Nous serveis de bus entre Manresa i Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23580
Ubicació: Fabra i Puig

Nous serveis de bus entre Manresa i Barcelona

Entrada Autor: metring » Dijous 23/09/2010 23:52

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 6?id=27008

El DPTOP presentarà dilluns nous serveis de bus per a millorar les connexions entre Manresa i Barcelona

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, presentarà el proper dilluns, 27 de setembre, nous serveis de bus per a millorar les connexions entre Manresa i Barcelona.
A la presentació també hi assistirà l’alcalde de Manresa, Josep Camprubí, i diversos representants dels ajuntaments i consells comarcals de la zona.

L’acte tindrà lloc a les 12.00 hores a l’estació de bus de Manresa (C.Sant Antoni Maria Claret,1)

27-09-2010 12:00 | Estació de bus de Manresa (c. Sant Antoni Maria Claret, 1) | Manresa (Bages) | Catalunya central
El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, presentarà nous serveis de bus per a millorar les connexions entre Manresa i Barcelona.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/09/2010 9:13

Definitivament, "maten" el tren entre Manresa i Barcelona.

Crec que la notícia va per aquí
Regio7 ha escrit:Regió-7 del 18 de Setembre del 2010

Manresa recuperarà els busos que enllacen amb Barcelona els dies feiners en 45 minuts
La Generalitat i l'Ajuntament no milloren el tren, però donen un cop d'efecte per fer més àgil la connexió amb la capital

FRANCESC GALINDOMANRESA
L'alcalde Josep Camprubí ha assegurat que Manresa formarà part d'aquí a poques setmanes de les ciutats de Catalunya que milloraran les seves connexions en transport públic.

Segons Camprubí, la direcció general de Carreteres de la Generalitat ha definit una proposta d'aplicació immediata per reduir el temps del recorregut Manresa-Barcelona en transport públic. Serà mitjançant autobusos que faran recorreguts directes entre Manresa i Barcelona, amb sortida de l'estació de busos de Manresa. La durada del viatge serà de 45 minuts fins a la parada de zona universitària a Barcelona i 60 minuts fins a la darrera parada, de ronda Universitat. Aquest trajecte ja havia funcionat feia anys, però no resultava rendible i es van intro-duir parades a Monistrol i Olesa de Montserrat, que han allargat el viatge.

Els serveis no directes que passen per Monistrol i Olesa triguen 80 minuts des de l'estació de busos de Manresa fins a ronda Universitat, 60 minuts fins a la parada de la Diagonal. Actualment, el servei entre Manresa i Barcelona es presta mitjançant 11 expedicions d'anada i 11 de tornada de dilluns a divendres feiners excepte el mes d'agost. Les expedicions directes entre Manresa i Barcelona serien mitja dotzena cada dia.

L'alcalde ha explicat que aquesta oferta de transport públic forma part de la integració tarifària i, per tant, els viatges directes de 45 minuts tindran el cost corresponen a 6 zones de transport públic. Camprubí ha volgut recordar que les administracions i entitats de Manresa i el Bages mantenen l'acord de fer pinya per demanar a la Generalitat les millores previstes en infraestructures de transport com és el cas de tren tram i de reducció del temps del trajecte Manresa-Barcelona en ferrocarril. "El consens que ha generat la proposta de tren tram és un símptoma inequívoc que el territori ho necessita i que la seva realització millorarà la mobilitat i l'accessibilitat de Manresa i el seu entorn", afirma.

Camprubí ha explicat que Adif ja té establert el pla de Rodalies, que inclou les millores d'infraestructures que haurà de fer aquesta empresa pública per modernitzar el servei ferroviari a l'Estat espanyol. Des de l'Ajuntament de Manresa es fa seguiment dels objectius marcats per reduir la durada del trajecte Manresa-plaça de Catalunya. La fórmula que s'ha estudiat perquè el viatge duri menys de 60 minuts és el desdoblament de diferents trams de via, les millores de la via actual en el tram Manresa-Terrassa i la construcció del túnel de Montcada.

L'alcalde assegura que la millora del servei ferroviari és un dels objectius del Pla Estratègic Manresa 2015. Aquest pla, elaborat a través d'un procés de participació ciutadana, no és només un document de planificació urbanística, sinó "una projecció del que volem que sigui Manresa en el futur i conté l'argumentari dels reptes i les necessitats de la ciutat", diu, i afegeix que en aquest treball, la Cambra de Comerç i altres agents socials hi han tingut un paper destacat.

