CETRAMSA acaba amb l' app Proper Bus Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

CETRAMSA acaba amb l' app Proper Bus Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 19/10/2013 11:11

Els que tingueu la fantàstica aplicació Proper Bus Barcelona instal.lada al mòbil haureu notat que aquest matí ja no funciona i dóna un missatge d' error.

Aquí en teniu l' explicació:

http://www.eduardereza.com/ca/blog/

Si algú de l' AMB m' està llegint que sàpiga de desprecio profundament la decissió que han près, i que la app oficial que ells ofereixen no val un pebrot. És tècnicament inferior, menys intuïtiva, consumeix més recursos i és, en general, menys eficient. Es veu d' una hora lluny que la van fer a desgana i a cuita-corrents. Però com que en aquest païs, que ves a saber quin és, la feina ben feta és una raresa, val més gastar-se diners en destruïr el que altres han fet millor en comptes d' invertir-los en millorar allò que és propi. Un fet que, a més, resulta agreujat perquè resulta que l' AMB se suposa que és un ens públic. Ara sabem que per al seu servei de temps d' espera es troba completament subjecta a les decissions de CETRAMSA.

En fi, estic molt enfadat. Tant, que me'n vaig caminant a la feina.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 19/10/2013 11:37

A Viena va passar fa poc una cosa semblant, quan l'empresa pública es va oposar a l'ús obert de les seves dades. El rebombori públic va ser tan gran que es van haver de fer enrere.

Així que ja sabeu quin és el camí: fer-ho públic i deixar en evidència els que ni treballen ni deixen treballar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Dissabte 19/10/2013 16:06

Ei! Sóc l'autor de l'app i visitant relativament habitual del fòrum (tot i que només solc llegir :P).

Només volia donar-vos les gràcies per la difusió de la notícia. Aquest dilluns intentaré parlar amb gent de CETRAMSA per veure si podem arribar a alguna mena d'acord, o com a mínim, que no m'obliguin a complir tots els requeriments del burofax, que inclouen entre altres publicar un anunci a dos diaris de tirada nacional indicant que he fet un ús deslleial de les dades i que he infringit la seva propietat intel·lectual (els temps d'arribada dels busos tenen copyright???), lògicament pagant-ho de la meva butxaca.

Si finalment no puc raonar amb ells, intentaré escriure cartes als diaris per fer-ne difusió. No m'entra al cap que per fer la feina que hauria d'haver fet una empresa pública des del principi, a sobre em toqui rebre a mi.


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 19/10/2013 16:20

Endavant Eduard. Evidentment, que les dades d' espera del bus tinguin propietat intel.lectual no té cap mena de sentit. El que en deu tenir és la seva app de nyigui-nyogui i suposo que sota alguna mena de criteri espuri han decidit que la teva és un plagi. Fem tota la difusió que poguem.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 19/10/2013 19:35

Endavant noi, ja en comencem estar farts que uns quants es sentin els salvadors-gestors, sel's hi doni el poder llegitim a les urnes i despres de no fer res o poc i mal fet, vagin a corre-cuita a fer el que ja tindrien de haber fet i ho fagin de forma cutre, quan la gent te iniciatives i treballa be s'ha de premiar,pero clar aplicaions aixi demostren la pasivitat e inutilitat dels gestors, aixo es una mostra mes del desgobern que tenim...SI molta independencia i dallonsis i al'hora de la veritat res de res.

Aixo em recorda les inundacions del 62 quan Radio Barcelona va fer per iniciativa propia un programa col.l.ecta i quan ja portaven recaudats 5 milions de pesetes de 1962 va vindre aquell que es deia Franco i va dir que pleguessin que el estat "salvador"s'en faria carrec..amb resultats quasi nomes propagandistics....DONCS aixo em sembla el mateix.

Clar amb aquestes aplicacions es pot treure diners per publi i tal...i clar pensen que si algu s'en ha de aprofitar que siguin ells.

Si comencem aixi qui la propietat intelectual de "BARCELONA" o CATALUNYA....es de bojos...


NOI QUAN LA GENT S'ESPABILA deixan-los en evidencia...corren els buffets d'advocats (pagats entre tots) i els programadors (Idem de idem) es vergonyos....sempre tindre que anar a remolc d'aquests satrapes (no nomes d'aquest partit, perque si no tot acaba en una burda baralla en que es bassa el seu brut i lamentable joc).

Tant de bo rectifiquin...si no una mes en la llista de greujes.


I mentrestan els turistes passejant i enmerdant Barcelona..



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 20/10/2013 0:23

Clar... Als de CETRAMSA els interessa tenir cada mes la comissió i que els usuaris utilitzin la seva aplicació...

Que les dades sobre quan ve el proper bus tenen copyright? Això no té cap tipus de validesa legal perquè enlloc ho posa... Si volen protegir les seves dades, que mostrin el símbol del copyright.

Què passa, que ara no podem dir "el meu bus passa a les 07:40" perquè estem dient l'hora de pas i està protegida? Que en ple segle XXI passi això és per tirar-los a tots d'un precipici.

