Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Bueno... a lo mejor nos llevamos una sorpresa y es una línea aceptable, me da la sensación de que tiene que ser una línea rápida y no es muy larga, de esas que iran subiendo y bajando; Será la línea de la parte más baja de la ciudad que también le toca y tendrá un enlace con el 21, que también por lo bajito, bajito se llega al Prat.
Avui s'ha presentat la Nova Xarxa a Sant Adrià, en un acte al Casal de Cultura organitzat per ICV Sant Adrià. Han penjat cartells pel carrer convidant als ciutadans a la participació oberta. I he fet cas als cartells i he anat.
S'anuncia que la 143 queda limitada a l'Alcampo, al actual terminal de la 43. Per tant, finalment no arribarà a Gorg ni s'adentrarà a Badalona; simplement serà la cua de l'actual 43.
La H10 sí es confirma que arribarà a l'Olímpic de Badalona directe per Av. Alfons XIII. Us explico la història, que més o menys, ja la sabem: El projecte primitiu de TMB era fer acabar l'H10 a La Pau, i allà fer derivar tots els passatgers a Metro o TUSGSAL. Les entitats de Sant Adrià van dir que res d'això, i es va aconseguir allargar el projecte fins la Pl. de la Vila. Però, per culpa de la reforma d'aquesta, un articulat no pot girar per aquí ni establir-hi terminal. Així que TMB va proposar establir el nou terminal al c/Huelva de Sant Roc. Però, l'Ajuntament de Badalona va exigir a TMB ampliar la línia fins l'Olímpic, per no perdre servei directe i connexió amb Barcelona.
També s'han confirmat les freqüències de pas:
H10 (Badal - Olímpic Badalona): Laborables 5-8 minuts. Dissabtes, festius, agost i hores vall a confirmar.
143 (La Pau - St. Joan Baptista): Laborables 8-12 minuts. Dissabtes, festius, agost i hores vall a confirmar.
Aquesta proposta no ha agradat gens als veïns de Sant Adrià, que veuen un retorn al passat en el projecte, recordant els temps quan havien de pujar a la Carretera Nacional per agafar els busos (BS/TP, NC/TC, SC,...) o el tramvia (43/70/B70, 71) i recorden que van ser élls els que van aconseguir desviar la 44-TC per Sant Joan Baptista, sortint al carrer.
També lamenten la pèrdua de freqüències de la T5 del TRAM, que va de mal en pitjor. Els veïns denuncïen que s'han reduït a la tercera part les freqüències des que es va inaugurar, és a dir, s'ha triplicat el temps d'espera. Els hi he recordat el frau en la meva intervenció, i que ja podem donar gràcies que encara segueixi funcionant. M'han donat la raó en aquest aspecte i ho lamenten, exigint més control a la T5 i denunciant que els revisors es concentren a la T4 eludint les línies T5 i T6.
Una intervenció ha resaltat la similitut de la línia 143 amb la B23. El problema és que la B23 passa per Via Trajana, sota Rbla. Guipúscoa, i no pot fer l'enllaç amb l'H10.
Els veïns lamenten la pèrdua de servei a l'eix Av. Platja, Av. Catalunya, Ricart/Sta. Caterina/Joan XIII. La intervenció anterior també ha recordat que es disposa d'un bon servei de TUSGSAL en aquest eix, però els veïns han ressaltat, llavors, la necessitat d'un bon transbordament a Joan XIII/Alfons XIII i Ricart/Alfons XIII, ara inexistent.
La intervenció d'un treballador de TMB ha estat desvetlladora: darrere la Nova Xarxa de TMB s'amaga un ERO massiu al 2014/2015. Denuncia la pèrdua de freqüències en línies convencionals els darrers anys, poc a poc perquè els usuaris no ens n'adonem. Ha posat l'exemple de línies abans tan importants com la 40, 42 o la mateixa 44. Ha deixat entreveure que les freqüències ara emprades per la NXBus podrien començar a devallar en poc temps i de manera esglaonada, i ens hauran venut una retallada com una millora.
