Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

TMB: Sabeu què vol dir comunciació?

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/11/2017 13:11

Dissabte al vespre: agafo un V17 a Pg. de Gràcia, ja que hi passava desviat. Durant el trajecte, a cada parada, el sistema de megafonia passa la frase "Aquesta línia ha modificat el recorregut." Res més. I jo penso per què ho diu un cop ja som a Gran de Gràcia, quan ha tornat al trajecte normal? A més, en cap moment diu en què consisteix la modificació. A Lesseps tenim la resposta: per obres al barri del Coll (que al panell només estaven anunciades per ahir diumenge), el recorregut passa per Travessera de Dalt i la Carretera del Carmel.

O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.

Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 13/11/2017 13:30

Guigui ha escrit:Dissabte al vespre: agafo un V17 a Pg. de Gràcia, ja que hi passava desviat. Durant el trajecte, a cada parada, el sistema de megafonia passa la frase "Aquesta línia ha modificat el recorregut." Res més. I jo penso per què ho diu un cop ja som a Gran de Gràcia, quan ha tornat al trajecte normal? A més, en cap moment diu en què consisteix la modificació. A Lesseps tenim la resposta: per obres al barri del Coll (que al panell només estaven anunciades per ahir diumenge), el recorregut passa per Travessera de Dalt i la Carretera del Carmel.

O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.

Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.
El sistema sólo utiliza en la pantalla de LED la línea de abajo para la información variable. Si hay que meter un montón de texto explicando las modificaciones, ya no queda tiempo disponible para mostrar la próxima parada.

Una solución es meter más pantallas como las que hay en los 14a. Yo personalmente prefiero preguntar al conductor.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/11/2017 13:37

Renfe445 ha escrit:El sistema sólo utiliza en la pantalla de LED la línea de abajo para la información variable. Si hay que meter un montón de texto explicando las modificaciones, ya no queda tiempo disponible para mostrar la próxima parada.
La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 13/11/2017 13:47

Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). :) ¿Y qué voz utilizan?
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...



victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dilluns 13/11/2017 14:34

Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). :) ¿Y qué voz utilizan?
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...
Si, desde hace poco han incorporado en el SIU una serie de mensajes que el conductor puede seleccionar desde la consola, entre ellos está el que comentáis. Normalmente se usa más el de: Si us plau, circuleu cap al fons, gràcies, en el V7 lo ponen a diario por que el bus va siempre llenísimo. En este vídeo puedes escuchar todos los mensajes que hay: https://youtu.be/m_IgHe5ulpI



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 13/11/2017 17:52

victorromo99 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). :) ¿Y qué voz utilizan?
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...
Si, desde hace poco han incorporado en el SIU una serie de mensajes que el conductor puede seleccionar desde la consola, entre ellos está el que comentáis. Normalmente se usa más el de: Si us plau, circuleu cap al fons, gràcies, en el V7 lo ponen a diario por que el bus va siempre llenísimo. En este vídeo puedes escuchar todos los mensajes que hay: https://youtu.be/m_IgHe5ulpI
El que haurien de fer es deixar-se de punyetes i que sigui el mateix conductor el que per megafonia interna (que hauria d'haver), avisi del tall o del que necessités. Com sempre, estem al capdavant en utilitzar tecnologies que a la pràctica, no van enlloc més enllà de la pràctica de la automatizació de les tasques i l'estalvi en personal en detriment de la qualitat del servei.

El tema dels missatges gravats per un ordinador és ja de traca, ja que fa vergonya haver-los d'escoltar. Que els hi costa agafar algun dels directius endollats i fer-lo gravar totes les locucions? A banda de feina esclar...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 13/11/2017 19:39

Miquel ha escrit:El que haurien de fer es deixar-se de punyetes i que sigui el mateix conductor el que per megafonia interna (que hauria d'haver), avisi del tall o del que necessités. Com sempre, estem al capdavant en utilitzar tecnologies que a la pràctica, no van enlloc més enllà de la pràctica de la automatizació de les tasques i l'estalvi en personal en detriment de la qualitat del servei.

