Reforma unitats 112 FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Reforma unitats 112 FGC

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/03/2018 12:30




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/03/2018 12:33

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -valles.do

FGC renova els trens de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès

Amb una inversió prevista de 33 milions d’euros, la primera actuació serà la revisió general de les portes de passatge
Les unitats de trens 112 van entrar en servei l’any 1996
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procés de revisió i renovació de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construïdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114.

Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tant qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.

La primera actuació que es durà a terme serà la revisió general de les portes de passatge. Amb aquesta operació, les portes es revisen completament en les seves parts mecàniques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la línia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605€. Els treballs començaran el mes de maig.

Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecànic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.

Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la línia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·lació d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminació LED dins dels trens.

La flota de trens de la línia del Vallès

Amb aquestes tasques de revisió, FGC continua amb el procés de modernització i renovació de la flota de trens que operen a la línia Barcelona-Vallès.

Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, així com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.

L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.

Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats així com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.

Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta línia estarà formada per 65 trens: 22 trens de 4 cotxes de la sèrie 112, 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 113, 5 trens de 3 cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de 4 cotxes de la sèrie 115.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 06/03/2018 16:35

Una molt bona noticia, tot i que ja fa més d'un any que se'n parlava, ara sembla que ja hi ha diners per iniciar amb timidesa aquesta reforma de les UTE 112; cosa que no és va fer amb les UTE 111; aixó permetra, pel cap baix, afegir un mínim de 15 anys de vida útil a aquest trens. És comença per petites intervencions, com el tema de les portes, i compressors i desprès vindrà l'interiorisme i la gran intervenció mecànica, per allargar la fiabilitat d'aquestes unitats, quan és disposi de les primeres UTE 115, que obligarà a retirar del servei algunes UTE 112 mentre és fa la gran intervenció mecànica i d'interiorisme, amb els passadissos d'intercomunicació.

Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 06/03/2018 16:53

122-042-132 ha escrit:Com a curiositat comentar que a l'estació de la Plaça de Catalunya, actualment i en dies feiners hi ha 4.500 moviments d'agulles, 1026 moviments de trens, el que representa 32 trens d'entrada a l'hora; amb la instal·lació del nou sistema CBTC s'arribarà als 36 trens; i sí finalment és pot fer algun dia la cua de maniobres es podria arribar als 40 moviments a l'hora i sentit. Un tren cada 112 segons!. Salut!
40 trens a l'hora és una mitjana d'un tren cada 90 segons. Pel que sembla, abans d'instal·lar CBTC s'instal·larà un ATP per distància objectiu.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 06/03/2018 19:41

Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 06/03/2018 20:27

ortegote ha escrit:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 07/03/2018 18:47

adriaesc ha escrit:
ortegote ha escrit:Buenas,
Una duda estas unidades son aptas para PMR?
Hace tiempo que no uso ninguna.

En caso de no estar adaptadas FGC perderia el 100% de accesibilidad en sus Trenes.
Saludos.
Sí, son aptas las 112 y lo eran en su momento las 111.
Reconozco que he usado las 2 series y no sabia con exactitud si estaban adaptadas por eso he preguntado.
Gracias por la respuesta.



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Diumenge 15/07/2018 16:02

Hola, alguien sabe cuando se empezaria la reforma de las 112 ?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 15/07/2018 17:29

Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Diumenge 15/07/2018 19:47

albe6 ha escrit:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborables



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 15/07/2018 23:36

En TMB también ayudó que los carruseles no estaban al tope, es por eso que se pudo hacer así, daba para tener unidades de reserva y una en reforma.

FGC tiene los carruseles bastante más apretados que TMB y reducciones estivales aparte, los trenes hacen falta
De lo contrario aumentos de espera (e ir más enlatado) o poner buses



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 16/07/2018 14:56

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:
albe6 ha escrit:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborables
A veure, les frequències son molt més el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mínim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.

Ara s'està redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarà amb la primera UTE que servirà de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 17/07/2018 15:28

122-042-132 ha escrit:
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:
albe6 ha escrit:Hasta que no lleguen los 115 no se puede mandar a reformar los 112
vale gracias por tu respuesta, pero yo no entiendo porque no hacen como cuando reformaron los 2000 de tmb que fueron reformandolos uno a uno o cuando se reformaron los 3000 y 4000 en estos tres trenes se fueron reformado uno a uno y asi yo creo que se podria hacer con los 112 ya que asi no se interrumpiria el servicio porque si el metro va cada 5-6 min de frecuencia en fgc yo creo que no habria problema ya que actualmente la frecuencia es de 10 min.... en dias laborables
A veure, les frequències son molt més el·levades del que comentes, pas de metro son de 2 a 3 minuts, a les hores punta, i a FGC de 2 minuts com a molt, com a mínim al tronc central; de fet de Sant Cugat a Catalunya, a les hores punta del mati, tenim frequències de 2 min. I les tindrem de 90 segons.

Ara s'està redactant el projecte de reforma de les unitats 112; un cop aprovat s'iniciarà amb la primera UTE que servirà de prova per la resta d'unitats; de vegades calen ajustos i millores que s'incorporen al projecte de reforma general. Salut!.
Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dimarts 17/07/2018 16:03

Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 17/07/2018 18:27

geekest_cat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
Buenas,
Yo supongo que los seguiran poniendo ya que aunque personalmente no me gusten reconozco que se gana espacio.
Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 17/07/2018 22:01

geekest_cat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Dimecres 18/07/2018 14:13

Miquel ha escrit:
geekest_cat ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Cal recordar que la reforma de les 112 ha d'anar en sintonia amb el futur disseny interior de les noves 115. Si el disseny que s'escolli per les 115 és el definitiu, llavors serà el que s'apliqui a les 112.
Suposo que encara no ha sortit a la llum com serà el disseny definitiu de les 115, però caldrà veure què fan amb els trams on a les 113 hi ha els seients laterals en fila: si els mantenen, o bé si els tornen a posar en tertúlia com a les 112.
Jo el que no entenc es que no siguin tots en lateral :/
Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.



geekest_cat
N4
N4
Entrades: 62
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Dimecres 18/07/2018 16:41

ferran6420 ha escrit:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 18/07/2018 23:25

geekest_cat ha escrit:
ferran6420 ha escrit:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.
8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Divendres 20/07/2018 11:18

Miquel ha escrit:
geekest_cat ha escrit:
ferran6420 ha escrit:Doncs perquè no és un metro, es necessita capacitat asseguda pels trajectes sencers entre Terrassa/Sabadell i Barcelona que el temps de trajecte oscila entre els 45 min i la hora.
Correcte, de fet es tracta d'una queixa habitual dels usuaris vallesans de la línia.
8 seients en horitzontal entre porta i porta, la veritat seguir que hi caben, especialment si els fan tots seguits sense espais (com a molts llocs) i el marc vertical de la porta no el fan taaaaan gran. Si cal capacitat el 2+2 no ajuda gens (ja hem vist com ha corregut el FMB) a posar-los en horitzontal pel mateix.
Es necessita capacitat asseguda. Repeteixio, estar 1h de peus i enlatat no és que sigui realment cómode. 8 seients si cabrien, però reduint l'amplada d'aquests com han fet a FMB i resultant més incòmode.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”