Quines sèries de Rodalies + aptes?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Retard

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/04/2009 11:14

Guigui ha escrit:
UT596001 ha escrit:Aviam, s'ha dit fins a la sacietat que les 450 i 451 poden passar perfectament per el túnel de Plaça Catalunya, tan sols tenen una limitació a 10 km/h en el pont metàl·lic sobre la línia 3 del metro.
Prou que ho sé, però m'estranyava perquè una limitació com aquesta sempre causarà un retard, especialment en un tram amb tanta densitat de circulació com el túnel de Pl. Catalunya.
D'acord amb tots dos, doncs llavors el que fa falta és substituir aquest pont per una infraestructura d'acord amb els temps actuals.

I si per això s'ha de tallar les línies 1 i 3 del metro i les línies de rodalies per pl. Catalunya, doncs es tallen durant el mes d'agost i es fan passar els trens pel túnel del carrer d'Aragó i es posen busos llançadora substituroris per a les línies del metro.

Si es planifica bé, segur que deu ser possible canviar el pont tallant només quatre setmanes les línies de renfe i metro.

Un cop fet això, els trens es reparteixen a les línies en funció de les necessitats d'acceleració i frenada, el temps de parada a les estacions, la demanda de transport i la velocitat màxima comercial assolible (per lo dels 140 Km/h dels 450, 451 i 440, els 120 dels 447 i familia Civia). És a dir, ajustar la oferta a la demanda i la realitat de les línies i no en funció de que "puguin" passar o no pel túnel de plaça Catalunya.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Divendres 24/04/2009 11:37

UT440_132M ha escrit: R2 sud
Barcelona Estació de França - Sant Vicenç de Calders: 451 doble o 450 doble, esporàdicament 440R doble.
No crec que hi capiguin 450's en doble en algunes estacions.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 25/04/2009 18:16

Veig que en aquest fil l'únic que ha opinat sobre els trens que calen a la línia de Puigcerdà amb conaixement de causa és l'UT440_132M, que ens voleu matar o que amb 447 fent el trajecte de prop de 4 hores l'Hospitalet - La Tour de Carol. El millor seria fer amb les 447 o els Civia, el que es va fer amb les 440 de dos cotxes: ADAPTAR-LES a la línia.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 27/04/2009 12:04

marc ha escrit:Veig que en aquest fil l'únic que ha opinat sobre els trens que calen a la línia de Puigcerdà amb conaixement de causa és l'UT440_132M, que ens voleu matar o que amb 447 fent el trajecte de prop de 4 hores l'Hospitalet - La Tour de Carol. El millor seria fer amb les 447 o els Civia, el que es va fer amb les 440 de dos cotxes: ADAPTAR-LES a la línia.
Des de les 438 reostàtiques que el material que ha pujat a Puigcerdà no estava "adaptat". Simplement era material "aprofitat" i "maquillat" (seients), si parles de les 440. Pensa en què havien de fer els maquinistes si el tren patinava pujant la rampa de 40 ‰ -> tallar tracció completament, posar el regulador a 0; no simplement baixar alguns graons el regulador com podien fer amb les 438 i les locomotores.

De tota manera, estic completament d'acord en que les 447 actuals no són material adequat per a la línia, almenys pel que fa a la comoditat del viatger. Desconec si, com les 440, també hi ha mancances tècniques en seguretat.

Potser els avortats Civia Alpí haurien estat la solució, tot i que s'haurien de construir amb seients de regionals, només una porta per cotxe, separar la plataforma de la sala de viatgers, deixar espai a les plataformes per a bicicletes, maletes, esquís, etc... i fer composicions de tres caixes. Una mica en la línia de les "noves" 449 però de només 3 caixes enlloc de les 5 de les 449.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 13/08/2009 18:05

Nota: missatges procedents del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9666

Jo crec sobre les 450/451, que sí que son aptes per la línia, de fet aquests trens es van crear per això, per atendre a línies de rodalies amb alta demanda. La C2 Sud és una d'elles. També crec que unes dobles composicions de Civies 5+5, evidentment, amb totes les andanes adaptades per encabir-hi aquest tipus de composicions, també serien molt aptes. Recordo que sumant les places de cada 465, en una en doble hi poden cabre 1994 persones, més que les 450/451.
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/08/2009 18:06, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 13/08/2009 18:06

