Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Novetats a Sagalés
Re: Novetats a Sagalés
Avui a la 484 ha estat el 898.
Hauria sigut més cómode un minibus a la línia, més que res pel canvi de sentit a Collformic. Amb la flota de Vic, el 654 i 657 millor, o el 655.
Hauria sigut més cómode un minibus a la línia, més que res pel canvi de sentit a Collformic. Amb la flota de Vic, el 654 i 657 millor, o el 655.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
O fins i tot el 614. Però no és difícil a fer maniobra a Collformic amb un midi com el 898. Coses més grans hi han girat sense estar l'accés restringit. Evidentment parlo d'autocars standart de 13 metres. Si es té una mica d'habilitat, aculant des de la carretera cap al restaurant, es fa un canvi de sentit sense massa problema per un midi.
El que no entenc, com al plànol del recorregut, posen que passa pel pas subterrani de les 4 Carreteres sota la C-17. Amb una micro encara, però amb un Midi ja s'excedeix de gàlib.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Diumenge al matí vaig fer una petita ullada als cotxes que fan aquest nou servei a la vessant osonenca del Montseny. A la 486 hi havia el 898, com vaig dir, fa la maniobra d'inversió a l'aparcament de Collformic.
A la 441, han portat el 896, mateixes característiques que el 898. L'ocupació aquests dies ha estat més aviat minsa. Vaig veure pujar un parell de persones a Tona a la 441, i poca cosa més- A l'estació de Balenyà, hi havia un informador amb una armilla taronja, per als viatgers que venien del tren.
Veurem si en properes dates augmenta l'ocupació d'aquests nous serveis.
A la 441, han portat el 896, mateixes característiques que el 898. L'ocupació aquests dies ha estat més aviat minsa. Vaig veure pujar un parell de persones a Tona a la 441, i poca cosa més- A l'estació de Balenyà, hi havia un informador amb una armilla taronja, per als viatgers que venien del tren.
Veurem si en properes dates augmenta l'ocupació d'aquests nous serveis.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Comencen a sortir els nous Shaula. Aquesta tarda el 1181 a la 501.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Fa algunes setmanes que ha arribat un nou 15 metres per l'E12. Concretament el 1190, un Beulas Cygnus 2021 i xassís Scania (feia temps que Sagalés no adquiria vehicles nous amb xassís Scania).
Segurament sigui per suplir el 496 que fa la 410 (Vic - UAB), també de 15 metres.
Segurament sigui per suplir el 496 que fa la 410 (Vic - UAB), també de 15 metres.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Crec que també han portat el 623 ja fa mesos, procedent de Barcelona Bus.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Salvo el 622 que és a Manresa, la resta dels Aura 620-625 són a Vic.
Millores en el nou recorregut de l’Albus
https://www.santfost.cat/actualitat/not ... albus.html
El passat octubre de 2021 l'Ajuntament de Sant Fost i l'Associació de Municipis de Transport Urbà (AMTU) vam fer diferents modificacions al servei de l’Albus per tal d’atendre a diferents requeriments sol·licitats, oferint el servei als barris actuals, incorporant els barris que van quedar sense transport, com Can Calet i Can Boc.
Tenint en compte el funcionament actual del servei, s’han introduït noves millores en el recorregut i incorporació de noves parades arreu del municipi, aquests nous canvis seran vigents el pròxim 7 de febrer de 2022.
Per tant, l'horari s'ha modificat, així com el recorregut, que passarà a ser un servei dinàmic amb rutes curtes i llargues. D’aquesta manera, l’Albus arribarà a tot el municipi amb les incorporacions següents:
- Joan XXIII - Pl. Onze de Setembre
- Av. Prat de la Riba - Mn. Francesc
- Av. Aragó - Cerdanya
- Ajuntament de Sant Fost
Aquesta proposta, realitzada amb el suport tècnic de l'AMTU, millorarà l'eficiència del servei, que passarà a estar disponible durant el mes, optimitzarà els horaris (guanyant dues freqüències més) i reduirà el cost anual del servei.
https://www.santfost.cat/actualitat/not ... albus.html
El passat octubre de 2021 l'Ajuntament de Sant Fost i l'Associació de Municipis de Transport Urbà (AMTU) vam fer diferents modificacions al servei de l’Albus per tal d’atendre a diferents requeriments sol·licitats, oferint el servei als barris actuals, incorporant els barris que van quedar sense transport, com Can Calet i Can Boc.