L'Ajuntament de Manresa ha elaborat un estudi sobre la seva connexió ferroviària amb Barcelona aprofitat l'estudi realitzat pel Consorci Viari del Bages. D'aquest estudi es desprèn que el més urgent i necessari és centrar-se en la reducció del temps de la línia de Rodalies Manresa-Barcelona. Tot i això, l'Ajuntament de Manresa continuarà demanant la construcció del ramal manresà de la connexió del tren ràpid entre l'eix transversal i Barcelona. També s'hi detalla que cal aconseguir el desplegament del trem tram, que ha de permetre la connexió ferroviària entre Santpedor, Sallent, Súria i Manresa.
Com a experiment o prova pilot, potser seria suportable. Però el que cal és que, per la distància que hi ha, hauria de ser possible que el tren arribi a Manresa des de Barcelona i viceversa en aquests temps de recorregut que es parla.

A més, dubto molt que es pugui mantenir aquest temps de recorregut per al bus, ja que en cotxe particular és molt difícil de fer, fins i tot fora d'hora punta.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/09/2010 12:11

Regió-7 ha escrit: Regió-7 del 28 de setembre de 2010
El bus que anirà de Manresa a Barcelona en 50 minuts funcionarà a partir de dilluns
S'ofereixen 5 trajectes directes d'anada i 6 de tornada de dilluns a divendres, i el viatge es farà pels túnels de Vallvidrera per guanyar temps

GEMMA CAMPSMANRESA
A partir de dilluns, les persones que vulguin fer el trajecte de Manresa a Barcelona o de Barcelona a Manresa amb autobús i sense parar a Monistrol de Montserrat i Olesa, com ara, tindran a la seva disposició un nou servei que els ho permetrà. Amb 5 expedicions directes d'anada i 6 de tornada, el trajecte es farà pels túnels de Vallvidrera per rebaixar 30 minuts la durada actual amb parades, que arriba als 80. Funcionarà de dilluns a divendres, llevat de l'agost.

Ahir al migdia, l'estació d'autobusos de Manresa va acollir la presentació d'aquest nou servei a càrrec de Manel Villalante, director general de Transport Terrestre de la Generalitat, i Josep Camprubí, alcalde de Manresa. El farà possible l'UTE Bages Exprés, formada per Alsina Graells, Autocars Julià i Transports Castellà, que va guanyar el concurs convocat per la Generalitat. El preu no variarà amb relació al viatge amb aturades d'ara, que és 6,30 euros el bitllet senzill, però tindrà l'avantatge que, pagant amb la T-10 de 6 zones, el trajecte costarà gairebé la meitat de preu (3,39 euros).

A banda del bus directe Manresa-Barcelona, també s'han millorat les freqüències amb parades. Així, va detallar Villalante, dels 11 serveis per sentit que hi ha a dia d'avui amb parades a Monistrol i Olesa, dilluns es farà el salt a 15 d'anada i 14 de tornada, i de tenir 6 serveis directes d'Olesa a Barcelona per anar i 5 per tornar es passarà a 9 i 8, respectivament. En el cas de Manresa, aquestes millores, que es van començar a treballar "quan es va fer la integració tarifària del Bages", suposaran, quant a la durada del trajecte, que "si ara la mitjana, depenent de on es baixi, és d'1 hora i 20 minuts, es redueixi als 50 minuts, molt especialment per als que baixin a la Zona Universitària, on poden enllaçar amb el Trambaix, els autobusos urbans, la L3 del metro i, quan sigui realitat, d'aquí a un parell d'anys, amb la L9". Els dissabtes i diumenges i festius, si bé no hi haurà servei directe, s'afegiran a l'oferta actual 3 noves expedicions d'anada i 2 de tornada; 7 en cada sentit. El director general de Transport Terrestre de la Generalitat va resumir els canvis dient que "a partir del dia 4 hi haurà el 70% més de places ofertes".

