Megafonia dels trens

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 07/10/2006 0:34

Pere ha escrit:- A Sant Vicenç de Calders millor no veure com anuncien els trens de Grandes Lineas
Veig que ja has baixat a Sant Vicenç a escoltar anunciar trens de GL amb megafonia de Rodalies. :D



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 07/10/2006 0:35

M'en moría de ganes d'escoltar l'Alvia de la una del migdia :P :P :P



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/10/2006 9:47

JaMiRo! ha escrit:
Si t'agrada la megafonia dels Rodalies de Renfe, al menys la "musiqueta introductòria" (aquella mena de trinnn tronnn trinnnnnnn :x ) trens del Metro de València i de Madrid la tenen clavada... :o

trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estació...BURJASSOT GODELLA :!:

trinnn tronnn trinnnnnnn, próxima estación...ALTO DEL ARENAL :!:
No, em referia a la megafonia de l'estació, anunciant els trens a les vies que corresponien (ostres, no sé com esciure la onomatopeia... tintintin, tintintin!!!! :x )



metrohool
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: metrohool » Diumenge 08/10/2006 1:21

Amunt...


Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.

david_jim
N4
N4
Entrades: 65
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: david_jim » Diumenge 08/10/2006 2:54

Jo aquí tinc la meva col·leció de megafonies de diversos llocs, tant de trens com d'estacions.

http://www.lapri.com/megafonies/



metrohool
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: metrohool » Diumenge 08/10/2006 13:36

david_jim ha escrit:Jo aquí tinc la meva col·leció de megafonies de diversos llocs, tant de trens com d'estacions.

http://www.lapri.com/megafonies/
Moltes gràcies, nen.

A tu ja et coneixia del racó :) 8)


Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 08/10/2006 17:44

Megafonia de rodalies de madrid,sense paraules,sembla que la dona sigui un tgv dient les estacions,no hi ha qui s'entengui.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 25/11/2007 21:55

Pujo aquest tema per comentar una cosa en la que m'he fixat avui mateix:

Quan la línia 3 ha quedat afectada per una avaria, a les andanes se sentia la megafonia amb la veu habitual d'home, que diu allò d'"el senyal acústic", etc., explicant exactament el tram que funcionava a la línia 3, i després, aquelles veus en diferents idiomes, dient el mateix. Les preguntes són: l'home habitual treballa caps de setmana inclosos, o és una veu electrònica? I els dels idiomas estrangers? Ho dic perquè he observat que la dicció és molt bona, per ser una veu de màquina, i si no, sentiu el "narrador" de Canal Metro, que allò fa uns altibaixos, que es nota que no és una persona la que xerra!!



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Diumenge 25/11/2007 22:07

Segons em van dir TMB els que donen avisos a les estacions són persones humanes. Ara, a la pràctica potser tiren de sintetitzadors...



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dilluns 26/11/2007 16:17

Si hi ha veu, sistema de megafonia, maneres que m'agradin, sens dubte és el de RENFE.

Trobo que són clars, correctes i amb un to força agradable. A més, la veu de la noia aquesta m'agrada força; també trobo correcte que es donguin els avisos tant en castellà com en català i respectant els noms dels pobles i ciutats que les diu només en català.
No se'ls hi escapa res: Tramvia, enllaç amb RENFE, Mitjana i Llarga Distància, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat.

Els monitors del CIVIA fan el demés...

Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dilluns 26/11/2007 21:01

Evidentment és una persona qui ha gravat el missatge.

El que no se, és si el grava al moment, o ja el tenen gravat.

Jo diria que ja el tenen gravat ja que si hi pensem una mica, tota incidència pot estar "previament classificada".

Els serveis parcials, sempre seran els mateixos.

I les incidències sempre son:

- averia d'un tren a ....
- incidència a...
- assitència mèdica a...
- comportament incivic...

saps que vui dir?



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dilluns 26/11/2007 21:13

Per cert, parlant de megafonies (que per cert, hi ha uns quants fils similars), voldria saber si el que diu "Enllaç amb línia X" als 4000 és en Jordi Royo (el tenen explotat, pobret...).



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 26/11/2007 21:53

U-Bahn ha escrit:Per cert, parlant de megafonies (que per cert, hi ha uns quants fils similars), voldria saber si el que diu "Enllaç amb línia X" als 4000 és en Jordi Royo (el tenen explotat, pobret...).
L'únic que sé que el Jordi Royo és qui grava la veu de la megafonia de les 213 i 112 dels FGC's.

