UT 214 d'FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: UT 214 d'FGC

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/05/2020 22:35

metring ha escrit:
Divendres 08/05/2020 20:34
Miquel ha escrit:
Divendres 08/05/2020 17:26
Home, l'ample de via i l'alçada de les andanes no influeixen en gaire cosa de cara a l'usuari. La línia te un problema principal de temps de recorregut que no sembla que vulguin posar remei amb cap malla que permeti avançar els trens ràpids respecte els lents.
Lo del temps és el pitjor. però lo de l'amplada de via sí pot arribar a ser important si algun dia es decidís, quan existeixin enllaços amb la línia del Vallès per tal de fer trens directes entre les dues xarxes, per exemple.
Jo penso que amb les configuracions de les dues xarxes i el fet de que serveixin zones diferents, la necessitat de fer serveis que transitin ambdues xarxes és poc útil. Qui vagi del Vallès al Llobregat "alt", el que ha de fer és emprar la R8 o el que hi hagi el dia que facin una línia horitzontal en condicions.

Tant a la xarxa del Vallès com la del Llobregat, el futur que els hi espera és la de tenir unes freqüències molt competitives, pel que realment migrar l'ample de la LL-A per unir-la a l'altre no te gaire sentit. El cost és elevadíssim per a estalviar 1 sola correspondència als passatgers (i 3-4 minuts) entre dues línies (segurament Gràcia) per a fer uns recorreguts determinats amb els que segons com, potser també tens altres alternatives més ràpides que no passen per a fer servir FGC de forma directa.

De totes maneres, les 213 tenen un gàlib per a UIC, pel que imagino que les 214 podrien anar pel mateix camí, i imagino que amb un canvi de sabates com aquell qui diu, podrien canviar d'ample sense gaires problemes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dissabte 09/05/2020 15:55

Miquel ha escrit:
Divendres 08/05/2020 22:35
metring ha escrit:
Divendres 08/05/2020 20:34
Miquel ha escrit:
Divendres 08/05/2020 17:26
Home, l'ample de via i l'alçada de les andanes no influeixen en gaire cosa de cara a l'usuari. La línia te un problema principal de temps de recorregut que no sembla que vulguin posar remei amb cap malla que permeti avançar els trens ràpids respecte els lents.
Lo del temps és el pitjor. però lo de l'amplada de via sí pot arribar a ser important si algun dia es decidís, quan existeixin enllaços amb la línia del Vallès per tal de fer trens directes entre les dues xarxes, per exemple.
Jo penso que amb les configuracions de les dues xarxes i el fet de que serveixin zones diferents, la necessitat de fer serveis que transitin ambdues xarxes és poc útil. Qui vagi del Vallès al Llobregat "alt", el que ha de fer és emprar la R8 o el que hi hagi el dia que facin una línia horitzontal en condicions.

Tant a la xarxa del Vallès com la del Llobregat, el futur que els hi espera és la de tenir unes freqüències molt competitives, pel que realment migrar l'ample de la LL-A per unir-la a l'altre no te gaire sentit. El cost és elevadíssim per a estalviar 1 sola correspondència als passatgers (i 3-4 minuts) entre dues línies (segurament Gràcia) per a fer uns recorreguts determinats amb els que segons com, potser també tens altres alternatives més ràpides que no passen per a fer servir FGC de forma directa.

De totes maneres, les 213 tenen un gàlib per a UIC, pel que imagino que les 214 podrien anar pel mateix camí, i imagino que amb un canvi de sabates com aquell qui diu, podrien canviar d'ample sense gaires problemes.
Així és. Pel que tinc entès, els túnels de la línia Llobregat-Anoia estan preparats per migrar a ample estàndard, pel que en qualsevol moment podria plantejar-se com una possibilitat real.

En quant a la prolongació de la línia fins a Gràcia, estic gairebé segur que no hi ha cap intenció d'utilitzar la mateixa estació que ja existeix, sinó que el que es farà és un intercanviador, amb una nova estació per a la línia Llobregat-Anoia, situada a un nivell inferior si no recordo malament.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 09/05/2020 17:05

........i situada a la Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, per assegurar la seva continuïtat, creuant Gràcia i en direcció cap a Glòries, d'aqui molts d'anys. Salut!



