Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells
TMB: Sabeu què vol dir comunciació?
Dissabte al vespre: agafo un V17 a Pg. de Gràcia, ja que hi passava desviat. Durant el trajecte, a cada parada, el sistema de megafonia passa la frase "Aquesta línia ha modificat el recorregut." Res més. I jo penso per què ho diu un cop ja som a Gran de Gràcia, quan ha tornat al trajecte normal? A més, en cap moment diu en què consisteix la modificació. A Lesseps tenim la resposta: per obres al barri del Coll (que al panell només estaven anunciades per ahir diumenge), el recorregut passa per Travessera de Dalt i la Carretera del Carmel.
O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.
Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.
O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.
Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El sistema sólo utiliza en la pantalla de LED la línea de abajo para la información variable. Si hay que meter un montón de texto explicando las modificaciones, ya no queda tiempo disponible para mostrar la próxima parada.Guigui ha escrit:Dissabte al vespre: agafo un V17 a Pg. de Gràcia, ja que hi passava desviat. Durant el trajecte, a cada parada, el sistema de megafonia passa la frase "Aquesta línia ha modificat el recorregut." Res més. I jo penso per què ho diu un cop ja som a Gran de Gràcia, quan ha tornat al trajecte normal? A més, en cap moment diu en què consisteix la modificació. A Lesseps tenim la resposta: per obres al barri del Coll (que al panell només estaven anunciades per ahir diumenge), el recorregut passa per Travessera de Dalt i la Carretera del Carmel.
O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.
Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.
Una solución es meter más pantallas como las que hay en los 14a. Yo personalmente prefiero preguntar al conductor.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.Renfe445 ha escrit:El sistema sólo utiliza en la pantalla de LED la línea de abajo para la información variable. Si hay que meter un montón de texto explicando las modificaciones, ya no queda tiempo disponible para mostrar la próxima parada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). ¿Y qué voz utilizan?Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
-
- N5
- Entrades: 112
Si, desde hace poco han incorporado en el SIU una serie de mensajes que el conductor puede seleccionar desde la consola, entre ellos está el que comentáis. Normalmente se usa más el de: Si us plau, circuleu cap al fons, gràcies, en el V7 lo ponen a diario por que el bus va siempre llenísimo. En este vídeo puedes escuchar todos los mensajes que hay: https://youtu.be/m_IgHe5ulpIRenfe445 ha escrit:Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). ¿Y qué voz utilizan?Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...
El que haurien de fer es deixar-se de punyetes i que sigui el mateix conductor el que per megafonia interna (que hauria d'haver), avisi del tall o del que necessités. Com sempre, estem al capdavant en utilitzar tecnologies que a la pràctica, no van enlloc més enllà de la pràctica de la automatizació de les tasques i l'estalvi en personal en detriment de la qualitat del servei.victorromo99 ha escrit:Si, desde hace poco han incorporado en el SIU una serie de mensajes que el conductor puede seleccionar desde la consola, entre ellos está el que comentáis. Normalmente se usa más el de: Si us plau, circuleu cap al fons, gràcies, en el V7 lo ponen a diario por que el bus va siempre llenísimo. En este vídeo puedes escuchar todos los mensajes que hay: https://youtu.be/m_IgHe5ulpIRenfe445 ha escrit:Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). ¿Y qué voz utilizan?Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...
El tema dels missatges gravats per un ordinador és ja de traca, ja que fa vergonya haver-los d'escoltar. Que els hi costa agafar algun dels directius endollats i fer-lo gravar totes les locucions? A banda de feina esclar...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Parece ser que no existe o no se utiliza, porque los conductores cuando tienen que avisar de algo se levantan y a voz viva.Miquel ha escrit:El que haurien de fer es deixar-se de punyetes i que sigui el mateix conductor el que per megafonia interna (que hauria d'haver), avisi del tall o del que necessités. Com sempre, estem al capdavant en utilitzar tecnologies que a la pràctica, no van enlloc més enllà de la pràctica de la automatizació de les tasques i l'estalvi en personal en detriment de la qualitat del servei.
El tema dels missatges gravats per un ordinador és ja de traca, ja que fa vergonya haver-los d'escoltar. Que els hi costa agafar algun dels directius endollats i fer-lo gravar totes les locucions? A banda de feina esclar...
