sag470 ha escrit:Una nomenclatura tipo Vxx se volveria como a los inicios.
No hi ha neccesitat d'impantar una nomenclatura tipus Vxx com la de la EMT. Més de la meitat de ambdós Vallès estan fora de l'ambit AMB, per tant si cal una nomenclatura unificada cal que sigui una que sigui coherent amb els serveis interns del Vallès i no a remolc de Barcelona. La meva proposta seria:
Vallès Occidental
-Serveis urbans de les grans ciutats (Sabadell, Terrassa, Rubí, Sant Cugat...) deixar-ho tal i com està ara
-En el cas de Barberà, a l'estar conurbat de Sabadell es podria renumerar les línies com a 31 i 33 (continuant explotada per Sarbus, com fins ara), ja que la línia 3 de la TUS passa per el carrer que marca la frontera entre Sabadell i Barberà, una mica a l'estil de Girona on les línies surburbanes de TEISA estan numerades conjuntament amb les línies de TMG. Cal recordar que la línia 12 de la TUS arriba fins a Sant Quirze i que Barberà i Badia formen continu urbà amb Sabadell.
-Per el mateix, les línies B1 i B2 haurien de ser 21 i 22 (en certa manera, són filioles de la línia 2)
-En el cas de Terrassa, quelcom caldria fer amb el Terrassa-Matadepera, Terrassa-Viladecavalls. TMESA serveix al barri de Can Tries de Viladecavalls, per tant el Terrassa-Viladecavalls podria ser el 51, el Terrassa-Matadepera podria ser el 61, continuant sent explotades per TGO com fins ara.
-En el cas de Valldoreix, les línies de la EMD podrien ser 11, 12 i 13 enlloc de VDX1, VDX2 i VDX 3 com fins ara. Continuant sent competència de la EMD com fins ara.
-A Cerdanyola, passar a ser simplement 1 i 2 sense el "SU" davant.
-A Montcada, canviar el 155 per 5, i el 103 (Can Cuiàs-Cementiri de Collserola) per 3.
-En el cas de Palau-Solità i Plegamans, numerar el servei urbà com a 1 (abandonant l'actual número assignat per Sagalés, el 296)
Per la resta de serveis, en les línies d'àmbit comarcal les línies que surtin de Terrassa podrien ser 1xx, les que surtin de Sabadell 2xx i les línies que no anessin ni a Sabadell ni a Terrassa 3xx. Per a les línies intercomarcals, les línies exprés.cat com fins ara i la resta aplicar la nomenclatura prevista per l'ATM (6xx les línies cap a Barcelona, 5xx cap al Baix Llobregat i 7xx cap al Vallès Oriental), amb l'excepció potser del Santa Perpètua-Estació de La Llagosta que es podria considerar com a comarcal del Vallès Oriental ja que el barri de La Florida de Santa Perpètua i la Llagosta formen continu urbà.
A part d'això, per mi és imprescindible:
-Suprimir les prohibicions de trànsit
-Establir una línia Terrassa-Castellar-Sentmenat-Caldes, cada hora almenys. Enllaç horari a Sentmenat amb la línia e10.
-Dividir l'actual línia C2 de La Vallesana, limitant-la a Terrassa-Martorell i deixar un bus cada hora (cada 30' en hora punta). El tram Terrassa-Sabadell per Sant Quirze pot ser absorbit per perllongament d'algunes expedicions de la línia C7, com es fa ara des de l'Hospital
-Augmentar freqüències del Terrassa-Olesa de Montserrat
-Augmentar freqüències del tram Terrassa-Castellbisbal de la línia C7
-Nova línia Sabadell-Rubí per Sant Quirze (una sola parada a l'estació de FGC) i Can Barata (i suprimint l'actual llançadora Can Barata-Sant Quirze), cada 30 minuts.
-Més expedicions de la línia Rubí-Molins de Rei
-Serveis exprés Ripollet-Sabadell per Santiga, donant accés també al Polígon de Santiga des de Ripollet, actualment inexistent.