Tenint en compte el funcionament actual del servei, s’han introduït noves millores en el recorregut i incorporació de noves parades arreu del municipi, aquests nous canvis seran vigents el pròxim 7 de febrer de 2022.
Per tant, l'horari s'ha modificat, així com el recorregut, que passarà a ser un servei dinàmic amb rutes curtes i llargues. D’aquesta manera, l’Albus arribarà a tot el municipi amb les incorporacions següents:
- Joan XXIII - Pl. Onze de Setembre
- Av. Prat de la Riba - Mn. Francesc
- Av. Aragó - Cerdanya
- Ajuntament de Sant Fost
Aquesta proposta, realitzada amb el suport tècnic de l'AMTU, millorarà l'eficiència del servei, que passarà a estar disponible durant el mes, optimitzarà els horaris (guanyant dues freqüències més) i reduirà el cost anual del servei.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 4 de febrer de 2022 ha escrit: Lloret prorroga un any el contracte a Sagalés perquè continï el servei de bus urbà
L’empresa rebrà 240.000 euros per l’ampliació
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
MOLLET DEL VALLÈS I MANRESA REBRAN FONS NEXT GENERATION PER A L’ELECTRIFICACIÓ DE LA FLOTA
https://www.sagales.com/noticia/468/mol ... e-la-flota
El passat dimecres el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat la resolució del passat 17 de febrer per la qual atorga 1000 milions d’euros dels fons europeus Next Generation per a la transformació digital i sostenible del transport urbà a 170 municipis, entre els quals hi ha Manresa i Mollet del Vallès, i a dos ens supramunicipals.
Manresa
L’Ajuntament de Manresa rebrà 2,3 milions d’euros provinents de la convocatòria dels fons europeus Next Generation del 2021 destinada a la implantació de zones de baixes emissions (ZBE) i la transformació sostenible i digital del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’estat espanyol.
Així, el Ministeri ha concedit a l’Ajuntament de Manresa els 2.366.050,15 euros sol·licitats per finançar un projecte d’electrificació i digitalització del servei de transport urbà de la ciutat que destinava 1.600.000 euros a la compra de vuit autobusos elèctrics, ja anunciada el juny de 2021, així com 467.726,45 euros per a l’adaptació de les instal·lacions de Sagalés per facilitar la recàrrega elèctrica d’aquests nous vehicles i, finalment, i 298.323,70 euros destinats a actuacions relacionades amb la digitalització del servei.
Mollet del Vallès
En el cas del consistori vallesà, s’han rebut més de dos milions d’euros per al desenvolupament de quatre projectes relacionats amb millores en l’accessibilitat i mobilitat del municipi i entre els quals destaca l’adquisició d’un autobús elèctric per a la flota del transport públic de la ciutat, operat per Sagalés.
Gràcies a aquests fons europeus, ambdues ciutats podran desenvolupar projectes per afrontar els reptes que presenta el canvi climàtic i evolucionar cap a modes de transport més sostenibles. L’electrificació de la flota o la digitalització del servei han de permetre operar el transport regular de forma més eficient i responsable.
https://www.sagales.com/noticia/468/mol ... e-la-flota
El passat dimecres el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat la resolució del passat 17 de febrer per la qual atorga 1000 milions d’euros dels fons europeus Next Generation per a la transformació digital i sostenible del transport urbà a 170 municipis, entre els quals hi ha Manresa i Mollet del Vallès, i a dos ens supramunicipals.
Manresa
L’Ajuntament de Manresa rebrà 2,3 milions d’euros provinents de la convocatòria dels fons europeus Next Generation del 2021 destinada a la implantació de zones de baixes emissions (ZBE) i la transformació sostenible i digital del transport urbà, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’estat espanyol.
Així, el Ministeri ha concedit a l’Ajuntament de Manresa els 2.366.050,15 euros sol·licitats per finançar un projecte d’electrificació i digitalització del servei de transport urbà de la ciutat que destinava 1.600.000 euros a la compra de vuit autobusos elèctrics, ja anunciada el juny de 2021, així com 467.726,45 euros per a l’adaptació de les instal·lacions de Sagalés per facilitar la recàrrega elèctrica d’aquests nous vehicles i, finalment, i 298.323,70 euros destinats a actuacions relacionades amb la digitalització del servei.
Mollet del Vallès
En el cas del consistori vallesà, s’han rebut més de dos milions d’euros per al desenvolupament de quatre projectes relacionats amb millores en l’accessibilitat i mobilitat del municipi i entre els quals destaca l’adquisició d’un autobús elèctric per a la flota del transport públic de la ciutat, operat per Sagalés.
