Talgo per a Regionals?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

"Seriosament parlant"

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/07/2008 13:43

entfe001 ha escrit:
Guigui ha escrit:
entfe001 ha escrit:Fornells té dues vies :P
I a quin tren l'hi faries canviar de sentit? Al que ve de Barcelona o al de Portbou? :x
Ni posant un "seriosament parlant" s'entenen les ironies...
Que sí que l'he entesa, home! Passa que t'he seguit la conyeta...

;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimarts 15/07/2008 14:17

awe ha escrit:Empènyer un Talgo? Segons un col·lega meu que treballa amb els 102, diu que es pot però que no s'ha de fer perquè es fan malbé.

Al marge d'això, quin Talgo posarieu?

- El III - està fet un nyap. Un autèntic nyap. Vibra, grinyola, cau a trossos, malament. Si a l'extranger el volen que se'l quedin, però aquí fa més pena que res més. I no és qüestió d'arreglar-lo o no, és que per adecentar-lo s'hauria de desmuntar sencer i refer-lo de cap i de nou des del xassís, ni que sigui per la insonorització.
- Els altres: n'hi ha els justos.
Vols dir?, que jo sàpiga la BT primigènia s'en varen fer dues branques amb un cotxe motor i un cotxe pilot a l'altre extrem funcionant en l'actualitat dues branques en mode "Push-Pull" i no he sentit res al respecte sobre posibles problemes derivats d'aquests mètode d'explotació. Ara, també és cert que es tracten de vehicles laboratori i el séu règim d'explotació és força diferent que el de qualsevol Talgo convencional.

Per una altre part està "l'ànec" d'Adif, que no és mès que un S102 més curt i amb una de les motrius de "pega"( és a dir, nomès té una motriu). A la motriu de "pega" li van substituir els grups motors per contrapesos de formigó. Vols dir que això no seria tambè un vehicle "Push-Pull", tot i que no ho sembli?. Et torno a repetir que realment, el règim de treball d'aquest tres Talgos és molt diferent al dels Talgos convencionals, però tot i això continuen essent unitats "Push-Pull" de les quals no tinc noticies respecte a posibles problemes derivats d'aquest tipus de configuració.

Tornant al tema de la idoneïtat dels Talgo en serveis regionals, Tret de la possible manca de capacitat respecte a un regional normal, nomès hi veig aventatges. És més lleuger (menys energia per moure'l, mès acceleració i mès capacitat de frenada, ...), menys agressiu envers la via (menys eixos i mès lleuger), admet radis de revolt molt reduits, pas per revolts generalment mès ràpid que en tresn convencionals, ideal en quan a accessibilitat per PMR's, etc.

Per a la seva explotació es podrien generar unitats Push-Pull en les que s'hauria d'adaptar un cotxe extrem com a pilot, deixant l'altre cotxe extrem com generador i sempre en el costat locomotora. En quan a les locomotores, es podrien adaptar algunes 269 birreductores, per a 160 o fins i tot 180 km/h, i perqué no, tambè moltes 252. Per a línies sense electrificar, es podria fer al mateix amb algunes 319 de LD (Les 333 les trobo massa pesants per fer un servei regional amb aturades freqüents). Llàstima que Renfe no comprès ren el seu moment BT's a Talgo per serveis de MD/LD.

Això sí, el Talgo III, sisplau, que el jubilin al pobre... (no tinc res contra ell, però de vegades em fa molta pena veure com s'arrossega per les vies)

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”