Metro TMB: Sèries 7000 i 8000
Metro TMB: Sèries 7000 i 8000
Nota de l'administraciĂł: fil provinent de https://transport.cat/viewtopic.php?f=4 ... 05#p285005
https://beteve.cat/societat/compra-trens-metro-amiant/
S’accelera la compra de 42 trens per substituir els combois de metro amb amiant
L'alcaldessa, Ada Colau, ha explicat al ple que les mesures per eliminar l'amiant de la xarxa de metro tenen un cost d'1,3 milions
Guillem MartĂnez | divendres, 26 d'oct. del 2018, a les 18.34
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat aquest divendres al ple que s’accelerarà la compra de 42 trens per substituir els combois de metro en què s’ha detectat que hi ha amiant. Són trens, ha dit l’alcaldessa, que ja estaven previstos al contracte programa per renovar els antics metros de les sèries 3.000 i 4.000. TMB va explicar, aquest dimarts, que aquests trens ja es troben al final de la seva vida útil i que estava previst substituir-los durant els propers tres o quatre anys. Es desprèn de les paraules de l’alcaldessa que aquesta renovació es farà abans. L’Ajuntament demanarà que s’acceleri aquesta compra en el marc de la propera reunió del consell de l’administració de l’ATM.
Colau també ha xifrat en 1,3 milions d’euros els diners que es destinaran a les tasques per eliminar l’amiant de la xarxa de metro i a les revisions mèdiques dels treballadors.
L’anunci de Colau d’aquest divendres coincideix amb la detecciĂł de pintura amb amiant a l’interior del xassĂs de combois de les lĂnies 1 i 3. En un principi, s’havia trobat nomĂ©s als bastidors, a la part de sota d’alguns vagons. TMB insisteix que l’amiant d’aquesta pintura no Ă©s friable. És a dir, no allibera fibres que puguin perjudicar la salut de passatgers i treballadors. Els sindicats del metro no hi estan d’acord i reclamen que es retirin de la circulaciĂł els trens afectats.
https://beteve.cat/societat/compra-trens-metro-amiant/
S’accelera la compra de 42 trens per substituir els combois de metro amb amiant
L'alcaldessa, Ada Colau, ha explicat al ple que les mesures per eliminar l'amiant de la xarxa de metro tenen un cost d'1,3 milions
Guillem MartĂnez | divendres, 26 d'oct. del 2018, a les 18.34
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat aquest divendres al ple que s’accelerarà la compra de 42 trens per substituir els combois de metro en què s’ha detectat que hi ha amiant. Són trens, ha dit l’alcaldessa, que ja estaven previstos al contracte programa per renovar els antics metros de les sèries 3.000 i 4.000. TMB va explicar, aquest dimarts, que aquests trens ja es troben al final de la seva vida útil i que estava previst substituir-los durant els propers tres o quatre anys. Es desprèn de les paraules de l’alcaldessa que aquesta renovació es farà abans. L’Ajuntament demanarà que s’acceleri aquesta compra en el marc de la propera reunió del consell de l’administració de l’ATM.
Colau també ha xifrat en 1,3 milions d’euros els diners que es destinaran a les tasques per eliminar l’amiant de la xarxa de metro i a les revisions mèdiques dels treballadors.
L’anunci de Colau d’aquest divendres coincideix amb la detecciĂł de pintura amb amiant a l’interior del xassĂs de combois de les lĂnies 1 i 3. En un principi, s’havia trobat nomĂ©s als bastidors, a la part de sota d’alguns vagons. TMB insisteix que l’amiant d’aquesta pintura no Ă©s friable. És a dir, no allibera fibres que puguin perjudicar la salut de passatgers i treballadors. Els sindicats del metro no hi estan d’acord i reclamen que es retirin de la circulaciĂł els trens afectats.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
I al final, tal com deia, han tirat pel dret. Catalunya style.Fran-Ikarus ha escrit:"Tirar pel dret", en termes del govern d'una administraciĂł (sigui local, comarcal, autonòmica, regional, estatal o "supraestatal"), no vol dir res en absolut. Cal tenir pressupost, els pressupostos cal pactar-los, i per pactar-los cal entesa polĂtica...
Pel moment només es passen pel fusell 3000 i 4000. Veurem què passa amb els 2000 i 2100.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Per favor no sigueu tan papistes.
Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
Invertir diners en aquests trens es llençar diners. Per tant es normal que ja que hi havia una comanda prevista, s'amplii per cubrir l'imprevist. Pero esta clar que sense el tema de amiant tambe es fet la comanda en pocs anys
Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
Invertir diners en aquests trens es llençar diners. Per tant es normal que ja que hi havia una comanda prevista, s'amplii per cubrir l'imprevist. Pero esta clar que sense el tema de amiant tambe es fet la comanda en pocs anys
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
El material no te una vida mitjana de 35 anys, li fem tenir una vida mitjana de 35 anys. Si volguessin que els trens tinguessin una vida mitjana de 45 anys, la hi tindrien sense problemes, només cal veure com tots els paisos poden fer-ho, menys el nostre clar, que aquà som especials.davida ha escrit:Per favor no sigueu tan papistes.
Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
Invertir diners en aquests trens es llençar diners. Per tant es normal que ja que hi havia una comanda prevista, s'amplii per cubrir l'imprevist. Pero esta clar que sense el tema de amiant tambe es fet la comanda en pocs anys
Que certament el tema de l'amiant ha desencadenat una substitució prematura i gairebé obligatòria. Però penso que en comptes de "tirar pel dret", es podria haver plantejat investigar una desamiantització del tren, no oblidem que fa quatre dies es van deixar una milionada per a reformar-los.
Que si no recordo malament, el darrer 4000 reformat va ser el 2012, i només han passat 6 anyets de res.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
todo el material tiene una vida util de una cantidad de años x, y esta claro que se puede alargar todo lo que se quiera pero conlleva un gasto de mantenimiento que crece exponencialmente y un aumento de averias por bien mantenido que este.
quitar el amianto tiene un coste que seguramente no compense.
además hay que hacer que la economia funcione, nos guste o no vivimos en una sociedad de consumo......por cierto por aqui hay muchos que se quejan de que tal o cual linea de bus solo usa buses viejos y reclaman que los cambien rapidamente por nuevos......
quitar el amianto tiene un coste que seguramente no compense.
además hay que hacer que la economia funcione, nos guste o no vivimos en una sociedad de consumo......por cierto por aqui hay muchos que se quejan de que tal o cual linea de bus solo usa buses viejos y reclaman que los cambien rapidamente por nuevos......
Metros cucs il·luminats i interactius
Us agradarien uns metros d'aquest estil, per quan facin la nova comanda?
https://transport.cat/viewtopic.php?f=2 ... 16#p279316
https://transport.cat/viewtopic.php?f=2 ... 16#p279316
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5816
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Fa poques setmanes vaig anar a Munic (sĂ, molta cervesa...), on vaig poder gaudir de bastants trajectes en aquests encantadors trens que es donen un aire als 1000, malgrat desprĂ©s el soroll dels motors no hi tingui res a veure:davida ha escrit:Els 3000 y 4000 tenen 30-32 anys. I el material ferroviari te una vida mitjana de 35 anys. Per tant estan al finsl de la vida util. Es una dada objectiva.
https://en.wikipedia.org/wiki/MVG_Class_A
Si interpreto bé, tenen entre 35 i 48 anys, tot i que és probable que les unitats més antigues ja no circulin des de fa temps.
Com s'ho fan allĂ (o al metro de Moscou, o al de MilĂ , o a d'altres...)?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Kane_84
- N5

- Entrades: 147
- Membre des de: 27 juny 2010, 14:30
- UbicaciĂł: Artigues|Sant AdriĂ L2 - LlefiĂ L10
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Sempre la mateixa histĂłria, en quant els trens arriben als 30 anys o mĂ©s, ja s'els volen treure de sobre. Els 1000 van durar en servei 37 anys, quan a qualsevol altre paĂs d'Europa encara el tindrĂem funcionant. Ara sembla ser que els 3000 no passarĂ n dels 35, i els 4000 dels 33.
Mentrestant, a BerlĂn encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els mĂ©s antics en servei son de 1972, i a ParĂs fins i tot encara hi circulen trens de 1959.
Mentrestant, a BerlĂn encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els mĂ©s antics en servei son de 1972, i a ParĂs fins i tot encara hi circulen trens de 1959.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
En BerlĂn hasta han recuperado trenes de los años 50 por falta de material, y los restauraron fantásticamente.Kane_84 ha escrit:Sempre la mateixa histĂłria, en quant els trens arriben als 30 anys o mĂ©s, ja s'els volen treure de sobre. Els 1000 van durar en servei 37 anys, quan a qualsevol altre paĂs d'Europa encara el tindrĂem funcionant. Ara sembla ser que els 3000 no passarĂ n dels 35, i els 4000 dels 33.
