Línia exprés TMB
Nova línia X2
https://beteve.cat/mobilitat/x2-bus-exp ... 25-minuts/
Barcelona tindrà un nou bus exprés, l’X2, que connectarà amb el Prat de Llobregat en 25 minuts
La línia s'estrenarà l'1 d'octubre, substituirà el bus 165 i modificarà el recorregut del 65
Barcelona tindrà un nou bus exprés, l’X2, que connectarà amb el Prat de Llobregat en 25 minuts
La línia s'estrenarà l'1 d'octubre, substituirà el bus 165 i modificarà el recorregut del 65
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Me acaba de llegar el mail sobre la nueva línea y hay algo que me ha chocado. Dice que circula cada 15 minutos en laborable, cada 22 en sábados y cada 21 en festivos.
Eso es correcto? Cómo puede ser que el domingo tenga mejor frecuencia que el sábado? O hay algún error?
Eso es correcto? Cómo puede ser que el domingo tenga mejor frecuencia que el sábado? O hay algún error?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Habrán hecho la media y les ha salido así.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
los festivos por lo general el trafico baja mucho, con lo que si tienen los mismos vehículos, el tiempo en dar una vuelta baja considerablemente
Ara que ja han perllongat el tramvia fins a Verdaguer, no creieu que caldria ajustar el recorregut de la X1?
No. No coincideixen en pràcticament res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hoy el alcalde Collboni ha anunciado la creación para este verano de la linea X3 entre el paral.lel y la av. carrilet siguiendo mas o menos el recorrido de la ampliación de la linea 2 de metro.
tambien ha dicho que la 150 dejaría esta numeración y pasaría a llamarse Montjuic bus
tambien ha dicho que la 150 dejaría esta numeración y pasaría a llamarse Montjuic bus
Regreso al Futuro!!!
Ja havia existint el bus PM de Parc de Monjuic que va desapreixer quan es vca crear el 150 (unificacion del tram Espanya Monjuic del bus 50 convertit en D50 i del PM)
https://www.autobusesbcn.es/lineas/993.html
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
No veig la necesitat que hi ha de no numerar una línia. Es complicar mes la vida al usuari sense cap benefici.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Això mateix penso jo.foronda 141 ha escrit: ↑Divendres 28/02/2025 19:12 No veig la necesitat que hi ha de no numerar una línia. Es complicar mes la vida al usuari sense cap benefici.
D'aquí un temps, potser a través d'una enquesta, deduiran que la falta de número crea confusió, i el tornaran a afegir...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N6
- Entrades: 300
El que és més provincià és que sigui Montjuïc Bus, i no Bus Montjuïc
Va, per qui no pugui carregar el tweet, posem enllaç i text:
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... na-vinent/
TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet de Llobregat la setmana vinent
20/05/2025
La nova línia X3 es posarà en marxa el dilluns 26 i anirà des del Paral·lel fins a l’Avinguda Carrilet fent un recorregut similar al que tindrà la línia 2 del metro quan estigui ampliada: tindrà parades a l’Anella Olímpica, el carrer Foc i la Fira
L’X3 substituirà l’actual línia 79 (Pl. Espanya a Av. Carrilet) i millorarà les seves prestacions fent un recorregut semblant, però ampliat fins al final de l’Av. Paral·lel i amb menys parades
La campanya informativa als usuaris es pot veure des d’avui a les parades i als canals de TMB
Els 16 primers mesos de servei, la nova X3 tindrà un desviament per les obres de llarga durada als FGC a Pl. Espanya
El dilluns vinent, 26 de maig, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posarà en funcionament la nova línia exprés X3 que connectarà els municipis de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona de manera més directa i més ràpida. La nova X3 millorarà les prestacions de l’actual línia 79, que fins ara cobria un trajecte similar i que amb la nova reestructuració quedarà substituïda definitivament. A més, el nou traçat escurçarà el temps de trajecte ja que farà un recorregut més directe amb menys parades i amplia el final de línia a l’Av. Paral·lel. Amb aquestes condicions la nova línia X3 aconseguirà velocitats comercials més altes respecte a la 79, convertint-se en una de les línies més ràpides de TMB.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que amb aquesta nova línia exprés “es millorarà la connexió entre el centre de Barcelona i l’Hospitalet, passant per l’Anella Olímpica, el barri de la Marina del Prat Vermell, el districte administratiu i la Fira”. La nova X3 millorarà l’experiència dels usuaris en tractar-se “d’una línia més ràpida i farà un recorregut similar a la futura ampliació de l’L2 de metro per Montjuïc”, ha assenyalat Bonet. L’ampliació de l’L2 fins a Montjuïc serà un punt clau per culminar la transformació de la zona i facilitarà l’accés a l’Anella olímpica, al MNAC i al conjunt de la muntanya i alhora fomentarà una mobilitat més sostenible.
