Pàgina 2 de 8

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dilluns 12/04/2021 18:40
Autor: Miquel
Fran-Ikarus ha escrit:
Dilluns 12/04/2021 14:03
Miquel ha escrit:
Dilluns 08/03/2021 19:38
Darrerament les dues primeres UT no eren correlatives, hi havia un tren format per la UT 3005-3006+3003-3301-3004. Però visualment no he pogut veure si el doble de 3001-3002 circula amb el triple del 3007-3302-3008 o està apartada.
Ara va correlatiu, 3001..3004 (veure el meu anterior missatge)

...perquè imagino que no han canviat les calques (com van començar a canviar, en els últims temps dels 1100, les plaques)
En principi no. Com a mínim des de el 23 de març que van junts de nou. Si el voleu identificar fàcilment, el 3004 duu encara (si no els han retirat) els marcs marrons en els indicadors del costat d'obertura de portes. ;)

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Divendres 07/05/2021 8:21
Autor: Fran-Ikarus
(Ho copio en diversos temes perquè penso que és interessant, per aquells membres que els segueixin per separat)

I al de seguiment de 3000 i 4000, que consti que la licitació parla de desballestar 42 trens, amb la qual cosa (18 3'000 i 24 4000) no en quedaria cap:


Hi cap, la possibilitat, de que dins dels 42 trens hi comptin el 1100 M-M, la qual cosa deixaria 41 desballestats, entre 3000 i 4000, i per tant d'una de les dues sèries no se'n salvaria cap unitat.

Jo, a priori, apostaria perquè tinguessin pensat deixar un 4000, i que pel que fa als 3000 tinguin al cap que "ja deixaran un 2000 o 2100, que són si fa no fa el mateix", però ves a saber què en pensen, realment :emprenyat

A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000 :x

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Divendres 07/05/2021 23:35
Autor: Fran-Ikarus
Ara TMB diu que està, ehem, "previst" preservar un 3000 i un 4000.

En respuesta a
@SigerSystem
Bon dia. La Fundació TMB vetlla per la preservació del patrimoni històric del transport públic preservant un vehicle de cada sèrie que es retira. De la sèrie 1100 #metrobcn s’ha preservat un tren amb tres cotxes. I el mateix està previst amb les sèries 3000 i 4000. Salutacions.
2:11 p. m. · 7 may. 2021·Twitter Web App

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dissabte 08/05/2021 12:30
Autor: Miquel
Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 07/05/2021 8:21

A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000 :x
Jo sobre els 2000 ja vaig comentar que la seva situació era si més no estranya, ja que no entenia que per a la renovació de material de L3 es fes una comanda de 18 trens, només per substituir els 18 trens de la sèrie 3000, però no els 2000, que sumarien 24 entre els dos.

Que per una part te sentit ja que els 2000 són més moderns, però realment tenen 6 anys més que el primer 3000. I és encara més sospitós que volguessin mantenir la sèrie de 6 trens ja sense els seus germans grans.
També vaig pensar que potser són previsors i esperen agafar moltes peces dels 3000 abans de trinxar-los per mantenir els 2000 uns quants anys més, i aquests substituir-los quan es faci la propera comenda de trens (podem preveure per quan obrin el tram central de L9, caldrà o be una nova fornada de trens de la sèrie 9000, o una ampliació de la sèrie 7000 per a L2, L3 i L4 i així traslladar 9000 cap a la seva línia original, o una sèrie totalment nova) i que aprofitin aquí per donar de baixa els 2000 i 2100 (que amb aquests també hi ha certa cosa estranya, ja que la reforma no contempla la totalitat de la sèrie, això ens podria fer preveure alguna cosa).

I ara en el document aquest inclouen els 6 trens de la sèrie 2000, i no tenen relleu, com a mínim que hagin anunciat oficialment, per tant, podem pensar que és un error o que hi ha hagut canvis de decisions. :x

A tot això, crec que ja s'havia comentat, però la primera unitat de la sèrie 3000 que va ser reformada (una de les dues de l'accident de Sant Genis) i que ja farà uns 2-3 anys que està apartada al Triangle, serà la primera a passar per la pinça: la unitat 3013-3014-3035-R3309-3036.