Aquest treballador ha denunciat la pèrdua de 50 busos/any aquest últims 2 anys. És a dir, TMB ha retirat de la circulació 100 busos des del 2011 a base de retocar horaris. Poca broma. I avisa que la NXBus encobreix una futura retirada massiva de material i personal.
Per acabar, vull destacar la péssima intervenció del regidor, assegurant que l'H16 substuïa a la 43 en comptes de la 41, i confonent constantment línies i carrers.
S'anuncia que la 143 queda limitada a l'Alcampo, al actual terminal de la 43. Per tant, finalment no arribarà a Gorg ni s'adentrarà a Badalona; simplement serà la cua de l'actual 43.
La H10 sí es confirma que arribarà a l'Olímpic de Badalona directe per Av. Alfons XIII. Us explico la història, que més o menys, ja la sabem: El projecte primitiu de TMB era fer acabar l'H10 a La Pau, i allà fer derivar tots els passatgers a Metro o TUSGSAL. Les entitats de Sant Adrià van dir que res d'això, i es va aconseguir allargar el projecte fins la Pl. de la Vila. Però, per culpa de la reforma d'aquesta, un articulat no pot girar per aquí ni establir-hi terminal. Així que TMB va proposar establir el nou terminal al c/Huelva de Sant Roc. Però, l'Ajuntament de Badalona va exigir a TMB ampliar la línia fins l'Olímpic, per no perdre servei directe i connexió amb Barcelona.
També s'han confirmat les freqüències de pas:
H10 (Badal - Olímpic Badalona): Laborables 5-8 minuts. Dissabtes, festius, agost i hores vall a confirmar.
143 (La Pau - St. Joan Baptista): Laborables 8-12 minuts. Dissabtes, festius, agost i hores vall a confirmar.
Aquesta proposta no ha agradat gens als veïns de Sant Adrià, que veuen un retorn al passat en el projecte, recordant els temps quan havien de pujar a la Carretera Nacional per agafar els busos (BS/TP, NC/TC, SC,...) o el tramvia (43/70/B70, 71) i recorden que van ser élls els que van aconseguir desviar la 44-TC per Sant Joan Baptista, sortint al carrer.
També lamenten la pèrdua de freqüències de la T5 del TRAM, que va de mal en pitjor. Els veïns denuncïen que s'han reduït a la tercera part les freqüències des que es va inaugurar, és a dir, s'ha triplicat el temps d'espera. Els hi he recordat el frau en la meva intervenció, i que ja podem donar gràcies que encara segueixi funcionant. M'han donat la raó en aquest aspecte i ho lamenten, exigint més control a la T5 i denunciant que els revisors es concentren a la T4 eludint les línies T5 i T6.
Una intervenció ha resaltat la similitut de la línia 143 amb la B23. El problema és que la B23 passa per Via Trajana, sota Rbla. Guipúscoa, i no pot fer l'enllaç amb l'H10.
Els veïns lamenten la pèrdua de servei a l'eix Av. Platja, Av. Catalunya, Ricart/Sta. Caterina/Joan XIII. La intervenció anterior també ha recordat que es disposa d'un bon servei de TUSGSAL en aquest eix, però els veïns han ressaltat, llavors, la necessitat d'un bon transbordament a Joan XIII/Alfons XIII i Ricart/Alfons XIII, ara inexistent.
La intervenció d'un treballador de TMB ha estat desvetlladora: darrere la Nova Xarxa de TMB s'amaga un ERO massiu al 2014/2015. Denuncia la pèrdua de freqüències en línies convencionals els darrers anys, poc a poc perquè els usuaris no ens n'adonem. Ha posat l'exemple de línies abans tan importants com la 40, 42 o la mateixa 44. Ha deixat entreveure que les freqüències ara emprades per la NXBus podrien començar a devallar en poc temps i de manera esglaonada, i ens hauran venut una retallada com una millora.
