Regió-7, 29 de novembre de 2016 ha escrit: Usuaris asseguts a terra al bus de Berga a Barcelona aquest dilluns
Testimonis denuncien el mal servei de la companyia Alsa
[...]
Bus Barcelona Berga
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Bus Barcelona Berga
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 5 de desembre de 2016 ha escrit: Alsa reforçarà el servei de bus de Berga a Barcelona
El Consell Comarcal i Territori faran un seguiment per comprovar que la companyia compleix el compromís
[...]
Nació Berguedà, 5 de desembre de 2016 ha escrit: La línia de busos Berga-Barcelona es reforçarà, després que els usuaris denunciessin massificació
El Departament de Territori s'ha posat en contacte amb la companyia, i el Consell Comarcal del Berguedà en farà seguiment
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 15 de desembre de 2016 ha escrit: El Govern intenta resoldre el conflicte del bus de Berga amb un segon reforç
A partir del 19 de desembre hi haurà disponible un segon bus a 3/4 de 6 del matí
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3729
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Ja fa mes de 8 anys que vaig marxar del Berguedà i les coses segueixen igual...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Hola,
Sembla que finalment si que s'implementarà el reforç de dilluns baixada i divendres pujada.
El que no em queda clar (i pel twitter d'Alsa no m'ho han aclarit) és perquè hi ha restriccions de passatge en el tram entre Manresa/Sallent/Balsareny/Navàs/Puig-reig/Gironella/Berga quan tant la línia Berga-Barcelona com la Manresa-Barcelona són d'Alsa/Alsina.
D'altra banda, el servei La Pobla de Lillet-Manresa-Tarragona-Port Aventura de pujada tampoc fa aquest tram quan podria ser un reforç molt interessant, tenint en compte, a més, que és un bus que acostuma a moure aire...
Sembla que finalment si que s'implementarà el reforç de dilluns baixada i divendres pujada.
El que no em queda clar (i pel twitter d'Alsa no m'ho han aclarit) és perquè hi ha restriccions de passatge en el tram entre Manresa/Sallent/Balsareny/Navàs/Puig-reig/Gironella/Berga quan tant la línia Berga-Barcelona com la Manresa-Barcelona són d'Alsa/Alsina.
D'altra banda, el servei La Pobla de Lillet-Manresa-Tarragona-Port Aventura de pujada tampoc fa aquest tram quan podria ser un reforç molt interessant, tenint en compte, a més, que és un bus que acostuma a moure aire...
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Territori i Sostenibilitat millora el servei de bus entre Berga i Barcelona
Des d’avui hi hau una expedició més d’anada i de tornada de dilluns a divendres feiners, i al setembre se n’afegiran dues més
Aquests nous serveis fan parada només a Navàs i Sallent de manera que es millora la velocitat comercial
El Departament de Territori i Sostenibilitat millora des d’avui el servei de bus que comunica Berga amb Barcelona amb una nova expedició que sortirà de la capital del Berguedà a les 13:15 hores i tornarà de Barcelona a les 17:15 hores, de dilluns a divendres feiners. Aquests busos faran parada només a Navàs i Sallent, de manera que també s’aconsegueix una millora en la velocitat comercial.
A partir de l’1 de setembre hi haurà dues noves expedicions més d’anada i de tornada que faran el mateix recorregut. Les de Berga sortiran a les 10:15 hores i a les 16:30 hores. I les tornades de Barcelona seran a les 12.30 hores i a les 20:00 hores. Aquest increment del servei és una demanda del Consell Comarcal del Berguedà.
Font: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... rcelona.do
Des d’avui hi hau una expedició més d’anada i de tornada de dilluns a divendres feiners, i al setembre se n’afegiran dues més
Aquests nous serveis fan parada només a Navàs i Sallent de manera que es millora la velocitat comercial
El Departament de Territori i Sostenibilitat millora des d’avui el servei de bus que comunica Berga amb Barcelona amb una nova expedició que sortirà de la capital del Berguedà a les 13:15 hores i tornarà de Barcelona a les 17:15 hores, de dilluns a divendres feiners. Aquests busos faran parada només a Navàs i Sallent, de manera que també s’aconsegueix una millora en la velocitat comercial.