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dissabte 08/05/2021 15:57
Autor: Vox
Miquel ha escrit:
Dissabte 08/05/2021 12:30
Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 07/05/2021 8:21

A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000 :x
Jo sobre els 2000 ja vaig comentar que la seva situació era si més no estranya, ja que no entenia que per a la renovació de material de L3 es fes una comanda de 18 trens, només per substituir els 18 trens de la sèrie 3000, però no els 2000, que sumarien 24 entre els dos.

Que per una part te sentit ja que els 2000 són més moderns, però realment tenen 6 anys més que el primer 3000. I és encara més sospitós que volguessin mantenir la sèrie de 6 trens ja sense els seus germans grans.
També vaig pensar que potser són previsors i esperen agafar moltes peces dels 3000 abans de trinxar-los per mantenir els 2000 uns quants anys més, i aquests substituir-los quan es faci la propera comenda de trens (podem preveure per quan obrin el tram central de L9, caldrà o be una nova fornada de trens de la sèrie 9000, o una ampliació de la sèrie 7000 per a L2, L3 i L4 i així traslladar 9000 cap a la seva línia original, o una sèrie totalment nova) i que aprofitin aquí per donar de baixa els 2000 i 2100 (que amb aquests també hi ha certa cosa estranya, ja que la reforma no contempla la totalitat de la sèrie, això ens podria fer preveure alguna cosa).

I ara en el document aquest inclouen els 6 trens de la sèrie 2000, i no tenen relleu, com a mínim que hagin anunciat oficialment, per tant, podem pensar que és un error o que hi ha hagut canvis de decisions. :x

A tot això, crec que ja s'havia comentat, però la primera unitat de la sèrie 3000 que va ser reformada (una de les dues de l'accident de Sant Genis) i que ja farà uns 2-3 anys que està apartada al Triangle, serà la primera a passar per la pinça: la unitat 3013-3014-3035-R3309-3036.
El més greu es que quan retiraran les 2000 aquestes tindran només 5-7 anys desde la seva reforma (2016-2018, crec).

Per altra banda imagino que ja està prevista una 2a comanda amb més 7000 per substituir les 2000. Però hauria de fer-se... Quasi que ja.

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dissabte 08/05/2021 16:27
Autor: Miquel
Vox ha escrit:
Dissabte 08/05/2021 15:57
El més greu es que quan retiraran les 2000 aquestes tindran només 5-7 anys desde la seva reforma (2016-2018, crec).

Per altra banda imagino que ja està prevista una 2a comanda amb més 7000 per substituir les 2000. Però hauria de fer-se... Quasi que ja.
Certament sí, ni als 10 anys arribaria.

M'he fitxat ara en les dates de retirada dels trens, i la del darrer 3000 està prevista per la setmana 16 del 2022 (mitjans d'abril), i la propera, que seria la del primer 2000 retirat seria a la setmana 44 del mateix any (finals d'octubre).

Hi ha una diferència de mig any aproximadament, potser ja li han demanat a Alstom l'ampliament i no han dit res? Entenc que la retirada d'un tren probablement coincideixi amb l'entrega d'una nova unitat.

De totes formes ja veurem, els 2 primers 3000's actius que es retiren, ho haurien de fer aquest setembre, i com a mínim de cara a la galeria del nou tren no se n'ha vist gran cosa, més enllà de que a l'octubre passat havien muntat una maqueta de fusta. :?

