Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 03/12/2015 12:09

Miquel ha escrit:Els 6300 no crec que es mantinguin, de fet hauran de portar articualts a Horta per cobrir l'H4 (suposant que aquesta serà d'Horta).
En un principi si no vaig mal errat, la 73 pertany a Horta. Així que en un principi l'H4 hauria de ser d'Horta.

Sobre el possible material per aquesta línia, potser posen els nous 3500 o també poden passar els articulats que ara cobreixen la 22, els 6300 per la nova línia.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 03/12/2015 12:27

Renfe451 ha escrit:
Miquel ha escrit:Els 6300 no crec que es mantinguin, de fet hauran de portar articualts a Horta per cobrir l'H4 (suposant que aquesta serà d'Horta).
En un principi si no vaig mal errat, la 73 pertany a Horta. Així que en un principi l'H4 hauria de ser d'Horta.

Sobre el possible material per aquesta línia, potser posen els nous 3500 o també poden passar els articulats que ara cobreixen la 22, els 6300 per la nova línia.
Efectivament, la 73 pertany a Horta i és servida per busos de la sèrie 3400 i algun 3000 també s'hi escapa habitualment, quins són fixos o no ja no t'ho se dir, doncs se'ls van rotant amb la V21 i la V15 com a mínim. Hi ha un bon "xou" amb les assignacions per aquí amunt :x


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2179

Entrada Autor: albert28 » Dijous 03/12/2015 18:48

Buff, els 6300 pel tram del 73 esperem no donguin gaires problemes.

I la volta de la V11 sentit World Trade Center entre General Mitre, Carrer Lázaro Cárdenas i Ganduxer per a encarar Via augusta.



Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Dijous 03/12/2015 19:43

albert28 ha escrit:Buff, els 6300 pel tram del 73 esperem no donguin gaires problemes.

I la volta de la V11 sentit World Trade Center entre General Mitre, Carrer Lázaro Cárdenas i Ganduxer per a encarar Via augusta.
L'H4 crec que la farà Horta. Per tant, dubto que els 63xx es moguin de Zona Franca. De fet, només a Zona Franca poden posar-hi combustible (gas natural). Segurament els 35xx estan destinats per acabar amb els 33xx baixos, tot i que, com que no sobren precissament articulats, sobretot a Zona Franca (només cal veure la quantitat d'estandards que porta l'H12), dubto que puguin fer-hi res. Suposo que quedarà una cosa així:

Horta: rep els 35xx, destinats a l'H4. Els 30xx que hi ha al 73 cap a Triangle per fer l'H6. Els que sobrin (34xx) cap a Ponent.
Triangle: els 34xx (i 33xx?) que sobrin, cap a Ponent.
Ponent: retorna els 60xx baixos a Zona Franca, segurament cap a l'H12, perquè la flota que porta ara per ara és una vergonya.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1899

Entrada Autor: sag470 » Dijous 03/12/2015 20:44

La H4 diria que la farà Horta i la V13 Triangle. Tinc el dubte de la V11, si la farà Zona (extrany), Triangle o Ponent (si pasen les 54 i 63 a Zona com pretenien).

Diria que pretenen:
- 22 perd articulats que pasaren a reforçar les NXB, rebent els torna de la 14.
- les V11 i V13 es fan els cotxes de la 20 reduida, la 64 i 58.
- la H4 rebrà els de la 73 i els 5-7 torns més poden venir rebotats pel nou cotxes.
- Els Solaris diria que van a Triangle per la 7, i així quedaria en consonancia amb els 2 eléctrics que volien posar en aquesta línia.
- Els Volvo o van directament a Horta, o van a Triangle per passar 30s a Horta o van a Ponent per pasar 34s alts a Horta.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 06/12/2015 16:50

Llàstima que ja l'hagin posada en marxa, perquè em sembla una completa bajanada la xarxa ortogonal, sobretot tenint en compte les condicions amb les quals pot operar. Entenc que la funció de la NXB és similar a la del tramvia, major capacitat i més velocitat, però a parer meu els cops que l'he feta servir és molt lenta (com un bus normal, de fet), el nombre de parades no és prou reduït com per augmentar de velocitat. D'altra banda, la funció del bus ja em sembla bé que no sigui ortogonal, sinó que sigui a destinació, és a dir, que sigui dissenyada pels fluxes de la gent i no per connectivitat.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 06/12/2015 17:01

