Metro TMB: Sèries 7000 i 8000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Què us semblen els trens que apareixen als renders?

Espero que siguin iguals, m'encanten!!
18
55%
Espero que no siguin exactament així, que canviïn alguna cosa
7
21%
Lletjos de nassos!
3
9%
Falta interiorisme Ikea, sala de descans...
4
12%
Altres (expliqueu)
1
3%
 
Vots totals: 33
premixero
N8
N8
Entrades: 779

Re: TMB comprarà nous trens sèrie 5000, 6000 i 9000

Entrada Autor: premixero » Dissabte 15/12/2018 0:00

exacto es contrato nuevo y la financiación es a 20 años



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 9:54

A veure què explicarà, és avui mateix:

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... barcelona/

Mercedes Vidal explica novetats sobre el material mòbil de la xarxa de metro de Barcelona

Divendres, 8 de febrer, a les 13 hores, a la sala Lluís Companys (Ajuntament de Barcelona), la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, explicarà les últimes decisions de la companyia sobre el material mòbil de la xarxa de metro.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 13:27

Confirmen la retirada total dels trens 3000 i 4000 amb la nova licitació: https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... barcelona/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 13:33




Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 08/02/2019 14:18

Es a dir, 30 mesos + els que triguin en signar contracte... Posem que 36 mesos?

3 anys eh... Ens anem a 2022 i per tant les 3000R mes antigues (2007-2008) ja arribaran als 15 anys que deien era l'intenció de TMB amb aquella reforma. Obviament la resta de 3000R i sobre tot les 4000R no arribaran a aquella xifra.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 08/02/2019 14:22

Es error o sembla que el que els nous tindran de nou 3000 i 4000 com a número de sèrie??


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 08/02/2019 14:23

Total, que tanto ruido para quitarse de encima los trenes "viejos" y hasta que empiecen a pasarlos por la trenca, al menos nos colocamos en 2028.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 08/02/2019 14:24

Vox ha escrit:Es error o sembla que el que els nous tindran de nou 3000 i 4000 com a número de sèrie??
Comorl??????



Miquel
Administrador
Entrades: 4416
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/02/2019 20:10

metring ha escrit:
Vox ha escrit:Es error o sembla que el que els nous tindran de nou 3000 i 4000 com a número de sèrie??
Comorl??????
S'han equivocat al tuit, segur.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 08/02/2019 23:49

metring ha escrit:
Vox ha escrit:Es error o sembla que el que els nous tindran de nou 3000 i 4000 com a número de sèrie??
Comorl??????
Com diu en Miquel, s'hauran equivocat, però al tuit deien que la comanda era de 18 s3000 per la L3 i 24 s4000 per la L1.. Raro.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dissabte 09/02/2019 10:17

no es que se hayan equivocado, sino que está mal interpretado, viene a decir que se sustituiran tanos trenes de la serie 3000 y tantos de la serie 4000, no que los nuevos sean de esas series y que las series 3000 y 4000 tienen una edad y carecteristicas parecidas, no que los nuevos tengan las mismas caracteristicas, eso todavía no se sabe ya que vendra condicionado por la licitación y lo que ofrezca el mercado



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/02/2019 15:02

Encara no sabem de quines sèries seran els nous trens, però el que sí hauran de ser per força és amb la mateixa distància entre portes dels més moderns a línies 1 i 3, pel tema de què en el futur, hauran portes a les andanes, i amb la varietat que hi ha ara a la 3, potser només acabin havent 5000 i el seu equivalent modern...



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 09/02/2019 15:33

premixero ha escrit:no es que se hayan equivocado, sino que está mal interpretado, viene a decir que se sustituiran tanos trenes de la serie 3000 y tantos de la serie 4000, no que los nuevos sean de esas series y que las series 3000 y 4000 tienen una edad y carecteristicas parecidas, no que los nuevos tengan las mismas caracteristicas, eso todavía no se sabe ya que vendra condicionado por la licitación y lo que ofrezca el mercado
Que van a pedir nuevas series (7000-8000?) es obvio pero es que el tuit literalmene dice:

El concurs de licitació s'ha dividit en dos lots:
18 de la sèrie 3000, d'ample internacional, de l'L3
24 de la sèrie 4000, d'ample ibèric, de l'L1
Els fabricants que vulguin optar-hi poden presentar una oferta per a un dels lots o per al total.

