Els autobusos de Vilafranca aniran amb biodièsel
A.M.. Vilafranca del Penedès.
El servei d'autobĂşs urbĂ de Vilafranca del Penedès ampliarĂ el nombre de lĂnies, arribarĂ a tots els barris i circularan amb biodièsel, segons consta en el conveni a què el ple de l'Ajuntament va donar llum verd fa dies. L'empresa que ha guanyat la concessiĂł, Hispano-Igualadina, per un perĂode de 4 anys, renovable fins a 8 com a mĂ xim, renovarĂ el parc amb tres nous autobusos. La proposta va rebre els vots a favor de tots els partits excepte la CUP, que s'hi va oposar perquè «s'externalitza el servei de transport urbà ».
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2377508
Bus urbĂ Vilafranca
Bus urbĂ Vilafranca
trainman l’ha editat per darrera vegada el dia: 22 abr. 2021, 15:38, en total s’ha editat 1 vegada.
Re: Hispano Igualadina gana concesiĂłn bus urbano Vilafranca
07/02/2008
Entren el funcionament tres nous busos del servei urbĂ de transport de viatgers de Vilafranca
La presentaciĂł dels nous busos s'ha fet a la rambla de Sant Francesc L’Ajuntament de Vilafranca i l’empresa concessionĂ ria del servei de transport urbĂ de viatgers, La Hispano Igualadina, han presentat els tres nous busos que donaran servei a les tres lĂnies de transport urbĂ de la ciutat.
L’acte de presentació, a la rambla de Sant Francesc, ha estat presidit per l’alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, que estava acompanyat pel regidor de Mobilitat i Aparcaments, Josep Colomé, i directius de l’empresa La Hispano Igualadina, SA.
Els tres nous busos tenen una capacitat de 24 seients, 8 del quals són seients pròxims a l’entrada destinats a persones amb mobilitat reduïda i també hi ha un espai reservat per cadires de rodes. Els busos estan provistos d’un pis baix tant d’entrada com de sortida, amb un sistema d’inclinació del bus per afavorir l’accés dels viatgers, i estan equipats amb rampa per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda, i un pis antilliscant.
Els nous busos disposen de sistemes de seguretat d’última generació, retòls electrònics d’itinerari i ruta al davant, al darrera i al lateral i estan provistos dels sistemes necessaris per a la validació de bitllets integrats.
Tant pel que fa a la climatització com pel que fa al combustible, els nous busos incorporen mesures de sostenibilitat. Aixà la climatització de fred i calor es realitza amb gas 134-A (ecològic) i el motor compleix la normativa Euro 4 de baixes emissions, disposa de 6 cilindres, 24 và lvules amb injecció Common Rail i Turbo amb intercooler de 240 CV. Els tres busos, que estan retolats segons la imatge corporativa de l’Ajuntament de Vilafranca, són de la marca MAN A-76 i estan preparats per utilitzar biodièsel. Els tres nous busos han suposat una inversió d’uns 600.000 euros, a cà rrec de l’empresa concessionà ria La Hispano Igualadina, SA.
L’alcalde Marcel Esteve ha afirmat que des de feia mesos l’Ajuntament estava treballant conjuntament amb La Hispano Igualadina, SA per millorar qualitativament el transport urbĂ , una aposta municipal que ve de lluny, i Ă©s en aquest marc on s’ha de situar l’estrena d’aquests tres nous busos. Esteve ha refermat el compromĂs del govern municipal de treballar en la millora del transport pĂşblic tant urbĂ com interurbĂ . En aquest sentit, ha explicat que s’estĂ treballant juntament amb la DirecciĂł General de Transports de la Generalitat i diferents ajuntaments de la comarca per millorar el transport pĂşblic en relaciĂł als polĂgons industrials. TambĂ© s’estĂ treballant per incrementar la freqüència de la xarxa de trens de Rodalies i aprofitar les vies d’alta velocitat per enllaçar Vilafranca amb les principals capitals del paĂs mitjançant una xarxa de trens regionals, coincidint d’aquesta manera amb l’aposta que el Govern de la Generalitat ha fet pĂşblica aquesta mateixa setmana.
