Les 440 peten massivament?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Re: Les 440 peten massivament?

Entrada Autor: Prest » Dijous 18/08/2016 15:55

Francament impressionant esperar un regional a Suècia i trobar-se un tren Loc+Vag... Això sí, impolut. Endolls inclosos però sense Wifi i portes altes al ser cotxes tradicionals, dels 80 (a sobre ho diuen! Sacrilegi!). Els Doble pis amb vmax200 i un confort molt bo. Incloent endolls i WiFi. Clar que la estructura de Reg-MD-LD es totalment diferent per orografia.

Es reformen les 447 però no són trens totalment ajustats a Reg-MD. Ni es dignen a instal-lar endolls, un equipament que de cara al passatger que fa un BCN-Tortosa pot ser molt útil i especialment estant al sXXI. Demanar Wifi ja seria massa amb tot el que hi ha de prioritari. Adaptar motors per augmentar velocitat a 140. Fora de tema: Ahir vaig fer un trajecte en una 447PMR regional (BCn-SVC-Reus que cobreix rodalies) i a la zona de passadís de la porta central queien gotes del sostre a més de haver unes taques marrons als panells. :?

Les 3 portes per cotxe ja és llegat de rodalies i amb això es perd capacitat, però ja no seria modificable. De fet, m'aventuraria a dir que, donat això, els civies podrien fer bons regionals degudament adaptats (amb seients adequats i si pogues ser vmax140).

Com usuari he notat que les civies i 447 són més "rugoses" en quant a rodatge i suspensió vs les 470. No sé si serà per la unitat i línia de Vilanova pero alguna vegada anant en un civia a velocitat màxima, es nota forçat. Tant pel moviment (sembla que es vagi a 300 "malament") com pel so dels motors!

Les 470 seria manteniment manteniment i deixar postureig, tema PMR ja és aprart i tenir en compte que alguna té una secció pero no elevador.
Recordo anar a bord de la 470-119M quan va ser reformada/repintada ara fa dos anys i una senyora abans de entrar va dir "Caray, este es un tren nuevo!"



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 18/08/2016 18:51

El que veig de les 470 és que no compensa cap inversió. Si és petita per tal d'actualitzar-lo, entre projecte i pla d'execució, diria que li quedaria no més de 2 anys de vida. Ja em sobta molt la reforma que li estan fent a les 446. En el cas d'inversió profunda (PMR) dubto que compensi en temes de consums diari (resistencies...) Diria que les UT actuals consumeixen 20-25% que les 440/470. A més s'ha de pensar que ja han sigut subtituides dels seus serveis. El relleu va ser les 449, i les 470 van pasar a fer els serveis que feien les 440 i 432.
Diria que Renfe té el pla de reformar les 447 per fer aquests serveis, principalment serveis cadenciats amb rodalies, i no més de 120km. Les 449 quedaran tal qual, i les que s'alliberin d'algunes rutes AV, i les que quedin es faran amb 447 reformades. Les 448 segurament facin la zona de l'Ebre. A Catalunya les 447, les 448 i les 449, si la política no li dona per fer de les seves.
bigcoaster ha escrit:Aquí la solució és una mica com la saturació a la línia del Vallès d'FGC, o t'hi gastes molts diners, o només són pegats. Aquí, o es compren nous trens o seguim adaptant les 447 que no estan fetes per això. Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR, servirien mentres arriba la nova remesa de trens, que jo separaria en dues sèries.
- 449, o Stadler Flirt de 4 vagons per a línies amb alta demanda
- STadler GTW en simple o doble per a les línies de baixa demanda.

Tots amb lavabos, PMR, endolls, espai per a maletes, bicis, velocitats màximes de 160, acceleració acceptable, etc. Això serien els trens adequats (però ja sabem que no arribaran mai).

Les 447 són per rodalies, poca velocitat màxima i gran acceleració, doncs per rodalies, no hi pinten res fent un servei de 3 hores com la R12.

A la R12, R13 i R14, 470 mentres no vinguin nous trens, a les altres, 448 i 449 i alguna 447 reformada per a regionals fins que no arribin nous trens. Això seria el millor a que podríem aspirar amb el material actual. Però els nous trens han de venir, perquè al 2020 tindrem un problema i és que ens quedarem sense 470. Deixaran tal buit que ja veig a 447 de rodalies i 463 fent la R12. La comanda s'hauria d'anar fent ja, perquè entre construcció, proves i la santa homologació puguin entrar en funcionament el gener de 2020.
La filosofia de FGC a Rodalies pot funcionar molt bé, pero homogeneitzant material i comercialització. Tarifa única (eliminar les tarifes exprés i MD, i integració de regionals a totes les ATM), flota semblant i horaris per freqüències.
Si volen posar les 447 a fer regionals, han d'estar reformades interiorment (cosa que s'està fent), pero hauria de comportar dues coses més: no tarifar-les com exprés i integrar-les com Rodalies. A més de modificar les marxes al material.
Jo, ara per ara (tot i que no és el més aduequat), les 447 per la R12 i la R16; les 470 al regional de la R15, els regionals de la R11 i R13/R14; les 448 als exprés de la R13/R14 i R15; i les 449 als MD de la R11.
Mai ho veurem (espero que no sigui així), pero una flota uniforme que aniria bé, longitud 100m (doble composició en alta demanda), V160km/h, 270 seients, 8 portes per costat.
Stadler:http://railway-news.com/wp-content/uplo ... FLIRT3.jpghttp://bonbytes.eu/nor/nor_nsb_bm75nr50 ... 2014_L.jpg
[media]https://www.youtube.com/watch?v=jjOK6Vuk3BI&t=306s[/media]
https://www.stadlerrail.com/media/pdf/fkm0719e.pdf