A partir de l’1 de setembre hi haurà dues noves expedicions més d’anada i de tornada que faran el mateix recorregut. Les de Berga sortiran a les 10:15 hores i a les 16:30 hores. I les tornades de Barcelona seran a les 12.30 hores i a les 20:00 hores. Aquest increment del servei és una demanda del Consell Comarcal del Berguedà.
Font: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... rcelona.do
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Aquí Berguedà, 13 de desembre de 2017 ha escrit: Nous canvis al recorregut del bus que uneix el Berguedà i Barcelona
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 8 de novembre de 2023 ha escrit: Un estudi de mobilitat al Berguedà planteja la necessitat de crear un bus exprés a Barcelona i un servei amb cara i ulls a Vic
El Consell comarcal ha reunit una trentena de persones interessades en els canvis en transport públic
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 12 de gener de 2024 ha escrit: Viatjar deu cops de Berga a Barcelona en bus és més barat que des de Manresa
Els berguedans tenen un 50% de descompte al Pack Berguedà-Barcelona per compensar que no poden gaudir de les bonificacions de la 6a corona
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 4 d'octubre de 2025 ha escrit: Usuaris de Berga i Sallent esclaten contra la «precarietat» del bus que connecta amb Barcelona: «És una odissea diària»
Viatgers de la línia Berga-Barcelona denuncien que els busos estan saturats, que desenes de persones es queden a terra, que els trajectes són massa llargs i que els horaris no s’adapten a les necessitats
Anna Costa
Berga
04 D’OCT. 2025 6:25
Actualitzada 04 D’OCT. 2025 6:26
La paciència dels usuaris del bus entre Berga, Sallent i Barcelona s’està esgotant. Denuncien que les expedicions estan saturades, que desenes de persones es queden a terra, que els trajectes són massa llargs i que els horaris no s’adapten a la realitat laboral i acadèmica. Usuaris berguedans han engegat una campanya de recollida de signatures que adjuntaran en una instància que faran arribar a l'Ajuntament de Berga, al Consell Comarcal Berguedà i a la Direcció General de Transports i Mobilitat, per denunciar "la precarietat" i reclamar "un servei digne". Usuaris de Sallent, després de presentar vàries instàncies, exposaran la problemàtica a la directora general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Susi López.
Berga: trajectes llargs i freqüències insuficients
Per als usuaris de Berga, les queixes són la durada dels trajectes i la poca freqüència de busos: "Entre les 5 i les 9 del matí només hi ha tres expedicions diàries i entre les 2 i les 5 de la tarda, només n'hi ha dues. I cap d’aquests és directe", explica la berguedana Cristina Arnau, usuària i portaveu dels afectats. Remarca que la majoria paren a pobles i colònies, fent unes vuit parades, i allargant el trajecte Berga-Barcelona per sobre de les dues hores: "Això suposa gairebé cinc hores diàries per a qui es desplaça a Barcelona i torna a Berga cada dia». (En cotxe de Berga a Barcelona hi trigarien una hora i quart aproximadament).
Denuncien que "l'oferta actual del transport públic de Berga a Barcelona (només hi ha busos) fa inviable que sigui una alternativa real al cotxe privat" i proposen mesures concretes: un bus exprés directe Berga–Barcelona–Berga, sense parades intermèdies, sobretot en hores punta; més freqüències de Berga a Barcelona, amb sortides a les 6 h, 6.30 h i 7 h i retorns a les 15 h, 16 h i 17 h; i mantenir les parades dins de Barcelona, de baixada: Bonanova, Francesc Macià i Gran Via, i de pujada: Passeig de Gràcia, i habilitar la parada de Bonanova o similar per a la sortida per Via Augusta.