El servei de transport urbĂ de viatgers de Vilafranca consta de 3 lĂnies i de 4 vehicles, un dels quals Ă©s de reserva, que discorren pels diferents barris del nucli urbĂ unint les Ă rees de poblaciĂł amb els principals punts de concentraciĂł de persones (Hospital, EstaciĂł d'autobusos, EstaciĂł de ferrocarril, centres comercials...). El servei consta de 57 parades que disposen d'un rètol informatiu amb els horaris de pas.
http://www.ajvilafranca.es/jsp/noticies ... d=74398121
Entren el funcionament tres nous busos del servei urbĂ de transport de viatgers de Vilafranca
La presentaciĂł dels nous busos s'ha fet a la rambla de Sant Francesc L’Ajuntament de Vilafranca i l’empresa concessionĂ ria del servei de transport urbĂ de viatgers, La Hispano Igualadina, han presentat els tres nous busos que donaran servei a les tres lĂnies de transport urbĂ de la ciutat.
L’acte de presentació, a la rambla de Sant Francesc, ha estat presidit per l’alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, que estava acompanyat pel regidor de Mobilitat i Aparcaments, Josep Colomé, i directius de l’empresa La Hispano Igualadina, SA.
Els tres nous busos tenen una capacitat de 24 seients, 8 del quals són seients pròxims a l’entrada destinats a persones amb mobilitat reduïda i també hi ha un espai reservat per cadires de rodes. Els busos estan provistos d’un pis baix tant d’entrada com de sortida, amb un sistema d’inclinació del bus per afavorir l’accés dels viatgers, i estan equipats amb rampa per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda, i un pis antilliscant.
Els nous busos disposen de sistemes de seguretat d’última generació, retòls electrònics d’itinerari i ruta al davant, al darrera i al lateral i estan provistos dels sistemes necessaris per a la validació de bitllets integrats.
Tant pel que fa a la climatització com pel que fa al combustible, els nous busos incorporen mesures de sostenibilitat. Aixà la climatització de fred i calor es realitza amb gas 134-A (ecològic) i el motor compleix la normativa Euro 4 de baixes emissions, disposa de 6 cilindres, 24 và lvules amb injecció Common Rail i Turbo amb intercooler de 240 CV. Els tres busos, que estan retolats segons la imatge corporativa de l’Ajuntament de Vilafranca, són de la marca MAN A-76 i estan preparats per utilitzar biodièsel. Els tres nous busos han suposat una inversió d’uns 600.000 euros, a cà rrec de l’empresa concessionà ria La Hispano Igualadina, SA.
L’alcalde Marcel Esteve ha afirmat que des de feia mesos l’Ajuntament estava treballant conjuntament amb La Hispano Igualadina, SA per millorar qualitativament el transport urbĂ , una aposta municipal que ve de lluny, i Ă©s en aquest marc on s’ha de situar l’estrena d’aquests tres nous busos. Esteve ha refermat el compromĂs del govern municipal de treballar en la millora del transport pĂşblic tant urbĂ com interurbĂ . En aquest sentit, ha explicat que s’estĂ treballant juntament amb la DirecciĂł General de Transports de la Generalitat i diferents ajuntaments de la comarca per millorar el transport pĂşblic en relaciĂł als polĂgons industrials. TambĂ© s’estĂ treballant per incrementar la freqüència de la xarxa de trens de Rodalies i aprofitar les vies d’alta velocitat per enllaçar Vilafranca amb les principals capitals del paĂs mitjançant una xarxa de trens regionals, coincidint d’aquesta manera amb l’aposta que el Govern de la Generalitat ha fet pĂşblica aquesta mateixa setmana.
