Metro cuc a la línia 3.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Metro cuc a la línia 3.

Entrada Autor: viscaelcat » Dilluns 26/02/2007 22:50

Hola a tothom.
Avui he anat a Barcelona i he utilitzat la línia 3 i m'he trobat un metro estil cuc. No recordo quina és la paraula tècnica per a definir els enllaços entre vagons, o vagons seguits (o com li haguem de dir). Bé el cas és que no en tenia ni idea d'això. Algú me'n pot dir alguna cosa?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 26/02/2007 23:08

un serie 2000, que es van estrenar el 92 a la L3, així que molt al dia no estàs :)


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/02/2007 23:10

Crec que és cotxes intercomunicats, amb anelles intercomunicadores.
Potser en viscaelcat feia temps que no baixava a Barcelona, o que no havia coincidit d'agafar la línia 3.
I espera, que ara hi hauran més així, amb els 3000, els més antics que recorren la línia, que els estan reformant, per a tenir els cotxes intercomunicats.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 26/02/2007 23:23

Mortadel·lo ha escrit:un serie 2000, que es van estrenar el 92 a la L3, així que molt al dia no estàs :)
O bé, un 5000!

Vox



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 27/02/2007 10:05

Actualment que jo sàpiga per la L3 hi han 3 sèries que la recorren, 2 d'elles són "cucs".

Si el metro que has vist tenia el frontal negre i vermell has vist un 5000, en canvi siel que has vist era un metro tot blanc llavors era un 2000. Per la linia també hi han els 3000 que son molt semblants als 2000 pero sense el "cuc".



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimarts 27/02/2007 12:46

També es pot mirar el numero del cotxe amb quin numero comença i aixi es pot saber quina serie de tren es, llavors sera 2000, 3000 o 5100 (perque a L3 no circulen trens de la serie 5000 :))


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 27/02/2007 12:51

Denisuko ha escrit:5100 (perque a L3 no circulen trens de la serie 5000 :))
:martell2


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimarts 27/02/2007 13:11

Platanito ha escrit:
Denisuko ha escrit:5100 (perque a L3 no circulen trens de la serie 5000 :))
:martell2
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :begut


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 27/02/2007 13:23

Quina diferencia hi ha entre els 5000 i els 5100 ? es que a simple vista n'ho n'he vist cap. També he de dir que encara no he pujat a cap 5100 a la L3.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 27/02/2007 14:22

aim ha escrit:Quina diferencia hi ha entre els 5000 i els 5100 ?
¡NINGUNA!

La sèrie 5100 no existeix! (Veus, Denisuko, com fent conya sempre hi ha algú que s'ho traga? Si és que...)

En el cas dels 1000/1100 sí que hi ha una diferència, ja que van ser encarregades per separat i les segones, al ser força posteriors, introdueixen canvis físics (els remolcs bàsicament) i tecnològics. També hi ha diferències entre els 2000 i els 2100. El que no podem fer és anomenar nova sèrie a qualsevol tren a partir del 26è d'una sèrie, ja que per lògica la seva numeració serà una centena més alta.

Suggereixo d'ara endavant castigar a qui gosi parlar de les "sèries" 5100, 9100 i similars. A qui ho faci li graparem unes orelles d'ase a les seves pròpies i el deixarem en pilotes davant d'un grup de grafiters armats amb estris de tatuatge perquè li cobreixin tot el cos de tags.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 27/02/2007 14:36

Jo els denunciaria al Consell de Cent.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 27/02/2007 14:46

Ja m'estranyava a mi....

Denisuko, la pròxima vegada fica més emoticons, que sino sembla que ho diguis en serio xD



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimarts 27/02/2007 15:26

aim ha escrit:Ja m'estranyava a mi....