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 10/05/2020 10:20

122-042-132 ha escrit:
Dissabte 09/05/2020 17:05
........i situada a la Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, per assegurar la seva continuïtat, creuant Gràcia i en direcció cap a Glòries, d'aqui molts d'anys. Salut!
Off topic
Com a Igualada l'estació terme es va construir a un costat de l'entrada de vies, per que hauria de continuar fins a Balaguer, van passar molts anys i res de res, passara aixo a glories?, bé primer hem d'arribar a Gracia.

Sobre les noves unitats es una bona noticia per la linea, el que hem de veure es si estan pensades per fer Igualada o Manresa o directament a la L8, algu sap si tindran WC?.

Salutacions.



AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Diumenge 10/05/2020 19:12

ortegote ha escrit:
Diumenge 10/05/2020 10:20
122-042-132 ha escrit:
Dissabte 09/05/2020 17:05
........i situada a la Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, per assegurar la seva continuïtat, creuant Gràcia i en direcció cap a Glòries, d'aqui molts d'anys. Salut!
Off topic
Com a Igualada l'estació terme es va construir a un costat de l'entrada de vies, per que hauria de continuar fins a Balaguer, van passar molts anys i res de res, passara aixo a glories?, bé primer hem d'arribar a Gracia.

Sobre les noves unitats es una bona noticia per la linea, el que hem de veure es si estan pensades per fer Igualada o Manresa o directament a la L8, algu sap si tindran WC?.

Salutacions.
De moment no se sap res del WC ja que és un avantprojecte.
Però per comentaris i una suposada reestructuració del servei tot apunta a llançadores Martorell-Igualada-Manresa i transbordament a Martorell. I aquests comentaris ja fa massa que se senten...
Una molt bona noticia per la gent del Bages i l'Anoia.........



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 11/05/2020 17:31

AntiATO ha escrit:
Diumenge 10/05/2020 19:12
Però per comentaris i una suposada reestructuració del servei tot apunta a llançadores Martorell-Igualada-Manresa i transbordament a Martorell. I aquests comentaris ja fa massa que se senten...
Una molt bona noticia per la gent del Bages i l'Anoia.........
Buenas,
Si es para hacer trenes lanzadora Igualada / Martorell, Manresa / Martorell y tener que pasar a un para en todas es una nefasta noticia para los viajeros, esa formula se utilizo con los rapidos y funciono con la primera R50/R60 la formula fue R50/R6 y R60/R5, despues se volvio a poner algo parecido con un R5/S8 y R6/S8 y fue un desastre, FGC tuvo que dar marcha atras y reconvertir todos a R5 y R6 con inicio final en Pl. Espanya.
Saludos.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 11/05/2020 19:07

AntiATO ha escrit:
Dimecres 06/05/2020 15:05
SrYeri ha escrit:
Dimarts 05/05/2020 20:28
Desconec la demanda d’aquestes línies perquè no les faig servir gairebé mai, però igual una possible condició podria ser que els trens fossin de 6 cotxes (Dos d’ells adaptats a PMR).
No poden ser de 6 cotxes perque sinó no hi caben en el taller.
Una opció podria ser amb semirígids, és a dir, 6 cotxes que siguin fàcil de separar en 2 semitrens de 3 cotxes.
Al entrar al taller utilitzarien 2 fossars. Només caldria augmentar una mica l'estacionament en alguns llocs i doblar el personal de taller, pero tens el doble de capacitat per l'ampliació fins a Gràcia.



AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Dimarts 12/05/2020 14:03

sag470 ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 19:07
AntiATO ha escrit:
Dimecres 06/05/2020 15:05
SrYeri ha escrit:
Dimarts 05/05/2020 20:28
Desconec la demanda d’aquestes línies perquè no les faig servir gairebé mai, però igual una possible condició podria ser que els trens fossin de 6 cotxes (Dos d’ells adaptats a PMR).
No poden ser de 6 cotxes perque sinó no hi caben en el taller.
Una opció podria ser amb semirígids, és a dir, 6 cotxes que siguin fàcil de separar en 2 semitrens de 3 cotxes.
Al entrar al taller utilitzarien 2 fossars. Només caldria augmentar una mica l'estacionament en alguns llocs i doblar el personal de taller, pero tens el doble de capacitat per l'ampliació fins a Gràcia.
Si tens trens de 3 cotxes per poder fer unitats dobles per a què vols perdre temps en separar cotxes per entrar-los al taller? Saps lo que costa separar els fuelles moderns? No té cap sentit això que dius.



AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Dimarts 12/05/2020 14:13

ortegote ha escrit:
Dilluns 11/05/2020 17:31
AntiATO ha escrit:
Diumenge 10/05/2020 19:12
Però per comentaris i una suposada reestructuració del servei tot apunta a llançadores Martorell-Igualada-Manresa i transbordament a Martorell. I aquests comentaris ja fa massa que se senten...
Una molt bona noticia per la gent del Bages i l'Anoia.........
Buenas,
Si es para hacer trenes lanzadora Igualada / Martorell, Manresa / Martorell y tener que pasar a un para en todas es una nefasta noticia para los viajeros, esa formula se utilizo con los rapidos y funciono con la primera R50/R60 la formula fue R50/R6 y R60/R5, despues se volvio a poner algo parecido con un R5/S8 y R6/S8 y fue un desastre, FGC tuvo que dar marcha atras y reconvertir todos a R5 y R6 con inicio final en Pl. Espanya.
Saludos.
Lo sé. Pero ya sabes que el hombre es el único animal que tropieza con la misma piedra 2 veces.
Solo sé que la idea es trenes lanzadera y que todos los trenes paren en todas y todos en doble (que es lo que va diciendo el presidente de FGC, doblar la capacidad en LA) y que eso es lo que piden los políticos locales (Baix Llobregat) Dudo que esa mierda lo pidan los del Bages o Anoia... Cabe recordar que lo de los 'Metros Comarcals' no funcionó, además que aumentan el tiempo de viaje por los cruces en TODAS las estaciones del ramal de Igualada.
En el ramal de Manresa han de dejar surcos para los mercantes.... osea que lo que van a hacer, simplemente es un destrozo...
Vamos, que se quite de la cabeza la gente de reducir tiempos y flipadas varias que leo por ahí... porque hay quien tiene tantos pájaros en la cabeza que me quedo alucinado. Mientras hayan buses que tardan la mitad no harán nada para mejorar tiempos...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 13/05/2020 0:14

AntiATO ha escrit:
Dimarts 12/05/2020 14:03

Si tens trens de 3 cotxes per poder fer unitats dobles per a què vols perdre temps en separar cotxes per entrar-los al taller? Saps lo que costa separar els fuelles moderns? No té cap sentit això que dius.
Suposo que es refereix a una solució com els TW 2500, uns trens que són "monocabina" perquè a l'altre extrem hi ha un passadís i així es pot desacoblar ràpidament.
Imatge



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 13/05/2020 21:35

Jo abans d'invents estranys, seguiria fent trens de 3 cotxes ja que això permet ser flexible amb la capacitat que es vol oferir.


El metro de Barcelona amb motoristes!

AntiATO
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: AntiATO » Dilluns 18/05/2020 3:44

Renfe445 ha escrit:
Dimecres 13/05/2020 0:14
AntiATO ha escrit:
Dimarts 12/05/2020 14:03

Si tens trens de 3 cotxes per poder fer unitats dobles per a què vols perdre temps en separar cotxes per entrar-los al taller? Saps lo que costa separar els fuelles moderns? No té cap sentit això que dius.
Suposo que es refereix a una solució com els TW 2500, uns trens que són "monocabina" perquè a l'altre extrem hi ha un passadís i així es pot desacoblar ràpidament.
Imatge
i si només necessites 3 cotxes? Tren no disponible. On està el problema de tenir trens de 3 cotxes i amb comandament múltiple?



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”