Sèrie 9000 en circulació!

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Llums amb conducció automàtica

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/01/2008 11:14

M'ha sorgit un dubte en relació amb la conducció automàtica, quan els 9000 arribin a circular-hi: suposo que, aleshores, només aniran amb els llums de posició encesos, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimecres 16/01/2008 21:36

Teoricament sí, doncs les d'il·lminació no servirien per a res. Però el que he vist és que en elements automàtics semblants al ferrocarril, aquests porten les llum d'il·luminació enceses. Un exemple és el Funicular de Vallvidrera o el metro pneumatic de tolouse.

Salut,



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/01/2008 21:44

Jordilar ha escrit:Teoricament sí, doncs les d'il·lminació no servirien per a res. Però el que he vist és que en elements automàtics semblants al ferrocarril, aquests porten les llum d'il·luminació enceses. Un exemple és el Funicular de Vallvidrera o el metro pneumatic de tolouse.
I quin motiu tècnic podria haver-hi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 17/01/2008 7:47

En principi és perque normalment hi sol haver una càmara de seguretat en el frontal del vehicle suposu que per esbrinar causes davant d'un posible accident i per això es necessita una il·Luminació perque no gravin la foscor.

Salut,



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/01/2008 22:55

Anit, tornant del partit, vam pujar al 9089-9092 a Universitat. Es notava que feia clarament olor a "cremat", el típic dels 3000 de vegades després d'una frenada una mica sobtada.

Doncs bé, vam arribar a La Pau, i... feia la mateixa olor. Com si no hagués marxat en tota l'estona.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dijous 17/01/2008 23:38

Fran-Ikarus ha escrit:Anit, tornant del partit, vam pujar al 9089-9092 a Universitat. Es notava que feia clarament olor a "cremat", el típic dels 3000 de vegades després d'una frenada una mica sobtada.

Doncs bé, vam arribar a La Pau, i... feia la mateixa olor. Com si no hagués marxat en tota l'estona.
T' asseguro que vaig baixar-me jo a La Pau per agafar la L4 i anant cap a la L4 a les andanes l' olor a cremat era insoportable, em sembla que l' olor venia del fons de La Pau (en cotxeres).

Salut!


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: jlr » Divendres 18/01/2008 0:29

L'olor a cremat hi era avui a Artigues Sant Adrià. A les 17 h el sistema de ventilació que hi ha al sostre de les andanes de l'estació estava engegat, i en tota l'estació hi havia olor a cremat. A les 20.40 també hi havia encara l'olor a cremat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 18/01/2008 9:01

Voleu dir que es deu haver cremat alguna cosa, en algun punt desconegut, i l'olor a cremat s'ha extès per tota la línia?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Dissabte 19/01/2008 16:32

Fran-Ikarus ha escrit:Voleu dir que es deu haver cremat alguna cosa, en algun punt desconegut, i l'olor a cremat s'ha extès per tota la línia?
No, simplement era l'olor d'una unitat 9000 que arrosegava un cotxe frenat. Pobre de l'espant que es va dur el motorista que va veure l'espectacle de fum i guspires...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/01/2008 22:22

Guigui ha escrit:M'ha sorgit un dubte en relació amb la conducció automàtica, quan els 9000 arribin a circular-hi: suposo que, aleshores, només aniran amb els llums de posició encesos, oi?
Jo he vist circular 5000s per la L2 només amb els llums de posició.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 26/01/2008 22:30

Però funcionant la L2 amb ATO, la conducció en sí també és automàtica. A la L5 també n'he vist.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 26/01/2008 22:58

Entenia que es referia als 9000 a la L9... llegeixo massa ràpid els missatges, cosa de no iniciar sessió en dues setmanes.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dijous 31/01/2008 4:26

Per cert:

Dimarts 29/1/2008 a les 13.40 a la línia 4 ha passat un tren 9000 per Urquinaona, sentit La Pau. Era el torn 419.

M'ha sobtat molt, n'he fet fotos!

Quan pugui les penjaré...
:D


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 19/03/2008 13:16

Un any i mig després de que comencessin a circulars els 9000, finalment he pogut veure'n un amb els monitors de televisió engegats.
Què hi sortia? Un fons d'escriptori de windows color blau estàndard (podria ser Linux també) amb una finestra de símbol de sistema al centre. :martell1
Per cert, tot plegat apareixia uns pocs segons i es tornava a apagar cíclicament.