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Sistema de Información al Usuario y Videovigilancia a bordo del Bus
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 5&lawType=
TMB dóna per amortitzats els panells LED embarcats i els substituirà per pantalles TFT amb termòmetre dinàmic; igual que l'AMB:
Sembla que, per fi, s'indicaran enllaços amb d'altres operadors (Renfe, FGC, Tram, busos AMB) També sembla tenir els dies comptats el 'MouTV' als busos; restant només al metro.
Una altra novetat destacable és el control SAE dels BKB i l'implementació de colors a aquests.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 5&lawType=
TMB dóna per amortitzats els panells LED embarcats i els substituirà per pantalles TFT amb termòmetre dinàmic; igual que l'AMB:
Sembla que, per fi, s'indicaran enllaços amb d'altres operadors (Renfe, FGC, Tram, busos AMB) També sembla tenir els dies comptats el 'MouTV' als busos; restant només al metro.
Una altra novetat destacable és el control SAE dels BKB i l'implementació de colors a aquests.
Salvem l'Estació de França!
Render curiós, però si acaben posant les pantalles que porten per exemple, els biarticulats poca informació més hi anirà
Una altra novetat destacable és el control SAE dels BKB i l'implementació de colors a aquests.
[/quote]
Novetat que realment portem esperant com 30 anys a que succeeixi, on en molts llocs tenien els equips de “cortineta” controlats per la centraleta i no en una consola dedicada.
[/quote]
Novetat que realment portem esperant com 30 anys a que succeeixi, on en molts llocs tenien els equips de “cortineta” controlats per la centraleta i no en una consola dedicada.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Han agafat un bon exemple per mostrar-ho, la 62 des de Pl.Catalunya Només faltava haver acabat el missatge amb << Nou Barris>>
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Tornem amb els anuncis de megafonia que són de tot menys informatius. Pujo aquest migdia a un 22 a Lesseps, i sento l'anunci tipus "per motius excepcionals, aquest autobús ha canviat el seu recorregut". Em penso: i per què anuncien el tall de dissabtes de Gran de Gràcia, quan ja hem passat el tram afectat?
Resposta: tall a Bolívar per treballs amb una grua de gran tonatge. Recorregut turístic alternatiu: Av. Vallcarca, Esteve Terrades, Pl. Alfonso Comín, República Argentina, Pont de Vallcarca. 10 minuts o més, que si arribo a saber-ho, tenia alternatives a mà. I el pobre conductor, vinga donar explicacions (per sort, la gent ja entenia que ell no tenia res a veure amb aquell desgavell).
TMB ja ha rebut la meva queixa corresponent. Tant els costa d'informar, en lloc de passar missatges enllaunats sense cap mena de contingut pràctic?
Resposta: tall a Bolívar per treballs amb una grua de gran tonatge. Recorregut turístic alternatiu: Av. Vallcarca, Esteve Terrades, Pl. Alfonso Comín, República Argentina, Pont de Vallcarca. 10 minuts o més, que si arribo a saber-ho, tenia alternatives a mà. I el pobre conductor, vinga donar explicacions (per sort, la gent ja entenia que ell no tenia res a veure amb aquell desgavell).
TMB ja ha rebut la meva queixa corresponent. Tant els costa d'informar, en lloc de passar missatges enllaunats sense cap mena de contingut pràctic?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
GMV proveirà el nou sistema d’informació a l’usuari i videovigilància per als autobusos urbans de TMB
https://www.gmv.com/ca-es/comunicacio/s ... -lusuari-iEls 1.170 autobusos que conformen la flota de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tindran el nou sistema d’informació a l’usuari i videovigilància de la multinacional tecnològica GMV. El concurs públic, adjudicat a la companyia per un valor superior als 10 milions d’euros, inclou tres lots diferenciats, i l’oferta de GMV ha resultat la guanyadora de tots tres.
• El lot 1 inclou el subministrament de l’arquitectura dels sistemes embarcats a bord del bus que dona servei als lots 2 i 3. GMV subministrarà per a la totalitat dels autobusos esmentats una CPU embarcada multipropòsit sobre la qual correran els sistemes d’informació a l’usuari i videovigilància.
• El lot 2 és el relatiu al sistema d’informació a l’usuari. GMV subministrarà per a 1.119 busos pantalles panoràmiques de 29” i 21” amb CPU integrada, que permetran oferir al viatger informació precisa i en temps real del servei.
[...] Les persones invidents també podran conèixer que el seu autobús és pròxim a arribar, gràcies a amplificadors, micròfons d’ambient i comandaments receptors.