En el cas de Manresa, el fet d'anar a Barcelona pels túnels de Vallvidrera, "que és on hi ha la major velocitat comercial", farà que les parades canviïn d'ordre (vegeu Les claus). Amb relació a les garanties d'èxit de recuperar un servei que ja havia existit i que es va suprimir perquè no era rendible, Villalante va explicar ahir que "això és el que ens ha fet ser curosos amb aquest tema", en el sentit que "no es podia fer suprimint cap servei ni a Monistrol ni a Olesa i que havia de ser una oferta sobreafegida". Va remarcar que la tarifa integrada en la qual es pot incloure el nou servei directe n'incrementa molt l'atractiu de cara als usuaris.
Regió-7 ha escrit: Regió-7 del 28 de setembre de 2010
Onze busos uniran Manresa i Barcelona de forma directa
L'oferta d'autocars augmentarà en un 70 % i el temps de trajecte se situarà en els 50 minuts

ACN A partir del proper 4 d'octubre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques posarà en marxa nous serveis d'autobús directes entre Manresa i Barcelona que, segons el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, 'suposaran un estalvi de temps, econòmic i social molt raonable'.

Concretament, s'estrenaran 11 nous serveis directes que comunicaran Manresa i Barcelona pels Túnels de Vallvidrera. A més dels directes, s'introduiran 7 nous serveis que faran parada a Monistrol i Olesa de Montserrat. Aquests nous autobusos, suposaran un augment de l'oferta fins al 70%.

Segons Manel Villalante, les noves expedicions suposaran una millora 'substancial' pel que fa al temps de viatge: en els serveis directes es passarà d'una hora i vint minuts de viatge als cinquanta minuts.

L'oferta és més reduïda durant els caps de setmana: els dissabtes s'afegiran tres noves expedicions que faran parada a Monistrol i Olesa de Montserrat. I els diumenges se n'afegiran cinc. En total, seran set viatges d'anada i de tornada a Barcelona durant el cap de setmana.

Els nous serveis responen a les directrius del Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 aprovat pel Govern. Les expedicions seran gestionades per la UTE Bages Exprés, integrada per Autocars Julià S.L, Transportes Castellà i Alsina Graells.

L'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, s'ha mostrat satisfet de la millora i considera que ara és el torn del tren: 's'ha de continuar reclamant un bon servei ferroviari'.
Regió-7 ha escrit: Regió-7 del 28 de setembre de 2010
L´alcalde Camprubí diu que la lluita per reduir la durada del trajecte amb tren continua

"Sempre hem dit que Manresa ha d'estar a menys d'una hora de Barcelona" amb transport públic, va recordar ahir l'alcalde, Josep Camprubí, el qual va celebrar que, "ara per ara, amb aquesta nova oferta, aquest objectiu s'està complint". Això pel que fa a l'autobús, va remarcar, "però hem de continuar reivindicant que nosaltres volem baixar a menys d'una hora amb tren". No va concretar si aquesta reivindicació s'ha concretat en quelcom més que una demanda. Per part seva, Maria Àngels Crusellas, consellera de Territori del Consell Comarcal del Bages, va celebrar la fita aconseguida amb les millores presentades ahir i va dir que "ara continuarem treballant posant més èmfasi en el tren".
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2258
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 17/01/2025 17:51

El Departament licita el servei de bus entre Manresa i Barcelona

• Les freqüències de pas al corredor augmentaran un 30%
• La línia regular incorporarà nous municipis i oferirà servei nocturn durant els caps de setmana

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat el servei d’autobús entre Manresa i Barcelona per 12,16 milions d’euros. Les empreses operadores poden presentar les ofertes fins al 21 de febrer i es preveu que el concurs es resolgui durant el primer semestre de 2025. La vigència del nou contracte serà de 4 anys des de la inauguració del servei. La concessió actual ha acabat després de vuit anys.

Els serveis que han sortit a concurs inclouen les tres línies del corredor:

  • e22 (exprés Barcelona-Manresa)
  • e23 (exprés Barcelona-Olesa M.-Monistrol M.)
  • 530 (regular Barcelona-Olesa M.-Monistrol M.- S.V. Castellet-Castellgalí-Manresa)


La consellera recorda que “el Departament està preparant les noves concessions per als autobusos interurbans amb l’horitzó de 2028” i que aquest “és el primer model de contracte i per tant servirà de base”.

La licitació suposarà un increment global del 30% de les freqüències de pas. Els dies feiners del mes d’agost disposaran de la mateixa oferta que la resta de l’any. La línia regular, que passarà a denominar-se 530, incorporarà parades als municipis de Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, i funcionarà també durant les nits dels caps de setmana i festius amb una freqüència de pas de dues hores.

Les tres línies del corredor ja van superar aquest octubre la xifra de viatgers de tot l'any 2023. Fins que no es resolgui la licitació es mantindrà la prestació actual del servei, que duu a terme l’empresa Hispano Igualadina.
https://govern.cat/gov/notes-premsa/670 ... a-121-meur
https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300340677


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2258
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 12/05/2025 17:20

Monbus guanya i manté el servei de bus Manresa-Barcelona

També han presentat oferta Sagalés i ALSA. Tot i que Sagalés ha ofert la major freqüència de pas, ha proposat menys cotxes. Monbús ha ofert el major nombre de busos, quasibé tots híbrids.