Aquest treballador ha denunciat la pèrdua de 50 busos/any aquest últims 2 anys. És a dir, TMB ha retirat de la circulació 100 busos des del 2011 a base de retocar horaris. Poca broma. I avisa que la NXBus encobreix una futura retirada massiva de material i personal.
Per acabar, vull destacar la péssima intervenció del regidor, assegurant que l'H16 substuïa a la 43 en comptes de la 41, i confonent constantment línies i carrers.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 24/10/2013 22:54, en total s’ha editat 1 vegada.
Salvem l'Estació de França!
- foronda 141
- N8
- Entrades: 857
- Ubicació: Poblenou
Reunió aquesta tarda amb el regidor del districte de Sant Martí Sr. Freixedas a la Seu del Districte.
Dos temes a tractar:
-Remodelació del Carrer Pere IV: Pasará a ser un carrer amb transit pacificat i zona 30, amb un sol carril de circulació, un de serveis i un altre de bici. Els busos es desviaran per Pallars direcció Besos i per Tánger cap el Llobregat.
-Nova xarxa de bus: Es confirmam las previsions inicials: retalladas en la 14, 19, 36, 40, i 41, es crea la 143, i es confirma la H10 fins l'Olimpic de Badalona.
Ens diu que ja han recollit algunes queixes per la retallada del 41 a la zona Fòrum i Besos Mar, i que en tenen un sac per el funcionament de la 141.
Per la propera fornada confirma l'implantació de la H14, i estan estudiant la 71.
Dos temes a tractar:
-Remodelació del Carrer Pere IV: Pasará a ser un carrer amb transit pacificat i zona 30, amb un sol carril de circulació, un de serveis i un altre de bici. Els busos es desviaran per Pallars direcció Besos i per Tánger cap el Llobregat.
-Nova xarxa de bus: Es confirmam las previsions inicials: retalladas en la 14, 19, 36, 40, i 41, es crea la 143, i es confirma la H10 fins l'Olimpic de Badalona.
Ens diu que ja han recollit algunes queixes per la retallada del 41 a la zona Fòrum i Besos Mar, i que en tenen un sac per el funcionament de la 141.
Per la propera fornada confirma l'implantació de la H14, i estan estudiant la 71.
Ves que no facin servir el cabàs de queixes per suprimir-la adduïnt que genera insatisfacció entre els usuaris.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Això mateix ho porto pensant jo des de fa molt temps. No és cap millora, és una gran retallada encoberta: retallada de serveis i de personal, a més de no tenir cap base tècnica sòlida.m.h.t. ha escrit:Aquest treballador ha denunciat la pèrdua de 50 busos/any aquest últims 2 anys. És a dir, TMB ha retirat de la circulació 100 busos des del 2011 a base de retocar horaris. Poca broma. I avisa que la NXBus encobreix una futura retirada massiva de material i personal.
Aquest tema es podria solucionar fàcilment amb una obra senzilla: l'urbanització del tram de Tibidabo sobre la Via Trajana, i permetre girar directament a Av.Ferrocarril (ara nomes pot realitzar en un sentit). D'aquesta manera la B23 faria el recorregut: Via Trajana, Safo, Av.Ferrocarril, Tibidabo, Extremadura. Així es pot realitzar un intercanvi fàcil.m.h.t. ha escrit:Una intervenció ha resaltat la similitut de la línia 143 amb la B23. El problema és que la B23 passa per Via Trajana, sota Rbla. Guipúscoa, i no pot fer l'enllaç amb l'H10.
http://ca.wikipedia.org/wiki/ERORenfe445 ha escrit:¿Què és un ERO? No en tinc ni idea.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Aquí (en els horaris de dissabtes, festius, agost i hores vall) és on "ens la fotran", em temo... Què t'apostes a que "hereden" els del 43? És a dir que, en la pràctica, en l'actual tram comú 43-44 es perdrà tot el servei equivalent als torns actuals del 44. I si els horaris del 43 en diumenge eren insofribles, si perdies un et quedava el consol de què potser el 44 s'hi trobava pel mig, però com perdis ara l'H10...m.h.t. ha escrit:També s'han confirmat les freqüències de pas:
H10 (Badal - Olímpic Badalona): Laborables 5-8 minuts. Dissabtes, festius, agost i hores vall a confirmar.
