import de 120.395.000 euros, permetrà reduir a 5 minuts la freqüència de pas dels trens de FGC en hora punta. Precisament aquesta nova generació de vehicles ha de millorar les freqüències en els moments de màxima demanda, entre les 8 i les 9 del matí.

FGC espera recuperar aquest 2021 la demanda perduda durant la pandèmia. El 2019 i durant el primer trimestre de 2020, just abans del confinament, la S1 i la S2 tenien un 106% de demanda entre les 8 i les 9 del matí. En aquests moments està en un 56%, pràcticament la meitat.

La companyia espera que el 2022, superada la pandèmia, es recuperi la demanda del 104% a primera hora del matí. En l'etapa precovid FGC oferia 90 mil viatges al dia i tenia una demanda de 68 mil. Entre 2021 i 2022 els nous trens permetran augmentar l'oferta de viatges en 30 mil més, arribant als 120 mil.



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Divendres 30/04/2021 0:03

Doncs ja la tenim aquí, avui vespre nit arribava la 115.01 al COR de Rubí en tràiler.
No disposo de material fotogràfic.

Salut!



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 30/04/2021 8:29




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 30/04/2021 10:39






Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 01/05/2021 9:48

Finalment han arribat!
Molt bona noticia. Cap a finals d'any en servei comercial. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 03/05/2021 10:01

Arriben els nous combois de FGC per a la línia Barcelona-Vallès
Durant els propers dies començarà el seu període de proves

L'estació de FGC de Sant Cugat tindrà una freqüència d'un tren cada 2,5 minuts en ambdues línies

https://www.naciodigital.cat/santcugat/noticia/5742



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 06/05/2021 21:51

FGC presenta el primer dels 15 nous trens que permetran aplicar el servei per freqüència

Ja ha arribat el primer dels 15 nous trens que permetran incrementar la freqüència de pas ferroviari de la línia del Vallès. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat aquest dijous el Centre Operatiu de Rubí per presentar aquest nou model d’última generació. Es tracta d’un comboi amb una capacitat total de 775 persones. Disposa de dos espais multifuncionals per a persones amb mobilitat reduïda, a més de connexió USB a cadascun dels 196 seients, entre moltes altres prestacions.

Ara, la nova unitat se sotmetrà a un període de proves d’entre 4 i 6 mesos. Després està previst que la resta de trens arribin, de forma esglaonada fins la primavera o l’estiu de l’any que ve, Serà llavors quan es podrà començar a aplicar el nou sistema, amb l’increment de les freqüències. Amb l’arribada d’aquestes noves unitats, des de Terrassa sortirà un tren cada 5 minuts en les hores punta i cada 10 minuts en les hores vall. D’aquesta manera, s’aplicarà el servei per freqüència, cosa que permetrà que els usuaris no hagin d’estar pendents de les hores de sortida.

Damià Calvet també ha recordat que aquesta és una actuació iniciada en el seu dia per l’aleshores conseller Josep Rull. La compra dels 15 nous trens, valorada en uns 100 milions d’euros, permetrà ampliar la flota de ferrocarrils a la Línia del Vallès fins les 61 unitats. A més, l’operació servirà per generar uns 200 nous llocs de treball.

https://www.youtube.com/watch?v=BRJpEh5JnSg

Més informació a https://www.terrassadigital.cat



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 06/05/2021 22:06

L'arribada de la primera UTE 115




geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Divendres 07/05/2021 11:47

Genial, ja tinc ganes d'entrar-hi, a veure com són per dins. Pel que hem vist fins ara, tant estèticament com a nivell d'amidaments seran una evolució dels 113, però sense ser un canvi tan gran com entre els 112 i els 113.

Respecte el problema dels marejos no tinc esperança que mai s'arregli. Malgrat que hi ha gent que diu que es maregen més amb els 113, a mi també em passa amb els 112, i per tant deu ser cosa del traçat o del desinfectant o qualsevol altra causa.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 07/05/2021 18:22

geekest_cat ha escrit:
Divendres 07/05/2021 11:47
Genial, ja tinc ganes d'entrar-hi, a veure com són per dins. Pel que hem vist fins ara, tant estèticament com a nivell d'amidaments seran una evolució dels 113, però sense ser un canvi tan gran com entre els 112 i els 113.