Gràcies a aquests fons europeus, ambdues ciutats podran desenvolupar projectes per afrontar els reptes que presenta el canvi climàtic i evolucionar cap a modes de transport més sostenibles. L’electrificació de la flota o la digitalització del servei han de permetre operar el transport regular de forma més eficient i responsable.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
Sagalés segueix incorporant nous IVECO Crossway LE 14'5m (3 eixos) per a les interurbanes de FYTSA (eix de Caldes) i Hispània (eix de Mollet):
https://www.miniautobusero.com/sagales- ... ossway-le/
Suposo que per substituïr els Noge Intertouring que encara queden en servei...
https://www.miniautobusero.com/sagales- ... ossway-le/
Suposo que per substituïr els Noge Intertouring que encara queden en servei...
Salvem l'Estació de França!
De moment segueixen en circulació els 379 i 380 com a mínim pel que he pogut veure aquesta setmana.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
Revolució eléctrica a Sagalés amb la compra de 25 eléctrics interurbans C-II i 25 eléctrics urbans.
https://www.sagales.com/perfil-contract ... -sag202201
https://www.sagales.com/perfil-contract ... -sag202203
https://www.sagales.com/perfil-contract ... -sag202201
https://www.sagales.com/perfil-contract ... -sag202203
El bus 849 entre Teià, Alella i Can Ruti pararà a Montgat
https://www.teia.cat/noticies/item/2433 ... -a-montgat
http://www.montgat.cat/actualitat/notic ... -ruti.html
https://www.sagales.com/uploads/imagene ... 5f4c86.pdfA petició de l’Ajuntament de Montgat, la Generalitat ha autoritzat la creació d’una parada de bus al pas de la línia per aquest municipi. A l’anada, la parada estarà situada al giratori de Can Ciurana, sobre el túnel de la B-20. A la tornada, el vehicle s’aturarà davant de l’Ajuntament, a l’entorn de l'antiga carretera N-II.
La cobertura horària del servei s’amplia una hora.
https://www.teia.cat/noticies/item/2433 ... -a-montgat
http://www.montgat.cat/actualitat/notic ... -ruti.html
Salvem l'Estació de França!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 15 de setembre de 2022 ha escrit: Territori triplica els viatges de la línia 601 d'autobús que enllaça Girona amb Blanes
El servei passa de 9 a 28 expedicions i els canvis es posaran en marxa aquest dissabte 17 de setembre
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
sag470 ha escrit: ↑Dijous 06/01/2022 19:50 Manresa bus rebrà 8 nous Solaris eléctrics.
http://cido.diba.cat/contractacio/11977 ... esa-bus-sa
Regió-7, 21 de novembre de 2022 ha escrit: Comencen a arribar els vuit vehicles elèctrics per completar la renovació ecològica de la flota de busos urbans
Els nous vehicles se sumaran als set híbrids que ja hi ha actualment en servei a Manresa · En quedaran tres de gasoil a la reserva, però d'aquests ja no en circularà cap
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
SAGALÉS ADQUIREIX EL PRIMER AUTOBÚS DEL NOU IVECO CROSSWAY LOW ENTRY HYBRID
Sagalés ha fet efectiva la compra del primer vehicle de tota Espanya del nou model híbrid d'Iveco. Es tracta de l'Iveco Crossway LE Hybrid, de 14,5 metres de longitud i tecnologia híbrida, que permetrà operar de manera sostenible rutes interurbanes i suburbanes.
El nou model és un low entry, per tant, garanteix una excel·lent accessibilitat per pujar i baixar del bus. Incorpora també amb una rampa doble per facilitar l'accés a les persones amb cadira de rodes. En termes de capacitat compta amb 57 places assegudes i 1 plaça PMR.
El propulsor elèctric d’aquest vehicle utilitza tecnologia híbrida desenvolupada en col·laboració amb l’empresa de tecnologia global Voith. Té una bateria de 48V connectada a una caixa de canvis Voith DIWA NXT i un motor Cursor 9. La caixa de canvis DIWA NXT es combina amb un potent motor elèctric regeneratiu amb una potència màxima de 35 kW, que actua com a arrencador i generador per recuperar l'energia cinètica acumulada durant les fases de desacceleració i frenada, i disposa d'una bateria de 48V LTO (liti òxid de titani).