Mentrestant, a BerlĂn encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els mĂ©s antics en servei son de 1972, i a ParĂs fins i tot encara hi circulen trens de 1959.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Kane_84
- N5

- Entrades: 147
- Membre des de: 27 juny 2010, 14:30
- UbicaciĂł: Artigues|Sant AdriĂ L2 - LlefiĂ L10
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
La serie D, tienen una composiciĂłn MM haciĂ©ndo servicio lanzadera en la U55, me subĂ en ellos el año pasado y son una pasada. AllĂ tienen tal urgencia de trenes en las lĂneas de gálibo ancho, que hasta están adaptando trenes de gálibo estrecho para circular por ellas.Renfe445 ha escrit:En BerlĂn hasta han recuperado trenes de los años 50 por falta de material, y los restauraron fantásticamente.Kane_84 ha escrit:Sempre la mateixa histĂłria, en quant els trens arriben als 30 anys o mĂ©s, ja s'els volen treure de sobre. Els 1000 van durar en servei 37 anys, quan a qualsevol altre paĂs d'Europa encara el tindrĂem funcionant. Ara sembla ser que els 3000 no passarĂ n dels 35, i els 4000 dels 33.
Mentrestant, a BerlĂn encara tenen trens de 1974 circulant, a Londres els mĂ©s antics en servei son de 1972, i a ParĂs fins i tot encara hi circulen trens de 1959.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Sabeu que es mitjana?
Una mitjana de 35 anys es per exemple jubilar un tren als 30, un als 35 i un als 40 anys.
El U55 de Berlin es un cas especial. Es un ramal d'una estaciĂł aillat de la resta del Metro.
Una mitjana de 35 anys es per exemple jubilar un tren als 30, un als 35 i un als 40 anys.
El U55 de Berlin es un cas especial. Es un ramal d'una estaciĂł aillat de la resta del Metro.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Olvidáis que estamos en España y Spain is different. AquĂ mantener un tren de los años 50 serĂa como Argentina con sus Mitshubishi de segunda mano de los 60 en TBA, es decir, accidentes constantes, porque por mucho que nos empeñemos, excepto FGC y poco más, y ni eso, la palabra mantenimiento no tenemos ni pajolera idea de lo que significa: ni en los trenes ni en las instalaciones. Fijaos en las instalaciones de Metro: sĂłlo cuando se caen a cachos, salen ratas en plaga, o caen diluvios universales, se corta el verano de turno el tramo correspondiente y se arregla, y luego lo del mantenimiento sencillamente es un cachondeo. Rodalies, no es ni mejor ni peor: es más de lo mismo. Y todos los transportes, tranvĂas, metros, trenes, buses del paĂs tienen la misma imagen y estampa de dejadez hasta lĂmites que ya huelen a podrido. Y si no hacedme el favor de hacedme la comparativa: los que tengan unos años, que recuerden cĂłmo estaban los trenes de los años 80 en España y que hagan el favor de comparármelos con cualquier paĂs de Europa que mencionáis, porque aunque circulaban casi sin grafitis o sin ninguno, tampoco es que estuvieran relucientes de oro. Más bien me recordaban a lo que hace cuatro o cinco años era la lĂnea de Sarmiento en Argentina, con un poco menos de dejadez pero en absoluto con la impecabilidad que lucĂan los transportes de Centroeuropa. Y las UT 111 y 211 de FGC tampoco es que fueran la panacea: estaban mejor mantenidas que el metro de Barcelona, pero comparadas con centroeuropa tambiĂ©n perdĂan puntos.davida ha escrit:Sabeu que es mitjana?
Una mitjana de 35 anys es per exemple jubilar un tren als 30, un als 35 i un als 40 anys.
El U55 de Berlin es un cas especial. Es un ramal d'una estaciĂł aillat de la resta del Metro.
El problema de España es el mismo que el de Argentina, nos guste o no: aquĂ el transporte pĂşblico siempre es y será el camiĂłn viejo de ganado. En otros paĂses, si hay trenes literalmente llenos tipo sardinas en lata, se extreman las precauciones y los sistemas de seguridad, pero se trata de evitar esa estampa. AquĂ es como en Argentina: sĂłlo nos faltan que los trenes circulen con las puertas abiertas, como allá, con la gente agarrada al testero. El concepto de transportar personas, seres humanos, es similar en nuestro paĂs al transporte de cerdos o gallinas, y mientras que nuestros polĂticos sigan teniendo la idea de que el transporte pĂşblico es el transporte de gallinas, asĂ nos va a lucir el pelo.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
https://www.atm.cat/gestor/uploads/2017 ... =hootsuite
L’ATM aprova la renovació de 42 trens del metro de Barcelona amb una inversió de 555 M€
• Amb aquesta decisió del Consell d’Administració es modernitzarà la
flota i la qualitat del servei
• El 2019 s’iniciarĂ amb els mateixos preus dels tĂtols de transport
vigents al 2018
El Consell d’Administració ha acordat iniciar la renovació de 42 trens del metro amb un cost estimat de 555 milions d’euros, per motiu d’obsolescència
i eliminant la presència d’amiant al material mòbil, tot i que, per la seva localització, no suposa cap risc ni per als usuaris ni per al personal.