Respecte el problema dels marejos no tinc esperança que mai s'arregli. Malgrat que hi ha gent que diu que es maregen més amb els 113, a mi també em passa amb els 112, i per tant deu ser cosa del traçat o del desinfectant o qualsevol altra causa.
En la LL A con los 213 aparecieron los mareos y la gente lo achaca al efecto gusano del tren al ser diafano, pero si con los 112 pasa entonces la teoria falla.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 20/09/2021 15:18

La segona UTE 115, pràctiacment a punt a la factoria Stadler.

Informació trobada a Twitter (xussoBla)
FGC 2ª UTE 115.jpg
FGC 2ª UTE 115.jpg (60.8 KiB) Visualitzat 11917 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/03/2022 10:46

Doncs això, FGC va dir per Twitter de retruc que dilluns entrene en funcionament 3 115:




França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 22/03/2022 11:50

Ayer el S2 con salida 13:52 a Bcn lo hizo la serie 115-004. Son unidades feas a matar, tanto por dentro como por fuera. Los asientos son muy cómodos, eso merece la pena. Por dentro, tienen muchas barras y hay poco espacio para circular dentro del tren, si bien da la sensación de ser "más grande" que las otras unidades, por dentro.
La unidad que me tocó ya está preparada para la reforma de horarios, por lo que en las pantallas, muestra que tiene parada en todas las estaciones.
Mi segunda validación en Sant Cugat me permitió coger el mismo tren a Bcn, por lo que pude ver el cachondeo de las últimas estaciones. En Peu del Funicular, el conductor no atino a parar en el punto exacto y tuvo que avanzar un poco, lo mismo paso en Gracia. Como el último coche no abrió puertas en Peu, la parada se repitió camino de Sarrià. El conductor apagó el megáfono en Sarrià y anunció la parada de viva voz, mientras en pantalla seguía anunciando Les Tres Torres. La gente se hacía un lío y tuve que explicarle a dos jóvenes que esos trenes ya vienen preparados para la reforma de horarios.
Las puertas se cierran muy despacio, eso ralentiza el tiempo de parada. Por dentro son azules oscuras, lo cual si ya era feo, ahora es peor. Eso sí, es muy luminoso por dentro.
Los enchufes de carga existen, no están indicados y hay que buscarlos con lupa, por no hablar de que más de uno tendrá que arrodillarse en el suelo para alcanzar a enchufar su smartphone o portátil.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 23/03/2022 17:10

Son enchufes de 220v o hay también puertos USB de 5v ?



Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dimecres 23/03/2022 22:41

Diria que són todos puerto USB. Por lo menos solo vi esos. Debajo de los asientos de 4 (a diferencia de las 113 que iba en el lateral de los asientos de los laterales)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 24/03/2022 11:24

França451 ha escrit:
Dimarts 22/03/2022 11:50
La unidad que me tocó ya está preparada para la reforma de horarios, por lo que en las pantallas, muestra que tiene parada en todas las estaciones.
[…]La gente se hacía un lío y tuve que explicarle a dos jóvenes que esos trenes ya vienen preparados para la reforma de horarios.
No es que vengan adaptadas al nuevo itinerario, es que siempre hay cargado una versión con todas las paradas, para caso de incidencia. Ya pasa actualmente en las 112 y 113. Otro tema es que el funcionamiento del SIV de las 115 aún no funciona a la perfección.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 26/03/2022 18:25

victorcasta ha escrit:
Dijous 24/03/2022 11:24
França451 ha escrit:
Dimarts 22/03/2022 11:50
La unidad que me tocó ya está preparada para la reforma de horarios, por lo que en las pantallas, muestra que tiene parada en todas las estaciones.
[…]La gente se hacía un lío y tuve que explicarle a dos jóvenes que esos trenes ya vienen preparados para la reforma de horarios.
No es que vengan adaptadas al nuevo itinerario, es que siempre hay cargado una versión con todas las paradas, para caso de incidencia. Ya pasa actualmente en las 112 y 113. Otro tema es que el funcionamiento del SIV de las 115 aún no funciona a la perfección.
Ya me di cuenta. El siguiente día estaban anuladas las tres estaciones sin parada.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”