-Línia Ripollet-Santa Perpètua-La Llagosta (no hi ha carretera directa), tot que pensant-ho millor seria més útil que anés a Mollet.
-Perllongar la línia 11 de la TUS fins a Badia, com estava previst
-Estudiar, en hores punta, una línia exprés Badia-Sabadell per la carretera de l'Aeroport, Gran Via (passant per el Taulí) fins a la Plaça Espanya i tornada per l'Eix Macià i Ronda Zamenhof/Carrer Villarúbias (o a la inversa). Podria ser la línia 29.
Vallès Oriental
Nomenclatura:
-Numerar les línies de Lliçà de Vall com a 31, 32 i 33, ja que l'actual LA3 va fins a Granollers i en certa manera a dins de Granollers fa el sentit invers de la línia 3.
-La resta de serveis urbans estrictes numerar a partir del número 1 en endavant (Sant Celoni, Caldes, Mollet, Cardedeu, Santa Maria de Palautordera, Parets del Vallès)
-A la resta de la comarca: línies 1xx les que sortin de Granollers, línies 2xx les que serveixin al Baix Vallès, 3xx al Baix Montseny. Interurbanes, el mateix que he dit al Vallès Occidental, amb l'excepció del Sant Celoni-Girona que respectaria el número assignat per l'ATM de Girona.
Millores:
-Millorar la freqüència de pas del Granollers-Sant Adrià per la Roca, com a mínim un autobús cada hora
-Establir serveis de reforç Granollers-Llinars per la Roca, o perllongar la línia 5 de Transgran fins a Cardedeu
-Més freqüència de pas línia Sant Celoni-Arenys de Mar
-Més freqüència de l'Atmella a La Garriga
-Més frequència de Bigues a Sant Feliu de Codines
-Línia Sabadell-Granollers per Palau-solità. No cal que entri a Polinyà ja que hi ha un servei amb cara i ulls entre Palau i Sabadell
-Servei diari línia Granollers-El Masnou per Vallromanes, encara que siguin unes poques expedicions al dia
Ara no se m'acut gaire cosa més...
Luego restaria paradas de líneas de fuera de AMB, como la A1 dejar solo una o dos paradas en Barberà, rediseñar las B1 y B2 para que sean más rápidas dejando las paradas más importantes en Barberà y Badia. El servicio interno de Badia lo podria hacer la B4, o la L1 de Barberà ampliada y reformulando la clásica S.
No té cap mena de sentit suprimir parades de les línies A1, B1 i B2 a Barberà. No hi ha tantes parades i justament les zones de Barberà que serveix la línia A1 són les més allunyades de l'estació de tren. Igualment a Barberà la línia A1 actualment només té quatre parades. I les línies B1 i B2 realment són la prolongació del servei urbà de Sabadell, ja que Barberà i Sabadell estan conurbades. A Badia pràcticament ningú fa servir l'autobús per moure's per dins de Badia, cal tenir present que de punta a punta de Badia només hi han 15 minuts a peu i els llocs d'interès estan al centre geogràfic de Badia, per tant sempre és més ràpid anar a peu. Sí que veuria bé, en canvi, perllongar la línia 1 de l'urbà de Barberà a Badia.
I igualment, això de que l'AMB es quedi més línies a gestionar al Vallès Occidental
ni parlar-ne. Per començar la línia A2 ara té el final al terme municipal de Sabadell, per tant no es pot traspassar. I que es gestionin línies a la comarca controlades directament des d'un despatx de Barcelona que desconeix totalment la realitat a l'altra banda de Collserola l'únic que podem esperar és que retallin encara més el poc servei que tenim, mentre no es retalla res a la zona 1. Jo sóc partidari que les línies interiors a cada Vallès (excepte urbanes) siguin gestionades directament per els consells comarcals, i les línies entre el dos Vallès gestionades conjuntament entre els dos consells comarcals.