Alta energia (48 V) instal·lada al sostre, el motor suporta elèctricament el Cursor 9 durant l'arrencada del motor. La nova solució també compta amb la funcionalitat stop-start, que ofereix diversos beneficis: elimina el soroll i la vibració, cosa que resulta en una major comoditat per a passatgers i vianants. La tecnologia híbrida suposa a més una reducció considerable a les emissions de gasos contaminants, així com un estalvi dels costos energètics.
Pel que fa a la seguretat del vehicle, el nou Iveco Crossway LE Hybrid incorpora molts sistemes automàtics d'assistència al conductor. Compleix el R29 amb reforç estructural amb acer d'alta resistència. A banda, incorpora el sistema de frenada ABS (antibloqueig de frens), ASR (sistema de control de tracció), EBS (sistema de control electrònic de frenada) i LSP (sistema de control d'estabilitat).
Sagalés ja compta a la seva flota amb més de 150 vehicles Iveco Crossway i amb aquesta adquisició s'incorpora la primera unitat de l'estat espanyol del model híbrid. Està previst que aquest autobús operi línies interurbanes del Vallès oriental i les properes setmanes ja podrem veure'l circulant per les carreteres catalanes.
Amb aquesta compra, Sagalés reafirma el seu compromís amb una mobilitat sostenible i fa un pas més en el seu “Compromís en moviment”, la seva estratègia de sostenibilitat 2022-2025. Un dels eixos d'aquest full de ruta és la descarbonització progressiva de la flota, reduint de forma dràstica l'ús de combustibles fòssils i emissions contaminants.
https://www.sagales.com/noticia/535/sag ... try-hybrid
Sagalés ha fet efectiva la compra del primer vehicle de tota Espanya del nou model híbrid d'Iveco. Es tracta de l'Iveco Crossway LE Hybrid, de 14,5 metres de longitud i tecnologia híbrida, que permetrà operar de manera sostenible rutes interurbanes i suburbanes.
El nou model és un low entry, per tant, garanteix una excel·lent accessibilitat per pujar i baixar del bus. Incorpora també amb una rampa doble per facilitar l'accés a les persones amb cadira de rodes. En termes de capacitat compta amb 57 places assegudes i 1 plaça PMR.
El propulsor elèctric d’aquest vehicle utilitza tecnologia híbrida desenvolupada en col·laboració amb l’empresa de tecnologia global Voith. Té una bateria de 48V connectada a una caixa de canvis Voith DIWA NXT i un motor Cursor 9. La caixa de canvis DIWA NXT es combina amb un potent motor elèctric regeneratiu amb una potència màxima de 35 kW, que actua com a arrencador i generador per recuperar l'energia cinètica acumulada durant les fases de desacceleració i frenada, i disposa d'una bateria de 48V LTO (liti òxid de titani).
Alta energia (48 V) instal·lada al sostre, el motor suporta elèctricament el Cursor 9 durant l'arrencada del motor. La nova solució també compta amb la funcionalitat stop-start, que ofereix diversos beneficis: elimina el soroll i la vibració, cosa que resulta en una major comoditat per a passatgers i vianants. La tecnologia híbrida suposa a més una reducció considerable a les emissions de gasos contaminants, així com un estalvi dels costos energètics.
Pel que fa a la seguretat del vehicle, el nou Iveco Crossway LE Hybrid incorpora molts sistemes automàtics d'assistència al conductor. Compleix el R29 amb reforç estructural amb acer d'alta resistència. A banda, incorpora el sistema de frenada ABS (antibloqueig de frens), ASR (sistema de control de tracció), EBS (sistema de control electrònic de frenada) i LSP (sistema de control d'estabilitat).
Sagalés ja compta a la seva flota amb més de 150 vehicles Iveco Crossway i amb aquesta adquisició s'incorpora la primera unitat de l'estat espanyol del model híbrid. Està previst que aquest autobús operi línies interurbanes del Vallès oriental i les properes setmanes ja podrem veure'l circulant per les carreteres catalanes.
Amb aquesta compra, Sagalés reafirma el seu compromís amb una mobilitat sostenible i fa un pas més en el seu “Compromís en moviment”, la seva estratègia de sostenibilitat 2022-2025. Un dels eixos d'aquest full de ruta és la descarbonització progressiva de la flota, reduint de forma dràstica l'ús de combustibles fòssils i emissions contaminants.
https://www.sagales.com/noticia/535/sag ... try-hybrid
Sagalés comprarà 18 interurbans GNC de 18 m, 9 Low Entry i 9 de pis alt.
https://www.sagales.com/es/perfil-contr ... -sag202301
https://www.sagales.com/es/perfil-contr ... -sag202301