143 (La Pau - St. Joan Baptista): Laborables 8-12 minuts. Dissabtes, festius, agost i hores vall a confirmar.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Així m'agrada, dilapidant els impostos de tots els catalans perquè els senyorets de Sant Adrià i Badalona no volen transbordar! De fet, jo seria partidari que la H10 acabés al Clot, i allà tothom al metro: és inadmissible que tinguem un tram de més de cinc quilòmetres on el metro i l'autobús són paral·lels entre ells, i per a més INRI de la Pau a Badalona fent competència deslellial a TUSGSAL. Aquí és on haurien d'estar les retallades, i no retallant línies sense alternativa com el tram Sant Quirze-Terrassa de la B8, senyors de la Generalitat!m.h.t. ha escrit:La H10 sí es confirma que arribarà a l'Olímpic de Badalona directe per Av. Alfons XIII. Us explico la història, que més o menys, ja la sabem: El projecte primitiu de TMB era fer acabar l'H10 a La Pau, i allà fer derivar tots els passatgers a Metro o TUSGSAL. Les entitats de Sant Adrià van dir que res d'això, i es va aconseguir allargar el projecte fins la Pl. de la Vila. Però, per culpa de la reforma d'aquesta, un articulat no pot girar per aquí ni establir-hi terminal. Així que TMB va proposar establir el nou terminal al c/Huelva de Sant Roc. Però, l'Ajuntament de Badalona va exigir a TMB ampliar la línia fins l'Olímpic, per no perdre servei directe i connexió amb Barcelona.
Tenint en compte l'escabetxina que fa molt de temps que estem patint a la resta de Catalunya, crec que ja va sent hora que Barcelona també noti les retallades, que és l'única ciutat de Catalunya que no les ha patit. Sobren línies, cal retallar trams suplerfus on és coincident amb el metro i el tramvia i les frequències de pas a moltes línies són massa generoses.La intervenció d'un treballador de TMB ha estat desvetlladora: darrere la Nova Xarxa de TMB s'amaga un ERO massiu al 2014/2015. Denuncia la pèrdua de freqüències en línies convencionals els darrers anys, poc a poc perquè els usuaris no ens n'adonem. Ha posat l'exemple de línies abans tan importants com la 40, 42 o la mateixa 44. Ha deixat entreveure que les freqüències ara emprades per la NXBus podrien començar a devallar en poc temps i de manera esglaonada, i ens hauran venut una retallada com una millora.
Gràcies de nou . Això es una estupidesa, la Noxarbus, i també el que se li va ocórrer el disseny de les estacions de la L9Guigui ha escrit:http://ca.wikipedia.org/wiki/ERORenfe445 ha escrit:¿Què és un ERO? No en tinc ni idea.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
En això et dono totalment la raó.UT596001 ha escrit:és inadmissible que tinguem un tram de més de cinc quilòmetres on el metro i l'autobús són paral·lels entre ells,
Però és que la xarxa quadriculada s'ha fet totalment d'esquenes a la resta del transport públic, ja siguin altres operadors, metro, tramvia o rodalies. És incomprensible en els temps que corren, però és la realitat. I la realitat farà que, en pocs anys, s'hagi de refer tot el que ara s'està fent.
La xarxa quadriculada és un despropòsit total i crec que s'hauria de fer marxa enrera i anul·lar el projecte fins que no es faci un pla que sigui millor. I de fet, pràcticament qualsevol altra projecte seria millor que aquest.
