Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 11/10/2005 23:55

Avui n'he vist 2.

Un a les 15 i poc a Pep Ventura L2, estacionat al tunel final, fora de servei.

I l'altre a Sagrada Familia / L5, sobre les 16h, amb el nº 504.

Estava força brut per fora. Tot igual, metros, carrers..

Vox



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 12/10/2005 1:26

Aquí teniu, la prova de la veritat.

Anaba yo tranquilament a SonimagFoto. Surto de casa, agafo el Metro a Bac de Roda cuant, de cop i volta, baixant les escales, sento un soroll extrany... No era el Onix dels 2100... era... era un altre soroll.

Uo! Un 5000! :O :O :O

Aixo que trec el movil i trec tres fotos. No va donar temps a mes(no protaba l'altre camera, i aizo que vaig estar a punt per si de cas a la fira :'( )

Tot sigui dit, em quedo amb els 2100, pero si em deixen escollir, com els 3000 no hi ha res :oops:

Coordialment,[/img]
Fitxers adjunts
elmenda12.jpg
-Dissabte 8 d'octubre del 2005(17 anys de Metro a València!:D).
-17:23 h.
-FCMB L2. Bac de Roda.
elmenda12.jpg (85.37 KiB) Visualitzat 8860 cops



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 12/10/2005 1:34

Mr. Baricentro ha escrit:Aquí teniu, la prova de la veritat.

Anaba yo tranquilament a SonimagFoto. Surto de casa, agafo el Metro a Bac de Roda cuant, de cop i volta, baixant les escales, sento un soroll extrany... No era el Onix dels 2100... era... era un altre soroll.

Uo! Un 5000! :O :O :O

Aixo que trec el movil i trec tres fotos. No va donar temps a mes(no protaba l'altre camera, i aizo que vaig estar a punt per si de cas a la fira :'( )

Tot sigui dit, em quedo amb els 2100, pero si em deixen escollir, com els 3000 no hi ha res :oops:

Coordialment,[/img]
I com es que prefereixes els 3000 i 2100?

Vox



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dijous 13/10/2005 0:01

M'agrada mès estèticament un tren sèria 3000 ke no un 5000.

L'interiorisme per exemple. El sostre es mes maco amb al gelosia de perfils d'alumini. Els seients, van encarats, no com als 5000. La nova distribució potser impideix que la gent possi els peus a sobre, també amplía l'aforament del cotxe, pero la comoditat dels seients deixa molt que desitjar cara al viatger(ok, recordem que l'important és portar gent, contra mès millor)

I exteriorment, mira, el frontal no m'agarda gens, sincerament. Prefereixo molt mès els frontals cuadradots dels 3000 i sucedanis, que no el frontal panorámic arrodonit HiTech que li han disenyat. Aixo sí, es curiós el sistema de topalls, que no son topalls(desenvolupen una altra funció)

Crec que es podrien haver esmerat mès amb el diseny(Ohhh... Barcelona... la ciutat del diseny...) Algo com els frontals del 8000 de Madrid(potser no tan aerodinámic) no haguès estat gens malament. Pero be, que i farem.

Es el metro del futur, i com a tal, hem de seguir el camí del futur, el camí del progrès.

Aixó si, un apunt: el veritable Nou Metro, foren els 3000. Recordeu l'anunci amb que foren exhibits: "Barcelona estrena Metro", "El Nou Metro". Corrien els anys 80. Encara circulaba força material antic, alguns amb mès de 60 anys de servei a les seves esquenes. Els 1000s foren una revolució de l'època, amb la implantació de l'electrónica modular(entre molts altres aspectes). Pero el veritable revolucionari, els que foren els que impulsaren un canvi en la xarxa del Ferrocarril Metropolitá de Barcelona, foren, sens dubte, les sèries 3000 i 4000: l'implantació del chopper, la computerització, el canvi d'estètica radical... aixó si foren canvis. Canvis a millor.

Els 5000 són un reestiling mès acord amb l'imatge que vol donar TMB: Design HiTech. Aixó sí, sense deixar-nos de banda la necesitat d'ampliar el parc móvil, tant per l'edat d'algunes unitats de certes línies, com per les properes inauguracions d'ampliacions de línies. Esperem que les pantalles TFT tan maques que han instalat, així com les cámeres i altres petits detalls de diseny, durin mooooolt de temps.

I no es que no m'agradin ni que els odíi(els Burbujas de Madrid si que no els puc veure, quin horror!), tant sols prefereixo els 3000. Els 5000 estan bé, tenen detalls molt macos, altres no tant potser, pero tard o d'hora ens haurem d'acostumar. Yo e optat per acostumar-me, quin remei.

