
👍0👎0
Hora i data actual: 25 juny 2026, 20:30

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 29 gen. 2007, 13:23


Entrada Autor: genissimon » 29 gen. 2007, 14:05
👍20metring ha escrit:Aquí diu que opera a Catalunya. A les hores, la divisió (per denominar-la d'alguna manera) d'Alsina Graells a Màlaga, no l'adquireix?

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 13 feb. 2007, 11:17

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 13 feb. 2007, 12:35

Entrada Autor: orique » 13 feb. 2007, 14:47
No conec la zona, no sé si hi ha alguna població a la boca sud, però si no n'hi ha (com ho sembla pel nom de la parada) quin sentit té arribar-hi? Els dius als viatgers, "Au, aneu tirant pel túnel, i quan us trobeu una roca, comenceu a picar"Ecomobisostrans ha escrit:Quins collons! Podrien arriber fins la parada de "Tunel Vielha sud"
Entrada Autor: Platanito » 13 feb. 2007, 16:06
Desprès de Vilaller encara hi ha Senet. Més amunt hi ha el refugi de Conangles, i finalment l'Ospitau de Vielha, actualment allotjament pels treballadors del nou túnel. Des d'allà es pot arribar a Vielha per l'antic camí del Port de Vielha, el que vol dir pujar per un camí de ferradura fins als 2442m. El servei que podria fer és molt relatiu, i com a punt d'inici i final és una mica incòmode, però potser fins a Senet...orique ha escrit:No conec la zona, no sé si hi ha alguna població a la boca sud, però si no n'hi ha (com ho sembla pel nom de la parada) quin sentit té arribar-hi? Els dius als viatgers, "Au, aneu tirant pel túnel, i quan us trobeu una roca, comenceu a picar"Ecomobisostrans ha escrit:Quins collons! Podrien arriber fins la parada de "Tunel Vielha sud"

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 16 feb. 2007, 12:49

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 17 feb. 2007, 10:50

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 11 abr. 2007, 12:58

RESPOSTA A MARC ELIAS SOBRE EL SERVEI QUE OFEREIX ALSINA GRAELLS
En el número 18 d'aquest periòdic va ser publicada una carta de'n Marc Elias titulada "Quan la incompetència transporta viatgers" a la qual voldria fer una sèrie de comentaris:
En primer lloc em presento: Em dic Ferran Mir Culell i soc membre del Fòrum del Transport Català i del Fòrum per la Promoció del Transport Públic, i a mes he col·laborat alguns cops amb l'empresa Alsina Graells, de la que sóc usuari habitual, i amb altres companyies de transport públic.
El primer que vodria comentar es que estic totalment d'acord en que el servei de transport entre Berga i Barcelona es molt escàs, ja que per anar be hauria d'haver servei cada hora entre les 5:00 i les 22:00.
També estic totalment d'acord en que el servei es massa lent, ja que quan l'autobus surt de Berga ha de fer totes les parades fins Cabrianes, i en alguns casos, fins i tot Manresa. La manera de solucionar això seria hi hagués alguns serveis semidirectes, que a partir de Berga no fessin cap mes parada fins Barcelona (actualment només n'hi ha un, que surt de Berga a les 7:44 i circula diàriament excepte el dia de Nadal).
Un altre punt el el qual coincidim és en el preu abusiu del servei, ja que 12,35 euros per un trajecte de 101 kilòmetres és desmesurat. Un preu ideal se situaria en uns 6 o 7 euros. Però demanar que sigui gratuit és exagerat.
Ara be, en aquests tres aspectes en els quals considero que el sr. Elias té raó, comet un error de base: dirigeix les crítiques cap a l'empresa que realitza el servei, quan resulta que el fet de posar més o menys horaris i més cars o més barats no depen de l'empresa sinó de les administracions que regulen aquest assumpte (en aquest cas la Generalitat) i determinen les subvencions que se li concedeixen a l'empresa que fa el servei, els horaris mínims que ha d'oferir, i els preus màxims que poden cobrar per aquests serveis.
També voldria comentar la part on parla de les obres a Puig Reig: em sembla que es evident que es tracta d'una situació excepcional, motivada per unes obres que són necessaries i que normalment no incrementa el temps de viatge més de 5 minuts, per tant em sembla injustificat que es tracti el viatge Barcelona-Berga de "substancialment pitjor" per aquest desviament.
En l'aspecte referit a l'amabilitat rebuda per part dels conductors, no queda gaire clar a la seva carta si parla en sentit literal, i per tant vol dir que efectivament els conductors "conmouen per la seva amabilitat i paciència" o en doble sentit, i per tant està dient tot el contrari. De totes maneres, el que li puc dir per experiència pròpia amb l'Alsina Graells es que, amb contadíssimes excepcions, els conductors són bons professionals tant en l'aspecte tècnic de la conducció com en el tracte amb els viatgers.
Per últim voldria dir que estaria be que abans de criticar una empresa tant a la lleugera, un s'informi de quines son les responsabilitats d'aquesta empresa i quines no, ja que en cas contrari estem tractant d'"incompetència" una de les millors empreses de transport públic de Catalunya, que en molts llocs voldrien que es donés un servei tant puntual i amb uns vehicles tant nets i tant confortables com el que ofereix l'Alsina Graells.

Entrada Autor: genissimon » 11 abr. 2007, 13:56
👍20MARC ELIAS ha escrit: Quan la incompetència transporta passatgers
Quan estàs obligat a marxar cada setmana cap a Barcelona, les alternatives al cotxe particular queden reduïdes a l’espectacular empresa de transports públics Alsina Graells. Normalment, el servei que t’ofereixen es pot qualificar de disgusting, que voldria dir que és horrible. A més a més, fas una visita innecessària per tot un seguit de poblets del baix Berguedà i part del Bages. El viatge, però, és substancialment pitjor de pujada quan, gràcies a les obres de la carretera C-16 en entrar a Puig-reig, et veus obligat a donar mitja volta i anar en direcció Manresa fins que pots girar.
Tot això seria suportable si fos un transport públic, és a dir, si fos un transport gratuït, però no és així. Un bitllet Berga-Barcelona o Barcelona-Berga, un trajecte de més de dues hores, té un preu públic de 12’35 euros. Si el comparem amb el preu del trajecte Barcelona-Cadaqués, un trajecte de gairebé 200 km que costa 17 euros, resulta quasi ofensiu. Ara bé, això no és tot: falta fer referència els conductors d’autobusos, persones que commouen per la seva amabilitat i paciència, persones que, quan l’autobús és ple, es preocupen i mai et deixen tirat a la parada del bus. Àtzies!!
MARC ELIAS

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 12 abr. 2007, 10:24

Entrada Autor: genissimon » 12 abr. 2007, 12:39

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 13 abr. 2007, 11:14

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 18 abr. 2007, 09:48


Entrada Autor: Ecomobisostrans » 26 maig 2007, 10:12

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 28 maig 2007, 13:44

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 29 maig 2007, 09:12
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026