El tema dels missatges gravats per un ordinador és ja de traca, ja que fa vergonya haver-los d'escoltar. Que els hi costa agafar algun dels directius endollats i fer-lo gravar totes les locucions? A banda de feina esclar...
Parece ser que no existe o no se utiliza, porque los conductores cuando tienen que avisar de algo se levantan y a voz viva.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 28/07/2021 19:41

Sistema de Información al Usuario y Videovigilancia a bordo del Bus

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 5&lawType=

TMB dóna per amortitzats els panells LED embarcats i els substituirà per pantalles TFT amb termòmetre dinàmic; igual que l'AMB:

Screenshot_2021-07-20-17-52-49.png
Screenshot_2021-07-20-17-52-49.png (307.69 KiB) Visualitzat 8983 cops
Sembla que, per fi, s'indicaran enllaços amb d'altres operadors (Renfe, FGC, Tram, busos AMB) :roll: També sembla tenir els dies comptats el 'MouTV' als busos; restant només al metro.

Una altra novetat destacable és el control SAE dels BKB i l'implementació de colors a aquests.


Salvem l'Estació de França!

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 28/07/2021 20:38

Render curiós, però si acaben posant les pantalles que porten per exemple, els biarticulats poca informació més hi anirà



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 29/07/2021 2:43

Una altra novetat destacable és el control SAE dels BKB i l'implementació de colors a aquests.
[/quote]

Novetat que realment portem esperant com 30 anys a que succeeixi, on en molts llocs tenien els equips de “cortineta” controlats per la centraleta i no en una consola dedicada.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 29/07/2021 10:50

m.h.t. ha escrit:
Dimecres 28/07/2021 19:41
Imatge
Han agafat un bon exemple per mostrar-ho, la 62 des de Pl.Catalunya :) Només faltava haver acabat el missatge amb << :bleah Nou Barris>>



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 16/10/2021 19:54

Tornem amb els anuncis de megafonia que són de tot menys informatius. Pujo aquest migdia a un 22 a Lesseps, i sento l'anunci tipus "per motius excepcionals, aquest autobús ha canviat el seu recorregut". Em penso: i per què anuncien el tall de dissabtes de Gran de Gràcia, quan ja hem passat el tram afectat?

Resposta: tall a Bolívar per treballs amb una grua de gran tonatge. Recorregut turístic alternatiu: Av. Vallcarca, Esteve Terrades, Pl. Alfonso Comín, República Argentina, Pont de Vallcarca. 10 minuts o més, que si arribo a saber-ho, tenia alternatives a mà. I el pobre conductor, vinga donar explicacions (per sort, la gent ja entenia que ell no tenia res a veure amb aquell desgavell).

TMB ja ha rebut la meva queixa corresponent. Tant els costa d'informar, en lloc de passar missatges enllaunats sense cap mena de contingut pràctic?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 29/03/2022 17:38

GMV proveirà el nou sistema d’informació a l’usuari i videovigilància per als autobusos urbans de TMB

Imatge
Els 1.170 autobusos que conformen la flota de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tindran el nou sistema d’informació a l’usuari i videovigilància de la multinacional tecnològica GMV. El concurs públic, adjudicat a la companyia per un valor superior als 10 milions d’euros, inclou tres lots diferenciats, i l’oferta de GMV ha resultat la guanyadora de tots tres.

• El lot 1 inclou el subministrament de l’arquitectura dels sistemes embarcats a bord del bus que dona servei als lots 2 i 3. GMV subministrarà per a la totalitat dels autobusos esmentats una CPU embarcada multipropòsit sobre la qual correran els sistemes d’informació a l’usuari i videovigilància.

• El lot 2 és el relatiu al sistema d’informació a l’usuari. GMV subministrarà per a 1.119 busos pantalles panoràmiques de 29” i 21” amb CPU integrada, que permetran oferir al viatger informació precisa i en temps real del servei.

[...] Les persones invidents també podran conèixer que el seu autobús és pròxim a arribar, gràcies a amplificadors, micròfons d’ambient i comandaments receptors.

Més de 4.500 càmeres

• Finalment, el lot 3 és el que dona cabuda al sistema de videovigilància, que inclou per als 1.170 autobusos 4.590 càmeres interiors, 147 càmeres exteriors i 42 càmeres per a anàlisi del carril bus, amb reconeixement de matrícules.

Cal destacar també que s’incorporen funcionalitats avançades d’anàlisi intel·ligent de vídeo, que permetran el comptatge de passatgers a bord, detectar objectes perduts, alertar de caigudes de passatgers, etc.
https://www.gmv.com/ca-es/comunicacio/s ... -lusuari-i


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 10/02/2023 18:22




PD: Com no, seguim sense indicar enllaços amb línies de l'AMB. :aaa


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 10/02/2023 21:08

També cal dir que és el mateix que hi ha als busos de l'AMB només que amb un altre disseny, amb el mateix contingut que hi havia a les pantalles LED.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 27/07/2023 11:21

122-042-132 ha escrit:
Diumenge 04/06/2023 17:03
122-042-132 ha escrit:
Dijous 11/05/2023 17:16
Horrible la nova megafonia, com a mínim a la línia H6.