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Diumenge 09/05/2021 13:54
Autor: victorromo99
Vox ha escrit:
Dissabte 08/05/2021 15:57
Miquel ha escrit:
Dissabte 08/05/2021 12:30
Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 07/05/2021 8:21

A tenir en compte, també, que el contracte és per desballestar (a banda del 1100) 3000 i 4000, però al llistat de terminis hi especifiquen trens 3000... i 2000 :x
Jo sobre els 2000 ja vaig comentar que la seva situació era si més no estranya, ja que no entenia que per a la renovació de material de L3 es fes una comanda de 18 trens, només per substituir els 18 trens de la sèrie 3000, però no els 2000, que sumarien 24 entre els dos.

Que per una part te sentit ja que els 2000 són més moderns, però realment tenen 6 anys més que el primer 3000. I és encara més sospitós que volguessin mantenir la sèrie de 6 trens ja sense els seus germans grans.
També vaig pensar que potser són previsors i esperen agafar moltes peces dels 3000 abans de trinxar-los per mantenir els 2000 uns quants anys més, i aquests substituir-los quan es faci la propera comenda de trens (podem preveure per quan obrin el tram central de L9, caldrà o be una nova fornada de trens de la sèrie 9000, o una ampliació de la sèrie 7000 per a L2, L3 i L4 i així traslladar 9000 cap a la seva línia original, o una sèrie totalment nova) i que aprofitin aquí per donar de baixa els 2000 i 2100 (que amb aquests també hi ha certa cosa estranya, ja que la reforma no contempla la totalitat de la sèrie, això ens podria fer preveure alguna cosa).

I ara en el document aquest inclouen els 6 trens de la sèrie 2000, i no tenen relleu, com a mínim que hagin anunciat oficialment, per tant, podem pensar que és un error o que hi ha hagut canvis de decisions. :x

A tot això, crec que ja s'havia comentat, però la primera unitat de la sèrie 3000 que va ser reformada (una de les dues de l'accident de Sant Genis) i que ja farà uns 2-3 anys que està apartada al Triangle, serà la primera a passar per la pinça: la unitat 3013-3014-3035-R3309-3036.
El més greu es que quan retiraran les 2000 aquestes tindran només 5-7 anys desde la seva reforma (2016-2018, crec).

Per altra banda imagino que ja està prevista una 2a comanda amb més 7000 per substituir les 2000. Però hauria de fer-se... Quasi que ja.

A principis d'any es va signar una ampliació de la comanda de la S/7000 (8 trens més)

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dilluns 10/05/2021 11:38
Autor: Fran-Ikarus
Jo ja he començat aquell "procés mental" que, quan agafo la L3, em fa "desitjar" que arribi un 3000 i no pas un 5000 o 2000 (si bé, en aquest últim cas, veurem com van les coses). I amb la L1 em passarà igual amb els 4000 vs 6000, és clar, només que l'utilitzo molt menys sovint.

De moment, ahir el 3017-3020 (iupi!) :P

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dilluns 10/05/2021 14:30
Autor: Renfe445
Jo des de fa molts anys que tinc el “procés mental” de voler veure 4000, al menys des d’abans que reformessin el darrer tren. :reve

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dilluns 10/05/2021 16:02
Autor: Vox
victorromo99 ha escrit:
Diumenge 09/05/2021 13:54



A principis d'any es va signar una ampliació de la comanda de la S/7000 (8 trens més)
Doncs ja ho tindriem! Gràcies! (de fet em sonava si aquesta ampliació de comanda).

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dilluns 10/05/2021 16:04
Autor: Vox
Fran-Ikarus ha escrit:
Dilluns 10/05/2021 11:38
Jo ja he començat aquell "procés mental" que, quan agafo la L3, em fa "desitjar" que arribi un 3000 i no pas un 5000 o 2000 (si bé, en aquest últim cas, veurem com van les coses). I amb la L1 em passarà igual amb els 4000 vs 6000, és clar, només que l'utilitzo molt menys sovint.

De moment, ahir el 3017-3020 (iupi!) :P
Donada la reforma a mi això no crec que em passi. Les veig més 2007 que 1986 :oops:

Quasi que em concentro més en 2100 sense reformar (encara recordo quan les 2100 eren les més modernes de BCN) o les 500 que mai agafo :)

Desballestament suspès

Publicat: Dilluns 07/06/2021 11:01
Autor: metring
Atenció!!

