Menys freqüències de línies no-Novaxarxabus?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Tant me fa la solapació.

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 16/11/2014 16:06

Renfe445 ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Home, sense suprimir ni modificar res no, no van a deixar la H12 i també la 56, o la H10 i també la 43 i la 44, o la H8 i també la 15, etc.
Subjectivament parlant, jo prefereixo que s'afegeixin línies sense modificar res ja que realment la solapació, per què ens ha de preocupar això? Mira, millor que es solapin, així tinc més línies que em puguin portar a molts llocs sense fer cap transbordament, o aconseguir freqüències extremament altíssimes, si es coordinen bé els horaris. Que és aquest cas el que hauríem d'aprofundir en aquest fil.

I que una línia suprimeixi dues, com la H10 amb la 43 i la 44, em sembla una gran estupidesa.
Pots solapar quan tens una plataforma reservada, o sigui, habitualment a tot allò que va sobre vies de ferro. Coordinar diverses línies urbanes d'autobús en diferents llocs es gairebé (per no dir completament) impossible.
Després passa el que passa, vas per la Diagonal dins un bus i et sents un ximple havent de perdre 4-5 minuts de parada a parada, per distàncies de poques parades no val la pena agafar l'autobús, doncs pots trigar un temps similar i anar amb el bus no es pas de franc. I ja si hi hagués tren per sota no caldria ni discutir-ho.

Suprimir la 43 i 44 no es pas cap estupidesa, el que es una estupidesa es que la H10 tingui una freqüència inferior (quan la van estrenar tenia si fa no fa el mateix, ara no se com està el tema amb tots els retocs que han fet) i la 143 estigui a la corda fluixa.

El problema de la NXB no són les línies al plànol, si no la desgana i d'avagades poc seny amb la que s'apliquen els canvis, això està sent un pegot ja que van posant les línies de mica en mica, al fer-ho així no pots reestructurar la xarxa normal per a que sigui més eficient i permeti arribar ràpidament als llocs on la NXB no arribarà. Ara ho remates amb una disminució de servei general i ja la tens "liada", banda de trigar any i mig a arribar al destí hauràs d'esperar més temps a la parada, cas que s'agreuja quan fas transbords. (Element que hauria de ser important a la xarxa).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 05/12/2014 8:58

A l'article d'avui, al diari "de les inicials que fan 55 en números romans", esmenten de passada que, entre d'altres millores en el transport públic de Barcelona, s'incrementaria en unes 25 unitats la xifra de busos circulant en hora punta :boig


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Gimeno
N4
N4
Entrades: 62

Entrada Autor: Gimeno » Dilluns 22/12/2014 10:24

Este año todavía han empezado más pronto y ni tan siquiera han esperado a que fueran días no lectivos. Hoy 22 ya hay menos coches en casi todas las líneas, incluidas Nova Xarxa. Por ejemplo, la 20 ha pasado de 13 coches a 10.



adria
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: adria » Dimarts 23/12/2014 19:46

Jo, quan encara existia la linea 71, vaig perdre un autobús a la parada Bac de Roda-Llull, vaig esperar 20 minuts i res cap 71. Vaig pujar caminant fins a Felip II- Josep Estivill i no vaig veure cap 71. Vaig arribar abans caminant que agafant el bus. Van ser una mitja hora de caminar + vint d'espera = 50 min. aprox. Una vergonya 50 min. i en un dia laborable , increíble. :(



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 25/05/2015 1:13

Avui, després de qui sap quant de temps, he tornat a veure un articulat a la 36 (un MAN 34XX)

Potser era per si es produia acumulació de votants que l'utilitzessin per anar a votar ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 25/05/2015 17:05

Fran-Ikarus ha escrit:Avui, després de qui sap quant de temps, he tornat a veure un articulat a la 36 (un MAN 34XX)

Potser era per si es produia acumulació de votants que l'utilitzessin per anar a votar ;)
Una estupidez como un templo. Ya podrían mejorar un poco la vergonzosa frecuencia del 36, y hacer algo con esa basura de recorrido para que al menos pudiera servir para ir de Besòs a la estación de la Sagrera.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 13/07/2015 20:17

La 20, una línia que també s'ha vist afectada per les retallades de l'any passat:

Feiners:

De 5:30 a 7:30 cada 20 min.
De 7:30 a 9:05 cada 13 - 15 min.
De 9:05 a 20:25 cada 12 - 13 min.
De 20:25 a 22:10 cada 15 min.
22:30

Dissabtes:

6:00 - 6:40
De 7:05 a 7:30 cada 25 min.
De 7:30 a 21:15 cada 15 - 17 min.
21:35 - 22:00 - 22:30

Penosos i tercermundistes els horaris de la 20 en festius:

7:40 - 8:30 - 9:20 - 10:05 - 10:50
De 11:25 a 16:32 cada 33 - 35 min.
De 16:32 a 21:00 cada 20 - 22 min.
De 21:00 a 22:30 cada 30 min.

