Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1557
Ubicació: Muntanyola

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 03/11/2010 15:36

Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 09/11/2010 10:23

sag470 ha escrit:Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.

Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???


El licor Calisay no se bebe, se saborea

otto28
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: otto28 » Dijous 11/11/2010 15:05

calisay ha escrit:
sag470 ha escrit:Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.

Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
Hola; més que cotxera és una campa. Està en PERE IV (lògic)
al'alçada de 410 més o menys, al costat d'una esglèsia

otto28



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1780
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 11/11/2010 20:50

calisay ha escrit:Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
Sí, com diu otto28, és una campa, ja que només en queda el solar (o una part). Això sí, es va conservar part del mur d'entrada, però de l'edifici ja no queda res.

Aquesta va ser la cotxera de TB de Sant Martí, la del Tramvía del Litoral (línia de Badalona). Un patrimoni històric que mai s'hauria d'haver perdut (com la resta de cotxeres enderrocades). :cari


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dijous 11/11/2010 21:45

Y no se podria aprovechar para el museo del transport ?



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 10/02/2011 22:22

L'altre dia quina llàstima que no tenia temps, estava la cotxera OBERTA i el hibrid es veia, a més del cotxe 8231 em va semblar.
Hi han dies que l'obren, però no sé si hi ha algú vigilant, algú sap si hi han agents de seguretat o alguna cosa aixi? (ho dic perquè de vegades els agents als aficionats ens tracten com a terroristes)


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1557
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Divendres 11/02/2011 2:22

EL híbrid?? El otro dia estava el 1085, un dels prototipus Mercedes-Benz Citaro d'hidrogen. No os aconsejo que entreis, aunque sea una campa, tienecamaras de vigilancia.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 21/02/2011 0:42

sag470 ha escrit:EL híbrid?? El otro dia estava el 1085, un dels prototipus Mercedes-Benz Citaro d'hidrogen. No os aconsejo que entreis, aunque sea una campa, tienecamaras de vigilancia.
Perdò sempre em passa, que lis dic hibrids a tots, però si, era del d'hidrògen 1085 :riure


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 21/02/2011 1:49

Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...

-> Amb Street View
->A vista d'ocell



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1557
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 21/02/2011 3:38

Dr. T ha escrit:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...

-> Amb Street View
->A vista d'ocell
El Street View es bastante antiguo, ya que salen los Citaros 27's, hará ya 2 años. Más actual es el Maps, ya que salen los 3 Citaros de hidrogeno, supongo que serán de 3 o 4 meses



otto28
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: otto28 » Dilluns 21/02/2011 7:41

Dr. T ha escrit:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...

-> Amb Street View
->A vista d'ocell

Hola:

Actualment, queda un 87XX i un 83XX o 82XX.


:ok



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 22/02/2011 21:26

otto28 ha escrit:
Dr. T ha escrit:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...

-> Amb Street View
->A vista d'ocell

Hola:

Actualment, queda un 87XX i un 83XX o 82XX.


:ok
Quedaven, ja no estàn, fins fa uns dies vaig veure el 8231 (estava una mica lluny i el vaig veure a traves de la valla), i ja no hi està, i el d'hidrògen igual (ja anava a escriure hibrid :martell2 )


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 24/04/2011 12:51

Hola, els busos d' Hidrògen 1085 i 1086 es troben aparcats a la nova cotxera de Zona Franca Port (just al derrera de l'estació Mercabarna de la L9), juntament amb 87XX i 88XX que ja no circulen i amb els nous TATA HISPANO 12XX , els nous Citaro articulatssense calca i els nous MAN decoració RETBUS del 602X cap endavant .



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1780
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 08/06/2020 19:05

TMB i el Consorci de la Zona Franca impulsen l’hidrogen com a energia de la nova mobilitat
El polígon industrial barceloní acollirà la primera estació pública d’Espanya dedicada al proveïment d’hidrogen vehicular on s'abastiran els autobusos de pila de combustible, dels quals TMB n' adquirirà 8 pròximament.

S’ha establert destinar una parcel·la del polígon industrial de 5.000 metres quadrats, ubicada al número 45-47 del carrer D, on es construirà una planta de producció, emmagatzematge i càrrega d’hidrogen que utilitzaran els autobusos de TMB d’aquesta tecnologia i potencialment també altres flotes i en general les indústries del polígon així com vehicles de particulars que l’adoptin com a solució energètica alternativa. [...]

En concret seran 8 unitats de 12 metres de longitud, la mida estàndard, que arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022. Els vehicles estaran assignats al CON de la Zona Franca [...] amb un consum estimat de 160 quilos diaris.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -mobilitat


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5200
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 23/09/2020 14:41

...and the winner (pels 8 busos d'hidrògen) is... Caetano! que, d'aquesta manera, tornarà a TMB justament quan les últimes unitats de les sèries carrossades per ell, en servei a la companyia, havien estat donades de baixa:

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ba-espanya


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1780
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 23/09/2020 19:47

Imatge
El guanyador de la licitació ha estat el fabricant portuguès Caetano Bus, que subministrarà els vuit vehicles el 2021 per un import de 6,4 milions d’euros, IVA inclòs.

Els vuit autobusos adquirits per TMB seran del model H2 City Gold LHD de Caetano, de 12 metres de longitud, i el seu nucli tecnològic serà la pila de combustible, de la firma japonesa Toyota, de 60 quilowatts. La motorització i la part electrònica els aportarà Siemens. El fabricant els estima un consum diari de 20 quilos d’hidrogen i una autonomia de 300 quilòmetres. Arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6914
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/09/2020 12:36

6.400.000 € per vuit autobusos. Això són prop de 800.000 € cada autobús, el doble del que costa un híbrid normal. En plena crisi.
:aaa :aaa :aaa :aaa :aaa :aaa :aaa

Realment aquest invent era el que feia falta ara mateix?
Això és el que passa quan deixes jugar amb el pressupost municipal a gent que no sap quin valor tenen els diners (sobretot quan no són els de la seva butxaca), i que avantposa els seus dogmes de fe pseudoecologistes a la lògica.



iFercat
N6
N6
Entrades: 290

Entrada Autor: iFercat » Dijous 01/10/2020 10:12

wefer ha escrit:
Dimecres 30/09/2020 12:36
6.400.000 € per vuit autobusos. Això són prop de 800.000 € cada autobús, el doble del que costa un híbrid normal. En plena crisi.
:aaa :aaa :aaa :aaa :aaa :aaa :aaa

Realment aquest invent era el que feia falta ara mateix?
Això és el que passa quan deixes jugar amb el pressupost municipal a gent que no sap quin valor tenen els diners (sobretot quan no són els de la seva butxaca), i que avantposa els seus dogmes de fe pseudoecologistes a la lògica.
DIria que una bona part de la inversio son fos europeus del pla JIVE 2.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 01/10/2020 12:19

Lluita1714 ha escrit:
Dimarts 07/07/2009 14:35
Trytasa Baldaquino ha escrit:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.

I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.

Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.

I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...

Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!
Revisant el fil dels busos d'hidrogen, he vist una errada greu en el preu d'una 213; com podeu dir que una 213 val 60.000 €, sí un cotxe una mica car ja et costa això. Sí un cas seran 6.000.000 € per unitat 213 (3 cotxes). Penseu que la compra de les noves UTE 115, tenen un valor cadascuna de 8.500.000 € (4 cotxes). I perdoneu el "fora de context".

En aquest darrers anys la pila d'hidrogen ha avançat força, i ja hi ha fabricants de turismes que ho estan implementant, com Toyota amb el Mirai. Salut!



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”