I ara què? Denunciaran també els missatges on s'esmenta el nom de l'empresa?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 20/10/2013 1:56

Eduard, hola un altre cop.
No t'ho puc assegurar al 100% però és possible que el requeriment dels advocats el puguis fer servir pel que normalment serveixen les amenaces dels advocats: per eixugar-se el cul.
Segurament és el que en castellà anomenen "un farol", i potser no cal que hagis de retirar res de res. Estàs fent servir dades públiques, i no veig que això pugui ser cap delicte. Però per assegurar-te, simplement contacta amb un advocat i consulta-li la situació a veure què et diu.

Igualment, intentarem parlar amb CETRAMSA o qui correspongui perquè doni explicacions sobre aquesta vergonyosa manera d'actuar, més pròpia d'una organització mafiosa que no pas d'una entitat pública que paguem amb els nostres impostos.

Una altra cosa: en comptes de l'error, no pots posar que a tothom li aparegui a l'aplicació que ha estat bloquejada per l'AMB? Ho dic per començar a fer campanya de desprestigi contra aquesta gentussa.

Per la resta de gent, aquí deixo el correu de contacte perquè hi envieu una queixa:
info@ambmobilitat.cat

En cas de que no responguin, es pot començar a fer una campanya de denúncia més seriosa a través de Twitter, Facebook i enviament massiu als mitjans de comunicació (disposo d'uns quants centenars d'adreces de mitjans i comunicadors que poden servir).



Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Diumenge 20/10/2013 2:47

És possible que el requeriment no sigui vàlid legalment, demanen coses que no crec que tinguin massa sentit, però és clar... Jo sóc un simple informàtic i que m'enviïn això doncs ja espanta. No vull problemes legals de cap mena, per això he procedit a la retirada de l'aplicació directament.

Entenc que fins a cert punt es pugui arribar a considerar que m'aprofito de les dades, ja que l'aplicació mostrava publicitat en una de les pantalles, però si s'haguessin dignat a contactar-me, no hauria tingut cap problema per eliminar-la. Els ingressos eren menyspreables, en cap moment vaig crear l'aplicació pensant en treure'n un profit econòmic, el que em fa realment ràbia és que els 33.000 usuaris que la feien servir de sobte es trobin que ha deixat de funcionar, i sense cap alternativa decent.
wefer ha escrit:Una altra cosa: en comptes de l'error, no pots posar que a tothom li aparegui a l'aplicació que ha estat bloquejada per l'AMB? Ho dic per començar a fer campanya de desprestigi contra aquesta gentussa.
Bé, en els moments inicials apareixia un error, però posteriorment vaig aprofitar les zones de dades dinàmiques dins del que em permetia el sistema per posar-hi un avís (no tenia previst mostrar mai un avís d'aquest tipus). Ara, es veu així:

Imatge

Jo miraré de parlar dilluns a primera hora amb algun contacte de CETRAMSA (vaig trucar-hi divendres al migdia però em van dir que no hi havia ningú que pogués atendre'm fins dilluns). Us informaré de les novetats que hi hagi, però no espero que rectifiquin fàcilment després d'enviar el requeriment que han enviat.
Adolescent barceloní ha escrit:Clar... Als de CETRAMSA els interessa tenir cada mes la comissió i que els usuaris utilitzin la seva aplicació...
Tinguem en compte que CETRAMSA és una empresa PÚBLICA, dedicada a la informació i promoció del transport públic a l'Àrea Metropolitana. Si fos una empresa privada concessionària, ho podria arribar a entendre, però d'una empresa pública?

Gràcies de nou pel recolzament!


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 20/10/2013 3:06

Crec que mai s'ha de cedir davant el xantatge que fan les grans empreses, públiques o privades.
En el meu cas mateix, estic fart de rebre cartes d'advocats que amenacen amb accions legals per X o Y, i com que sé que no tenen raó sempre he fet el mateix: arxivar-les a l'arxiu definitiu directament, aquell que anomenem paperera. I mai he tingut cap problema, al contrari, acaben claudicant ells perquè no tenen raó.

Insisteixo que en aquests casos no cal tenir por, sinó consultar amb un advocat. Les grans empreses juguen amb la por de la gent que no hi entén a posar-e en un problema legal.

En el cas d'aquesta aplicació, la única cosa on podrien agafar.se per exigir la retirada és en la publicitat que apareixia en una de les pantalles, però una vegada retirada no n'hi hauria d'haver cap perquè la informació és totalment pública.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 20/10/2013 13:49

No, Eduard, és com diu l' Adolescent Barceloní. Si jo ara et dic que el 141 passa per Pujades-Lope de Vega a les 13.48 no pot venir ningú a dir-me que m' estic aprofitant de les dades de ningú. O és que els de l' editorial Pàmies demanden a tothom que indica on es troba un carrer?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 20/10/2013 18:50

Ereza ha escrit:Ei! Sóc l'autor de l'app i visitant relativament habitual del fòrum (tot i que només solc llegir :P).