Em sembla que els ciutadans de Badalona i Sant Adrià tenen el mateix dret que tú i que jo a utilitzar el transport públic, no et sembla?. O es què hi han ciutadans de primera o de segona? Posats a eliminar, perquè limites a Clot? El 43 i 44 actuals, circulen per sobre de la L2 des de Sagrada Família, i ningú ha parlat de suprimir la línia. A més, si seguim aquest exemple, deixaríem a Barcelona molt poques línees (amb aquest mateix raonament, podríem fer desaparèixer, la 9 (ja tens FGC), la 41 (ja tens la L4), el 22, 24 i 28 (ja tens la L3), la 59 (L3), la 67 i 68 (L5), etc.. Del que es tracta es de tenir una línia de bus que es pugui utilitzar en cas d'avaria del metro o de tancament per reformes. Saps quantes vegades en els darrers 10 anys han hagut de posar el bus per fer només el tram Artigues-Sant Adrià-Badalona en substitució del metro?UT596001 ha escrit:Així m'agrada, dilapidant els impostos de tots els catalans perquè els senyorets de Sant Adrià i Badalona no volen transbordar!
En quan a la H10 futura, no fa cap mena de competència a la línia de TUSGSAL, ja que aquesta circula per Pere IV i Almogàvers, i la H10 circula per Guipúscoa, i València-Mallorca en funció del sentit. En arribar a Sant Adriá i Badalona el que fa és deixar passatgers, no pas agafar-ne gaire de nous, ja que els que hi pugen volen arribar més al centre de Badalona i anar a l'Olímpic no els interessarà.
En quan al tema retallades, em sembla molt desafortunat el comentari de que a Barcelona encara no sabem el que són retallades.
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1172
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
El Sr. Freixedes estaba a la reunió/presentació de dimecres.foronda 141 ha escrit:Reunió aquesta tarda amb el regidor del districte de Sant Martí Sr. Freixedas a la Seu del Districte.
Dos temes a tractar:
-Remodelació del Carrer Pere IV: Pasará a ser un carrer amb transit pacificat i zona 30, amb un sol carril de circulació, un de serveis i un altre de bici. Els busos es desviaran per Pallars direcció Besos i per Tánger cap el Llobregat.
-Nova xarxa de bus: Es confirmam las previsions inicials: retalladas en la 14, 19, 36, 40, i 41, es crea la 143, i es confirma la H10 fins l'Olimpic de Badalona.
Ens diu que ja han recollit algunes queixes per la retallada del 41 a la zona Fòrum i Besos Mar, i que en tenen un sac per el funcionament de la 141.
Per la propera fornada confirma l'implantació de la H14, i estan estudiant la 71.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Yo que quereis que os diga... me gusta el retbus; veo que son líneas rectas cruzan ciudad bien con puntos de enlace y buena frecuencia.
La mayoría de las líneas convencionales, son lentas y pesadas y mal servidas muchas. Entre otras veo bien el 19 limitado en Urquinaona era demsiado largo y mas con toda la vuelta por Pau Vila. Si por mi fuera la dejaba en Camp de L´Arpa, o sagrada familia como mucho, ya tenemos el 45 y 47, que son dos buenas líneas.
La 141 es innombrable, es otro ejemplo tiene que desaparecer carga muy poco y un recorrido obsoleto como en su día el 35.
El Retbus tiene que seguir adelante, nos estamos para añoranzas de viejas glórias.
La mayoría de las líneas convencionales, son lentas y pesadas y mal servidas muchas. Entre otras veo bien el 19 limitado en Urquinaona era demsiado largo y mas con toda la vuelta por Pau Vila. Si por mi fuera la dejaba en Camp de L´Arpa, o sagrada familia como mucho, ya tenemos el 45 y 47, que son dos buenas líneas.