Alstom:https://en.wikipedia.org/wiki/SL_X60#/m ... ckholm.jpghttp://www.alstom.com/Global/Germany/Re ... uage=en-GB
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 16/08/2020 2:40, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 18/08/2016 20:59

Yo pienso que Renfe debería de prohibir que las unidades 446 y 447 hicieran trayectos de más 200 Km como un Madrid - Segovia - Valladolid (por vía convencional) o un Barcelona - Manresa - Lleida Pirineus.

Renfe debería de convocar un concurso de compra de material nuevo para MD, los candidatos tendrían que ser Bombardier con su Regio N2, Alstom con Coradia Liner V200, con Stadler su serie Flirt y CAF con una versión de Civia para MD.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 18/08/2016 21:07

La versión de Civia para MD de CAF es el Civity. Y de Alstom prefiero el Régiolis antes que el Coradia, este último está más prensado para LD. Una versión del Regio 2N de cuatro o cinco coches la vería bien para la R11, la R15 a Reus y la R16.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dijous 18/08/2016 21:08

Renfe445 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.
Si se ha reformado ya algún 448 a PMR cómo no se pueden reformar 470 a PMR si tienen más espacio no ocupado por los asientos...



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 18/08/2016 21:15

trenesrenfe123 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Les 470, per una sèrie idònia per a regionals, sinó fos perquè no es poden reformar a PMR.
Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.
Si se ha reformado ya algún 448 a PMR cómo no se pueden reformar 470 a PMR si tienen más espacio no ocupado por los asientos...
Lo que no está tan claro que sea posible es hacer una puerta y su acceso a nivel de andén (como las 447 PMR o los Civia). Ponerles una plataforma elevadora como a algunos 448 supongo que sí que se podrá fácilmente.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 18/08/2016 23:13

fgc113 ha escrit:La versión de Civia para MD de CAF es el Civity. Y de Alstom prefiero el Régiolis antes que el Coradia, este último está más prensado para LD. Una versión del Regio 2N de cuatro o cinco coches la vería bien para la R11, la R15 a Reus y la R16.
Yo se que algunos Coradia en Francia hacen trayectos TER, por eso estaría bien unos Coradia para hacer los REX Barcelona - Valencia y REX Barcelona - Zaragoza - Madrid Charmartin.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dijous 18/08/2016 23:25

fgc113 ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Claro que se puede! Lo que pasa es que no quieren.
Si se ha reformado ya algún 448 a PMR cómo no se pueden reformar 470 a PMR si tienen más espacio no ocupado por los asientos...
Lo que no está tan claro que sea posible es hacer una puerta y su acceso a nivel de andén (como las 447 PMR o los Civia). Ponerles una plataforma elevadora como a algunos 448 supongo que sí que se podrá fácilmente.
Con las 470 por eso digo que puede ser más sencillo porque en las puertas hay más espacio, no como los 448 que tienen unas escaleras estrechas.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 19/08/2016 12:00

Financerament, invertir en actius amortits es una bestiesa i Renfe no ho sol fer. Per exemple, als Talgo III no se'ls va fer reforma de mitja vida a part de posar-los video a mitjans dels 80. Hom pot pensar que els haurien d'haver reformat quan els van rescatar de la ferralla per fer els Unamuno i Covadonga, però era material ja amortit financerament i no valia la pena invertir-hi i van aguantar tal qual fins al 2009. En el cas de les 470 i els 448 sí van tenir reforma de mitja vida però ara ja estàn amortides i dubto que Renfe hi posi més pasta.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/08/2016 14:56

Prest ha escrit: [...]
Com usuari he notat que les civies i 447 són més "rugoses" en quant a rodatge i suspensió vs les 470. No sé si serà per la unitat i línia de Vilanova pero alguna vegada anant en un civia a velocitat màxima, es nota forçat. Tant pel moviment (sembla que es vagi a 300 "malament") com pel so dels motors!
[...]
Sens dubte producte de la magnífica suspensió secundaria (entre el bogie i la caixa) neumàtica original de les 440. Aquest mateix bogie es va implantar en les 444 i després a les 448. Pels problemes que donaven els bogies originals de les 432 també van ser substituïts per uns de nous com els de les 440. Comparant la suspensió de les 440 i família (432, 444 i 448) amb la de les 446, 447 i família Civia, surt molt més ben parada la de les 440 de cara a la comoditat del viatger. Especialment si parlem a velocitats altes (>100 Km/h). Per altra banda, el fre electromagnètic al carril de les 440 i família era llegendari pel que fa a la seva eficàcia, tot i que només s'activa en urgència o bé si el maquinista acciona el fre a fons.