Denisuko, la pròxima vegada fica més emoticons, que sino sembla que ho diguis en serio xD
xD xD xD xD

Doncs em pensava que ningú picaria, encara que em sembla que hi ha alguna diferencia en quant al pupitre de conducció, un parell de botons canviats de posició, però ara no estic del tot segur, res de l'altre món


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 27/02/2007 15:30

Denisuko ha escrit:
aim ha escrit:Ja m'estranyava a mi....

Denisuko, la pròxima vegada fica més emoticons, que sino sembla que ho diguis en serio xD
xD xD xD xD

Doncs em pensava que ningú picaria, encara que em sembla que hi ha alguna diferencia en quant al pupitre de conducció, un parell de botons canviats de posició, però ara no estic del tot segur, res de l'altre món
veieu, veieu com són diferents!! :D

els 1000 i els 1100 en origen no portaven remolc, així que no em vingueu amb això com a diferència significativa.


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimarts 27/02/2007 15:58

Perdoneu. Donava per suposat que sabíeu que jo sabia que una 5000 no podia ser, ja que tinc bastant "nivell" com per diferenciar les noves de les velles ;) . Era un metro de la sèrie 2000, ho hauria d'haver especificat. Com molt bé ha dit Metring, feia temps que no baixava a Barcelona i més que no em topava amb aquest dos-mil, perquè la setmana passada vaig poder agafar un 5000 a la línia 3.
El primer que vaig pensar quan vaig veure el passadís d'intercomunicació (coi per escriure això) entre tanta gent, ja que anava molt ple, era que havia de ser una reforma, perquè no en tenia ni idea que haguessin posat un tren de la línia 2 a la 3.
Bé, doncs espero informar-me sobre per què han traslladat trens d'una línia a una altra. Segur que algú de vosaltres m'ho sabrà dir.
Gràcies per tot.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 27/02/2007 16:26

Denisuko ha escrit:Doncs em pensava que ningú picaria, encara que em sembla que hi ha alguna diferencia en quant al pupitre de conducció, un parell de botons canviats de posició, però ara no estic del tot segur, res de l'altre món
Aquestes coses s'han de provar.
Mortadel·lo ha escrit:els 1000 i els 1100 en origen no portaven remolc, així que no em vingueu amb això com a diferència significativa.
No, però els 1100 venien amb patins, i hi ha diferències elèctriques, el soroll del motor mateix ho prova... La diferència entre els 1300 i 1400 (encarregats a posteriori) només fa que donar constància visual explícita de la diferència de sèrie, ja que si haguessin estat idèntics segurament avui dia no els consideraríem sèries diferents.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 27/02/2007 17:01

Jo estic amb en Mortadel·lo. Els 1300 i 1400 són respectivament sèries pròpies (de remolcs) i no contribueixen a la definició dels 1000 i dels 1100. Demà podem enganxar, si voleu (i es pot) un 3300 a una parella de 1000 i un altre a una parella de 1100, i continuaran sent diferents.

És a dir, que són sèries diferents, però en cap moment són més diferents per portar enganxat un remolc 1300 i un 1400 respectivament.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dimarts 27/02/2007 18:53

viscaelcat ha escrit:perquè no en tenia ni idea que haguessin posat un tren de la línia 2 a la 3.
En origen los 2000 circularon por la L2, pero eso fue hasta que llegaron los 2100, momento en el que los 2000 fueron a parar a la L3 (y ya hace años de eso). Creo que hay 3 trenes 2000 en la L3.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimarts 27/02/2007 19:50

Crec que pel 1997.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/02/2007 21:58

U-Bahn ha escrit:Crec que pel 1997.
No, molt abans. Recordo anar el 1992 (ho sé perquè era l'any del Cobi) amb un 2000 en semi-proves* perquè el passadís d'intercomunicació no estava obert; en canvi, hi havia una pantalla tota blanca, com la carrosseria dels cotxes. No recordo quan van passar a circular amb el passadís obert però no crec que tardessin gaire en fer-ho.

*acceptaven passatge però no anaven en "plenitud de funcions", tenint el passadís tancat


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”