Tinc curiositat per saber de quina és la veu de la megafonia d'algunes estacions de rodalies com ara L'Hospitalet de Llobregat,Vilanova,Sant Vicenç de Calders,Mataró,Terrassa,Sant Andreu Arenal,Sant Andreu Comtal i alguna mès,és que m'encanta aquesta veu de la dona
:D ,no és la veu dolenta i cridanera de Sants i Passeig de Gràcia.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dilluns 26/11/2007 22:30

Sí, crec que el del Tram també és ell, així com el dels 500, 1100, 5000, 6000 i 9000.



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dilluns 26/11/2007 22:42

Mako448 ha escrit:
U-Bahn ha escrit:Per cert, parlant de megafonies (que per cert, hi ha uns quants fils similars), voldria saber si el que diu "Enllaç amb línia X" als 4000 és en Jordi Royo (el tenen explotat, pobret...).
L'únic que sé que el Jordi Royo és qui grava la veu de la megafonia de les 213 i 112 dels FGC's.

Tinc curiositat per saber de quina és la veu de la megafonia d'algunes estacions de rodalies com ara L'Hospitalet de Llobregat,Vilanova,Sant Vicenç de Calders,Mataró,Terrassa,Sant Andreu Arenal,Sant Andreu Comtal i alguna mès,és que m'encanta aquesta veu de la dona
:D ,no és la veu dolenta i cridanera de Sants i Passeig de Gràcia.
Doncs precisament, a mi m'agrada més la de Sants i Pg. Gràcia, trobo que té més gràcia i molt millor veu que la noia de les altres estacions; aquesta la trobo un pèl avorrida i insulsa.

Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/11/2007 0:41

George85 ha escrit:Evidentment és una persona qui ha gravat el missatge.

El que no se, és si el grava al moment, o ja el tenen gravat.

Jo diria que ja el tenen gravat ja que si hi pensem una mica, tota incidència pot estar "previament classificada".

Els serveis parcials, sempre seran els mateixos.

I les incidències sempre son:

- averia d'un tren a ....
- incidència a...
- assitència mèdica a...
- comportament incivic...

saps que vui dir?
Home, és cert que es poden tenir gravats els missatges d'incidències, però de les estacions entre les quals funcionen les línies...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/11/2007 10:28

metring ha escrit:Home, és cert que es poden tenir gravats els missatges d'incidències, però de les estacions entre les quals funcionen les línies...
Tècnicament és possible. A Àustria, tota la megafonia de les estacions de ferrocarril (que inclou els avisos de l'estil: "Atenció via 2: tren cap a Salzburg efectuarà la seva entrada") està gravada amb la veu d'una antiga presentadora de televisió. Suposo que tiraran de sintetitzador per a incorporar-hi noves diccions.

El mateix passa als transports municipals de Viena. Des de fa 25 anys que recordo la mateixa veu masculina al tramvia, autobús i metro. I allí no es limiten a anunciar les parades, sinó també la correspondència amb totes les línies de tots els diferents modes de TP.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 27/11/2007 19:01

metring ha escrit:Home, és cert que es poden tenir gravats els missatges d'incidències, però de les estacions entre les quals funcionen les línies...
El serveis parcials de cada línia venen fixats per els canvis d'agulla de que es disposa i per tant només hi ha X possibles serveis parcials a cada línia.

Els procediments en cas de servei parcial estan supermegadefinits i per tant, la megafonia deu estar preparada per qualsevol de les "combinacions" possibles. ;)



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 28/11/2007 17:46

Sabeu qui era la persona que deia la correspondència als 1000 a la L-5 i a l'antiga megafònia de la L-2 quan finalitzava a La Pau.
M'agradava l'anunci de Diagonal quan deia l'enllaç amb FGC.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimecres 28/11/2007 18:41

Miquel ha escrit:Sabeu qui era la persona que deia la correspondència als 1000 a la L-5 i a l'antiga megafònia de la L-2 quan finalitzava a La Pau.
M'agradava l'anunci de Diagonal quan deia l'enllaç amb FGC.
Ui, no la recordo, però era l'actual de la L3 (i la de la L1 abans de modificar-lo per "enllaç")?



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”