El relleu natural de totes aquestes magnífiques sèries d'unitats amb tecnologia Mitsubishi (440-470, 444, 448 i 432) que a més comencen a estar al final de la seva vida útil haurien de ser les 449, però no se jo si 5 cotxes són massa per a algunes relacions. Per altra banda no se si reformant els bogies de les 490 per a que puguin operar com van fer els portuguesos amb els seus pendolusos es podria ampliar una mica el parc de trens regionals d'altes prestacions. No sembla que a renfe interessi un material de llarga distància en només ample ibèric com són les 490 (alaris).

Abans que em tireu pedres a sobre, ja se que de les 432 i les 444 no en queda cap en servei a renfe.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 19/08/2016 20:20

genissimon ha escrit:Per altra banda no se si reformant els bogies de les 490 per a que puguin operar com van fer els portuguesos amb els seus pendolusos es podria ampliar una mica el parc de trens regionals d'altes prestacions. No sembla que a renfe interessi un material de llarga distància en només ample ibèric com són les 490 (alaris).
Per mi els 490 com si els volen desballestar, de les pitjors unitats que ha tingut Renfe a la divisió de Llarga Distància. Suposo que recordes que van ser apartats dues vegades per nombroses avaries als bogies i diferents elements. No seria de rebut que ara ens els posessin a fer regionals.

Primer, perquè és un tren obsolet per les incidències que ha tingut. Segon, perquè justament fou dissenyat per fer serveis LD, no és apte pels regionals. No té bona acceleració i complint marxes de regionals mai agafaria la seva velocitat màxima, no té sentit.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 19/08/2016 20:57

trenesrenfe123 ha escrit:
genissimon ha escrit:Per altra banda no se si reformant els bogies de les 490 per a que puguin operar com van fer els portuguesos amb els seus pendolusos es podria ampliar una mica el parc de trens regionals d'altes prestacions. No sembla que a renfe interessi un material de llarga distància en només ample ibèric com són les 490 (alaris).
Per mi els 490 com si els volen desballestar, de les pitjors unitats que ha tingut Renfe a la divisió de Llarga Distància. Suposo que recordes que van ser apartats dues vegades per nombroses avaries als bogies i diferents elements. No seria de rebut que ara ens els posessin a fer regionals.

Primer, perquè és un tren obsolet per les incidències que ha tingut. Segon, perquè justament fou dissenyat per fer serveis LD, no és apte pels regionals. No té bona acceleració i complint marxes de regionals mai agafaria la seva velocitat màxima, no té sentit.
Per desgràcia les 490 estan morint-se de riure a les cotxeres de València Font de Sant Lluís i totes víctimes dels grafitis, jo penso que tenint una factoria Alstom a Santa Perpètua de Mogoda Renfe tindria que encarregar els trens Régiolis (per la R12, R13 i R14).

Per les línies R11, R15 i R16 trens Regió N2 de Bombardier o trens Stadler Flirt que els podríem encarregar de la factoría de Albuixech.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 19/08/2016 21:38

No es tracta de ser modern, es tracta de ser el màxim eficient possible, i la tecnologia de fa 30-40 anys (i més sent corrent continu) està obsoleta. No té cap sentit fer una segona intervenció de mitja vida en material amb aquesta tecnología.

No es tracta només del cost de compra vs cost de RMV (reforma de mitja vida) sino de cost de compra + manteniment vs cost RMV més manteniment.
I aquí és on guanya la primera opció ja que el manteniment de la segona opció es dispara al usar una tecnologia avui obsoleta.

És el que ha passat, sense anar gaire lluny a FGC entre les 111 i les 114.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Divendres 19/08/2016 23:15

Les 449 podrien ser un bon relleu per la flota regional de Rodalies, actualitzant-los a les tecnologies actuals i milloran les 2 pegues que més li trobo. Portes d'accés dobles més amplies per reduir els temps de càrrega, i millorar la amplitud interior sent diàfan totalment (les portes d'accés es poden separar amb mampares trasparents).
Tipus d'interior:http://www.alstom.com/Global/OneAlstomP ... lent-4.jpg



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 16/08/2020 2:48

Proposta de relleu de les 470 a Rodalies:
unitat de 100m i 264 seients.

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/fkm0719e.pdf



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”