Lamenten que la "precarietat del servei" dificulta la vida de moltes persones que voldrien residir a la comarca, però que es veuen obligades a marxar per la manca de transport públic competitiu. En aquest sentit, la demanda "urgent" de millora del bus vol ser alhora "una eina de pressió institucional i de conscienciació col·lectiva, posant en valor el dret de poder viure, treballar i moure’s amb dignitat des del Berguedà",
Sallent: busos plens i viatgers a terra
La situació a Sallent encara és més crítica. Al matí dels dies feiners, els busos que surten de Berga i fan parada a tots els pobles, arriben a Sallent pràcticament plens. Això fa que moltes vegades es quedi gent a terra, perquè no tothom cap a l'autobús. Tot i que la situació no és nova, des de l'inici d'aquest curs s'ha agreujat. Agafar els busos que paren a 1/4 de 7 i a 1/4 de 8 del matí a Sallent per anar a Barcelona (n'hi ha un altre a 1/4 de 10) s'ha convertit en un malson per als afectats, que posen un parell d'exemples: "El dimecres 17 de setembre, al bus de les 6.18 h es van quedar 10 persones a baix, entre les quals una dona que va perdre una visita mèdica, estudiants que van arribar tard a classe i treballadors que van fer tard a la feina", detalla la sallentina Mirella Cortès, usuària habitual del bus (exalcaldessa de Sallent i exsenadora per ERC). "El dilluns 29 de setembre, el primer bus del matí també va deixar 19 viatgers a la parada de Sallent perquè ja estava ple", comenta. l la problemàtica es repeteix a la tornada: "El divendres 19 de setembre, 10 usuaris es van quedar a passeig de Gràcia perquè no hi cabien més passatgers", diu Mirella Cortès. Ho defineix com "una odissea diària». Per això, ha presentat diverses instàncies a l’Ajuntament de Sallent i al Departament de Territori.
La resposta que des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Departament de Territori han donat a Mirella Cortès ha estat atribuir-ho a l’increment de la demanda i a la manca de vehicles i personal. Han demanat disculpes pels problemes del servei i han recordat que l'operadora Alsa "posa reforços quan hi ha disponibilitat, però no hi ha obligació contractual i sovint no té prou recursos". I han afegit que el departament està fent seguiment per incorporar noves expedicions "tan aviat com sigui possible", tot i que depèn "de la disponibilitat de vehicles, conductors i pressupost, ja que el sistema tarifari integrat no cobreix els costos amb la venda de bitllets". Mentrestant, "es treballa amb l’empresa per ampliar el servei"
Aquest divendres, fonts del Departament de Territori, han assegurat a Regió7 que "estem fent reforços quan és possible i treballant en una millora de servei, amb especial atenció en el tram entre Sallent i Barcelona". Han apuntat que s'ha de tenir en compte que els problemes ni són cada dia ni sempre a la mateixa hora, fet que complica la gestió. "Els problemes de capacitat són puntuals i no sempre a les mateixes hores”, han indicat aquestes fonts. I han afegit que "estudiarem l'evolució per completar les accions".
Per tractar la problemàtica, l’Ajuntament de Sallent ha convocat una reunió amb la directora general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Susi López. Serà dimecres que ve, 8 d'octubre, i servirà per "exposar la situació i demanar buscar solucions immediates", remarca Mirella Cortès, qui també assistirà a la reunió, juntament amb altres usuaris habituals del bus.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 8 d'octubre de 2025 ha escrit: El Consell del Berguedà demana el servei de Bus Exprés per millorar la mobilitat amb Manresa i Barcelona
Representants de l'ens comarcal exposen a la directora general de Transport i Mobilitat les necessitats en el transport públic
Regió7
Berga
08 D’OCT. 2025 21:24
Actualitzada 09 D’OCT. 2025 8:54
El Consell Comarcal del Berguedà ha reclamat aquest dimecres la implantació d’un servei de Bus Exprés que connecti Berga amb Manresa i Berga amb Barcelona, amb l’objectiu de millorar la mobilitat i les connexions de la comarca.
La petició s’ha traslladat durant la visita de la directora general de Transport i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, María Jesús López, a la seu del Consell. La trobada ha servit per analitzar les necessitats actuals en matèria de transport públic i reforçar la col·laboració entre administracions.