També cal dir que, en diversos trams, s'estan passant per la megafonia interna dels 9000 avisos enregistrats (en català i castellà) que avisen del tall de la L2 d'aquests dies de Setmana Santa. Concretament, he comprovat que salten entre Monumental i Tetuan sentit Paral·lel, i entre Monumental i Sagrada Família en sentit La Pau.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/03/2008 13:34

wefer ha escrit:Què hi sortia? Un fons d'escriptori de windows color blau estàndard (podria ser Linux també) amb una finestra de símbol de sistema al centre. :martell1
Paciència! Cal donar temps a TMB abans no posin el fons de pantalla amb "Processant nova informació". :)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 19/03/2008 14:12

wefer ha escrit:Un any i mig després de que comencessin a circulars els 9000, finalment he pogut veure'n un amb els monitors de televisió engegats.
Què hi sortia? Un fons d'escriptori de windows color blau estàndard (podria ser Linux també) amb una finestra de símbol de sistema al centre. :martell1
Per cert, tot plegat apareixia uns pocs segons i es tornava a apagar cíclicament.

També cal dir que, en diversos trams, s'estan passant per la megafonia interna dels 9000 avisos enregistrats (en català i castellà) que avisen del tall de la L2 d'aquests dies de Setmana Santa. Concretament, he comprovat que salten entre Monumental i Tetuan sentit Paral·lel, i entre Monumental i Sagrada Família en sentit La Pau.
Jo ho he sentit entre Sant Martí i Bac de Roda en sentit Paral.lel.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 19/03/2008 23:25

wefer ha escrit:Què hi sortia? Un fons d'escriptori de windows color blau estàndard (podria ser Linux també) amb una finestra de símbol de sistema al centre. :martell1
El símbol del sistema acabava en > o en $? O pitjor encara, en #?
wefer ha escrit:També cal dir que, en diversos trams, s'estan passant per la megafonia interna dels 9000 avisos enregistrats (en català i castellà) que avisen del tall de la L2 d'aquests dies de Setmana Santa. Concretament, he comprovat que salten entre Monumental i Tetuan sentit Paral·lel, i entre Monumental i Sagrada Família en sentit La Pau.
Jo els he sentit entre Encants i Clot sentit Pep Ventura, i entre Sant Roc i Artigues i entre Sant Martí i Bac de Roda (aquest últim com en busman) sentit Paral·lel. Òbviament, abans del tall.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimecres 19/03/2008 23:55

Solen sonar:
Sentit Paral·lel:
Verneda->La Pau
St. Martí->Bac de Roda
Monumental->Tetuan
Tetuan->Universitat
St. Antoni->Paral·lel

Sentit Artigues:
Universitat->Passeig de Gràcia
Monumental->Sagrada Família
Encants->Clot
St. Martí->La Pau

De Verneda a Artigues avisen uns cinc cops de que aquell tren finalitza el seu recorregut allà.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/06/2011 9:03

Els termòmetres dels 9000 a l'L2 fallen més que una escopeta de fira. Enmig del túnel, de sobte s'apaguen, i no es tornen a encendre fins la següent vegada que canvien: és a dir, quan la llum intermitent passa a ser estàtica en obrir portes a la següent estació. Ahir, en un trajecte entre Sant Martí i Passeig de Gràcia, vaig comptar fins a tres vegades (i potser alguna altra en què no m'hi vaig fixar), i no va ser ni de bon tros la primera vegada que ho vaig veure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 22/06/2011 16:41

Guigui ha escrit:Els termòmetres dels 9000 a l'L2 fallen més que una escopeta de fira. Enmig del túnel, de sobte s'apaguen, i no es tornen a encendre fins la següent vegada que canvien: és a dir, quan la llum intermitent passa a ser estàtica en obrir portes a la següent estació. Ahir, en un trajecte entre Sant Martí i Passeig de Gràcia, vaig comptar fins a tres vegades (i potser alguna altra en què no m'hi vaig fixar), i no va ser ni de bon tros la primera vegada que ho vaig veure.
A L4 els 9000 de vegades, van deslocalitzats, anunciant pel termòmetre :x Guinardó, i per megafonia anunciant Selva de Mar.
:x


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”