Només volia donar-vos les gràcies per la difusió de la notícia. Aquest dilluns intentaré parlar amb gent de CETRAMSA per veure si podem arribar a alguna mena d'acord, o com a mínim, que no m'obliguin a complir tots els requeriments del burofax, que inclouen entre altres publicar un anunci a dos diaris de tirada nacional indicant que he fet un ús deslleial de les dades i que he infringit la seva propietat intel·lectual (els temps d'arribada dels busos tenen copyright???), lògicament pagant-ho de la meva butxaca.

Si finalment no puc raonar amb ells, intentaré escriure cartes als diaris per fer-ne difusió. No m'entra al cap que per fer la feina que hauria d'haver fet una empresa pública des del principi, a sobre em toqui rebre a mi.
Et dono tots els ánims i a veure si pots trobar una solució. Si necessites suports aquí estem tots disposats a fer-ne difusió ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/10/2013 20:54

Fem difusió pel Twitter d'aquest tema, i demano si hi ha algun advocat que llegeixi el fòrum i pugui dir la seva.



Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Dilluns 21/10/2013 10:19

Acabo de parlar amb l'advocat que em va enviar el burofax i em comenta que des de CETRAMSA des del primer moment només se'm volia avisar perquè els preocupa que l'aplicació utilitza dades que s'actualitzen cada dia i que això pot portar a confusió l'usuari en cas que per exemple accedeixi a una parada de bus que ja no existeix. Que en cap cas em volien demandar ni denunciar.

M'han comentat que esperen poder organitzar una reunió amb mi durant aquesta setmana, per tal de discutir com funciona l'aplicació, perquè la seva preocupació és que l'obtenció de les dades es faci de manera segura i que sempre estiguin actualitzades.

Aniré informant si hi ha més novetats!


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 21/10/2013 10:30

Ereza ha escrit:Acabo de parlar amb l'advocat que em va enviar el burofax i em comenta que des de CETRAMSA des del primer moment només se'm volia avisar perquè els preocupa que l'aplicació utilitza dades que s'actualitzen cada dia i que això pot portar a confusió l'usuari en cas que per exemple accedeixi a una parada de bus que ja no existeix. Que en cap cas em volien demandar ni denunciar.

M'han comentat que esperen poder organitzar una reunió amb mi durant aquesta setmana, per tal de discutir com funciona l'aplicació, perquè la seva preocupació és que l'obtenció de les dades es faci de manera segura i que sempre estiguin actualitzades.

Aniré informant si hi ha més novetats!
Ara sembla que s'hagin abaixat els fums i que es preocupin nomès que les dades s'obtinguin de manera segura i estiguin actualitzades? Sembla estrany, però ànims igualment i endavant. Per twitter sembla que ja molta gent ha fet difusió d'aquest cas.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/10/2013 10:36

A més del Twitter i de queixes que vam enviar des d'aquest fòrum, la notícia també ha aparegut a l' agregador Menéame

Suposo que tot plegat ha fet que se'ls hagin abaixat els fums una mica. Ja és trist haver d'anar així, ja, però millor això que res.



Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Dilluns 21/10/2013 11:14

La meva opinió personal és que efectivament, després del rebombori que hi ha hagut pel Twitter i pels fòrums, s'han fet una mica enrere per la mala imatge que estan tenint. Que només els preocupava que les dades estiguessin actualitzades (que ho estaven, s'actualitzaven cada dia), no s'ho creu ningú. Sinó, a què venia el burofax dient que emprendrien accions per danys morals, per ús deslleial de dades i per infringir la propietat intel·lectual, a menys que retirés l'aplicació immediatament i sense dilació, i publiqués un escrit en dos diaris?

De fet, el propi advocat m'ha comentat que estaven preocupats per tot el que s'estava dient per Internet, i que si us plau comentés que s'havien posat en contacte amb mi per parlar-ho.

A veure com acaba tot això... Un cop més, gràcies a tots pel suport.

Més info: http://www.eduardereza.com/ca/update-to ... lona-case/


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/10/2013 11:16

Evidentment, s'han fet enrere vist el ressò. Perquè no m'explicaran que, per "preocupació", se senten obligats a coaccionar la gent d'aquesta manera.

Un cop més, es demostra la fórmula: contra caciquisme i impunitat, publicitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

FRANK busero
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: FRANK busero » Dilluns 21/10/2013 11:42

Hello,

Como conductor de autobuses estoy irritadísimo con la actuación de CETRAMSA.
Después de varias descargas de APP's incluida las oficiales de tmb y de AMB me tocó la lotería al encontrar la fantástica Proximo Bus
A todos los clientes que me preguntan sobre horarios de buses les recomiendo la aplicación por lo efectiva que es.
A Eduard un 10 !!
Y a CETRAMSA i cia. un cero patatero por la pésima aplicación que tienen y por la manera de boicotear la feina ben feta



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dilluns 21/10/2013 12:06

Ostres nois, molt bé. Entre tots hem fet quelcom de productiu, al final.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/10/2013 12:07

Busman ha escrit:Ostres nois, molt bé. Entre tots hem fet quelcom de productiu, al final.
Clar, si és que la unió fa la força, i al FTC ja tenim uns quants exemples!

Enhorabona a tots! (Excepte als de CETRAMSA, clar).



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”