Entre les propostes principals, el Consell ha plantejat la creació d’un servei Bus Exprés amb 10 expedicions d’anada i 10 de tornada de dilluns a divendres directes a Barcelona, amb parades intermèdies limitades. Aquesta nova línia permetria millorar la connexió, tenint en compte que el Berguedà no disposa de servei ferroviari. Segons l’ens comarcal, el nou servei suposaria un pas endavant en l’equitat territorial, seguint l’exemple d’altres zones com el Garraf, Vic o Mataró, on ja s’han desplegat línies similars.
El Consell també ha reclamat reforçar la línia actual Berga-Barcelona, actualment la més utilitzada de la comarca. Aquesta disposa d’11 expedicions diàries entre les 5.30 h i les 18 h, però en determinades franges es troba saturada. L’ampliació de freqüències, asseguren, és prioritària per adaptar-se a les necessitats reals de mobilitat dels berguedans.
Un altre dels punts tractats ha estat el transport a demanda, considerat essencial per garantir la connectivitat dels nuclis més aïllats d’una comarca extensa i amb població dispersa. El Consell ha posat sobre la taula la necessitat d’incrementar el finançament d’aquest servei per adaptar-lo als costos actuals i ampliar la cobertura als municipis on ja opera.
Des del Departament de Transport i Mobilitat, María Jesús López ha expressat la voluntat de donar resposta a les demandes i ha confirmat que s’està treballant per ampliar i millorar els serveis de transport públic al Berguedà. A més, ha anunciat que aquestes propostes s’inclouran en el futur Pla Estratègic de Mobilitat de Catalunya.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 d'octubre de 2025 ha escrit: Junts reclama a la Generalitat un Bus Exprés entre Berga i Barcelona i millores urgents en la mobilitat del Berguedà
El partit se suma al clam dels usuaris del transport públic del Berguedà i presenta una proposta de resolució i una bateria de preguntes al Parlament per impulsar les millores en mobilitat i garantir una connexió directa i eficient
Anna Costa
Berga
22 D’OCT. 2025 10:08
Actualitzada 22 D’OCT. 2025 13:29
Junts posa sobre la taula el dèficit històric de mobilitat que pateix el Berguedà i reclama al Govern de la Generalitat mesures per millorar la connexió de la comarca amb Barcelona. El president comarcal de Junts i regidor a l’oposició a l’Ajuntament de Berga, Ramon Caballé, ha defensat que cal donar resposta a una necessitat "urgent" i "compartida" com és la creació d’una línia de Bus Exprés "directa i eficient" entre Berga i Barcelona. Caballé ha subratllat que els usuaris "no poden esperar més", recordant que molts passen "fins a cinc hores diàries al bus per anar i tornar" i que, sovint, "es queden a terra per falta de places".
El dirigent berguedà ha anunciat que fan costat a la plataforma d’usuaris afectats, que va recollir més de 1.300 firmes reclamant millores, i ha avançat que Junts per Berga donarà suport a la moció que el col·lectiu presentarà al ple de novembre a l'Ajuntament de Berga. "El nostre compromís és total —local, comarcal i nacional— i ens posem al costat de la gent", ha remarcat Ramon Caballé.
La diputada de Junts al Parlament per la Catalunya Central, Anna Erra, ha destacat que "una de les prioritats de Junts és ser l’altaveu de les necessitats del territori" i ha denunciat que "el Berguedà està quedant enrere" i que "no pot ser que una capital de comarca no tingui cap bus directe amb Barcelona mentre altres ciutats com Vic o Manresa sí que en tenen". Per a Erra, el bus directe Berga–Barcelona és "un clam i una necessitat per garantir l’equilibri territorial i les mateixes oportunitats arreu del país".
La diputada Montse Ortiz, responsable de mobilitat a la Comissió de Territori, ha explicat que el grup ha presentat una proposta de resolució al Parlament per demanar al Govern de la Generalitat el desplegament d’una línia d’autobús Exprés.cat entre Berga i Barcelona, amb 10 expedicions d’anada i 10 de tornada diàries els dies feiners. La iniciativa proposa també crear un mecanisme de seguiment amb el Consell Comarcal del Berguedà per ajustar horaris, parades i freqüències segons la demanda real. Junts exigeix un servei ben planificat, "que neixi d’un estudi real i respongui a dades objectives".