El servei de transport urbĂ de viatgers de Vilafranca consta de 3 lĂnies i de 4 vehicles, un dels quals Ă©s de reserva, que discorren pels diferents barris del nucli urbĂ unint les Ă rees de poblaciĂł amb els principals punts de concentraciĂł de persones (Hospital, EstaciĂł d'autobusos, EstaciĂł de ferrocarril, centres comercials...). El servei consta de 57 parades que disposen d'un rètol informatiu amb els horaris de pas.
http://www.ajvilafranca.es/jsp/noticies ... d=74398121
Re: Hispano Igualadina gana concesiĂłn bus urbano Vilafranca
Tres busos nous entren en funcionament
Goretti MartĂnez
Han entrat en funcionament tres busos nous del servei de transport urbĂ de Vilafranca. La presentaciĂł dels vehicles tenia lloc aquest migdia a la Rambla de Sant Francesc
L’Ajuntament de Vilafranca i l’empresa concessionĂ ria del transport urbĂ de viatgers, la Hispano Igualadina, han presentat aquest migdia els tres busos nous que ja han començat a donar servei a les tres lĂnies de la ciutat. L’acte de presentaciĂł ha estat presidit per l’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve, acompanyat pel regidor de Mobilitat i Aparcaments Josep ColomĂ© i el director de La Hispano Igualadina Xavier Alsina.
Els tres busos nous tenen 24 seients i estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Disposen d’un pis baix tant d’entrada com de sortida, amb un sistema d’inclinació del vehicle per facilitar l’accés dels viatgers; estan equipats amb rampa i amb un pis antilliscant. La renovació de la flota de busos interurbans respon a la millora general del transport públic que es vol fer des de l’ajuntament.
Els tres vehicles nous disposen de sistemes de seguretat d’última generació, rètols electrònics d’itinerari i ruta i els sistemes per a la validació de tiquets integrats. Pel que fa a la climatització i al combustible, els busos incorporen mesures de sostenibilitat que redueixen al mà xim la contaminació que puguin generar fins a fer-los gairebé no contaminants.
El servei de transport urbĂ de viatgers de Vilafranca consta de 3 lĂnies i 4 vehicles, un dels quals Ă©s reserva. Aquests busos van pels diferents barris del nucli urbĂ unint les Ă rees de poblaciĂł amb els principals punts de concentraciĂł de persones com l’Hospital, l’estaciĂł d’autobusos o la de tren. El servei consta de 57 parades, tot i que es pot anar ampliant.
http://www.rtvvilafranca.com/index.php? ... &Itemid=58
Goretti MartĂnez
Han entrat en funcionament tres busos nous del servei de transport urbĂ de Vilafranca. La presentaciĂł dels vehicles tenia lloc aquest migdia a la Rambla de Sant Francesc
L’Ajuntament de Vilafranca i l’empresa concessionĂ ria del transport urbĂ de viatgers, la Hispano Igualadina, han presentat aquest migdia els tres busos nous que ja han començat a donar servei a les tres lĂnies de la ciutat. L’acte de presentaciĂł ha estat presidit per l’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve, acompanyat pel regidor de Mobilitat i Aparcaments Josep ColomĂ© i el director de La Hispano Igualadina Xavier Alsina.
Els tres busos nous tenen 24 seients i estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Disposen d’un pis baix tant d’entrada com de sortida, amb un sistema d’inclinació del vehicle per facilitar l’accés dels viatgers; estan equipats amb rampa i amb un pis antilliscant. La renovació de la flota de busos interurbans respon a la millora general del transport públic que es vol fer des de l’ajuntament.
Els tres vehicles nous disposen de sistemes de seguretat d’última generació, rètols electrònics d’itinerari i ruta i els sistemes per a la validació de tiquets integrats. Pel que fa a la climatització i al combustible, els busos incorporen mesures de sostenibilitat que redueixen al mà xim la contaminació que puguin generar fins a fer-los gairebé no contaminants.
El servei de transport urbĂ de viatgers de Vilafranca consta de 3 lĂnies i 4 vehicles, un dels quals Ă©s reserva. Aquests busos van pels diferents barris del nucli urbĂ unint les Ă rees de poblaciĂł amb els principals punts de concentraciĂł de persones com l’Hospital, l’estaciĂł d’autobusos o la de tren. El servei consta de 57 parades, tot i que es pot anar ampliant.
http://www.rtvvilafranca.com/index.php? ... &Itemid=58
Re: Hispano Igualadina gana concesiĂłn bus urbano Vilafranca
Surt a concurs el bus urbĂ de Vilafranca:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
El nou servei mantĂ© les 2 lĂnies actuals, però planteja fer-les TAD (a la demanda) els caps de setmana.