Més de 4.500 càmeres
• Finalment, el lot 3 és el que dona cabuda al sistema de videovigilància, que inclou per als 1.170 autobusos 4.590 càmeres interiors, 147 càmeres exteriors i 42 càmeres per a anàlisi del carril bus, amb reconeixement de matrícules.
Cal destacar també que s’incorporen funcionalitats avançades d’anàlisi intel·ligent de vídeo, que permetran el comptatge de passatgers a bord, detectar objectes perduts, alertar de caigudes de passatgers, etc.
Salvem l'Estació de França!
PD: Com no, seguim sense indicar enllaços amb línies de l'AMB.
Salvem l'Estació de França!
També cal dir que és el mateix que hi ha als busos de l'AMB només que amb un altre disseny, amb el mateix contingut que hi havia a les pantalles LED.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
122-042-132 ha escrit: ↑Diumenge 04/06/2023 17:03He rebut aquest escrit de TMB, i haig de dir que estan solucionant el tema de la megafonia. Salut!122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 11/05/2023 17:16 Horrible la nova megafonia, com a mínim a la línia H6.
Enlloc de Ronda del Guinardó, ara diu RDA Guinardó, i enlloc de Travessera de Dalt, diu TRAV. De vergonya. i Castillejos encara pitjor que fins ara. Perquè ho canvien, sí fins ara era més o menys passable. Salut!
"Responem a la comunicació en relació amb l'àudio de la línia d'autobús H6.
L'informem que, tenim constància d’aquest tipus d’incidència que comenta i el tema ha estat tractat amb el proveïdor i totes les parades estan sent revisades per corregir possibles errors de pronunciació.
Agraïm la seva comunicació i lamentem les molèsties.
Cordialment,"
M'he portat aquí aquestes cites, perquè diria que ja més que d'una incidència s'estava debatent sobre les característiques de la megafonia i els seus avisos.Autobusero KNY ha escrit: ↑Dimecres 26/07/2023 15:49 Crec que el tema de les àrees d'intercanvi, amb l'incorporació de les noves pantalles als autobusos, passarà a l'història perquè informen de les correspondències que hi ha a prop, a més que tant text no cap a les pantalles noves. Suposo que per aquest motiu haurant canviat tota la megafonia eliminant el clàssic "Propera parada: [...] / Àrea d'intercanvi [...]".
Hi voldria afegir que ara, en certes línies, cada cop dura menys temps el missatge de la pròxima parada (que en la meva opinió és el més important). Entre avisos de línies desviades i d'altres, he arribat a "patir" per si hi anunciaria o no la propera parada abans d'arribar-hi.
Ahir en un cas va fer una cosa ben estranya: la va anunciar quan encara es trobava aturat a l'anterior (acabava d'obrir-hi portes), i ja no la va esmentar més.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Això passava sovint al 22 i al V17 a Gal·la Placídia sentit centre, on ja anunciaven Via Augusta / Diagonal quan el conductor tot just havia obert les portes. Sempre he pensat que és un mal ajustament del sensor, però potser m'equivoco.Fran-Ikarus ha escrit: ↑Dijous 27/07/2023 11:21Ahir en un cas va fer una cosa ben estranya: la va anunciar quan encara es trobava aturat a l'anterior (acabava d'obrir-hi portes), i ja no la va esmentar més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Correcte, no pasa molt pero en alguns locs en cocnret pasa, parades que s'han mogut una mcia endavant i no han ajustat la posicio al software. Com la que dius de gal·la o per exemple la que hi ha davant de la nestle de la 78 etcGuigui ha escrit: ↑Dijous 27/07/2023 12:34Això passava sovint al 22 i al V17 a Gal·la Placídia sentit centre, on ja anunciaven Via Augusta / Diagonal quan el conductor tot just havia obert les portes. Sempre he pensat que és un mal ajustament del sensor, però potser m'equivoco.Fran-Ikarus ha escrit: ↑Dijous 27/07/2023 11:21Ahir en un cas va fer una cosa ben estranya: la va anunciar quan encara es trobava aturat a l'anterior (acabava d'obrir-hi portes), i ja no la va esmentar més.
Així doncs, que la nova veu femenina que anuncia les parades no canti les àrees d'intercanvi és cosa de les pantalles que han de venir?
Indirectament pot ser, pero vamos que no es incompatible en cap moment ambdues coses.
Pantalles que ja estan isntalades en diferents busos. Diria que tota o casi tota la serie 62 ja les te.