Aquests són els horaris oficials, que moltes vegades s'incompleixe¡n :emprenyat


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 15/07/2015 3:07

Una pregunta per a tots, quines línies de bus no-Novaxarxabus es tenen que conservar en la vostra opinió???
Jo ho pregunto perquè no ho sé, i jo no conec gaire la xarxa dels busos TMB, de les línies que conec ben bé son les línies 67 i 68 i les circulars de Cornellà. Aquestes línies i algunes més per una línia que vagi només a Barcelona (no sé quines XD) es tindrien que conservar, no? :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/07/2015 9:31

Les que calguin perquè la gent pugui continuar utilitzant el transport públic amb dignitat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 15/07/2015 11:14

Fran-Ikarus ha escrit:Les que calguin perquè la gent pugui continuar utilitzant el transport públic amb dignitat.
Posa'm un exemple, i digues-me dues o tres d'aquestes línies de les que es tenen que conservar.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/07/2015 12:42

Des de quan s'ha de començar a justificar "quines línies s'han de conservar"? ¿"Toda línea es culpable hasta que se demuestre lo contrario"? Tan inoculada està en l'interior de la gent la filosofia de les retallades? O del "que cadascú defensi lo seu"?

Doncs molt fàcil: si veus una línia que sempre passa amb els autobusos buits, és que no és necessària. Si en canvi veus que hi va gent, segurament no hi viatgen per diversió. I tampoc és divertit dir-los que no passa res si la treuen, perquè a 500 metres o 1 Km. en tenen una altra, o el metro. Igual és gent que ha treballat tota la seva vida perquè ara poguem tenir moltes de les coses de les que gaudim, i no tenim cap dret, però cap, a opinar sobre quant han de caminar o quants trasbordaments han de fer, en la etapa final de la seva vida, quan no els és indiferent tenir el bus a prop o "un altre allà a l'avinguda no sé què, o el metro".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 15/07/2015 21:47

Fran-Ikarus ha escrit:Doncs molt fàcil: si veus una línia que sempre passa amb els autobusos buits, és que no és necessària. Si en canvi veus que hi va gent, segurament no hi viatgen per diversió. I tampoc és divertit dir-los que no passa res si la treuen, perquè a 500 metres o 1 Km. en tenen una altra, o el metro. Igual és gent que ha treballat tota la seva vida perquè ara poguem tenir moltes de les coses de les que gaudim, i no tenim cap dret, però cap, a opinar sobre quant han de caminar o quants trasbordaments han de fer, en la etapa final de la seva vida, quan no els és indiferent tenir el bus a prop o "un altre allà a l'avinguda no sé què, o el metro".
Miri, a mi no em sembla normal que després de gastar-nos diners que no teníem, ni tenim, per fer kilòmetres i kilòmetres de metro i tramvia perquè després no els feu servir em sembla un gran insult, i caldria que sortíssim al carrer exigint que o ens torneu els diners que heu gastat o simplement que es tanquin aquests kilòmetres de metro i tramvia fets que no porten ningú.

Per exemple: la línia H12, línia totalment inútil ja que duplica el tramvia, les línies 1 i 2 del metro i FGC. Aleshores perquè dimonis volem la integració tarifària, per fer bonic? L'únic trajecte que necessita autobús és de la Plaça de les Glòries a la Plaça Tetuan, màxim fins a Plaça Universitat. Igual que el 60 de la Plaça de les Glòries fins al final de la Gran Via no hauria d'existir (i, en canvi, per a la resta del recorregut millorar el seu servei).

Una mica més amunt... tenim l'H10, el 33, el 34 i B24 duplicant la línia 2 del metro. L'H10 ja és de jutjat de guàrdia, ja que és paral·lel amb el metro des de la Sagrada Família fins a Badalona (!!!) i, evidentment, transportant aire en aquest tram. L'H10 no hauria de passar més enllà del Clot (idealment Sagrada Família, però que es pot mantenir fins al Clot per facilitar l'enllaç amb els trens de Rodalia), igual per al 33 i 34. Parlant del 33, que per l'altre extrem hauria d'acabar a Francesc Macià ja que duplica al tramvia de manera inútil (en canvi, penso que el 34 hauria de recuperar el recorregut retallat a la banda de Sarrià). I el B24 3/4 del mateix, hauria d'acabar a La Pau i suprimir tot el tram urbà de Barcelona que pràcticament queda cobert per el metro i altres línies d'autobús.