JJJaaa, però potser per l'estil de material que és, ni una doble de 451. Tindria que ser un material que donés millor resultats a la línia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 13/08/2009 18:10

Seria possible tal i com dius, adquirir nou material de 2 pisos, semblant al TAF de Trenitalia. Però no crec que ho Renfe ho pensi/fagi, com només treu a concurs trens Civia, doncs s'ha d'anar oblidant nous trens de 2 pisos, en fi... :nono
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/08/2009 18:12, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 13/08/2009 18:11

T'asseguro que si és per augmentar la flota per fer-la encara més moderna, ho faran :twisted: .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 13/08/2009 18:14

Per fer-la més moderna ja portaran més trens Civia que s'han de posar en marxa fins al 2012. I això que només ha acabat de començar la fabricació dels Civia IV. Segons la revista "En Punto" de Renfe.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 13/08/2009 18:17

Doncs és el pitjor que poden fer per millorar la línia. Aquest material és apte a la R1, servei Granollers-Castelldefels R2, R3 i R7, però no per la resta de la R2 ni per la R4!
Problemes que tenen els 450/451:
Acostumen a tenir molta brutícia.
No estan adaptats a PMR.
Passadissos molt estrets.
Portes lentes de tancar i obrir, de les més lentes de rodalies.

Alguns dels motius pel qual no l'acabo de veure apte. Seria millor contractació de nou material de 2 pisos.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 13/08/2009 18:44

BB9200 ha escrit:Doncs és el pitjor que poden fer per millorar la línia. Aquest material és apte a la R1, servei Granollers-Castelldefels R2, R3 i R7, però no per la resta de la R2 ni per la R4!

En el tema Granollers-Castelldefels, estic d'acord, ja que un material que del tipus 120A, com les 447 i Civia, el poden fer-ho perfectament. Per la R1 també. Però per la R7, no ho veig pas posar una 465, en una línia que no té molta demanda, jo les vegades que he anat en aquesta línia, sempre hi he anat en cap de setmana o festiu, i t'asseguro que en aquests dies molts seients es troben pràcticament buits, per tant on hi ha més gent a la R7 son els dies laborables perquè hi ha gent que té que anar a la UAB. Com a mínim en aquesta, s'haurien de posar 463+464 en les hores vall, però en les hores punta un 464+464, ja va perfectament. El mateix es podria fer a la R3, si adaptem a les andanes a composicions dobles de 4 cotxes. On sí que es tindrien que posar també de 465 és a la R2 sud (en aquesta dobles) i R4, ja que aquestes dues son les més utilitzades a la xarxa, i per tant on hi ha molta demanda.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 13/08/2009 20:42

BB9200 ha escrit:Doncs és el pitjor que poden fer per millorar la línia. Aquest material és apte a la R1, servei Granollers-Castelldefels R2, R3 i R7, però no per la resta de la R2 ni per la R4!
Problemes que tenen els 450/451:
Acostumen a tenir molta brutícia.
No estan adaptats a PMR.
Passadissos molt estrets.
Portes lentes de tancar i obrir, de les més lentes de rodalies.

Alguns dels motius pel qual no l'acabo de veure apte. Seria millor contractació de nou material de 2 pisos.
Això és fals. Els civia s'enduen la palma



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 14/08/2009 12:24

De les més lentes de rodalies, no la més lenta, és clar ;) .
Sobre la R7, hi ha una cosa: En la majoria de serveis una 465 o 464 en simple seria suficient, en hores punta 463+463 seria lo ideal.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 14/08/2009 18:46

A la C7 a mi em sembla que amb una 463 en simple n'hi ha mès que suficient,tot i que a hora punta del matí o migidia i tornada a la tarda) potser són massa petits,a vegades per serveis de migida i tarda en sentit L'hospitalet(on hi ha mès demanda),posen 447 en doble o 440R en simple(crec que una 440R en simple té mès seients que una 447,sobretot sí té els sieents en disposició 3+2),per alguna cosa deu ser?

