Pàgina 26 de 30

Info renovada

Publicat: Dijous 18/10/2007 15:00
Autor: Guigui
Han actualitzat la informació de les pantalles. El que m'ha saltat més a la vista és que ara hi surt una mena de spot promocional de la "Soci".

Anuncis de comerços als monitors

Publicat: Dissabte 08/03/2008 22:28
Autor: Guigui
Últimament estan passant pel bucle dels monitors una mena de publireportatge de la Ganiveteria Roca, situada a la Plaça del Pi. Em pregunto si es tracta de publicitat pagada o si és un acte de mala consciència* per part de l'ajuntament per promoure el comerç tradicional.

* Parlant amb botiguers del centre, clama al cel com l'administració els fa la vida impossible.

Curiositat en la incidència de l'anunci d'estacions

Publicat: Divendres 28/03/2008 12:25
Autor: Guigui
Anant aquest matí en un 5000, m'he fixat en una curiositat: entre Vallcarca i Lesseps, el sistema d'anunci de parades (termòmetre, megafonia i pantalla) ha fallat. Mai no havia vist la pantalla amb la franja de baix en negre mentre el bucle continuava. El fet és que el sistema s'ha recuperat ben passat Lesseps, i ha resultat curiós com la megafonia anunciava Fontana quan érem a punt d'entrar-hi.

Òbviament, els 5000 ja no funcionen amb balises a les sortides de les estacions. És general per a totes les sèries o la megafonia dels 3000 encara s'activa com abans?

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Publicat: Divendres 28/03/2008 18:15
Autor: Miquel
Això no és nou, ja fa temps que ho veig a les 3 sèries(i mitja) d'aquesta línia des de Gener, l'últim cop que ho vaig veure va ser en un 2000 per aquella zona, el termomètre és va quedar clavat.
Crec que vaig fer un fil sobre aquesta incidència.

Balisa per a megafonia dels 3000?

Publicat: Divendres 28/03/2008 18:58
Autor: Guigui
Però l'anunci de megafonia continua vinculat a una balisa a la sortida de l'estació, en el cas dels 3000?

Re: Balisa per a megafonia dels 3000?

Publicat: Divendres 28/03/2008 19:54
Autor: Miquel
Guigui ha escrit:Però l'anunci de megafonia continua vinculat a una balisa a la sortida de l'estació, en el cas dels 3000?
Sí, sigui la sèrie que sigui, just al sortir de l'estació la balisa activa el disc i anuncia la pròxima estació, això m'ho van dir a la cotxera, i també hi ha el sistema manual (que no és fa servir gairevé mai) i permet al motorista activar l'anunci.
Ara bé, que les balises s'hagin tornat boges és una altre cosa, i com s'ha vist afecta a les 3 sèries, suposo que el sitema és bloqueja i pasa el que pasa.
Aixó crec que ho he escoltat per algun lloc, però crec que el sitema que el porta és el Cesares i que està instal·lat a les 3.

Què ha fet quan s'ha reactivat?

Publicat: Divendres 28/03/2008 19:59
Autor: Guigui
Així, com s'explica que la megafonia s'hagi activat poc abans d'entrar a Fontana? Que potser el sistema ha "desat a la memòria" que havia passat per la corresponent balisa i s'ha activat així que ha pogut?

I una pregunta hipotètica derivada de l'anterior: si no s'hagués tornat a activar fins passat Fontana, quina estació hauria anunciat?

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Publicat: Divendres 28/03/2008 20:16
Autor: Miquel
Guigui ha escrit:Així, com s'explica que la megafonia s'hagi activat poc abans d'entrar a Fontana? Que potser el sistema ha "desat a la memòria" que havia passat per la corresponent balisa i s'ha activat així que ha pogut?