Monbus s'ha compromès a posar els reforços necessaris per evitar que "cap passatger quedi a terra" :idea: Fet habitual al saturat servei actual.

https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300433990
https://naciodigital.cat/manresa/politi ... elona.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/06/2025 9:37

Regió-7, 5 de juny de 2025 ha escrit: Conductors de Monbus a Manresa retreuen a l’empresa mancances en seguretat
El representant sindical a la base de la capital del Bages diu que, davant d’avaries i de problemes de manteniment, només s’actua quan els vehicles no poden circular, amb el risc que això suposa
Afirma que els nous xofers no passen cap selecció i que «en alguna ocasió ens hem trobat amb companys de nova incorporació que són veritables psicòpates, o lladres o gent que està desequilibrada mentalment»

Gemma Camps
Manresa 05 JUN 2025 6:31
Actualitzada 05 JUN 2025 8:06

Si la Generalitat no diu el contrari, l’empresa Monbus tindrà quatre anys més la concessió del servei regular de bus entre Manresa i Barcelona. A les crítiques dels usuaris pels problemes del servei, ara s’hi han afegit les demandes dels conductors que treballen a la base de Manresa -en consens amb les altres bases de la província- pel tracte que reben de l’empresa. La majoria de queixes són de caràcter intern, però n’hi ha que tenen a veure amb temes de seguretat que també afecten els usuaris, i no són menors.

Josep Llamas, representant sindical dels treballadors d’Hispano Igualadina, S.L., del grup Monbus, explica que fa dos anys i mig que mantenen converses amb l’empresa per resoldre els greuges que arrosseguen, però que no se’n surten i han decidit fer-ho públic com a pas previ a recórrer al tribunal de mediació laboral de la Generalitat.

Selecció de personal
Pel que fa als temes lligats amb la seguretat, denuncien que «la comunicació amb l’empresa per informar d’avaries o de problemes de manteniment és difícil i lenta. Només s’actua quan el vehicle ja no pot circular, posant en risc tant la seguretat dels conductors com la dels passatgers». Per altra banda, comenta Llamas, «el criteri que té l’empresa de selecció de personal és inexistent. Tal com arriben amb el seu carnet de conduir, els agafen i els posen a treballar. Habitualment, això funciona bé perquè representa que, quan tens el carnet de conduir i el curs d’aptituds professionals aprovat, ja fa que uns mínims es donin per suposat, però en alguna ocasió ens hem trobat amb companys de nova incorporació que són veritables psicòpates, o lladres o gent que està desequilibrada mentalment, i ens n’adonem els usuaris i els companys, tot i que la tria que s’hauria de fer per ser acceptats com a treballadors hauria de ser intensa i profunda».

Vulneració de drets bàsics
Al seu entendre, la situació laboral que viuen «vulnera de manera sistemàtica els nostres drets més bàsics». Es queixen que «no disposem de calendari laboral publicat a les nostres instal·lacions, cosa que dificulta greument la planificació personal i familiar». També, que «els serveis assignats ens són comunicats amb molt poca antelació, habitualment entre les 20 i les 22 h del dia anterior, cosa que impossibilita una conciliació real». Hi ha queixes del local destinat als conductors, que «es troba en un estat lamentable: antic, descuidat i sense serveis mínims. A més, hem de compartir els lavabos amb els usuaris de l’estació d’autobusos, que també es troben en condicions deficients».

Afegeixen que «els talls que fem a la base no són remunerats, tot i que estem disponibles. Només es computen com a hores efectives de treball les dedicades a la conducció, cosa que distorsiona greument el còmput real de la jornada laboral. En no pocs casos es fomenten jornades abusives, confeccionades forçant el límit de quinze hores de disponibilitat diària. Aquesta pràctica perjudica seriosament la salut física i mental, dificulta la conciliació familiar i posa en qüestió la seguretat viària». Sobre aquest tema també lligat a la seguretat, remarquen que «parlem d’un servei regular interurbà de transport de passatgers que exigeix el màxim nivell de concentració i responsabilitat».