La nova L2 permetrà connectar el centre de la ciutat amb la muntanya, amb el nou barri de la Marina del Prat Vermell, el districte administratiu i la Fira, i d’allà arribar al Parc Logístic per enllaçar amb l’L9 fins a l’aeroport.
Nou recorregut
La nova línia X3 enllaçarà l’Av. Paral·lel amb l’Hospitalet (Av. Carrilet). Respecte a la línia 79 s’han suprimit algunes parades per deixar el nou recorregut de la X3 en 37 parades. La línia funcionarà en horari 5:20h a les 22:40h en laborables, de 8:00h a 22:00h en dissabtes i de 9:00h a 22:00h en festius.
Els 16 primers mesos de servei, la nova X3 tindrà un desviament per les obres d’ampliació de l’L8 de FGC que s’estan fent a Pl. Espanya. Així, en sentit Hospitalet, es desviarà pel carrer Lleida i av. Rius i Taulet (recorregut en blau), per reprendre el recorregut que serà l’habitual, tal com es mostra en el mapa (en color negre).
El nombre de línies express creix
La nova X3 se suma a les dues ja existents. Per una banda, la X1, posada en marxa per TMB al desembre de 2021 i que cobreix el trajecte entre la plaça de Francesc Macià i Glòries. Aquesta línia ofereix des de la seva creació un servei àgil per enllaçar aquests dos punts amb el servei que ofereix el TRAM. A més, compta amb la característica que tota la flota de la línia està formada per vehicles d’hidrogen el que significa un pas més en l’aposta de TMB per les zero emissions.
I per l’altra, la X2 (Pratexpres), posada en funcionament a l’octubre del 2024 entre El Prat de Llobregat i Barcelona (Pl. Espanya). Aquesta línia millorava les prestacions de la línia 165 que va quedar substituïda definitivament.

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... na-vinent/
TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet de Llobregat la setmana vinent
20/05/2025
La nova línia X3 es posarà en marxa el dilluns 26 i anirà des del Paral·lel fins a l’Avinguda Carrilet fent un recorregut similar al que tindrà la línia 2 del metro quan estigui ampliada: tindrà parades a l’Anella Olímpica, el carrer Foc i la Fira
L’X3 substituirà l’actual línia 79 (Pl. Espanya a Av. Carrilet) i millorarà les seves prestacions fent un recorregut semblant, però ampliat fins al final de l’Av. Paral·lel i amb menys parades
La campanya informativa als usuaris es pot veure des d’avui a les parades i als canals de TMB
Els 16 primers mesos de servei, la nova X3 tindrà un desviament per les obres de llarga durada als FGC a Pl. Espanya
El dilluns vinent, 26 de maig, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posarà en funcionament la nova línia exprés X3 que connectarà els municipis de l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona de manera més directa i més ràpida. La nova X3 millorarà les prestacions de l’actual línia 79, que fins ara cobria un trajecte similar i que amb la nova reestructuració quedarà substituïda definitivament. A més, el nou traçat escurçarà el temps de trajecte ja que farà un recorregut més directe amb menys parades i amplia el final de línia a l’Av. Paral·lel. Amb aquestes condicions la nova línia X3 aconseguirà velocitats comercials més altes respecte a la 79, convertint-se en una de les línies més ràpides de TMB.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que amb aquesta nova línia exprés “es millorarà la connexió entre el centre de Barcelona i l’Hospitalet, passant per l’Anella Olímpica, el barri de la Marina del Prat Vermell, el districte administratiu i la Fira”. La nova X3 millorarà l’experiència dels usuaris en tractar-se “d’una línia més ràpida i farà un recorregut similar a la futura ampliació de l’L2 de metro per Montjuïc”, ha assenyalat Bonet. L’ampliació de l’L2 fins a Montjuïc serà un punt clau per culminar la transformació de la zona i facilitarà l’accés a l’Anella olímpica, al MNAC i al conjunt de la muntanya i alhora fomentarà una mobilitat més sostenible.