TambĂ© planteja la renovaciĂł de la flota (2 busos) per midis hĂbrids, i la disponibilitat d'un tercer de reserva.
Un dels licitadors confirmats és Moventis (Sarbus).
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
El nou servei mantĂ© les 2 lĂnies actuals, però planteja fer-les TAD (a la demanda) els caps de setmana.
TambĂ© planteja la renovaciĂł de la flota (2 busos) per midis hĂbrids, i la disponibilitat d'un tercer de reserva.
Un dels licitadors confirmats és Moventis (Sarbus).
Salvem l'Estació de França!
Re: Bus urbĂ Vilafranca
L’Ajuntament de Vilafranca ha adjudicat el servei de Bus urbà a Autocars Penedès
D’altra banda l’Ajuntament de Vilafranca acorda el no cobrament 3 mesos més de les terrasses dels establiments d’hostaleria.
Aquest dimarts s’ha celebrat la sessiĂł ordinĂ ria de Ple del mes d’abril on s’ha portat a votaciĂł l’adjudicaciĂł del contracte del servei pĂşblic de transport urbĂ de viatgers de Vilafranca del Penedès. El regidor d’Hisenda, Aureli Ruiz, explicava que es van presentar dues empreses i que la mesa va escollir com a millor opciĂł la d’Autocars del Penedès, amb una concessiĂł per un valor de 3’7M€ per un perĂode de 9 anys.
El regidor de C’s, Eladio Garcia, anunciava la seva abstenció remarcant que només dues empreses licitadores és una xifra massa baixa.
El regidor de VeC, Ramon Arnabat, que va participar en la mesa de licitació apuntava el seu suport i demanava al govern que s’aprofiti per millorar el servei que s’ofereix.
En canvi per part de la CUP, Noel Viñas anunciava el vot en contra perquè només aposten per la gestió directe de tots els serveis públics.
I en nom d’ERC, el regidor Pere Sà bat, es mostrava d’acord amb la resolució tot i lamentar que encara no s’hagi fet el Pla de Mobilitat de Vilafranca.
L’adjudicació es va aprovar amb els vots a favor de tots els grups municipals, excepte l’abstenció de C’s i els vots en contra de la CUP.
eòliques i fotovoltaiques previstos al Penedès.
https://www.rtvvilafranca.cat/2021/04/l ... s-penedes/
D’altra banda l’Ajuntament de Vilafranca acorda el no cobrament 3 mesos més de les terrasses dels establiments d’hostaleria.
Aquest dimarts s’ha celebrat la sessiĂł ordinĂ ria de Ple del mes d’abril on s’ha portat a votaciĂł l’adjudicaciĂł del contracte del servei pĂşblic de transport urbĂ de viatgers de Vilafranca del Penedès. El regidor d’Hisenda, Aureli Ruiz, explicava que es van presentar dues empreses i que la mesa va escollir com a millor opciĂł la d’Autocars del Penedès, amb una concessiĂł per un valor de 3’7M€ per un perĂode de 9 anys.
El regidor de C’s, Eladio Garcia, anunciava la seva abstenció remarcant que només dues empreses licitadores és una xifra massa baixa.
El regidor de VeC, Ramon Arnabat, que va participar en la mesa de licitació apuntava el seu suport i demanava al govern que s’aprofiti per millorar el servei que s’ofereix.
En canvi per part de la CUP, Noel Viñas anunciava el vot en contra perquè només aposten per la gestió directe de tots els serveis públics.
I en nom d’ERC, el regidor Pere Sà bat, es mostrava d’acord amb la resolució tot i lamentar que encara no s’hagi fet el Pla de Mobilitat de Vilafranca.
L’adjudicació es va aprovar amb els vots a favor de tots els grups municipals, excepte l’abstenció de C’s i els vots en contra de la CUP.
eòliques i fotovoltaiques previstos al Penedès.
https://www.rtvvilafranca.cat/2021/04/l ... s-penedes/