I una pregunta hipotètica derivada de l'anterior: si no s'hagués tornat a activar fins passat Fontana, quina estació hauria anunciat?
Suposo que en aquest cas la balisa s'ha activat quan la cua del tren hi ha pasat, d'aqui que avegades soni 2 cops la següent estació, o el motorista l'ha activat (ara que la cosa va amb ATO) manualment, aixó ho he vist un cop en un 9000 i sortia a la pantalla de la cabina el recorregut partit en 2 i ho marcava com als termometres.
Si estas al cap del tren i pots veure una pantalleta a l'esquerra del conductor, veuràs que quan pasa per una balisa, s'activa el sistema i allà ho posa, no recordo el que posa.
Altre exemple: Disabte vaig a anar a probar el tall fins a Artigues, vaig arrivar, canvio de via i entro al tren, quan la gent entrava, estava sonant que la pròxima estació era Artigues Sant Adrià.
I de la pregunta:Suposo que primer hagués sonat Fontana i tot just desprès Diagonal.

Gràcies

Publicat: Divendres 28/03/2008 20:44
Autor: Guigui
Miquel ha escrit:Suposo que en aquest cas la balisa s'ha activat quan la cua del tren hi ha pasat, d'aqui que avegades soni 2 cops la següent estació, o el motorista l'ha activat (ara que la cosa va amb ATO) manualment, aixó ho he vist un cop en un 9000 i sortia a la pantalla de la cabina el recorregut partit en 2 i ho marcava com als termometres.
Si estas al cap del tren i pots veure una pantalleta a l'esquerra del conductor, veuràs que quan pasa per una balisa, s'activa el sistema i allà ho posa, no recordo el que posa.
Altre exemple: Disabte vaig a anar a probar el tall fins a Artigues, vaig arrivar, canvio de via i entro al tren, quan la gent entrava, estava sonant que la pròxima estació era Artigues Sant Adrià.
I de la pregunta:Suposo que primer hagués sonat Fontana i tot just desprès Diagonal.
Gràcies per l'aclariment. ;)

TMB: La Pelicula (només L-5)

Publicat: Divendres 23/05/2008 20:03
Autor: Miquel
No se si us heu fixat, pero els 5000 de la L-5, a la tele hi tenen una programació especial.
Són fragments de 5-10 minuts de video hi apareixen un munt de coses de TMB: Cotxeres, CCM i CCB, pous d'aigua, imatges de totes les instal·lacions, etc...
El problema es que es llarguissim, de fet he vist d'Horta a Cornellà Centre i de Cornellà fins Diagonal, al mateix tren, y no he acabat de veure-ho.

Re: TMB: La Pelicula (només L-5)

Publicat: Divendres 23/05/2008 20:24
Autor: metring
Miquel ha escrit:No se si us heu fixat, pero els 5000 de la L-5, a la tele hi tenen una programació especial.
Són fragments de 5-10 minuts de video hi apareixen un munt de coses de TMB: Cotxeres, CCM i CCB, pous d'aigua, imatges de totes les instal·lacions, etc...
El problema es que es llarguissim, de fet he vist d'Horta a Cornellà Centre i de Cornellà fins Diagonal, al mateix tren, y no he acabat de veure-ho.
Si, d'això n'hem parlat en aquest fil.

Re: Avistaments curiosos

Publicat: Dimarts 31/03/2009 20:08
Autor: ferroviario_catalan
Hola no se exactamente donde poner esto, porque no he encontrado algun tema sobre los 5000, pero hoy me he fijado una cosa, que a menos me ha parecido extraño:
He cojido la L3, y me ha venido un tren de la serie 5000, para ser mas exacatos, un 5100, pero no recuerdo cual.
Posteriormente, he cojido la L5, otro 5000 (lógico) y he pensado en una notable diferencia entre ambos en su frontal: El 5000 de linea 3, la luna frontal, era tipo puerta, osea, sus bisagras como si se pudiera abrir... en cambio en el 5000 de linea 5, no.
Ya me fijare si bien es que los 5000, son de un tipo, y los 5100 de otro, pero ese tenia esa diferencia.
Alguien sabe algo?

Re: Avistaments curiosos

Publicat: Dimarts 31/03/2009 20:23
Autor: victorcasta
No existe subserie 5100, todos son de la misma serie 5000, los coches están numerados correlativamente desde el 5001 hasta el 5156 (39 trenes).

En cuanto a las lunas, se exigió, por temas de seguridad, que los 5000 destinados a L3 tuvieran una salida frontal, y por eso se hizo practicable la luna frontal. Supongo que en algún lugar del interior del tren, debajo de los asientos, habrán puesto una o dos escalerillas para poder subir por el pupitre y bajar a la vía.

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Publicat: Dimecres 01/04/2009 8:29
Autor: El LLOP
el vidre es practicable per poder dessallotjar el tren a la zona de l'antiga bifurcació que es l'únic lloc de la L3 on el gàlib del túnel no permet l'evacuació del tren pels seus propis mitjans. L'escala d'evacuació es trova al túnel de la bifurcació ja que es més econòmic i pràctic que encabir una escala a cadasqun dels 5000 de la L3.

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Publicat: Dimecres 01/04/2009 16:05
Autor: ferroviario_catalan
A,ok va bien saber estas cosillas.
Pero entonces, solo son así los 6 5000 de linea 3? (5531-5532-5533-5537-5538 y 5539?) Porque en medio de ellos, para seguir la relacion de la numeracion, quedan el 5534-5535 y 5536,adjudicados a linea 5.
Tampoco acabo de entender lo de si se queda tirado,que no se puede evacuar por sus propios medios... Siempre está la alternativa de remolcar-arrastrar el tren.... Que pasa, que los de linea 5, no se pueden quedar tirados, en el tramo justo saliendo se Sants-Estacio direccion Horta?

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Publicat: Dimecres 01/04/2009 16:19
Autor: Miquel
Poder, es pot, peró hi haurà un cotxe que segur que estarà a l'andana, o bé, hi ha espai suicient. Em van ir, que alló era per una normativa Europea.
Els 5000 de la L3 són: Antigament a la L-3, hi teniem el 5017-5020, el 5021-5024 i el 5025-5028. Després van venir el 5000 que suposo que tenien la configuració de l'ATP diferent i els van canviar, ja que quan van posar l'ATP, ja no quedava cap 5000 dels primers.
I recordo, que el primer 5000 de la L2 va ser el 5133-5136 (si no recordo malament), hi encara no hi era el 5100.

Detalls

Publicat: Dimecres 01/04/2009 16:21
Autor: Guigui
ferroviario_catalan ha escrit:Siempre está la alternativa de remolcar-arrastrar el tren....
Una situació d'evacuació s'ha de preveure per quan no sigui possible remolcar el tren.
ferroviario_catalan ha escrit:Que pasa, que los de linea 5, no se pueden quedar tirados, en el tramo justo saliendo se Sants-Estacio direccion Horta?
Possiblement, en aquest tram quedi alguna porta lateral practicable, i no hauria d'haver-hi problema per a accedir-hi atès que el tren és de passadís continu.

Re: Detalls

Publicat: Dimecres 01/04/2009 16:26
Autor: ferroviario_catalan
Guigui ha escrit:Una situació d'evacuació s'ha de preveure per quan no sigui possible remolcar el tren.
Un tren se puede remolcar siempre! No hay excepciones ni tramos que no lo permitan. (a no ser,que se parta un bogie o algo asi...)

Impediment per a remolcar

Publicat: Dimecres 01/04/2009 16:28
Autor: Guigui
ferroviario_catalan ha escrit:Un tren se puede remolcar siempre! No hay excepciones ni tramos que no lo permitan. (a no ser,que se parta un bogie o algo asi...)
I si hi ha un incendi o qualsevol altra causa que obligui a una evacuació ràpida, sense esperar que vingui un altre tren de rescat?

Re: Vist el nou metro de Barcelona circulant (sèrie 5000)

Publicat: Dimecres 01/04/2009 16:28
Autor: ferroviario_catalan
Miquel ha escrit:I recordo, que el primer 5000 de la L2 va ser el 5133-5136 (si no recordo malament), hi encara no hi era el 5100.
Este, ahora en linea 5.