La nova L2 permetrà connectar el centre de la ciutat amb la muntanya, amb el nou barri de la Marina del Prat Vermell, el districte administratiu i la Fira, i d’allà arribar al Parc Logístic per enllaçar amb l’L9 fins a l’aeroport.
Nou recorregut
La nova línia X3 enllaçarà l’Av. Paral·lel amb l’Hospitalet (Av. Carrilet). Respecte a la línia 79 s’han suprimit algunes parades per deixar el nou recorregut de la X3 en 37 parades. La línia funcionarà en horari 5:20h a les 22:40h en laborables, de 8:00h a 22:00h en dissabtes i de 9:00h a 22:00h en festius.
Els 16 primers mesos de servei, la nova X3 tindrà un desviament per les obres d’ampliació de l’L8 de FGC que s’estan fent a Pl. Espanya. Així, en sentit Hospitalet, es desviarà pel carrer Lleida i av. Rius i Taulet (recorregut en blau), per reprendre el recorregut que serà l’habitual, tal com es mostra en el mapa (en color negre).
El nombre de línies express creix
La nova X3 se suma a les dues ja existents. Per una banda, la X1, posada en marxa per TMB al desembre de 2021 i que cobreix el trajecte entre la plaça de Francesc Macià i Glòries. Aquesta línia ofereix des de la seva creació un servei àgil per enllaçar aquests dos punts amb el servei que ofereix el TRAM. A més, compta amb la característica que tota la flota de la línia està formada per vehicles d’hidrogen el que significa un pas més en l’aposta de TMB per les zero emissions.
I per l’altra, la X2 (Pratexpres), posada en funcionament a l’octubre del 2024 entre El Prat de Llobregat i Barcelona (Pl. Espanya). Aquesta línia millorava les prestacions de la línia 165 que va quedar substituïda definitivament.

"¡¡¡Soy tú mismo pero con los colores cambiados!!!" momento. 

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Gràcies, amb això en tinc prou.Una patum del màrqueting ha escrit:La nova X3 millorarà l’experiència dels usuaris
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Entrades: 104
Dic sense conèixer gens la zona, perdoneu per la meva ignorància:
La volta turística a Montjuïc no farà que es trigui més a recórrer la línia en comparacióa anar per Gran Via en línia recta? O la congestió d'aquesta avinguda fa que sigui territori a evitar?
La meva experiència amb el 87 al Carmel (no sé si és comparable) és que, des que Mare de Deu del Coll està en obre i es desvia per Rep. Argentina, més recte, triga menys.
La volta turística a Montjuïc no farà que es trigui més a recórrer la línia en comparacióa anar per Gran Via en línia recta? O la congestió d'aquesta avinguda fa que sigui territori a evitar?
La meva experiència amb el 87 al Carmel (no sé si és comparable) és que, des que Mare de Deu del Coll està en obre i es desvia per Rep. Argentina, més recte, triga menys.
Coneixent la zona, els carrers de la nova línia són força amples, amb múltiples carrils de circulació, i conecten la Marina del Port amb les línies L1, L2 i L3 més ràpid que abans. I per Gran Via el recorregut era redundant amb el H12, H16, i totes les altres línies que passen per Gran Via (recordeu la foto de la parada de Plaça Espanya amb tantes línies que no hi cabien al cartell?). Al final tots aquells busos es molestaven entre els. A mi em sembla una bona millora.