mpn90 ha escrit:Llàstima que ja l'hagin posada en marxa, perquè em sembla una completa bajanada la xarxa ortogonal, sobretot tenint en compte les condicions amb les quals pot operar. Entenc que la funció de la NXB és similar a la del tramvia, major capacitat i més velocitat, però a parer meu els cops que l'he feta servir és molt lenta (com un bus normal, de fet), el nombre de parades no és prou reduït com per augmentar de velocitat. D'altra banda, la funció del bus ja em sembla bé que no sigui ortogonal, sinó que sigui a destinació, és a dir, que sigui dissenyada pels fluxes de la gent i no per connectivitat.
L'anterior projecte (el RetBus) era prou millor que aquest i augmentava més la velocitat.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 06/12/2015 17:18

fgc113 ha escrit:L'anterior projecte (el RetBus) era prou millor que aquest i augmentava més la velocitat.
Yo digo lo mismo, el proyecto del RetBus se veía muy interesante. Igualmente, si no puede ser la totalidad de esa red por motivos técnicos, se podrían haber hecho en tranvía, así en un solo vehículo puede albergar muchas personas, y lo más importante, que se puedan sentar. Con esto se puede añadir una frecuencia de paso buena, creo que entre 3 y 15 minutos según la hora y el día estaría más que bien.

Ahora bien, estoy soñando.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dissabte 09/01/2016 20:20

Aquest matí estaven pintant un carril bus al tram de l´avinguda d'Esplugues entre el Parc de Cervantes i la rotonda a l´encreuament amb el carrer Joaquin Albarrán, direcció Besós, (EDITO: Nomes desde el carrer González Tablas i em pregunto per què?? si una mica mes i arriben a l' origen/final del 22 i supuso del seu sustitut!!) entenc que per la implantació de la nova línia ortogonal.

Imatge

Si aquesta és tota la millora que tindrà el servei en aquest punt amb una munió de colegis i l'entrada/sortida 10 de la ronda que exigeix un cotxe de la Urbana tots els matins escolars per evitar el caos, malament anem. Treure el carril d´estacionament o menjar-se la mitjana enjardinada on es pugui com van fer a l´altre costat per fer un estacionament d´autobusos escolars seria una altra cosa però pintar només una ratlla i pensar que així s´arregla tot.....

El que més m´ha estranyat es que al tram entre la rotonda i Esade han esborrat la doble línia continua i sembla que volen deixar tres carrils en comptes de quatre!!!!!!, com volen distribuir el transit???? Demà a veure què fan i us ho explico.
TramviaBlau l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 10/01/2016 11:57, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Diumenge 10/01/2016 11:45

Confirmat: en el tram descrit abans l' avinguda d' Esplugues queda en tres carrils. Un carril bus i un de cotxes en direcció Lllobregat i nomes un carril per tothom en direcció Besós. Francamente no entenc si això millorarà o no la circulació.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2179

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 10/01/2016 19:05

TramviaBlau ha escrit:Aquest matí estaven pintant un carril bus al tram de l´avinguda d'Esplugues entre el Parc de Cervantes i la rotonda a l´encreuament amb el carrer Joaquin Albarrán, direcció Besós, (EDITO: Nomes desde el carrer González Tablas i em pregunto per què?? si una mica mes i arriben a l' origen/final del 22 i supuso del seu sustitut!!) entenc que per la implantació de la nova línia ortogonal.

Imatge

Si aquesta és tota la millora que tindrà el servei en aquest punt amb una munió de colegis i l'entrada/sortida 10 de la ronda que exigeix un cotxe de la Urbana tots els matins escolars per evitar el caos, malament anem. Treure el carril d´estacionament o menjar-se la mitjana enjardinada on es pugui com van fer a l´altre costat per fer un estacionament d´autobusos escolars seria una altra cosa però pintar només una ratlla i pensar que així s´arregla tot.....

El que més m´ha estranyat es que al tram entre la rotonda i Esade han esborrat la doble línia continua i sembla que volen deixar tres carrils en comptes de quatre!!!!!!, com volen distribuir el transit???? Demà a veure què fan i us ho explico.
És que la H4 acaba al actual 33, baixa i puja per González Tablas i el 22 queda suprimit en aquell tram. Realment això de línies ràpides no ho serà en aquell tram ni de bon tros. Entre aquest tram i el tram de Pl. Kennedy fins dalt de la Ronda de Dalt, aquesta línia tindrà molts solapaments de torns com ocorre a la H6. (i més que hauran)

I com comentes, seria interesant tota la reformeta que han fet d'allà, hagués estàt millor tapar la resta que queda fins Parc de Cervantes i millorar aquella zona de 3! escoles juntes...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/01/2016 11:51