És TMB qui encarregarà les unitats i formalitzarà els acords de finançament. L’import de la inversió serà assumit per l’ATM a través de les aportacions de les
administracions consorciades els pròxims 20 anys.
L’ATM aprova la renovació de 42 trens del metro de Barcelona amb una inversió de 555 M€
• Amb aquesta decisió del Consell d’Administració es modernitzarà la
flota i la qualitat del servei
• El 2019 s’iniciarĂ amb els mateixos preus dels tĂtols de transport
vigents al 2018
El Consell d’Administració ha acordat iniciar la renovació de 42 trens del metro amb un cost estimat de 555 milions d’euros, per motiu d’obsolescència
i eliminant la presència d’amiant al material mòbil, tot i que, per la seva localització, no suposa cap risc ni per als usuaris ni per al personal.
És TMB qui encarregarà les unitats i formalitzarà els acords de finançament. L’import de la inversió serà assumit per l’ATM a través de les aportacions de les
administracions consorciades els pròxims 20 anys.
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
42 entenc que es la suma dels 24 4000s i dels 18 3000s. Els quals apenes fa 10 anys que van començar a renovar-se (com a mĂnim el primero 3000R es de 2007, que en sva sorprendre a tots els del FTC visitant el Triangle al febrer de 2007) i deuria acabar 3-4 anys mĂ©s tard, i encara mĂ©s els 4000 que crec van acabar de renovar-se cap 2013?
Entre que es fa la comanda i arriben pasaran uns 2 anys, suposo, però tot i això crida l'atenció.
Seran 7000-8000 o donat que es ja mateix demanaran directament 5000 i 6000?
Entre que es fa la comanda i arriben pasaran uns 2 anys, suposo, però tot i això crida l'atenció.
Seran 7000-8000 o donat que es ja mateix demanaran directament 5000 i 6000?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
5000, 6000 i 9000
Tal com diu el tĂtol del fil, en principi seran trens de les mateixes sèries que els actuals.
I sĂ, totalment d'acord en que Ă©s una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...
I sĂ, totalment d'acord en que Ă©s una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Una tomadura de pelo, la excusa perfecta para deshacerse de esos trenes, además que según las tablas que publicó Miquel hay más de la mitad de trenes sin amianto!
Y ahora imaginĂ©monos cuál serĂa el destino de los 3000 y 4000 si se venden a otros ferrocarriles de este paĂs… Los 4000 al tranvĂa de la bahĂa de Cádiz! (Previamente adaptados claro
)
Y ahora imaginĂ©monos cuál serĂa el destino de los 3000 y 4000 si se venden a otros ferrocarriles de este paĂs… Los 4000 al tranvĂa de la bahĂa de Cádiz! (Previamente adaptados claro
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: 5000, 6000 i 9000
En principi no. El fil aquest deriva d'una comanda anterior realitzada l'any passat, per a comprar uns pocs trens de forma puntual per augmentar la freqüència. Ara per ara no se sap si es volen mĂ©s trens de la sèrie 5000 i 6000 o directament es farĂ una nova sèrie. Recordem que els 5000, cap al 2020-2021 tindran ja uns 15 anys aproximadament i no se si interessa mĂ©s fer una renovaciĂł evolutiva que no pas conservadora.Javi M ha escrit:Tal com diu el tĂtol del fil, en principi seran trens de les mateixes sèries que els actuals.
I sĂ, totalment d'acord en que Ă©s una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...
Però vaja, del que demanin, quan els hagin entregat tots, hauran de demanar 6 més per a substituir els 2000 i en quatre dies 15 més pels 2100.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: 5000, 6000 i 9000
Tal i com diu en Miquel, no se saps si seran nova serie o bĂ© mĂ©s 5000 i 6000 . La noticia s'ha posat en el fil de compra de 12 unitats per reforç de les L1, L3, L4 i L5 però la noticia dels 42 trens es apart.Javi M ha escrit:Tal com diu el tĂtol del fil, en principi seran trens de les mateixes sèries que els actuals.
I sĂ, totalment d'acord en que Ă©s una barbaritat desfer-se els 3000 i 4000 acabats de renovar...
Tant 5000 com 6000 han donat bon resultat, sembla ser, aixà que podrien anar directes a demanar-ne més encara que fosin un pel més moderns o mantenint estética (TMB va fer servir 17 anys trens similars per fora: 1986-2003).
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000
Per un valor de 555 milions d’euros, no cola com a ampliaciĂł de contracte i cal fer un nou concurs sĂ o sĂ.

