Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Carta sobre tren amb porta oberta de la Renfe

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 31/05/2008 11:12

Afegir que també he vist publicada la carta a la revista valenciana "El Temps" d'aquesta setmana.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dilluns 09/06/2008 10:49

No os ho creureu pero Acabo d'avistar un catalunya exprés amb totes les portes obertes, no se exactament quin tipus d'unitat era, pero la he vist antiga, podia veure la R antiga ho acabo de veure ara a les 10:40 a sants, jo estic viatjan en la C4 manresa i no m'equivoco ja que el tren anava en direcció girona i m'he quedat alucinant quan surtin de sants he pogut veure el tren al costat del nostre el separaven 10 metres. El tren era tenia totes les portes obertes y hi havia una noia a pocs metres d'una de les portes, m'hi he pogut fixar un parell de minuts i si, hi havia passatgers no anava de vuit, INCREIBLE!



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 09/06/2008 10:55

Es tracta d'un 444, aquest trens ténen les portes manuals.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/06/2008 11:32

Alex_C4 ha escrit:No os ho creureu pero Acabo d'avistar un catalunya exprés amb totes les portes obertes, no se exactament quin tipus d'unitat era, pero la he vist antiga, podia veure la R antiga ho acabo de veure ara a les 10:40 a sants, jo estic viatjan en la C4 manresa i no m'equivoco ja que el tren anava en direcció girona i m'he quedat alucinant quan surtin de sants he pogut veure el tren al costat del nostre el separaven 10 metres. El tren era tenia totes les portes obertes y hi havia una noia a pocs metres d'una de les portes, m'hi he pogut fixar un parell de minuts i si, hi havia passatgers no anava de vuit, INCREIBLE!
Això ja s'està estenent com una plaga. Ja és prou greu que surti un tren amb una sola porta oberta, però això...Com pot ser que cap operari se'n adonés?????? Espero que els viatjers reclamin, davant d'aquesta mostra d'inseguretat tant bestial. Et recomano que escriguis també una carta als mitjans de comunicació.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 09/06/2008 14:37

Alex_C4 ha escrit:No os ho creureu pero Acabo d'avistar un catalunya exprés amb totes les portes obertes, no se exactament quin tipus d'unitat era, pero la he vist antiga, podia veure la R antiga ho acabo de veure ara a les 10:40 a sants, jo estic viatjan en la C4 manresa i no m'equivoco ja que el tren anava en direcció girona i m'he quedat alucinant quan surtin de sants he pogut veure el tren al costat del nostre el separaven 10 metres. El tren era tenia totes les portes obertes y hi havia una noia a pocs metres d'una de les portes, m'hi he pogut fixar un parell de minuts i si, hi havia passatgers no anava de vuit, INCREIBLE!
Com ja s'ha dit més amunt, es tracta d'un tren de sèrie 444 i les portes les obren i les tanquen els propis usuaris i no el maquinista o interventor, i fa anys i panys que circulen així i, com és obvi, hi ha hagut accidents mortals amb gent que s'asseu als graons i ha sortit disparada cap a fora del tren, en algun moviment a força velocitat. Ara, crec que la noia que anava asseguda als graons tindrà (o hauria de tenir) el seu grau de responsabilitat en cas d'incident, per un comportament imprudent.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/06/2008 15:04

Doncs no em sembla gens normal que els usuaris les puguin obrir, i que els maquinistes no les bloqueigin. A aquestes alçades, haurien d'haver-lo sol·lucionat. Apart, m'estranya moltíssim que tots els usuaris es posessin d'acord per obrir totes les portes a la vegada.

Sincerament, no em serveix d'excusa que no hagin reformat els trens, per evitar que els obrin tan tranquil·lament els usuaris. Això no s'hauria de permetre.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/06/2008 15:59

Tanta normativa que hi ha per complir les normes de seguretat i posar al dia les instal·lacions que venen d'abans de la implantació d'aquestes normes, i Renfomentadif és de les empreses que menys ganes hi posa. No em serveix d'excusa que els 444 no hi estiguin equipats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dilluns 09/06/2008 17:27

Sí, acabo de veure la foto a google i era una 444, pero totes les portes estaven obertes, i m'hi fixat ja que jo sempre estic mirant per la finestra quan me donat compte li he volgut fer una foto però el reflex del flash al vidre me la tirat pel terra.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 10/06/2008 0:18

El 444 anava amb totes les portes obertes perque acabava de sortir de Barcelona sants i allà es puja molta gent...



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 09/01/2009 18:25

No hi ha 444, que mai no porti una porta oberta...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/04/2012 13:50

No es tracta d'una carta, però segons aquest tweet, torna a passar:
R4: Grande! El #rod4 arranca a Terrassa Est sense tancar les portes! via @ddanaee87:



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Divendres 24/08/2012 1:45

Les 447 no disposen de frè de retenció (això vol dir que s'ha de mantenir el tren sempre amb frè al manipulador per a que no es mogui mentres està parat) a les parades (les Civia i 449 sí disposen d'aquest frè i encara que el manipulador de tracció estigui en "0" hi ha un quilo o mig quilo de frè per a inmobilitzar el tren) i Terrassa Est fa una bona baixada, podria ser per descuit que el tren es mogués uns metres, sense voler abans de tancar portes i arrencar.

Per altra banda cap tren modern, dóna ordre de tracció si el circuit de llaç (el qual s'inclou si les portes estan obertes o no) està obert.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”