Peró està clar que a la C7 s'hauria de posar civia,per que em sembla que és la línia de rodalies amb mès estacions adaptades a PMR.A mès que la C7 en laborables amb 5/6 trens ja cpobreixes tota la línia,i els caps de setmana nomès és deu ultilitzar dos o tres.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 31/07/2011 22:05

Amb la trista retirada de les 440R,i amb la posada en marxa de nova línia(R8)o modificacions d'altres(R7),tornaré a posar els trens que em semben més aptes per cada línia,llàstima que ara nomès puguim posar tres tipus de trens,enfront dels 4 d'abans.

R1
Molins-Mataró:doble de 447 i 464+464 o 465+463
L'Hospitalet-Mataró/Calella:doble de 447 i 464+464 o 465+463
L'Hospitalet-Mataró(reforços):465
L'Hospitalet-Blanes/Maçanet:doble de 465,puntualment doble de 447.

R2
Aeroport-Sant Celoni:doble de 447(peró que n'hi haguin més!)i 465+463 o 464+464
Granollers-Castelldefels:451 simple o doble i 447 doble.
Estació de França-Vilaova/Sant Vicenç de Calders:Majoritàriament 450/451 i algunes 465+465.

R3
L'Hospitalet-Granollers Canovelles/la Garriga:447 simple i 464 o 465 simple.
L'Hospitalet-Vic:447 doble
L'Hospitalet-Ripoll/Puigcerdà/La Tour:447 doble amb seients tipus 448R

R4
Martorell-Terrassa:doble de 447 i 464+464 o 465+463
St.Vicenç-Manresa:doble de 465,puntualment doble de 447.
L'Hospitalet-Terrassa(reforços):doble de 447 o 465 simple.

R7:
464 o 447 simple

R8:
464 o 447 simpe
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 01/08/2011 6:27, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 31/07/2011 22:13

Mako448 ha escrit:Amb la trista retirada de les 440R,i amb la posada en marxa de nova línia(R8)o modificacions d'altres(R7),tornaré a posar els trens que em semben més aptes per cada línia,llàstima que ara nomès puguim posar tres tipus de trens,enfront dels 4 d'abans.


R3
L'Hospitalet-Granollers Canovelles/la Garriga:447 simple i 464 o 465 simple.
L'Hospitalet-Vic/Ripoll/Puigcerdà/La Tour:447 doble
Discrepo, per anar de Vic en amunt, el tren ideal, ja que és un tram de regionals, seria un 449. Potser 470 fins a Ripoll i pels Ribes, però per pujar fins Puigcerdà/LaTour, un 449 en simple és el tren ideal.
Per tant, la meva proposta és la següent:

R1
Maçanet - Mataró - L'Hospitalet - Molins de Rei: 464 doble. 465 simple o 465+463.

R2 nord
Maçanet - St.Celoni - Aeroport: Civia 465+464, 447

R2
Granollers - Castelldefels: 465 simple, 450, 451 doble

R2 sud
Barcelona Estació de França - Vilanova: 451 doble, 465 doble

Barcelona Estació de França - Sant Vicenç de Calders: 451 doble o 450 doble, espràdicament 465 doble.

R3
L'Hospitalet - Granollers Canovelles: Civia 465 simple, 447 doble

L'Hospitalet - La Garriga:464/465 simple, 447 simple

L'Hospitalet - Vic - Torelló (acabant el nucli de rodalia a Torelló): 465 simple o doble 447

L'Hospitalet - Ripoll: 470 simple en els "semidirectes", i parant a totes 447 doble fins a Torelló, Torelló - Ripoll 447 simple .

L'Hospitalet - Ribes de Freser: 470 simple, 449 simple

L'Hospitalet - Puigcerdà - La Tour de Carol: 449 simple.