Se les ha ido bastante :)


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/07/2019 20:34

Aquí surten els documents amb els plecs de condicions dels nous trens https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 7&lawType= Hi ha algú que hagi pogut obrir els documents de l'extensió DWG? I els experts en el tema, què en dieu?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 16/07/2019 22:41

metring ha escrit:Hi ha algú que hagi pogut obrir els documents de l'extensió DWG?
És un format d'AutoCAD, tots els programes d'aquesta tipologia podran obrir el fitxer.
Autodesk ofereix un visor de fitxers DWG gratuït: https://www.autodesk.es/products/dwg


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4435
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 16/07/2019 23:44

Supongo que serán planos acotados con algún CAD?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 17/07/2019 10:03

Bon dia María José (Metring); sí sense cap problema, però heu de tenir, com per exemple nosaltres al desptax, tenim instal·lat als ordinadors, l'Autodesk Autocad 2016, en el nostre cas; sense aquest programa dicilment el podreu obrir. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 17/07/2019 10:13, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1629
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 17/07/2019 10:12

La veritat que és una documentació tècnica molt interessant.

- Perfils longitudinals de les línies
- Planta de les línies, amb els ràdis d'inscipció.
- Plànols constructius, molt ben detallats, dels diversos models de cotxes.

Podeu provar d'instal·lar al vostre ordinadors un visor de fitxers gratuit.

https://www.autodesk.es/products/dwg

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/07/2019 17:02

122-042-132 ha escrit:La veritat que és una documentació tècnica molt interessant.

- Perfils longitudinals de les línies
- Planta de les línies, amb els ràdis d'inscipció.
- Plànols constructius, molt ben detallats, dels diversos models de cotxes.

Podeu provar d'instal·lar al vostre ordinadors un visor de fitxers gratuit.

https://www.autodesk.es/products/dwg

Salut!
Moltíssimes gràcies per l'enllaç, va de perles!!! :ok



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/07/2019 12:10

Atenció, atenció!!!!

Adjudicats els 42 trens per a substituïr els 3000 i 4000. Estèticament seran diferents dels 5000-6000-9000:

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -1-3-metro

TMB adjudica els 42 trens que substituiran els més antics de les línies 1 i 3 del metro

Alstom fabricarà i entregarà els nous combois en un termini de dos anys i mig, per un import de 268 milions d'euros

La comissió delegada de contractació del Consell d’Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt adjudicar a Alstom Transporte, SA la fabricació de 42 trens per a la xarxa de metro per substituir la totalitat de les sèries 3000 i 4000, que constitueixen la majoria del material rodant de les línies 1 i 3. El contracte, per import de 268.099.711 euros més IVA, comporta l’entrega de tots els trens dins dels dos anys i mig posteriors a la data de formalització, prevista per a finals del setembre vinent.

Amb la retirada dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics del parc mòbil de Metro, s’accelera un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà una part de la presència d’amiant a la xarxa. Es tracta de l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB.

El concurs, iniciat el febrer passat, comprenia dos lots, un de 24 trens d’ample ibèric, per a la línia 1, i un altre de 18 trens d’ample internacional, per a la línia 3. Tres empreses de material ferroviari van presentar propostes per a cadascun dels lots i també ofertes integradores de tots dos, que en conjunt tenien un pressupost base de 369,6 milions d’euros.
Valoració econòmica, tècnica i dels terminis d’entrega

En el procés de valoració de les propostes, la presentada per CRRC Quingdao Sifang va quedar exclosa perquè no complia els criteris de solvència exigits en el plec de condicions. El concurs va continuar amb l’estudi de les propostes presentades per les empreses CAF i Alstom. Finalment l’oferta integradora d’Alstom ha resultat la que ha obtingut una puntuació més alta segons un barem que ha tingut en compte tant el preu ofert com les característiques tècniques i els terminis de fabricació.

Així, Alstom s’ha compromès a lliurar un primer tren per a la línia 1 i un altre per a la línia 3 (els prototips) 48 setmanes (11 mesos) després de la firma del contracte. A més, TMB rebrà els 18 trens de la línia 3 en un termini de dos anys i els 24 trens per a la línia 1 en dos anys i mig. Aquests terminis milloren notablement els establerts en els plecs de condicions, que situaven el lliurament dels trens entre els 30 i els 48 mesos a comptar des de la formalització del contracte.

Simulació del disseny exterior dels nous trens / Foto: Alstom

Imatge

Imatge

Imatge


Observeu a la darrera foto que desapareixen els reposaculs, però que han posat barres al sostre!!!!



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”