Obertura d’expedients
A tot això, hi afegeixen que «des de fa dos anys i mig estem vivint una actitud coercitiva exagerada per part de l’empresa, amb l’obertura constant d’expedients disciplinaris contra els treballadors. En alguns casos, poden tenir una base, però en molts altres resulten absolutament incoherents i desproporcionats». Fan notar que «generen en molts companys situacions en què es veuen obligats a invertir recursos econòmics per impugnar-los, encara que siguin incoherents i mancats de fonament. Això no només incrementa la pressió emocional als treballadors, sinó que també contribueix a generar un clima de por i desmotivació a l’empresa».

Llamas destaca el «creixement exponencial de l’empresa els darrers deu anys» que «em sembla que ni ells s’imaginaven» i que creu que no ha anat acompanyat d’un reforç estructural a tots els nivells per donar-hi resposta.

Monbus nega les acusacions
Davant les queixes expressades pels seus treballadors, fonts de Monbus han assegurat que l’empresa «compleix estrictament amb la normativa laboral i els convenis vigents». En aquest sentit, segons Monbus, «els torns i les jornades s’ajusten sempre als límits legals, i els temps de conducció i disponibilitat queden registrats automàticament mitjançant el tacògraf de cada vehicle».

Pel que fa a alguna de les denúncies que tenen a veure amb temes de seguretat, manifesta que «els serveis estan dissenyats per garantir tant la seguretat dels usuaris com el benestar dels conductors, sense superar mai els temps màxims permesos per la normativa de transport i seguretat viària». En relació amb la queixa sobre el manteniment dels vehicles, constata que «la flota de vehicles se sotmet a revisions periòdiques i a un manteniment rigorós per assegurar el seu correcte funcionament i complir amb tots els requisits tècnics i de seguretat».

Afirma que «l’empresa manté canals oberts de diàleg amb els representants dels treballadors, promovent una comunicació constant i constructiva per atendre les seves inquietuds i fomentar un ambient laboral col·laboratiu, nega «les acusacions de tracte desproporcionat o pràctiques laborals irregulars» i reitera el seu «compromís amb un entorn laboral just, segur i respectuós, posant-se novament a disposició dels representants sindicals».

La nova concessió
Segons ha pogut saber aquest diari, l’1 de juliol vinent han de començar a funcionar els horaris nous de la línia regular de transport interurbà entre Manresa i Barcelona, que inclouran més expedicions. Mentrestant, la Generalitat encara no ha fet oficial la concessió del servei a Monbus, guanyadora de la puntuació tècnica, com va informar Regió7 el mes passat.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1965

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 16/06/2025 20:51




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 17/06/2025 9:11

Regió-7, 16 de juny de 2025 ha escrit: La Generalitat torna a confiar en Monbus per al corredor Manresa-Barcelona, que promet més directes
La presentació de la concessió, que era un secret a veus, s'ha fet avui, a la seu del Govern a la capital del Bages
La línia convencional per Olesa farà més parades que ara i, com ja es va dir, hi haurà horaris de nit


Gemma Camps
Manresa 16 JUN 2025 16:34
Actualitzada 16 JUN 2025 20:53

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat el servei d’autobús del corredor Manresa, Olesa de Montserrat, Barcelona a l’empresa operadora La Hispano Igualadina SL, del grup Monbus. El nou contracte té una vigència de quatre anys. Inclou l’exprés e22, que uneix directament Manresa amb Barcelona; l’exprés e23, que uneix Monistrol de Montserrat, Olesa de Montserrat i Barcelona; i la línia convencional que uneix Manresa i Barcelona amb parada als diferents municipis. Més que ara, de fet.

Segons la informació aportada per la Generalitat, la nova adjudicació, que arriba envoltada de les crítiques prèvies d'usuaris i conductors a La Hispano Igualadina (Monbus) pels problemes que arrossega actualment el servei ja a les seves mans, suposarà un augment global de l’oferta d’expedicions del 46% en les tres línies.

Les novetats
En el cas dels busos directes de Manresa a Barcelona i de Monistrol de Montserrat-Olesa- de Montserrat-Barcelona, s'incrementaran les expedicions en un 70% i també funcionaran el cap de setmana, mentre que ara no n'hi ha. Per contra, la línia convencional Manresa-Olesa-Barcelona farà més parades durant el trajecte (Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet), la qual cosa alentirà més el trajecte. Com ja va avançar Regió7 el gener passat, estrenarà horaris a la nit de divendres a dissabte i de dissabte a diumenge cada dues hores.