El que no entenc és per què la lletra X, amb la quantitat de parades i separació entre elles que té.
El que no entenc és per què la lletra X, amb la quantitat de parades i separació entre elles que té.
-
- N5
- Entrades: 91
t'has respost tu mateix. montjuïc està buit de trànsit i sense semàfors i la Gran Via saturada de trànsit i plena de semàforsNen de Gràcia ha escrit: ↑Dimarts 20/05/2025 16:26 Dic sense conèixer gens la zona, perdoneu per la meva ignorància:
La volta turística a Montjuïc no farà que es trigui més a recórrer la línia en comparacióa anar per Gran Via en línia recta? O la congestió d'aquesta avinguda fa que sigui territori a evitar?
La meva experiència amb el 87 al Carmel (no sé si és comparable) és que, des que Mare de Deu del Coll està en obre i es desvia per Rep. Argentina, més recte, triga menys.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7250
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La xarxa quadriculada havia de ser la xarxa de bus més revolucionària d'Europa... què dic, de l'univers! Amb busos voladors, velocitats comercials que ni el metro... i al final en què ha quedat? En uns quants canvis de denominació, uns quants canvis de recorregut i eliminació d'algunes parades. Res més, res rellevant. https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-576551/
Anys després ja es pot dir que la xarxa ha estat un fracàs absolut, segons el que ens havien venut. Amb xifres de la pròpia TMB, avui dia els autobusos són igual o més lents que abans de que s'implantés la xarxa quadriculada. Felicitats TMB com sempre us gasteu més en publicitat i xorrades que en fer coses efectives.
Per quan coses útils com la creació de calçades exclusives per a autobusos, implantació de prioritat semafòrica, etc?
Anys després ja es pot dir que la xarxa ha estat un fracàs absolut, segons el que ens havien venut. Amb xifres de la pròpia TMB, avui dia els autobusos són igual o més lents que abans de que s'implantés la xarxa quadriculada. Felicitats TMB com sempre us gasteu més en publicitat i xorrades que en fer coses efectives.
Per quan coses útils com la creació de calçades exclusives per a autobusos, implantació de prioritat semafòrica, etc?
A veure com a concepte crec que ha estat bé.
El que crec que s'hauria de fer ara donar-li la volta i flexibilitzar més el sistema (si us plau treieu les D H V aquestes).
Amb flexibilitzar vull dir poder integrar línies d'alta freqüència que formen part de la xarxa "convencional" com per exemple 6, 7, 27, 33, 34.
També posar les línies amb origen a les places Catalunya i Urquinaona com a línies radials, i línies de bus convencional que queden confinades en districtes propis com a línies locals, en aquest cas es crea una consistència que s'ha perdut amb les noves línies de "bus de barri", que algunes sí i altres no. A més, ja que a Barcelona hi ha un moviment de barri
A part, les línies interurbanes, moltes per no dir totes heretades d'URBAS, que no s'han privatitzat, que passin a tenir denominació AMB, encara que quedin sent de gestió directa.
El que crec que s'hauria de fer ara donar-li la volta i flexibilitzar més el sistema (si us plau treieu les D H V aquestes).
Amb flexibilitzar vull dir poder integrar línies d'alta freqüència que formen part de la xarxa "convencional" com per exemple 6, 7, 27, 33, 34.
També posar les línies amb origen a les places Catalunya i Urquinaona com a línies radials, i línies de bus convencional que queden confinades en districtes propis com a línies locals, en aquest cas es crea una consistència que s'ha perdut amb les noves línies de "bus de barri", que algunes sí i altres no. A més, ja que a Barcelona hi ha un moviment de barri
A part, les línies interurbanes, moltes per no dir totes heretades d'URBAS, que no s'han privatitzat, que passin a tenir denominació AMB, encara que quedin sent de gestió directa.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.