Una altra línia que caldria suprimir: el 7. Duplica al tramvia en els dos extrems, i en el tram central queda àmpliament cobert per altres línies d'autobús... miri, suprimir línies que són coincidents amb altres modes de transport que donen el mateix servei no és retallar, és racionalitzar. Els recursos són limitats i a mi em sembla incoherent que quan es demana millorar línies d'autobús per donar a servei a pobles que no tenen altra cosa sempre rebem un no per resposta amb la cantarella "no hi han diners", o s'hagin suprimit línies a pobles sense alternativa (com, per exemple, la línia B8 entre Sant Quirze i Terrassa) i ara l'única manera d'arribar és anar en cotxe o fer-se fins a vint quilòmetres a peu..., i, en canvi, sí n'hi hagi per mantenir un munt de línies en paral·lel fent-se la competència inútilment. Una altra cosa és que haguessin suprimit el 56 fa vint anys i no posessin res a canvi, miri, això sí seria retallar. Suprimir ara l'H12 no és retallar, és racionalitzar ja que els usuaris d'aquesta línia tenen alternatives que fan el mateix recorregut i amb el mateix preu del bitllet.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/07/2015 22:15

Granolleri ha escrit:Miri, a mi no em sembla normal que després de gastar-nos diners que no teníem, ni tenim, per fer kilòmetres i kilòmetres de metro i tramvia perquè després no els feu servir em sembla un gran insult, i caldria que sortíssim al carrer exigint que o ens torneu els diners que heu gastat o simplement que es tanquin aquests kilòmetres de metro i tramvia fets que no porten ningú.
Jo sí que utilitzo el metro (quan vull, que és sovint) i el tramvia (menys sovint), així que adreci "vostè" les seves presuncions sense fonament cap algú altre, d'acord?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 15/07/2015 22:19

O sigui que la base principal d'aquest tema es que la xarxa ortogonal és un gran error per Barcelona o de millorar la xarxa dels busos no-xarxa ortogonal?????


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 15/07/2015 22:23

Fran-Ikarus ha escrit:Jo sí que utilitzo el metro (quan vull, que és sovint) i el tramvia (menys sovint), així que adreci "vostè" les seves presuncions sense fonament cap algú altre, d'acord?
No s'amoïni que no tornaré a opinar sobre res que incombeixi a la zona 1. Gràcies per no deixar-me opinar de com es gasten els diners de tots els catalans i catalanes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/07/2015 22:45

Afegeixo: no tergiversi les meves paraules, que aquí tothom li està deixant opinar. El que no vull, repeteixo, és que s'adreci a mi en segona persona afirmant que no utilitzo el metro o el tramvia, perquè això ja no és opinar, sinó fer una afirmació, i rotundament falsa. Només faltaria que algú m'hagi de dir si utilitzo el metro o no, ni a mi ni col·lectivament als meus conciutadans (també ha de ser una broma pesada, dir que la gent no utilitza el metro ni el tramvia perquè hi ha autobusos... càmera oculta?)

"Miri, a mi no em sembla normal que després de gastar-nos diners que no teníem, ni tenim, per fer kilòmetres i kilòmetres de metro i tramvia perquè després no els feu servir em sembla un gran insult, i caldria que sortíssim al carrer exigint que o ens torneu els diners que heu gastat o simplement que es tanquin aquests kilòmetres de metro i tramvia fets que no porten ningú."

Si vostè creu que el metro i el tramvia no porta ningú, o no ve mai a Barcelona, o té un greu problema de percepció. I si creu que no li fan autobusos perquè els calers que caldrien han estat gastats en un altre lloc, es passarà la vida emprenyat, perquè sempre, sempre, sempre, podrà trobar coses que li faci la impressió que "han estat comprades o construides gastant els diners que haurien d'haver estat invertits a la seva ciutat". Allà vostè si vol "sortir al carrer" per això :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/07/2015 22:49

Carlos González ha escrit:O sigui que la base principal d'aquest tema es que la xarxa ortogonal és un gran error per Barcelona o de millorar la xarxa dels busos no-xarxa ortogonal?????
La base principal d'aquest tema és que han anat empitjorant gradualment bona part de les línies que no formen part de la NXB. Les que formen part de la NXB no es pot dir que les hagin empitjorat, perquè abans no existien, però ull també si ens posem a comparar amb les seves "predecessores", en aquelles que han substituit d'altres que, si fa no fa, feien els mateixos recorreguts.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 15/07/2015 23:34

Granolleri, tu argumento central sobre racionalizar los transportes y evitar excesivos solapamientos me parece totalmente acertado, pero estas siendo muy sectario con el tema. Sin ir más lejos, te recuerdo que en Terrassa y Sabadell, que son zona 3 y 2 respectivamente, también hay unos magníficos buses exprés, paralelos al tren, y que transportan requeteaire. Con lo que quiero decir, deja ya tu absurda manía de ver el culpable en la zona 1, y no en la mala gestión que es generalizada.

El bus H12 yo también al principio tenía mis dudas, pero sí que tiene lo suyo de sentido. Piensa, para recorrer un tramo de la Gran Via harán falta hasta dos trasbordos, por ejemplo Tram-L1-L8, o Tram-L1-L2. La falta de continuidad del transporte pesado entre Monumental y Glòries, y en general lo discontínuo de los servicios pesados hacen que sí tenga su sentido el H12. En especial las líneas L1 y L2 dan un servicio a tramos muy cortos de la Gran Via, y pasan más por el enlace, que para servir a la misma Gran Via. El Tram sí tiene la función de abastecer la Gran Via, y de hecho (también vista la ocupación del H12) lo lógico sería convertir toda la línea a un tranvía, e integrar el tramo de tranvía ya hecho. También ten en cuenta que no es lo mismo una zona muy densamente poblada, que una de densidad media. En la zona de la Gran Via, tanto Metro como H12 van a petar, no se puede decir que ninguno de los dos sobre.

Tienes razón que hay que aprovechar los recursos, y eso no está ocurriendo, pero en parte no aciertas del todo con el diagnóstico. Como sea, está claro que Barcelona necesita una reordenación de los transportes en superficie bien hecha, y no esta chapuza de NoXarBus, una que tenga en cuenta el Metro, y que incluya las líneas de tranvía que harían falta para descargar una red de buses que no da abasto pese a su enorme dimensión.

Pero como ya digo, eso no es para nada exclusivo de la zona 1, porque de la misma manera yo te podría decir que en Terrassa tienen un bus exprés para que los señoritos puedan ir desde cualquier parte directos a BCN sin tener que coger el bus urbano, y sería igual de ridículo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 16/07/2015 11:11

No estic a favor de que les línies es dupliquin les unes a les altres si no hi ha una raó de pes. Igualment, crec que el transport públic ha de permetre arribar a totes les poblacions i en bones condicions de comoditat, temps i freqüència, encara que sigui deficitari.

No obstant:
Granolleri ha escrit:Per exemple: la línia H12, línia totalment inútil
[...]
s'hagin suprimit línies a pobles sense alternativa (com, per exemple, la línia B8 entre Sant Quirze i Terrassa) i ara l'única manera d'arribar és anar en cotxe o fer-se fins a vint quilòmetres a peu..
La H12 va amb articulats (i bi-articulats) cada 5-6 minuts. La major part d'hores els autobusos van plens. Tot i duplicar el metro, aquest també va ple.
La B8 també anava amb articulats plens? Pregunto, perquè no en tinc ni idea. A veure si al final serà que a BCN tenim transport públic perquè l'utilitzem i en canvi a d'altres zones prefereixen anar amb el seu cotxe tot el dia amunt i avall.

Petit off-topic convertible en nou tema si s'escau:
Per acabar amb la cantarella de sempre: Barcelona aporta molt més del que rep de la Generalitat. A la plana 34 d'aquest estudi ho especifica perfectament:
http://www.cronicaglobal.com/es/downloa ... luna.pdf[i] (No sé si hauria de demanar perdó per enllaçar un document d'Acció Cívica Catalana... però no ho faré :twisted: )[/i]
Concretament, el barcelonès té un dèficit fiscal del 10,98% del seu PIB (aporta molt més del que rep), essent la primera comarca aportadora i molt lluny del segon classificat, el Vallès Occidental, amb només el 3,02%. Mentre, la majoria de comarques viuen "gràcies" al diners que els dóna Barcelona. I a sobre nosaltres no ens queixem. Potser els barcelonins hauríem de demanar la independència i convertir-nos en ciutat-estat tipus Mònaco? :)



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 16/07/2015 11:20

També és que la major part de la població es concentra a Barcelona, no? És a dir, si Barcelona és qui més aporta és perquè és on més es recapta...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”