R4

L'Hospitalet - Martorell: 447 doble, 465 + 463

Terrassa - L'Hospitalet: Civia 465 + 465, o 451 doble

Manresa - L'Hospitalet: 447 doble

Manresa - Sant Vicenç de Calders: 447 doble

R7

Sant Andreu Arenal - Cerdanyola UAB: 464 simple o 447 doble

R8
Granollers - Martorell, 464 simple o 464 + 463


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Diumenge 31/07/2011 22:35

R1
Molins de Rei-Mataró: 464 doble, 447 doble
L'Hospitalet-Mataró: 464 doble, 465+463, 465+464 (si es pot), 447 doble. Reforços: 465 simple
L'Hospitalet-Arenys de Mar: 447 doble
L'Hospitalet-Calella: 464 doble, 447 doble
L'Hospitalet-Blanes: 464 doble, 465+463, 465+464 (si es pot), 447 doble
L'Hospitalet-Maçanet Massanes: 464 doble, 465+463, 465+464 (si es pot)

R2
Sant Vicenç-EDF: 465+465, 450
Vilanova-EDF: 465+465, 451+451
Vilanova-Gran Centre Comercial-Sant Celoni: 451+451
Castelldefels-EDF: 447 doble
Castelldefels-Gran Centre: Civia 465+463, 465 simple, 447 doble i alguna 451
Aeroport-Gran Centre-Sant Celoni: 465+463
R3
L'Hospitalet-Granollers Canovelles: 447 simple, 465 simple
L'Hospitalet-La Garriga: 447 simple, 465 simple
L'Hospitalet-Vic: 447 simple, 447 doble
L'Hospitalet-Ribes de Freser: 449 simple
L'Hospitalet-Puigcerdà: 449 simple
L'Hospitalet-La Tour de Querol: 449 simple
R4
Sant Vicenç-Manresa: 447 doble
Sant Vicenç-Terrassa: 465+463, 447 doble
Vilafranca-Terrassa: 465+463, 465 simple, 447 doble
Vilafranca-Manresa: 447 doble
Martorell-Terrassa: 465 simple, 447 doble
Martorell-Manresa: 447 doble
Martorell-Montcada Bifurcació: 465 simple
Martorell-Cerdanyola UAB: 465 simple, 447 doble
L'Hospitalet-Terrassa: 465 simple, 464+464, 464+463
R7
Cerdanyola UAB-Sant Andreu Arenal: 465 simple
R8
Martorell-Gran Centre: 465 simple



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 01/08/2011 6:26

Digueu-me el que volgueu,peró a mi no m'acaba de fer el pes les 449 a Puigcerdà.A part trobo que els seus seients són un pél cómodes.Si demaneu trens incómodes demaneu 448R,peró aquest dubto molt que puguin pujar a Puigcerdà.Les 449 tampoc tinc gaire clar si poden pujar a Puigcerdà,peró abans que un 448R ho tindria més fàcil pujar,crec jo.

El millor potser seria tal com està previst,remodelar algunes 447 i que tinguin seients tipus 448R,a més tinc entès que les 447 aguanten millor el mal temps en comparació amb altres unitats.O bé agafaem algunes 470 i els treiem el cotxe intermig,i que circulin en dobble composició formen un total de 4 unitats,com abans amb les 440R que pujaven.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 01/08/2011 14:59, en total s’ha editat 1 vegada.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 01/08/2011 14:58

Mako448 ha escrit:Digueu-me el que volgueu,peró a mi no m'acaba de fer el pes les 449 a Puigcerdà.A part trobo que els seus seients són un pél cómodes.Si demaneu trens cómodes demaneu 448R,peró aquest dubto molt que puguin pujar a Puigcerdà.Les 449 tampoc tinc gaire clar si poden pujar a Puigcerdà,peró abans que un 448R ho tindria més fàcil pujar,crec jo.

El millor potser seria tal com està previst,remodelar algunes 447 i que tinguin seients tipus 448R,a més tinc entès que les 447 aguanten millor el mal temps en comparació amb altres unitats.Obé agafaem algunes 470 i els treiem el cotxe intermig,i que circulin en dobble composició formen un total de 4 unitats,com abans amb les 440R que pujaven.
Estoy completamente de acuerdo contigo Mako448.
Lo cierto es que nadie sabemos realmente que va a pasar con la línea de puigcerdá, pues se han hablado muchas opciones, de las cuales ninguna se ha llevado a cabo...

Pero volviendo al tema... creo que eso de mezclar tanta variedad de series en las líneas, no es nada viable...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 01/08/2011 15:18

Si un 463 va pujar i baixar en proves amb èxit abans de renovar la línia, un 449, que és un tren del mateix tipus tècnicament parlant, tampoc n'hauria de tenir.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”