Segons la diputada, aquesta mesura forma part de l’acció parlamentària global que Junts ha preparat per donar resposta al greuge que pateix la comarca. “L’última demanda que fem és precisament aquest estudi real per veure quines són les necessitats i com es pot millorar tota la mobilitat del Berguedà. És el primer pas per construir solucions de futur”, ha explicat.
A més, Junts ha registrat una bateria de preguntes escrites al Govern per saber si l’Executiu preveu impulsar aquest servei i, si no és així, quines alternatives ofereix per garantir una mobilitat competitiva. "No hi ha alternativa de transport públic, ja que al Berguedà no hi ha tren, i per això calen trajectes directe amb bus que siguin eficients i responguin a les necessitats laborals, educatives i sanitàries dels usuaris", ha remarcat Ortiz. La diputada ha recordat que la proposta vol forçar un debat parlamentari sobre la mobilitat al Berguedà i fer que "tots els grups hagin de posicionar-se davant una demanda justa". Les preguntes es van registrar a principis d’octubre i el Govern disposa de tres mesos per respondre per escrit, mentre que la resolució es debatrà a la Comissió de Territori abans d’acabar l’any.
Junts denuncia que, malgrat la incorporació del Berguedà a la setena corona tarifària de l’ATM de Barcelona, aquesta integració no ha anat acompanyada d’una millora real del servei. Els col·lapses són habituals i, segons dades exposades, hi ha només cinc busos entre les 6 i les 9 del matí, mentre que a Corbera de Llobregat n’hi ha deu cada deu minuts. De tornada, entre les 2 i les 5 de la tarda, només circulen dos busos, sovint plens.
Des del partit, es defensa que la solució no és costosa ni complexa: "El bus directe és la resposta immediata i realista que el Berguedà necessita". Junts insisteix que cal garantir que la comarca tingui els mateixos serveis públics i qualitat de vida que la resta del país, “perquè si volem vida a totes les comarques, cal bona mobilitat", ha assenyalat Anna Erra.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7338
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Des d'un punt de vista de país ben estructurat i on les infraestructures funcionen de manera adequada, no té massa sentit un bus directe Berga-Barcelona.
La lògica ens diu que el que hauria d'haver-hi és un servei freqüent entre Berga i el node de ferrocarril més proper, en aquest cas Manresa. Posem un mínim d'un bus per hora en hora vall i cada 20 minuts en hora punta. I des d'allà, serveis ràpids (160 Km/h) semidirectes fins a Barcelona, també freqüents.
Ara bé, des de la lògica d'un país on els trens no funcionen, on les infraestructures ferroviàries cauen a trossos, on aconseguir que es posin d'acord els del bus amb els del tren per quadrar horaris és una quimera, etc... doncs d'acord. Posem autobusos directes perquè els facin servir estudiants, jubilats i mileuristes. Encara que tothom que s'ho pugui permetre continuarà anant en cotxe privat que continuarà essent la forma més fiable d'arribar.
La lògica ens diu que el que hauria d'haver-hi és un servei freqüent entre Berga i el node de ferrocarril més proper, en aquest cas Manresa. Posem un mínim d'un bus per hora en hora vall i cada 20 minuts en hora punta. I des d'allà, serveis ràpids (160 Km/h) semidirectes fins a Barcelona, també freqüents.
Ara bé, des de la lògica d'un país on els trens no funcionen, on les infraestructures ferroviàries cauen a trossos, on aconseguir que es posin d'acord els del bus amb els del tren per quadrar horaris és una quimera, etc... doncs d'acord. Posem autobusos directes perquè els facin servir estudiants, jubilats i mileuristes. Encara que tothom que s'ho pugui permetre continuarà anant en cotxe privat que continuarà essent la forma més fiable d'arribar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona

