Sèrie 9000 en circulació!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 19/07/2007 19:24

victorcasta ha escrit:Ahir a la nit, en les meves visites sismilerils em van explicar que ja hi ha un 9000 accidentat. Resulta que el Tren-Stop va frenar el tren quan estava al cul de maniobres de Paral·lel per evitar que col·lisionés amb el topall, doncs el motorista, ni corto ni perezoso, va tornar a traccionar i es va acabar menjant el topall.
i descarrilant



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 20/07/2007 21:09

aquí us deixo una foto dels 9000 amb els seus companys d'explotació.
Fitxers adjunts
IMG_2662+1.jpg
IMG_2662+1.jpg (258.24 KiB) Visualitzat 8116 cops



jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: jlr » Divendres 20/07/2007 23:15

El LLOP ha escrit:aquí us deixo una foto dels 9000 amb els seus companys d'explotació.
De quan és la foto? Em sembla veure un 5000. Ja fa força dies que no en veig cap a la línia 2.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 21/07/2007 7:25

de primers de juny. Aquest 5000 seria segurament l'últim que quedava.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 01/08/2007 21:13

Ahir vaig veure la 9518.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/08/2007 22:04

Vox ha escrit:Ahir vaig veure la 9518.
Això vol dir que n'hi ha més de 100 numerats (en servei no, que es trepitjarien) o 95xx és la numeració dels remolcs (si és que la sèrie 9000 en té)?

Gràcies a qui m'ho pugui aclarir.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimecres 01/08/2007 22:08

Guigui ha escrit:
Vox ha escrit:Ahir vaig veure la 9518.
Això vol dir que n'hi ha més de 100 numerats (en servei no, que es trepitjarien) o 95xx és la numeració dels remolcs (si és que la sèrie 9000 en té)?

Gràcies a qui m'ho pugui aclarir.
És el número del remolc, i com que de remolc només hi ha una a cada tren, vol dir que hi ha (mínim) 18 trens.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 05/09/2007 19:32

Revisc el thread per comentar una cosa.

L'altre dia vaig agafar un 9000 i vaig observar que el vidre de darrere la cabina no estava tintat. Avui he tornat a pujar a un altre (9060) i també tenia el vidre sense tintar.

Sabeu si és que ara els treuen tots així? O he tingut la sort d'enganxar els dos que van sense tintar?



hugobcn
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: hugobcn » Dimecres 05/09/2007 21:57

aquestes són unes fotografies del primer 9000 que va arribar, realitzant les proves nocturnes per la línia.

espero que us agradin.
Fitxers adjunts
IMG_3884.jpg
IMG_3884.jpg (216.21 KiB) Visualitzat 7570 cops
IMG_3900.jpg
IMG_3900.jpg (205.4 KiB) Visualitzat 7588 cops



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 05/09/2007 22:00

La primera és preciosa! :o



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/09/2007 23:05

entfe001 ha escrit:La primera és preciosa! :o
Déu n'hi do, també, la segona! Ja se'm fa la boca aigua de pensar com m'amorraré al vidre de davant a la L9, quan faci de "conductor". Bé, potser serà amb la sèrie 12000, al ritme que van les obres...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimecres 05/09/2007 23:11

Ui, sembla que Bac de Roda sigui una estació fantasma!
Molt boniques, les fotos.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 05/09/2007 23:18

Em sumo també als elogis. Són precioses. Al seu costat les fotos nocturnes que he fet avui són horroroses (bé, ho són de per sí xD).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 06/09/2007 9:19

M'encanta la foto de la cabina del 9000 i el túnel il·luminat!! :D



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 06/09/2007 18:35

Gràcies per les fotos, company! ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dijous 06/09/2007 21:45

Jordilar ha escrit:Frenen el 100% elèctricament fins que s'aturen, que es quan sona el soroll nyiiiiiiiiiiaaaaccc. Total, amb la poca demanda d'aire que es nescessita per això...

Salut,
Hoola! A veure, m'he informat i sembla ser que aixo no acaba de ser aixi. Forma d'actuar del fre de servei: A l'inici, en quant es fica el primer punt de fre, entren 0'5 kilos d'aire al fre neumàtic, només per aproximar "zapatas", no per frenar, i a la vegada comença a frenar elèctricament. Llavors, segueix frenant elèctricament fins arribar als 15 km/h, que és quan entra el neumàtic, i entren tants kilos de pressió com punts de fre li fiquis. Existeix una forma de evitar el fre elèctric, que és directament ficant el punt 7, on s'obre directament el llaç d'emergència (o en cas excepcional, prement la "seta", on a més d'obrirse el llaç, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'estacionament). No obstant, la única forma d'evitar el fre neumàtic seria activant l'anul·lació de fre neumatic (i és en cas d'averia, prèvia autorització del CCM)

Espero sigui d'ajut.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 06/09/2007 23:39

traveller ha escrit:
Jordilar ha escrit:Frenen el 100% elèctricament fins que s'aturen, que es quan sona el soroll nyiiiiiiiiiiaaaaccc. Total, amb la poca demanda d'aire que es nescessita per això...

Salut,
Hoola! A veure, m'he informat i sembla ser que aixo no acaba de ser aixi. Forma d'actuar del fre de servei: A l'inici, en quant es fica el primer punt de fre, entren 0'5 kilos d'aire al fre neumàtic, només per aproximar "zapatas", no per frenar, i a la vegada comença a frenar elèctricament. Llavors, segueix frenant elèctricament fins arribar als 15 km/h, que és quan entra el neumàtic, i entren tants kilos de pressió com punts de fre li fiquis. Existeix una forma de evitar el fre elèctric, que és directament ficant el punt 7, on s'obre directament el llaç d'emergència (o en cas excepcional, prement la "seta", on a més d'obrirse el llaç, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'estacionament). No obstant, la única forma d'evitar el fre neumàtic seria activant l'anul·lació de fre neumatic (i és en cas d'averia, prèvia autorització del CCM)

Espero sigui d'ajut.
Puntualitzo: aixó que has escrit es correcte per les sèriies 1000-1100-2000-3000-4000 en la part que es refereix als 15 km/h i l'aproximació de sapates. De la s2100 no estic segur. A part del punt 7 i la seta, pots fer que el tren freni només pnumàticament sel.leccionat punt 1 del selector de velocitats a la sèrie 1000 i a les sèries 3000-4000-5000-6000-9000 sel.leccionant "Maniobra" o "Túnel" al selector de velocitats.
Pel que fa a les sèries 5000 i 9000. Tot i que no frenen 100% elèctricament, ho fan fins els 4-5 km/h aproximadament, el justet per acabar de "matar" el tren.En cas que s'apliquin les setes d'emergència, s'aplica frè d'emergència pneumàtic (aprox. 4 kg/cm2), s'aplica frè d'estacionament (mecànic) però NO S'OBREN els disjuntors.
El frè pneumàtic només es pot anul.lar actuant a sobre dels polsadors o les aixetes que equipen els cotxes i es poden anul.lar o un bogie o un cotxe sencer però MAI, MAI un tren sencer. Es pot circular amb passatge amb dos cotxes sense frè pneumàtic (sempre tenint en compte que el frè elèctric funcioni, i que es canvii el tren el mes aviat possible). Amb el que tu et refereixes amb l'anul.lació de frè pneumàtic prèvia autorització del CCM, es l'anul.lació del LLaç d'emergència que fa que el tren desfreni per poder circular (sense passatge) però no anul.la el frè sino les causes que el fan actuar; si deixes anar l'home mort, el tren es frenarà per emergència pneumàtica, igual que si apliques el punt 7 o tires de la seta.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Divendres 07/09/2007 13:49