La presentació de la renovació de la concessió, a la qual també es van presentar Bages Bus SA (Transportes Castellà SA) i SAU Alsina Graells de Autotransportes, que van quedar per darrere de Monbus pel que fa a la puntuació per part de la mesa de contractació, s'ha fet aquesta tarda a la seu del Govern a la capital del Bages, a la plaça del Salt, amb la presència de la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López; la delegada del Govern a la Catalunya central, Elia Tortolero, i el regidor d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Manresa, Carles Garcia. Fins ara, tot i que algun mitjà ja ho havia donat per fet, no s'havia confirmat oficialment que la nova concessió la mantindria Monbus. A partir d'ara, les altres empreses que es van presentar al concurs tenen quinze dies per presentar recurs.

"Més freqüències!
López ha explicat que "l’objectiu és garantir una mobilitat eficient entre Manresa i Barcelona, amb un servei d’alta qualitat que garanteixi una cobertura adequada”. Les millores, ha recalcat, suposaran “més freqüències tant en dies feiners com en caps de setmana, amplitud de la cobertura horària, la incorporació del servei nocturn els caps de setmana i vehicles sostenibles amb capacitat per a la demanda existent“.

Els busos exprés e22 Manresa-Barcelona i e23 Monistrol-Olesa-Barcelona augmentaran un 70% el nombre d’expedicions i passaran a funcionar també els caps de setmana. L’augment de les freqüències es produirà, sobretot, en les hores punta per absorbir els desplaçaments per anar a estudiar o treballar.

La línia convencional Manresa-Olesa-Barcelona incorporarà parades als municipis de Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet. El servei funcionarà també durant les nits de divendres a dissabte i les nits de dissabte a diumenge amb una freqüència de pas de dues hores. El corredor no disposa actualment d’oferta nocturna.

Els vehicles
L’operadora destinarà 24 autobusos i nou de reserva a les tres línies. Els vehicles disposaran d’etiqueta ECO i de 67 places assegudes i d’una plaça per a persones amb mobilitat reduïda. Tindran wifi, USB per a cada seient i càmeres de videovigilància, entre altres prestacions. L’antiguitat de la flota a l’inici del servei serà inferior a dos anys i mig i no es podrà superar l’antiguitat de set anys durant la vigència del contracte

Reclamacions i incidències
El nou contracte preveu la implantació d’un sistema tecnològic que permetrà la informació a través de pantalles a l’interior dels autobusos. Els usuaris també podran accedir a la informació en temps real mitjançant una aplicació mòbil. El servei garantirà un sistema d’atenció telefònica al client, mitjançant les xarxes socials i un sistema de gestió de reclamacions i incidències.


Regió-7, 17 de juny de 2025 ha escrit: El bus Manresa-Barcelona farà viatges entre cada 5 i 15 minuts en hora punta
La Generalitat va anunciar ahir que Monbus, que té el servei des del 2016, ha guanyat la concessió per a quatre anys més i va entonar el mea culpa quant als problemes que causa als usuaris el contracte actual

Gemma Camps
Manresa 17 JUN 2025 6:26
Actualitzada 17 JUN 2025 7:50

Tal com va avançar ahir Regió7, ja és oficial que La Hispano Igualadina del grup Monbus ha guanyat la concessió pública per oferir el servei de bus del corredor entre Manresa i Barcelona. Això és el directe Manresa-Barcelona (e22), el directe Monistrol de Montserrat-Olesa de Montserrat-Barcelona (e23) i la línia regular (530), que tindrà dues noves parades a Castellgalí i a Sant Vicenç de Castellet. Pel que fa als directes, el servei els augmenta un 70% repartits en l’e22 i l’e23. En hora punta, la línia Manresa-Barcelona tindrà un bus entre cada 5 i 15 minuts.

La Generalitat va anunciar ahir el que era un secret de domini públic, la nova concessió a Monbus, i va insistir en les millores que suposarà, entre les quals hi ha l’augment de les freqüències en hora punta de les línies exprés. En el cas Manresa-Barcelona, en hora punta del matí, hi haurà busos cada 5-15 minuts i, la resta del dia, cada 30. I de Barcelona a Manresa, en hora punta a la tarda, cada 15 minuts i, la resta del dia, cada 30. De dilluns a divendres, els dies feiners, a l’agost, en hora punta, la freqüència serà de 15 minuts i de 30 la resta del dia. I els dissabtes feiners, hi haurà quatre expedicions al dia per cada sentit. Pel que fa a la línia Monistrol-Olesa-Barcelona, els increments en hora punta al matí seran cada 15 minuts i, la resta del dia, cada 45 com a màxim. I en sentit Monistrol a la tarda, també de 15 minuts en hora punta i de cada 30 la resta. Dissabtes i diumenges, igualment s’incorporen quatre sortides per dia i sentit.

