Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Alvia BCN - París

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Jordi Freixas

Alvia BCN - París

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/11/2006 5:27

Doncs això. L'Alvia tarda un minut en fer el canvi d'eix, circula per línia d'Alta Velocitat (igual que els TALGO, encara que no crec que hi vagin molt per França). No resultaria factible completar la connexió BCN - París (o altres destinacions europees) amb amb trens Alvia, mentre no arriba el tren d'Alta Velocitat a Barcelona?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 18/11/2006 10:10

Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.

P.D.: Bé, hi ha uns trens que estan autoritzats a circular per les LGV i no arriben a la velocitat "mínima", que són els trens exploradors (BB22200 a 200km/h) i els trens d'obres.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/11/2006 16:16

De fet, s´estan fen assajos entre Valence i Avinyó a 360...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 18/11/2006 16:19

437.001 ha escrit:De fet, s´estan fen assajos entre Valence i Avinyó a 360...
Per això mateix...un Alvia a 250 molestaria...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 18/11/2006 16:52

os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 18/11/2006 17:08

sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 18/11/2006 17:18

aarongilp ha escrit:
sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...
Es cierto lo que dices, pero como algo excepcional..

No para hacer el trayecto de Perpinya a Nimes en 1,5kv.

Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.

;)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 18/11/2006 17:55

Hombre...supongo que de poder hacerlo se podría, pero no sé como acabarían los equipos eléctricos. De hecho, un tren puede circular también a con una cierta sobretensión (en el récord del TGV se dice que la catenaria estaba a 33kV, cuando lo suyo son 25kV), pero no puede hacerlo siempre...así que en este caso creo que sería lo mismo...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 18/11/2006 18:52

sequera ha escrit:Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.
Por ejemplo los trenes Thalys de Alstom... :D :D :D

Tensiones que soportan estos maravillosos cacharros: 1500 V CC (SNCF y NS), 3000 V CC (SNCB), 15000 V CA (DB AG) y 25000 V CA (SNCF, NS y SNCB).

¡Más info!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/11/2006 19:14

He sentit un estrany rumor, que diu que quan s´inauguri cert túnel, es retiraran els Euromeds, per adaptar-los a la línia d´aquest cert túnel, i els serveis Euromed passarien a ser fets amb Alvia, què en sabeu de cert?
Suposo que només és un rumor tonto, no?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/11/2006 20:13

aarongilp ha escrit:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 18/11/2006 21:29

Jordi Freixas ha escrit:
aarongilp ha escrit:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.
Els TrenHotel? Molt senzill...per molt que hagin arribat a 500 km en banc de proves (en linia 300), la seva velocitat màxima autoritzada és de 200 km/h, molt per sota dels 300 mínims de LGV. Per tant, seguiria molestant.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 18/11/2006 23:22

fantito ha escrit:Els Talgo a França, Suïssa, Itàlia i Alamanya estan limitats a 200 Km/h per deficiències en el fre. És una de les conseqüències de tenir els rodals adaptables a l'ample, que sols poden dur un parell de discs per rodal. Els remolcs Talgo VII que formen la sèrie 102 tenen el canvi d'ample comdemnat i per aixó poden dur 3 discs de fre per rodal.
home...si amb deficiencies en el fre, ja estan homologats a la velocitat máxima per la qual es van construir......



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 19/11/2006 12:43

aarongilp ha escrit:
sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.

No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 19/11/2006 13:44

ROMI65 ha escrit:
aarongilp ha escrit:
sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.

Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....

Va a a ser que no.
;)
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).

Per lo demés si, tens raó...
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.

No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.
Les 252 diria que passaven per aquest tram a meitat de potència, i són trifàsiques asíncrones...potser van canviar els paràmetres d'obertura del disjuntor...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 19/11/2006 15:52

O directament el condemnaven :o :fuig



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 19/11/2006 16:11

orique ha escrit:O directament el condemnaven :o :fuig
Condemnar el disjuntor??? Del tot??? Ho dubto, més que res perquè al poc de tornar de Cerbère s'havia d'obrir el disjuntor al apagar la màquina...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 19/11/2006 20:26

Jo també ho dubto molt, però se ve cada cosa por el mundo... :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 19/11/2006 22:13

Perdó per la ignorància, però quan parleu de per exemple... un "canvi d'ample condemnat", a què us referiu?

Condemnat a X anys de presó?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 19/11/2006 22:40

No, que està inútil, que no es pot fer servir si no es torna a montar, o bé que està bloquejat.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”