Enlloc de Ronda del Guinardó, ara diu RDA Guinardó, i enlloc de Travessera de Dalt, diu TRAV. De vergonya. i Castillejos encara pitjor que fins ara. Perquè ho canvien, sí fins ara era més o menys passable. Salut!
He rebut aquest escrit de TMB, i haig de dir que estan solucionant el tema de la megafonia. Salut!

"Responem a la comunicació en relació amb l'àudio de la línia d'autobús H6.

L'informem que, tenim constància d’aquest tipus d’incidència que comenta i el tema ha estat tractat amb el proveïdor i totes les parades estan sent revisades per corregir possibles errors de pronunciació.

Agraïm la seva comunicació i lamentem les molèsties.

Cordialment,"
Guigui ha escrit:
Diumenge 04/06/2023 21:30
D'acord que ho estan corregint, però un nyap com aquest, el proveïdor ni tan sols hauria de permetre que sortís de fàbrica. Si resulta que treballen amb llengua sense tenir cap filtre lingüístic, millor que ho deixin estar.
TECliège ha escrit:
Dilluns 24/07/2023 14:37
A l'H12 direccio Gornal, fa tems que ela megafona diu la parada "Gran Via - Castilleixos", pronunciant Castillejos a la catalana.
Autobusero KNY ha escrit:
Dimecres 26/07/2023 15:49
Crec que el tema de les àrees d'intercanvi, amb l'incorporació de les noves pantalles als autobusos, passarà a l'història perquè informen de les correspondències que hi ha a prop, a més que tant text no cap a les pantalles noves. Suposo que per aquest motiu haurant canviat tota la megafonia eliminant el clàssic "Propera parada: [...] / Àrea d'intercanvi [...]".
M'he portat aquí aquestes cites, perquè diria que ja més que d'una incidència s'estava debatent sobre les característiques de la megafonia i els seus avisos.

Hi voldria afegir que ara, en certes línies, cada cop dura menys temps el missatge de la pròxima parada (que en la meva opinió és el més important). Entre avisos de línies desviades i d'altres, he arribat a "patir" per si hi anunciaria o no la propera parada abans d'arribar-hi.

Ahir en un cas va fer una cosa ben estranya: la va anunciar quan encara es trobava aturat a l'anterior (acabava d'obrir-hi portes), i ja no la va esmentar més.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 27/07/2023 12:34

Fran-Ikarus ha escrit:
Dijous 27/07/2023 11:21
Ahir en un cas va fer una cosa ben estranya: la va anunciar quan encara es trobava aturat a l'anterior (acabava d'obrir-hi portes), i ja no la va esmentar més.
Això passava sovint al 22 i al V17 a Gal·la Placídia sentit centre, on ja anunciaven Via Augusta / Diagonal quan el conductor tot just havia obert les portes. Sempre he pensat que és un mal ajustament del sensor, però potser m'equivoco.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Dijous 27/07/2023 18:09

Guigui ha escrit:
Dijous 27/07/2023 12:34
Fran-Ikarus ha escrit:
Dijous 27/07/2023 11:21
Ahir en un cas va fer una cosa ben estranya: la va anunciar quan encara es trobava aturat a l'anterior (acabava d'obrir-hi portes), i ja no la va esmentar més.
Això passava sovint al 22 i al V17 a Gal·la Placídia sentit centre, on ja anunciaven Via Augusta / Diagonal quan el conductor tot just havia obert les portes. Sempre he pensat que és un mal ajustament del sensor, però potser m'equivoco.
Correcte, no pasa molt pero en alguns locs en cocnret pasa, parades que s'han mogut una mcia endavant i no han ajustat la posicio al software. Com la que dius de gal·la o per exemple la que hi ha davant de la nestle de la 78 etc



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 27/07/2023 21:24

Així doncs, que la nova veu femenina que anuncia les parades no canti les àrees d'intercanvi és cosa de les pantalles que han de venir?



iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Divendres 28/07/2023 19:29

albe6 ha escrit:
Dijous 27/07/2023 21:24
Així doncs, que la nova veu femenina que anuncia les parades no canti les àrees d'intercanvi és cosa de les pantalles que han de venir?
Indirectament pot ser, pero vamos que no es incompatible en cap moment ambdues coses.

Pantalles que ja estan isntalades en diferents busos. Diria que tota o casi tota la serie 62 ja les te.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”