El LLOP ha escrit: Puntualitzo: aixó que has escrit es correcte per les sèriies 1000-1100-2000-3000-4000 en la part que es refereix als 15 km/h i l'aproximació de sapates. De la s2100 no estic segur. A part del punt 7 i la seta, pots fer que el tren freni només pnumàticament sel.leccionat punt 1 del selector de velocitats a la sèrie 1000 i a les sèries 3000-4000-5000-6000-9000 sel.leccionant "Maniobra" o "Túnel" al selector de velocitats.
Pel que fa a les sèries 5000 i 9000. Tot i que no frenen 100% elèctricament, ho fan fins els 4-5 km/h aproximadament, el justet per acabar de "matar" el tren.En cas que s'apliquin les setes d'emergència, s'aplica frè d'emergència pneumàtic (aprox. 4 kg/cm2), s'aplica frè d'estacionament (mecànic) però NO S'OBREN els disjuntors.
El frè pneumàtic només es pot anul.lar actuant a sobre dels polsadors o les aixetes que equipen els cotxes i es poden anul.lar o un bogie o un cotxe sencer però MAI, MAI un tren sencer. Es pot circular amb passatge amb dos cotxes sense frè pneumàtic (sempre tenint en compte que el frè elèctric funcioni, i que es canvii el tren el mes aviat possible). Amb el que tu et refereixes amb l'anul.lació de frè pneumàtic prèvia autorització del CCM, es l'anul.lació del LLaç d'emergència que fa que el tren desfreni per poder circular (sense passatge) però no anul.la el frè sino les causes que el fan actuar; si deixes anar l'home mort, el tren es frenarà per emergència pneumàtica, igual que si apliques el punt 7 o tires de la seta.
Per parts :P :
- La sèrie 2100 també utilitza aquesta combinacio elèctric+neumatic a partir dels 15 km/h.
- Quant a lo de obrir el disjuntor tirant de la seta, estic segur que al 5000 si que s'obren, avans de posar-ho ho vaig mirar al manual de la sèrie 5000 (no disposo del de la sèrie 9000, però aviat el tindré)
- Correcte que només es pot anular el neumàtic de 1 o 2 cotxes perquè si no el tren mai acabaria de parar.
- L'anul·lació del llaç d'emergència no és només per desfrenar el tren, sino també per evitar que entrin el 3'5-4 kilos d'emergència (s'entén que no actuen l'home mort i el punt 7; la seta només obriria el disjuntor i activaria el fre d'estacionament, i crec que la tipica "caçada" de l'ATP en comptes de frenar el tren el deixaria en deriva "sense codis" (aixo últim està per confirmar).

Quan aconsegueixi el manual del 9000 revisaré el tema de quan entra el fre neumàtic a la frenada de servei, això queda pendent :D



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 07/09/2007 14:36

- s2100 no estava segur, gràcies per l'aclaració.

- revisa el manual de la s5000 que tens ja que el primer tenia una pila d'errades que es van haver de corregir. Jo t'ho dic perquè ho he provat personalment, que el disjuntor no s'obre.

- l'anul.lació del llaç d'emergència fa que el tren no es pogui frenar per els sistemes que depenen del llaç (presostat de mínima, aparell d'alarma, etc). Ni el manipulador (punt 7) ni l'home mort depenen del llaç d'emergència (de fet l'home mort té el seu propi interruptor d'anul.lació).

El llaç d'emèrgencia no anul.la les caçades de l'ATP ja que son sitemes independents. Les úniques maneres d'anular l'ATP son : a) posar mode m+25 b) posar mode especial. Si l'ATP té una avaria que el deixa "clavat" per dir-ho d'alguna manera, l'única sol.lució sino funciona el possar-lo en mode especial, es desfrenar el tren buidant-lo d'aire, recollir els estacionaments i remolcar-lo.



Avatar de l’usuari
nooiler
N4
N4
Entrades: 72

Entrada Autor: nooiler » Divendres 07/09/2007 21:32

Avui per pura casualitat he vist dos camions transportant dues unitats de la 9000 circulant per la Rambla Guipuscoa a l'altura del pont calatrava, direcció cotxeres.

:twisted: :twisted:



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”