Que algú fotografïi un dels bi-articulats fent línia (a l'H12, evidentment) ha passat a ser notícia per a TMB! :roll:

https://noticies.tmb.cat/en-xarxa/el-bi ... ro-la-gran

Curiosament (o no) jo també vaig veure circular el 3900 aquest cap de setmana, amb publicitat integral (que a la foto del dia 30 encara no duia). El 3902 també em sona de no fa gaire. El que diria que fa anys i panys que no veig és el 3901.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/01/2016 12:03

Fran-Ikarus ha escrit:Que algú fotografïi un dels bi-articulats fent línia (a l'H12, evidentment) ha passat a ser notícia per a TMB! :roll:

https://noticies.tmb.cat/en-xarxa/el-bi ... ro-la-gran

Curiosament (o no) jo també vaig veure circular el 3900 aquest cap de setmana, amb publicitat integral (que a la foto del dia 30 encara no duia). El 3902 també em sona de no fa gaire. El que diria que fa anys i panys que no veig és el 3901.
Que possin també com a notícia que jo parlo de Ràdio Metro! :)



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 11/01/2016 12:55

L´avinguda Esplugues en el tram esmentat abans amb només 3 carrils.

Imatge

Avui miraré fins on arriba aquest esquema, perquè deixar-ho només fins ESADE no sembla molt practic.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 12/01/2016 22:19

Finalment els nous carrils bus de l´avinguda d´Esplugues han quedat així:

Entre el carrer Gonzales Tablas i Dr. Joaquin Albarran un carril bus en direcció Besos "traspassable" per poder aparcar.
Entre Joaquin Albarran i Abadessa Olzet (la benzinera) reducció de 4 a 3 carrils, un carril Bus "exclusiu" i un de cotxes direcció Llobregat, i un carril per tothom en direcció Besòs
Entre Abadessa Olzet i avinguda Pearson just a l´inrevés.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2179

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 12/01/2016 23:30

TramviaBlau ha escrit:Finalment els nous carrils bus de l´avinguda d´Esplugues han quedat així:

Entre el carrer Gonzales Tablas i Dr. Joaquin Albarran un carril bus en direcció Besos "traspassable" per poder aparcar.
Entre Joaquin Albarran i Abadessa Olzet (la benzinera) reducció de 4 a 3 carrils, un carril Bus "exclusiu" i un de cotxes direcció Llobregat, i un carril per tothom en direcció Besòs
Entre Abadessa Olzet i avinguda Pearson just a l´inrevés.
No entenc el que han fet aqui, com a molt podien haver-ho deixa't tal qual 2/sentit però fer 1 d'ells exclusiu bus.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/01/2016 8:14

És cert que els carrils bus a Barcelona són generalment massa estrets. Vist així, una reducció de carrils és la idea correcta. El problema sorgeix quan has de compartir el menor nombre de carrils amb el trànsit privat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1899

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 13/01/2016 20:20

Dado que ese tramo era imposible ir por un carril salvo parado en parada, es un avance. Al ampliarse las aceras se redujeron demasiado los carriles. Se ganará en agilidad. El problema que veo mal, es la accidentabilidad aumentará. En los tramo de carril único y parada, habrá el clásico que quiera adelantar si o si, como pasa en la altura del monasterio.
Podria haber sido mejor solución todo el tramo con dos carriles (1+1) en dirección Llobregat, mientras dirección Besos exclusivo bus+taxi. Todo el tráfico dir. Besos iria por Cavallers en sentido único y 2 carriles.



Alberto1989
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Hostafrancs (L1)

Entrada Autor: Alberto1989 » Divendres 15/01/2016 1:13

En mi opinión veo correcto desviar el tráfico por Cavallers y dejar la av. Esplugues dirección Besòs sólo para buses. Luego en el tramo al lado de la ronda este carril bus no me gusta nada, estrecho como la mayoría y encima se deberá lidiar con los coches mal aparcados. En este caso creo que hubiera sido mejor suprimir el carril de aparcamiento para poner un carril bus con ancho suficiente.

Respecto al tema del ancho de los carriles bus creo que es algo muy importante para que los buses puedan ir más rápido y los conductores no tengan que estar siempre a la greña con los coches (hay casos justificables pero también hay bastantes conductores muy impacientes que están tocando el claxon continuamente a los automovilistas), y si realmente quieren hacer una apuesta firme por el bus (aplicable también al tranvía), hace falta darle prioridad semafórica siempre que se pueda.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 18/01/2016 17:10



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”