Coordialment,



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 13/10/2005 1:01

D'acord Baricentro, a mi també em sembla que els nous 5000 no son més que una actualització del material actual però vaja, es difícil presentar un material que revolucioni, suposo que seria questió de fer tota una linea nova: la L9/10 per exemple, on tot serà nou. Però ara mateix, en linees com la 1 a la 5, n tren nou no es més que això: nou.

Però lo dels 3000 i 4000 es ben cert. No hi entenc massa de maquinaries però recordo que va ser "l'ai carai!", veure aquells metros blancs, moderns, amb aquells sorolls a bitxo modern..Allò va ser EL CANVI! Ara el canvi, suposo, passa per nous metros o serveis com la L11, el TRAM o bé linees noves on un nou metro es combini amb noves infraetsructures.

Per cert, quins son els Burbuja de Madrid? Aquells estrets amb un frontal rodó?

A Madrid hi circulen alguns que, apart de lletjos, estan pintats sense gens de gracia: alguns de la L1, L2, L3, L4 i L5. I sobre tot la L6, una linea tan brutal (circular, ample.. moltta fondaria però) pero "grisa" i amb els metros pintats horriblement. Aquells son semblants als 4000/3000, no? pel sostre, forntal, vaja, son CAF crec.

Això si, els de la L10 i L8, ai carai!, quina enveja :'( Vull una Nuevos Ministerios a la Diagonal, un Principe Pio.. Això si, em quedo amb l'estació de Plaça Catalunya (malgrat els accesos i rodalies) que no pas Sol :D

Vox



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 13/10/2005 10:33

Avui l'he agafat.

Tot i que no acostumo, avui he anat a Badal a agafar el metro. Després d'un temps d'espera superior a l'habitual, segurament degut al tancament del tros de línia entre Sagrada Família i Maragall per construir una piscina a les andanes de Sagrera :D , ha arribat ell, preciós, amb el seu carregament de ciutadans camí de la feina o els estudis. He tingut la sort de situar-me al costat d'una finestra practicable que anava oberta, a un dels espais habilitats per a minusvàlids. He pogut gaudir del seu entranyable soroll, de la seva olor, de la sensació que fa el seu gàlib molt just en alguns trams de túnel, de la frescor del matí al tram de Can Boixeres...

Estimat 1000, molts no et comprenen, però jo t'estimaré per sempre més. Quan ja no hi siguis, el metro haurà perdut la seva essència.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 13/10/2005 15:20

Sobreviurem, Platanito, sobreviurem. Imagina què devien pensar els metròfils veterans habituals de la L1 i L3, quan van veure aquells magnífics "històrics" engolits per l'allau de tecnologia, plàstic i disseny que arribava en forma de 3000 i 4000.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 15/10/2005 0:00

ATENCIÓ: M'he equivocat i en lloc de citar un missatge meu l'he editat :x

El missatge original abans de la citació era el següent (gràcies oh historial web del Mozilla!!):
Missatge original d'entfe001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Confirmo que hi ha un 5100 Exclamation circulant per la L2 8)

No puc donar més detalls perquè el full solt d'inspecció es va quedar dins el comboi del metro. :| D'oh!
[Pep Ventura] 5133-5134-5334-5135-5136 [Paral·lel]. Numeració ben estranya, no segueix ni de lluny l'esquema de numeració dels 2000/2100:

2xnn - 2x(nn-1) - 2(x+3)(nn/4) - 2x(nn-2) - 2x(nn-3)

on x és 0 (2000) o 1 (2100) i nn són els dos dígits del cotxe motor extrem amb el número més alt.

Avui he tingut moooolta sort i he fet el trajecte Provença - Encants, amb transbord a Sagrada Família, íntegrament amb 5000s.
______________
entfe001 ha escrit:[Pep Ventura] 5133-5134-5334-5135-5136 [Paral·lel]. Numeració ben estranya, no segueix ni de lluny l'esquema de numeració dels 2000/2100:

2xnn - 2x(nn-1) - 2(x+3)(nn/4) - 2x(nn-2) - 2x(nn-3)

on x és 0 (2000) o 1 (2100) i nn són els dos dígits del cotxe motor extrem amb el número més alt.
Em rectifico a mi mateix: aquesta formulació només és vàlida per a les primeres 25 unitats, amb l'excepció que per a la 25a. seria 2200-2199-2425-2198-2197 en el cas de la sèrie 2100. La 26a. seria 2204-2203-2426-2202-2201 a diferència de 2204-2203-2501-2202-2201 com a primera unitat d'una hipotètica sèrie 2200.

Així doncs, 5133-5134-5534-5135-5136 és la 34a. unitat de la sèrie 5000 doncs 34x4=136 que relaciona el cotxe 5136 amb el remolc 5334.
entfe001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 19/10/2005 12:48, en total s’ha editat 2 vegades.