La presentació es va fer a la seu de la Delegació del Govern a la Catalunya central, a la plaça del Salt de Manresa, amb la presència de la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López; la delegada del Govern a la Catalunya central, Elia Tortolero, i el regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, Carles Garcia.

Defensa de Monbus

López va entonar el mea culpa pel que fa als problemes que arrossega el servei actual ofert per Monbus, en el sentit que «l’operador no és responsable quan no tenim oferta suficient en un servei. Hi ha queixes que s’han produït per manca d’autobusos o perquè no hi cabia tothom, i això no és una responsabilitat del concessionari. Al final, el titular som nosaltres i som nosaltres els que marquem quina oferta hi ha disponible». Va recordar que «els plecs actuals tenen tot un àmbit de penalitzacions en el cas que hi hagi incompliments». L’anterior contracte era del 2008 i no l'incloïa. El 2016 va canviar de mans a La Hispano Igualadina fruit d’una sentència judicial.

La directora general va posar l’accent en l’increment de l’oferta en les línies exprés, que «és on teníem la problemàtica més important quant a l’oferta disponible perquè, des de principi d’any, tenim a tot Catalunya una demanda molt important de totes les línies interurbanes, que està demanant que incrementem el servei, i el que s’ha fet és dotar-ho d’una partida específica per incrementar aquelles línies interurbanes on teníem els problemes més greus: gent que no podia pujar a l’autobús en una expedició determinada o persones que havien d’anar dretes en un trajecte per autopista», que és, de fet, el que passa sovint en la concessió actual de Monbus.

Per part seva, Garcia va dir que «esperem que des del dia zero el nou operador doni un bon servei als nostres ciutadans» i que «l’Ajuntament agafem el compromís de vetllar i acompanyar els ciutadans perquè aquest servei sigui de qualitat», amb un treball al costat de la Generalitat. Va valorar que la nova concessió, tot i que serà a les mans del mateix operador, «és una bona oferta. El salt qualitatiu és bo».

Caps de setmana i nits
En resum, la nova concessió suposa un augment global de l’oferta d’expedicions del 46% en les tres línies. En el cas dels busos directes de Manresa a Barcelona i de Monistrol-Olesa-Barcelona, s’incrementaran les expedicions en un 70% i també funcionaran el cap de setmana, mentre que ara no n’hi ha. Quant a les dues noves parades de la línia regular Manresa-Olesa-Barcelona a Castellgalí i a Sant Vicenç de Castellet, municipi que ho va demanar, va recordar Garcia, la previsió és que siguin dins del trajecte, de manera que no s’allargui més de dos o tres minuts, van assegurar. «Aquesta línia incorpora servei els dissabtes i festius amb una freqüència que anirà entre una i dues hores, i les nits de cap de setmana o vigília de festiu també hi haurà freqüència a la nit cada dues hores», va afegir López.

800.000 passatgers anuals
Tortolero va introduir l’acte amb l’anunci de l’adjudicació a La Hispano Igualadina del grup Monbus i el repàs de les millores que després va detallar López, que va recordar que es tracta d’un contracte per a quatre anys per un valor de 12 milions d’euros en «un corredor que mou 800.000 passatgers a l’any». Va explicar que el nou plec de condicions «podria ser molt similar al que voldrem aplicar en les futures concessions del 2028», que és quan acabaran totes les dels serveis interurbans i caldrà fer noves licitacions.

Va recalcar que l’augment de l’oferta permetrà que el servei passi de tenir una flota de 8 autobusos a una de 24 amb 9 de reserva «que serveixen per tenir la flota sempre disponible, si algun s’avaria o ha de passar la ITV». Tots seran vehicles híbrids amb una antiguitat no superior als 2,5 anys que, durant els quatre anys del contracte, no superaran els 7. Tindran wifi, USB i pantalles interiors informatives de les parades.

A partir d’ahir, si passats quinze dies no presenta recurs cap de les altres dues empreses que es van presentar al concurs -17 Bages Bus SA (Transportes Castellà SA) i SAU Alsina Graells de Autotransportes-, que podria paralitzar la contractació, es formalitzarà el nou contracte, de manera que entre «un i tres mesos» puguin començar a funcionar els nous horaris, que no es van facilitar.