El desballestament dels 3000 i 4000 queda temporalment suspès, sembla que els nous trens trigaran més de l'esperat https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 2&lawType=


Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Divendres 08/10/2021 2:17
Autor: M1171-M1172-M1169...
Hem de fer el possible per salvar aquests trens, el 1100 podria retornar a la L4 i permetre tenir més trens en qualsevol moment. Ja pensava que el 3013-3036 seria el primer en caure, fa moltíssim temps que no el veig.
Ja fa molt de temps que espero 3000 o 2000 a la L3, 4000 a la L1 i 2100 no reformat a la L4 (esperança inútil per tornar a veure-hi el 1100 també).
Sandy

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dimecres 20/10/2021 0:45
Autor: M1171-M1172-M1169...
No sé si algú ho havia dit, però torna a estar correlatiu el 3021-3024.
Caldrà passar molt per la L3 i L1.
Sandy

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dilluns 25/10/2021 20:51
Autor: M1171-M1172-M1169...
Per primer cop en molt de temps he agafat el 4028-4017, que conserva encara els fluorescents. Espero que puguem gaudir d'aquests trens el màxim de temps possible, ja que van ser un canvi radical quan van aparèixer (com ho van ser també els 1000 i 1100 en un altre sentit). Els primers blancs i amb aire acondicionat, termòmetres lluminosos, megafonia i altres noves incorporacions que van dur.
Sandy

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Divendres 12/11/2021 18:23
Autor: m.h.t.
Adjudicat el desballestament de la totalitat de les sèries 2000, 3000 i 4000, i dos cotxes 1100:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2

En total, 30 cotxes 2000, 87 cotxes 3000, 117 cotxes 4000 i 2 cotxes 1100. :|

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Divendres 12/11/2021 23:04
Autor: M1171-M1172-M1169...
Escàndol majúscul. No podem permetre que es faci desaparèixer d'aquesta manera els trens que fa tants anys que han demostrat ser tan fiables i estimats. El 1100 s'ha de salvar, i els 3000, 4000 i 2000 també (i més quan alguns no fa ni 5 anys que van ser reformats). El 13 de desembre com a molt tard hem d'estar a punt.
Sandy

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dissabte 13/11/2021 11:05
Autor: Fran-Ikarus
m.h.t. ha escrit:
Divendres 12/11/2021 18:23
Adjudicat el desballestament de la totalitat de les sèries 2000, 3000 i 4000, i dos cotxes 1100:
I a una UTE amb un nom relament ad-hoc:
"UTE 42 Trens IDES DEMOL"

Per les xifres donades, entenc que pensen conservar una composició M-R-M de 3000 i una M-R-M de 4000, i cap de 2000 "perquè s'assembla molt a la de 3000", interpreto.

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dissabte 13/11/2021 11:40
Autor: Miquel
Fran-Ikarus ha escrit:
Dissabte 13/11/2021 11:05
m.h.t. ha escrit:
Divendres 12/11/2021 18:23
Adjudicat el desballestament de la totalitat de les sèries 2000, 3000 i 4000, i dos cotxes 1100:
I a una UTE amb un nom relament ad-hoc:
"UTE 42 Trens IDES DEMOL"

Per les xifres donades, entenc que pensen conservar una composició M-R-M de 3000 i una M-R-M de 4000, i cap de 2000 "perquè s'assembla molt a la de 3000", interpreto.
Justa la fusta, la idea d'ara és desar composicions triples, i clar, el 2000 doncs no. Veurem que passa en un futur, però s'hauria d'evitar.

Re: Seguiment de 3000 i 4000

Publicat: Dissabte 13/11/2021 12:46
Autor: Fran-Ikarus
El 2000 no pot continuar circulant en M-R-M, com ho va fer al seu debut a L3 i L5, enganxat a M-M de 3000?