La 141 es innombrable, es otro ejemplo tiene que desaparecer carga muy poco y un recorrido obsoleto como en su día el 35.
El Retbus tiene que seguir adelante, nos estamos para añoranzas de viejas glórias.
La mateixa que abans i amb recorreguts d'enllaç llargs. Per a mostra, un botó: Lesseps (H6/V17).Eduardo ha escrit:veo que son líneas rectas cruzan ciudad bien con puntos de enlace y buena frecuencia.
I les de la Noxarbus són més ràpides? Ja s'ha mesurat: s'ha guanyat 1 km/h i perquè han posat carril doble a la Gran Via.Eduardo ha escrit:La mayoría de las líneas convencionales, son lentas y pesadas y mal servidas muchas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pues mira yo muchas veces cojo el H12 en Bilbao hasta Pl. España, y es rapidito para lo que es el transporte de superficie. Yo apostaría que el antiguo 56 era mucho mas lento. y el que va a Sarría de Pl. España el V7 creo, ese me encanta es rápido rápido, no como el antiguo 30 que no había por donde cogerlo.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3716
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Jo tampoc estic gaire d'acord amb que els mitjans de transport se solapin, però es que moltes vegades el metro no don l'abast. NO se concretament com va la L2 de Clot a Badalona, però per exemple, la L1 de Pl.Sants a Catalunya va a tope, i els autobusos que van pel C/Sants també. Per que no hi hagi solapaments el metro tindria que anar ben be cada minut i mig o dos, que seria lo mes llògic.UT596001 ha escrit:Així m'agrada, dilapidant els impostos de tots els catalans perquè els senyorets de Sant Adrià i Badalona no volen transbordar! De fet, jo seria partidari que la H10 acabés al Clot, i allà tothom al metro: és inadmissible que tinguem un tram de més de cinc quilòmetres on el metro i l'autobús són paral·lels entre ells, i per a més INRI de la Pau a Badalona fent competència deslellial a TUSGSAL. Aquí és on haurien d'estar les retallades, i no retallant línies sense alternativa com el tram Sant Quirze-Terrassa de la B8, senyors de la Generalitat!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- foronda 141
- N8
- Entrades: 857
- Ubicació: Poblenou
Doncs veurem com ho fan per la futura H14, que es la fusió de la 9 i la 141, dues línies amb una carga molt diferent.
En quan a la 141, cal recordar que l'estació de metro de Poblenou, es una de las poques no adaptades al PMR lo que obliga a las persones de mobilitat reduïda anar en bus.
Com usuari habitual que soc d'aquesta línia puc dir que el principal problema que te es la baixa frecuencia de pas (30 minuts els feiners i 35 minuts els festius), lo que origina que donat el mal servei, mols usuaris potencials es busquin la vida per altres mitjans per viatjar. Estic cansat de veure gent que espera a las parades i després d'esperar un temps prudencial, va al metro, o agafa un altre línia encara que tingui que fer enllaç.
En quan a la 141, cal recordar que l'estació de metro de Poblenou, es una de las poques no adaptades al PMR lo que obliga a las persones de mobilitat reduïda anar en bus.
Com usuari habitual que soc d'aquesta línia puc dir que el principal problema que te es la baixa frecuencia de pas (30 minuts els feiners i 35 minuts els festius), lo que origina que donat el mal servei, mols usuaris potencials es busquin la vida per altres mitjans per viatjar. Estic cansat de veure gent que espera a las parades i després d'esperar un temps prudencial, va al metro, o agafa un altre línia encara que tingui que fer enllaç.
No es por nada pero es que el 141 tiene un recorrido muy triste y muy paralelo al metro: En sus mejores tiempos la recuerdo a 13 14 min. pero fue perdiendo viajeros, habría que enzarzarla con otra que le de un poco mas de virilla aunque no vaya por el mismo sitio; y la conexión con el 9 yo también desconfio... Son recorridos muy de espalda uno del otro.