Millores pensant en la informació que tindrà disponible l’usuari
Pensant en els usuaris, la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, va informar que «disposarem d’una App a temps real i de la possibilitat de tenir avisos del servei a través de les xarxes socials». També «s’instal·larà un sistema d’ocupació predictiva, de manera que l’usuari pugui saber si l’autobús que arribarà té disponibilitat o no», que és un dels grans problemes amb què es troben ara.

Hi haurà codis QR a les parades i el sistema NaviLens, que permet que les persones cegues o amb baixa visió puguin detectar-los amb el telèfon mòbil.

Es millorarà la informació a l’usuari per mitjà de contacte telefònic i de punts d’informació a Barcelona, Manresa, Monistrol, Olesa. Castellgalí i Sant Vicenç i, va dir López, «també hi ha el compromís de l’adjudicatari de donar respostes a queixes i suggeriments en un període de quatre dies».

Pensant, sobretot, en les dones i en les persones amb mobilitat reduïda, va explicar que, si, durant el recorregut, i fora de les parades habituals de la línia, demanen baixar en un punt concret «per evitar fer un recorregut per una zona fosca o perquè els fa por», es podrà demanar.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 17/06/2025 11:30

!Regió-7, 17 de juny de 2025" ha escrit: Monbus estrena la nova concessió a Manresa amb 45 minuts de retards per avaria
És un problema habitual que davant de les avaries o excés de passatge no hi hagi autocars de reposició

Enric Badia
Manresa 17 JUN 2025 8:31
Actualitzada 17 JUN 2025 10:18

El bus de les 7.10 h del matí que fa el trajecte de Manresa a Barcelona no ha sortit. El conductor ha informat als passatgers que s'havia espatllat. Aquest era un bus directe que passa per autopista per arribar a la capital catalana. La solució, esperar fins a les 7.30 h i pujar al bus que fa el recorregut amb parada a Olesa de Montserrat, el que vol dir circular per la C-55 i entrar a la població del Baix Llobregat, el que es tradueix sempre en un recorregut més llarg en temps. Els que volien ser a les 9 h del matí al centre de Barcelona hi arribaren mitja hora més tard, com a mínim. L'incident passa l'endemà que el govern de la Generalitat anunciés que la qüestionada empresa Monbús havia aconseguit la concessió per fer el servei 4 anys més, amb més prestació pel que fa a horaris de sortida d'autobusos en ambdues direccions en hores punta.

La Generalitat va admetre que no tota la responsabilitat dels dèficits del servei són atribuïbles a Monbús, que hi ha una part de responsabilitat de la mateixa administració catalana perquè ha tingut el servei infradotat econòmicament, el que ha fet, per exemple, que no hi hagués prou autocars per evitar que passatgers hagin d'anar drets en aquests recorreguts interurbans, amb la incomoditat, la manca de qualitat del servei i el consegüent risc en cas d'accident. I endemà de l'anunci de renovació es produeix un cas habitual: un bus no pot sortir de Manresa i no hi ha cap sistema alternatiu per oferir el mateix servei i relativament ràpid. La solució és encabir tot el passatge en un altre bus, el següent, i suprimir un servei que era directe per un altre que no ho és.

El canvi ha causat malestar entre els usuaris, molts dels quals saben de les incidències en el servei. Encara sort, que aquests dies ha disminuït l'afluència d'usuaris, ja que les universitats es troben en ple procés d'exàmens i amb les classes ja finalitzades, i el passatge de Manresa ha pogut anar assegut. El conductor ha anat informant els usuaris que pujaven que el servei es faria amb parada a Olesa, el que ha aixecat crítiques. Alguns dels que volien pujar, una desena, han tornat a baixa de l'autobús enutjats i s'han estimat més esperar al servei directe de les 7.50 h, que els feia arribar tard, però calculaven que no més que el que passa per Olesa i no accedeix a l'autopista. El bus ha hagut de parar a la població del Baix Llobregat, en primer lloc, perquè és un servei que s'ofereix en aquesta població, però també perquè alguna de les persones que ha pujat a Manresa volia finalitzar el seu trajecte a Olesa.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7278
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/06/2025 1:27

Dues línies de ferrocarril que van a Manresa totalment infrautilitzades i amb uns temps de viatge absurds per culpa d'una infraestructura antiquada i inadequada... i resulta que la solució que se'ns acut és pagar un servei de bus per l'autopista.
No té cap mena de sentit :x



Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”