Translohr
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: Translohr » Dilluns 17/10/2005 22:51

He vist a la pagina Web de CAF que el 5000 te un germà a Roma, perquè el nou 5000 y les noves unitats de Roma, estèticament son idèntiques

Imatge Imatge



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 18/10/2005 0:21

:o
Home... així a primer cop d'ull s'aprecien algunes diferències: la zona dels topalls és una mica diferent, la part superior dels romans té pantalla i els catalans no, els de BCN porten càmeres i els italians retrovisors...
Però m'agrada molt més l'esquema de pintura romà que el nostre. És molt més elegant. Això sí, treient-li la ratlla taronja.



FGC powa
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: FGC powa » Dimarts 18/10/2005 20:33

Per tal que canvïin la decoració exterior de la unitat, només cal fer-la passar per Mercat Nou a la matinada, i patirà un new look instantani i gratuït en algun dels cotxes



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 18/10/2005 20:36

FGC powa ha escrit:Per tal que canvïin la decoració exterior de la unitat, només cal fer-la passar per Mercat Nou a la matinada, i patirà un new look instantani i gratuït en algun dels cotxes
Sobre "Diploris"? Perque els 5000 són d'ample UIC, i Mercat Nou és en ample ibèric...

Potser Can Boixeres ja serviria :-P


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 19/10/2005 0:38

aarongilp ha escrit:
FGC powa ha escrit:Per tal que canvïin la decoració exterior de la unitat, només cal fer-la passar per Mercat Nou a la matinada, i patirà un new look instantani i gratuït en algun dels cotxes
Sobre "Diploris"? Perque els 5000 són d'ample UIC, i Mercat Nou és en ample ibèric...

Potser Can Boixeres ja serviria :-P
Em sembla que el senyor "FGC powa" es refereix al que, lamentablement, pasará amb l'arribada de la serie 6000 al "Transversal", i en concret, a certs punts neurálgics del vandalisme de la mateixa línia.

Un apunt: si no m'agrada el frontal dels 5000, el dels 6000... :(


Coordialment,



FGC powa
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: FGC powa » Dijous 20/10/2005 20:27

Efectivament, volia fer una conya sobre l'incident que va tenir lloc a Mercat Nou a l'Agost, en què uns graffiteros van redecorar un vagó abans que arribéssin els equips de seguretat i la patrulla dels mossos.

Però no vaig tenir en compte els diferents amples de via, així que la broma va quedar en un comentari absurd. ¬_¬¡



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 20/10/2005 20:52

Ahir vaig tornar en 5000 en el llarg trajecte xD entre Hospital Clínic i Diagonal. Era el 5504 i el que vaig observar així més a simple vista és que han posat una mena de tires opaques a la mampara que separa la cabina de conducció del departament per a viatgers. De tota manera, es pot seguir observant força bé el traçat. Tot això no ho puc assegurar massa ja que vaig agafar el tren a quarts de 7 i anava una mica atapeïdet...



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dijous 20/10/2005 23:09

Algu te alguna foto de les 6000? podrieu penjarles aki??

Mercips... :x :x :x :x



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dissabte 22/10/2005 1:13

aquest migdia he pujat al 5012, ja m'he estrenat!!!!!
:x



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 22/10/2005 10:40

¡Bienvenido al Club! Envíanos tus datos por SMS al 5134 y te enviaremos el carnet :D Y si eres de los 100 primeros en hacerlo, como obsequio, en unos meses te enviaremos la placa metálica "F.C. Metropolità(ex-ano) de Barcelona, S.P.M. M-1xxx", donde "xxx" será tu número de socio :'(


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 22/10/2005 14:06

...te enviaremos la placa metálica "F.C. Metropolità(ex-ano) de Barcelona, S.P.M. M-1xxx", donde...
Ho sento, m'ha sonat molt malament això de ex-ano...Què vol dir això, ex-culo? :) No ho crec perquè les sèries 1000-1100 són del millor que ha tingut fins ara el Metro de TMB. :P Les que si que van como el culo són les 3000 amb aquesta nova dutxa incorporada (llegeixi's aire condicionat funcionant de manera inadequada, pixant-se sobre el passatge).

Salutacions,


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dissabte 22/10/2005 17:55

Fran-Ikarus ha escrit:¡Bienvenido al Club! Envíanos tus datos por SMS al 5134 y te enviaremos el carnet :D Y si eres de los 100 primeros en hacerlo, como obsequio, en unos meses te enviaremos la placa metálica "F.C. Metropolità(ex-ano) de Barcelona, S.P.M. M-1xxx", donde "xxx" será tu número de socio :'(
oju que alguns 1100 encara tenen l' "ano" intacte :D



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”